Komunikacja miejska w Ursusie

Moderator: Wiliam

Gdynianin
Posty: 677
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 29 wrz 2024, 21:47

Oczywiście z podbiciem częstotliwości i idącymi za tym konsekwencjami na innych odcinkach.

Z 228 to już dawno trzeba coś zrobić, co wielokrotnie tu na forum pisano.

A może: 228 wydłużyć przez ulice Szamot, P7P, Gierdziejewskiego na Karolin?
Wady:
- takie połączenie z Wierzbna na Karolin przez Woronicza, 1 Sierpnia, Instalatorów, Świerszcza i P7P by pochłonęło sporo brygad
- trochę zmian powiązanych (nadpodaż na 1 Sierpnia, kwestia 414 itp.)
Zalety:
- Sensowne połączenie Szamot z PKP Włochy i sąsiednimi osiedlami
- Dostosowanie do nowych osiedli nie tylko na Ursusie, ale i m.in. w rejonie Cegielnianej, Szybkiej, Instalatorów, Woronicza itp. itd. (w tym podbicie między Instalatorów a WKD/alejami i stworzenie w końcu sensownej oferty dojazdowej do WKD i Alei)

Wtedy:
228 - silna linia co 10/15/15 - Karolin - Gierdziejewsskiego - P7P - Szamoty - Świerszcza - PKP Włochy - ...
194 - Niedźwiadek - Gołąbki - Karolin
177 - Karolin - 4 Czerwca - Szamoty - P7P - Niedźwiadek (docelowo ulicami osiedla)
207 - wydłużenie relacją 194 przez Chruścickiego, pytanie czy na Wolę? Teoretycznie 207 mogłoby robić zajazy przez Wagonownię
Z czym to 177 i 194 być może nawet mogłoby stanowić jedną linię

Swoją drogą - które ulice są przeznaczone pod autobusy: https://daukszu.pl/wp-content/uploads/2 ... 4.2024.png

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 wrz 2024, 21:55

mb112 pisze:
29 wrz 2024, 21:31
Generalnie wiadomo, że pociągiem jest szybciej, ale też nie dziwię się ludziom, którzy wolą jechać do M2 zamiast czekać na pociąg
No ja też się nie dziwię, że ludzie jadą tam, gdzie mają dojazd, a nie tam, gdzie dojazdu nie mają. Nie wnosi to jednak wiele do dyskusji o tym, gdzie ci ludzie powinni mieć dojazd.
mb112 pisze:
29 wrz 2024, 21:31
No z tego to Nowe Włochy zdecydowanie by się nie ucieszyły, jeśli byście zabrali 194 co 12/15/20, a w zamian dali 228 co 30/30/30, które w dodatku nie dowozi tam gdzie 194, tylko na początkowym odcinku dubluje 127.
Ja tam jednak uważam, że (wciąż) w większości jednorodzinne Nowe Włochy nie powinny mieć lepszej oferty od blokowisk, a dwie relatywnie obfite linie w terenie o takiej zabudowie to ewenement na skalę tej aglomeracji. Chętnie jednak zapoznam się z kontrpropozycjami:)
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

mb112
Posty: 1162
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 30 wrz 2024, 21:48

fik pisze:
29 wrz 2024, 21:55
Ja tam jednak uważam, że (wciąż) w większości jednorodzinne Nowe Włochy nie powinny mieć lepszej oferty od blokowisk, a dwie relatywnie obfite linie w terenie o takiej zabudowie to ewenement na skalę tej aglomeracji. Chętnie jednak zapoznam się z kontrpropozycjami:)
Głównie jednorodzinna zabudowa to jest przy przystankach Szuberta i Rybnicka, na Nowych Włochach już jest głównie wielorodzinna. Ale generalnie jak najbardziej jestem za tym, żeby 228 było porządną linią Metro Karolin - Metro Wierzbno, tylko skąd wziąć brygady na to ? Trochę by taka linia mogła odciążyć 189/401 ale przecież nie na tyle, żeby stamtąd zabierać brygady. No ale z drugiej strony, skoro na Szamotach powstaje w zasadzie nowe średniej wielkości miasto, to trudno zakładać, żeby się to dało obsłużyć obecną liczbą taboru.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 wrz 2024, 22:07

Przy pętli są jeszcze dwie kolejne międzydzielnicowe linia o porządnej częstotliwości. Zgadzam się z tym, że proponowana przeze mnie zmiana jest pewną stratą dla Nowych Włoch, ale uważam że to nie jest cena nie do poniesienia celem zapewnienia prawidłowej obsługi obszarowi jednak sporo ludniejszemu, a oferta którą pozostawiam jest wciąż więcej niż przyzwoita. Inwestowanie w 228 to jest jednak istotny koszt, tym bardziej że jednak nie będzie ono istotnie konkurencyjne w stosunku do 189/401 ze względu na krętość i przeciskanie się - obecnie z PKP Włochy na Sasanki jedzie generalnie jakąś połowę dłużej niż 189, nawet odliczając podjazd do Wagonowni. W wariancie minimum trzeba 207 wyciągnąć do PKP Włochy po prostu, to jest prawie beznakładowe akurat.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

mb112
Posty: 1162
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 30 wrz 2024, 23:01

fik pisze:
30 wrz 2024, 22:07
W wariancie minimum trzeba 207 wyciągnąć do PKP Włochy po prostu, to jest prawie beznakładowe akurat.
To akurat można, tylko raczej w weekend by trzeba dołożyć brygadę, bo postoje są dość krótkie, albo lepiej 2 maratony dodatkowo to wtedy by mogło być co 15 przez większość dnia.

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2286
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 01 paź 2024, 22:11

W kwestii dowozu Szamot do PKP Włochy oraz jednocześnie szybkiej i alternatywnej przebitki na Wolę to ja bym widział. Coś w stylu 206 na trasie: PKP GOŁĄBKI - Kadłubka - (Przejazdowa - Jagiellończyka<) - Czerwona Droga - P7P - Szamoty - Świerszcza - Potrzebna - Gniewkowska - Ordona - Elekcyjna - Ciołka - (>Newelska - Księcia Janusza) - KOŁO
Oczywiście oba krańce są do dyskusji, po otwarciu M2 na Karolinie można tam wydłużyć. Wtedy 228 nie musiałoby podjeżdżać do Wagonowni. Niestety taka linia na starcie może wiele stracić przez wyjazd z Szamot pod Factory.

mb112
Posty: 1162
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 02 paź 2024, 15:04

MJ pisze:
01 paź 2024, 22:11
W kwestii dowozu Szamot do PKP Włochy oraz jednocześnie szybkiej i alternatywnej przebitki na Wolę to ja bym widział. Coś w stylu 206 na trasie: PKP GOŁĄBKI - Kadłubka - (Przejazdowa - Jagiellończyka<) - Czerwona Droga - P7P - Szamoty - Świerszcza - Potrzebna - Gniewkowska - Ordona - Elekcyjna - Ciołka - (>Newelska - Księcia Janusza) - KOŁO
Oczywiście oba krańce są do dyskusji, po otwarciu M2 na Karolinie można tam wydłużyć. Wtedy 228 nie musiałoby podjeżdżać do Wagonowni. Niestety taka linia na starcie może wiele stracić przez wyjazd z Szamot pod Factory.
To wtedy jakby się dało wprowadzić układ stąd: viewtopic.php?t=10434&start=2130 to można 184 dać przez Redutową (najlepiej potem prosto Księcia Janusza, 197 podobnie zresztą) i można wywalić 167 w ogóle z północnej strony torów.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 02 paź 2024, 23:23

Takie 206 zabiłyby korki na Ordona, niestety. Choć samo istnienie linii na Gniewkowskiej jest dobrym pomysłem, bo to jest obecnie biała plama.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

rudy
Posty: 1817
Rejestracja: 21 maja 2007, 12:26
Lokalizacja: Skorosze

Post autor: rudy » 03 paź 2024, 13:26

Pytanie też, czy dowozówką z Szamot do PKP Włochy miałaby być taka dość długa linia? Chyba jednak raczej nie - to powinna być krótka i częsta linia.
Pozdrawiam

Gdynianin
Posty: 677
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 04 paź 2024, 1:13

Ale chyba największy problem gdzie to zakończyć po zatrzymaniu na PKP Włochy. Stan "jezdni" do Wagonowni jest jaki jest, a poza tym częstotliwość "Szamocka" nie jest tam potrzebna. A żeby to pełniło dodatkowe funkcje niż dowóz do PKP, to też trzeba gdzieś wyciągnąć dalej. Np. by miało dobre połączenie np. z 189 to powinno stawać na ZP Wałowicka.

Nie sprzyja fakt, że Popularna, Dźwigowa i Chrobrego lubią stać, że nawet Cegielniana w szczycie potrafi się zakorkować. Tak samo zresztą Ordona.

rudy
Posty: 1817
Rejestracja: 21 maja 2007, 12:26
Lokalizacja: Skorosze

Post autor: rudy » 04 paź 2024, 9:12

A może gdyby taka linia jechała z Niedźwiadka i tam miała postoje, to wystarczyłoby tylko kryterium uliczne Globusowa - Zdobnicza - Cienista (z obsługą wtedy Wałowickiej w kierunku Ciepłowni Wola) :?:
Pozdrawiam

mb112
Posty: 1162
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 04 paź 2024, 10:13

Chyba lepiej w drugą stronę: Świerszcza - Cienista (przystanek PKP Włochy, w miejscu tymczasowego) - Zdobnicza - Globusowa (przystanek Wałowicka) - Świerszcza. Mniej się korkuje. Z bocznej jezdni Globusowej w stronę północną czasem ciężko wyjechać.

rudy
Posty: 1817
Rejestracja: 21 maja 2007, 12:26
Lokalizacja: Skorosze

Post autor: rudy » 04 paź 2024, 10:37

Może rzeczywiście, byłaby wtedy jednoperonowa przesiadka na 189 w kierunku Mordoru.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 paź 2024, 16:12

Gdynianin pisze:
04 paź 2024, 1:13
Ale chyba największy problem gdzie to zakończyć po zatrzymaniu na PKP Włochy.
Na Nowe Włochy? Przy czym ja bym jednocześnie zakładał jazdę przez ulicę Świerszcza i wywalenie z oberka linii 194.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

mb112
Posty: 1162
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 07 paź 2024, 22:21

Co wyście się tak uwzięli na to 194, wczoraj to jeździłem i mam obserwację, że linia jest najpopularniejsza na odcinku Cm. Wolski - Nowe Włochy (a i tak wczoraj była niedziela). Zresztą, widuję tę linię na co dzień we Włochach i ma naprawdę sporą frekwencję. Jeśli już coś zmieniać, to na Ursusie prędzej, bo nie mam przekonania czy na Gołąbkach tak często i 12m jest niezbędne (chociaż wczoraj jednak nawet i tam każdym kursem parę osób jechało). Dowozówki P7P do M2 i PKP Włochy można zmieniać/tworzyć jak najbardziej, ale akurat 194 we Włochach moim zdaniem sprawdza się bardzo dobrze w obecnej postaci.

ODPOWIEDZ