Wyświetlacze

Moderatorzy: Tyrystor, Dantte

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5068
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 13 paź 2024, 14:00

Wychodzi na to, że ZTM częściowo wycofuje się ze swoich pomysłów z małymi literami o czym donosi Wyborcza.
Przypadkowa zmiana wielkości liter w nazzwie kierunku jazdy na talicach w tramwajach wywołała protesty części pasażerów
-Już dawno nie mieliśmy takiej masy protestów. Pasażerowie zasypują nas mejlami - przyznaje w rozmowie ze "Stołeczną" urzędnik Zarządu Transportu Miejskiego
W rozmowie ze "Stołeczną" Tomasz Kunert z ZTM przekonuje, że wielkość liter na wyświetlaczach tramwajów i autobusów zmieniła się niejako przy okazji wprowadzenia nowego oprogramowania do układania rozkładów jazdy.
-Po protestach zapadła decyzja, że na zewnętrznych wyświetlaczach w pojazdach Warszawskiego Transportu Publicznego będą wyłącznie wersaliki, a w środku wielkie i małe litery.
I tak na przykładzie tramwajów, gdzie było to najbardziej zauważalne widać, że:
* Jazzy mają już krańce na wyświetlaczach zapisane wersalikami, od tego tygodnia również nazwy ulic;
* Hyundaie - krańce i nazwy ulic wersalikami poza krańcami Os.Górczewska i M.Wierzbno których sposób zapisu różni się od pozostałych krańców i nazwy są zapisane z użyciem małych liter;
* w Swingach dalej mamy krańce i ulice zapisane z użyciem wielkich i małych liter. I to wszystko z jednej bazy bo jak wiadomo, każdy z tych rodzajów tramwajów ma inny SIL. Wygląda na to, że sprzątanie tego burdelu jeszcze chwilę zajmie.
Bastian pisze:
17 wrz 2024, 23:14
Bywalec pisze:
17 wrz 2024, 21:08
Wydaje się, że problem nazw własnych z małych liter jest zażegnany, ale może jestem czepliwy i może ktoś wie czym się różni "Pl. Zbawiciela" od "pl. Konstytucji"? Pewnie gdyby nie to, że przystanki są obok siebie to nie zauważyłbym, że skrót jest w różnej formie zapisany... :roll:
Może już zaczęli stopniowo proces implementacji nowych reguł? :D

https://pan.pl/rada-jezyka-polskiego-og ... j-pisowni/
W artykule również o tym jest mowa, że zmiany zawierają nowe reguły, co nie zmienia faktu, że brak temu konsekwencji skoro jeden przystanek to pl. a kolejny to Pl. ZTM wziął się za coś do czego nawet dobrze się nie przygotował.

Dodatkowo mija już miesiąc odkąd na wybranych liniach tramwajowych są błędnie opisane zjazdy do zajezdni, gdzie np. mamy

Kod: Zaznacz cały

2 ŻOLIBORZ
KURS SKRÓCONY

Kod: Zaznacz cały

13 WOLA

Kod: Zaznacz cały

17 MOKOTÓW
KURS SKRÓCONY
Itp.
Problem występuje wyłącznie na części linii.
pawcio pisze:
17 wrz 2024, 21:13
Jeżeli chodzi o zjazdy, to w nowej bazie odpowiedzialność za podział kursu została przeniesiona tam, gdzie powinna być od początku, czyli do ZTM. Jeśli jakiś wariant nie ma znacznika podziału kursu, to i informacja pasażerska będzie bzdurna.
Co na to ZTM?
Informujemy, że przypadek błędnego opisu krańca występuje na części kursów zjazdowych do zajezdni i jest spowodowany aktualizacją systemów informatycznych. Spółka Tramwaje Warszawskie Sp. z o. o. wspólnie z ZTM pracuje nad jego rozwiązaniem, zapewniając, że dokłada starań, aby jak najszybciej skorygować zauważone usterki.
pawcio pisze:
17 wrz 2024, 21:34
Z przypadkami typu 17 na R3 to była dłuższa dyskusja merytoryczna. W starym systemie było "Woronicza i dalej do zajezdni Mokotów", co dla pasażera było bez sensu, się prosty automat jechał walcem. W nowym powinno być "Woronicza kurs skrócony", ale nie mam możliwości dociec, czy dane z ZTM są niepełne, czy TW je źle interpretują. 33 jest bardziej intrygujące.
Wychodziłoby z wyjaśnień ZTM, że wina w tym przypadku jest obopólna. ZTM zapewnia, że dokładane są starania aby jak najszybciej skorygować usterki chociaż trwa to już miesiąc i dalej nic się nie zmieniło. #najlepszyorganizatortransportupublicznego
Obrazek

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7798
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 14 paź 2024, 7:10

Bywalec pisze:
13 paź 2024, 14:00
-Po protestach zapadła decyzja, że na zewnętrznych wyświetlaczach w pojazdach Warszawskiego Transportu Publicznego będą wyłącznie wersaliki, a w środku wielkie i małe litery.
Oprogramowanie na pojazdach jakoś średnio tą decyzję przyjęło.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

KM
Posty: 165
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 14 paź 2024, 7:40

Bywalec pisze:
13 paź 2024, 14:00
Bastian pisze:
17 wrz 2024, 23:14
Może już zaczęli stopniowo proces implementacji nowych reguł? :D

https://pan.pl/rada-jezyka-polskiego-og ... j-pisowni/
W artykule również o tym jest mowa, że zmiany zawierają nowe reguły, co nie zmienia faktu, że brak temu konsekwencji skoro jeden przystanek to pl. a kolejny to Pl. ZTM wziął się za coś do czego nawet dobrze się nie przygotował.
Swoją drogą w zapisie nazw przystanków już długo była niekonsekwencja. Dotychczas nazwy przystanków były często traktowane jako nazwy własne (i nawet gdzieś spotkałem się z taką wykładnią językową), więc np. na tabliczkach przystankowych i mapach istnieje zapis „Pl. Zbawiciela”, a nie „pl. Zbawiciela” (co pomijając kwestię nazw własnych odpowiada nowej regule językowej zapisu nazw miejscowych). Tylko rozkłady WTP podają zapis „pl.Zbawiciela” (a w rozkładach można znaleźć więcej ciekawostek, jak np. „PIMot”, choć na przystanku jest to „PIMOT”).

Generalnie zatem dobrze, że pod argumentem nowych reguł uporządkowane zostaną zapisy nazw przystanków i to akurat w tą stronę, która w terenie już istnieje.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8751
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 14 paź 2024, 12:03

Bywalec pisze:
13 paź 2024, 14:00
-Po protestach zapadła decyzja, że na zewnętrznych wyświetlaczach w pojazdach Warszawskiego Transportu Publicznego będą wyłącznie wersaliki, a w środku wielkie i małe litery.
Jeśli tak łatwo zablokować bzdurę i drobiazg, to nic dziwnego, że w tym mieście jest coraz większy chaos i bałagan...

Bywalec pisze:
13 paź 2024, 14:00
#najlepszyorganizatortransportupublicznego
4 miliardy. 4 miliardy...

Paweł D.
Posty: 5528
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 14 paź 2024, 15:45

Czy wyświetlacze przystankowe to jeszcze inna baza, bo 10 ma pełną nazwę "Osiedle" w krańcu.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5068
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » wczoraj, 18:31

michael112 pisze:
10 wrz 2024, 11:54
A co się dzieje z #3108? Chyba dwa miesiące temu dostał nowe wyświetlacze i od tego czasu prawdopodobnie ani razu nie wyjechał liniowo.
Dziś wyjechał pierwszy raz liniowo od momentu otrzymania nowego SIL na linię 17.
Obrazek

michael112
Posty: 2963
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » wczoraj, 19:13

Jestem ciekaw, czy inne Tramicusy też mają w planach taką wymianę. A może i inne tramwaje z systemem BUSE?

px33
Posty: 1634
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » wczoraj, 19:17

Plany planami, podejrzewam że to po prostu testy systemu zaproponowane przez producenta.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 926
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » wczoraj, 19:42

@Bywalec Skoro wyjechał na publiczne tory to w końcu możesz powiedzieć kto jest producentem SILu?
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

px33
Posty: 1634
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » wczoraj, 19:43


Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5068
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » wczoraj, 19:44

To nie jest test producenta. Zamowienie obejmowało dostarczenie SIL do jednego wagonu - BUSE z 3108 zostało zamontowane w wagonie 2037, który został połączony w skład z wagonem 2064, który już wcześniej miał BUSE.
Obrazek

michael112
Posty: 2963
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » wczoraj, 20:04

Bywalec pisze:
wczoraj, 19:44
Zamowienie obejmowało dostarczenie SIL do jednego wagonu
Eeee, a byłem przekonany że w końcu przystosują całość Tramicusów do współczesnych standardów SIL'u.

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 473
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » wczoraj, 20:06

Bywalec pisze:
wczoraj, 19:44
To nie jest test producenta. Zamowienie obejmowało dostarczenie SIL do jednego wagonu - BUSE z 3108 zostało zamontowane w wagonie 2037, który został połączony w skład z wagonem 2064, który już wcześniej miał BUSE.
A to TW nie ma w zapasie elementów od systemu BUSE albo nie mogłoby zamówić nowych?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25682
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » wczoraj, 20:07

BUSE to chyba już zabytek techniki.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 473
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » wczoraj, 20:18

pawcio pisze:
wczoraj, 20:07
BUSE to chyba już zabytek techniki.
Z tego co widzę, to nadal mają to w ofercie, więc z dostępnością raczej nie powinno być problemu (osobną kwestią jest, czy TW nadal by chciało).
https://www.buse.cz/en/destination-sign ... led-bs-210
https://www.buse.cz/en/passenger-inform ... ter-bs-100

ODPOWIEDZ