Może stanowić, jednak sporo biur.BrdzJkb pisze:178 powinno jeździć do Metro Płocka. No chyba, że da się udowodnić, że Rondo Daszyńskiego stanowi cel podróży znacznej części klientów.
Komunikacja miejska na Woli
Moderator: Wiliam
ŁK
Na Płockiej nie bardzo jest też gdzie zrobić porządny postój.
-
- Posty: 4344
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Plus dojazd 178 do Metra Płocka wcale nie skróciłby czasu podróży jeżeli ktoś jedzie dalej M2 na wschód, więc pomysł totalnie od czapy. Ale wydzielenie śródmiejskiego odcinka trasy 178 do Konwiktorska-DWZ myślę że warty rozważenia, szczególnie jeśli miało by się dobudować przystanki przy Emilii Plater i Pl.Powstańców, choć wtedy oczywiście musiałoby jeździć częściej niż co 30' (myślę że co najmniej 10/15/15), więc trzeba byłoby dołożyć brygad no i właśnie jesteśmy w domu.
Tramwaj otwierają, więc jakieś brygady powinny się uwolnić. Powinny, prawda?
ŁK
Jeżeli zakładamy, że 178 jest linią przesiadkową, a nie służącą do zapewnienia przejazdów bezpośrednich, to tak jakby Metro Płocka zapewnia o wiele więcej możliwości przesiadek (przy okazji zapewniając relacje przesiadkowe do obszarów gdzie jeździ wydłużone 178).Autobus Czerwon pisze: ↑28 paź 2024, 8:29Plus dojazd 178 do Metra Płocka wcale nie skróciłby czasu podróży jeżeli ktoś jedzie dalej M2 na wschód, więc pomysł totalnie od czapy.
Według Stołecznej, za rzecznikiem ZTM, uwolni się około 15 brygad:
„Stołeczna” spytała, ile autobusów wycofanych z Wilanowa i Mokotowa ZTM odzyska docelowo dla innych dzielnic? – Po wprowadzeniu zmian wilanowskich w podstawowym planie będziemy potrzebowali ok. 15 autobusów mniej. Będą wykorzystywane w miarę potrzeb do obsługi innych linii w sieci WTP, ale trudno wskazać konkretne – odpowiedział nam Tomasz Kunert, rzecznik ZTM.
-
- Posty: 571
- Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
- Lokalizacja: Natolin
Przecież Metro Płocka nie jest jakimś istotnym punktem przesiadkowym. W dodatku podróż do Ronda Daszyńskiego, które jest dla wielu celem podróży i zapewnia wiele możliwości przesiadek, wydłużyła by się
-
- Posty: 3046
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
W porównaniu do 75, które potencjalnie ZTM może utracić, to jest kropla w morzu potrzeb.KM pisze: ↑28 paź 2024, 9:54Według Stołecznej, za rzecznikiem ZTM, uwolni się około 15 brygad:
„Stołeczna” spytała, ile autobusów wycofanych z Wilanowa i Mokotowa ZTM odzyska docelowo dla innych dzielnic? – Po wprowadzeniu zmian wilanowskich w podstawowym planie będziemy potrzebowali ok. 15 autobusów mniej. Będą wykorzystywane w miarę potrzeb do obsługi innych linii w sieci WTP, ale trudno wskazać konkretne – odpowiedział nam Tomasz Kunert, rzecznik ZTM
Sezon ogórkowy w temacie wolskim, tu wrzucę jeden koncept
Uruchomienie w tym roku tramwaju na Kasprzaka i zbliżający się koniec remontu Dw. Zachodniego budzi we mnie pytanie, czy nie warto wzmocnić dojazdu do Dw. Zachodniego od strony Woli właśnie.
Mamy teraz 103, ale jego częstotliwość i podatność na korki sprawiają, że trudno na nim polegać.
Ja na przykład z Woli na Dw. Zachodni jadę autobusami podjeżdżającymi od strony Al.Jerozolimskich, co w sumie jest trochę bez sensu. Myślę, że nie jestem jedyny.
Czy nie uważacie że fragmentaryczne wzmocnienie 103 linią: Dw.Zachodni - Brylowska - Płocka - Ostroroga dość mocną linią, która zbiera ładnie ludzi z:
- tramwajów na Kasprzaka
- tramwajów na Wolskiej
- Metra Płocka
- autobusów z Górczewskiej
- tramwajów z Obozowej
nie byłoby fajnym rozwiązaniem ?
Poza samym Dworcem pozwoliłoby poprawić dostęp do Metra Płocka.
Częstotliwość minimum zgodna ze 103, aby jeździły na zmianę, ale tak naprawdę, to może i częściej ?
Teoretycznie to mogłoby być nawet 103 (w stronę Dworca) i kurs skrócony w stronę Ostroroga, ale trochę głupio by kurs skrócony był skrócony o 80% trasy
Oczywiście to tylko na okres przejściowy między uruchomieniem docelowej pętli na Tunelowej i uruchomieniem tramwaju Dw.Zachodni - Kasprzaka.
Uruchomienie w tym roku tramwaju na Kasprzaka i zbliżający się koniec remontu Dw. Zachodniego budzi we mnie pytanie, czy nie warto wzmocnić dojazdu do Dw. Zachodniego od strony Woli właśnie.
Mamy teraz 103, ale jego częstotliwość i podatność na korki sprawiają, że trudno na nim polegać.
Ja na przykład z Woli na Dw. Zachodni jadę autobusami podjeżdżającymi od strony Al.Jerozolimskich, co w sumie jest trochę bez sensu. Myślę, że nie jestem jedyny.
Czy nie uważacie że fragmentaryczne wzmocnienie 103 linią: Dw.Zachodni - Brylowska - Płocka - Ostroroga dość mocną linią, która zbiera ładnie ludzi z:
- tramwajów na Kasprzaka
- tramwajów na Wolskiej
- Metra Płocka
- autobusów z Górczewskiej
- tramwajów z Obozowej
nie byłoby fajnym rozwiązaniem ?
Poza samym Dworcem pozwoliłoby poprawić dostęp do Metra Płocka.
Częstotliwość minimum zgodna ze 103, aby jeździły na zmianę, ale tak naprawdę, to może i częściej ?
Teoretycznie to mogłoby być nawet 103 (w stronę Dworca) i kurs skrócony w stronę Ostroroga, ale trochę głupio by kurs skrócony był skrócony o 80% trasy
Oczywiście to tylko na okres przejściowy między uruchomieniem docelowej pętli na Tunelowej i uruchomieniem tramwaju Dw.Zachodni - Kasprzaka.
Słuszna koncepcja. Ja bym puścił tam 184 od ronda Tybetu przez Bema, Prądzyńskiego. Co prawda zapewni to dojazd nieco innym rejonom niż Płocka, ale wycofanie ze Szczęśliwic dobrze zrobi tej linii. Na Szczęśliwice niech sobie pojedzie na przykład 167 z Bemowa, jej też by to pomogło.
We wczorajszym Stołku redahtor donosił o długiej krawędzi peronowej (pętli?) od strony Kolejowej:
W tekście pada też tekst o nowej jezdni i rondzie przy peronie 9 - będą mogły tam podjeżdżać autobusy?
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... rowie.htmlPrzy ul. Kolejowej powstało ok. 100 miejsc parkingowych. Bezpośrednio przed wejściem na dworzec wytyczono ogólnodostępny pas z postojem dla taksówek i strefą "Kiss and Ride" dla odwożących lub odbierających pasażerów z pociągów. Obok znajduje się przystanek autobusowy o długości 120 m. Daje to szansę Zarządowi Transportu Miejskiego, by utworzyć nową linię autobusową od strony Woli.
W tekście pada też tekst o nowej jezdni i rondzie przy peronie 9 - będą mogły tam podjeżdżać autobusy?
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27616
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Przyznam, że jak czytam zapisane jednym tchem narzekania na regularność 103 oraz postulat koordynowania nowej linii z tymże samym nieregularnym 103, to doznaję wątpliwości, ale późna pora częściowo tłumaczy autora.
Wątpliwe dla mnie też jest kreowanie przesiadek na krótki dystans ze środka transportu, który już w stanie istniejącym zaspokaja te same potrzeby. Jak siedzę w tramwaju na Kasprzaka, to nie będę robił dzikich harców, żeby trafić koniecznie na Zachodni, skoro za chwilę będę, nie przesiadając się, na Centralnym. To samo tyczy się przesiadek z autobusu na Górczewskiej (gdzie zdecydowanie najsilniejszą linią na większości ciągu jest 523, dowożące bezpośrednio na Zachodni).
184 na Tunelowej pewnie by fajnie siadło, ale potrzebne wtedy raczej jest inne połączenie Ochoty z Nowym Bemowem.
Wątpliwe dla mnie też jest kreowanie przesiadek na krótki dystans ze środka transportu, który już w stanie istniejącym zaspokaja te same potrzeby. Jak siedzę w tramwaju na Kasprzaka, to nie będę robił dzikich harców, żeby trafić koniecznie na Zachodni, skoro za chwilę będę, nie przesiadając się, na Centralnym. To samo tyczy się przesiadek z autobusu na Górczewskiej (gdzie zdecydowanie najsilniejszą linią na większości ciągu jest 523, dowożące bezpośrednio na Zachodni).
184 na Tunelowej pewnie by fajnie siadło, ale potrzebne wtedy raczej jest inne połączenie Ochoty z Nowym Bemowem.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26948
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
184 pełni marginalną rolę w połączeniu Ochoty, na której ma całe 4 przystanki, z Wolą. Może 128 na Zachodni wydłużyć?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- ZielonyJamnik
- Posty: 1023
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Po 1 gdzie naładujesz elektryki.
Po 2 musi być jakaś linia Zachodni - Szczęśliwice, bo jednak ludzie na tym odcinku jeżdżą
Po 2 musi być jakaś linia Zachodni - Szczęśliwice, bo jednak ludzie na tym odcinku jeżdżą
Mkną po koleinach zielone jamniki...
Wydłużyć z lotniska, czy z placu Piłsudskiego?
154?ZielonyJamnik pisze: ↑18 gru 2024, 8:49Po 2 musi być jakaś linia Zachodni - Szczęśliwice, bo jednak ludzie na tym odcinku jeżdżą