Oznakowanie przystanków

Moderatorzy: Tyrystor, Dantte

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 678
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 29 paź 2024, 19:58

Warto też zwrócić uwagę, że rozkłady linii 14 wyróżniają się także wzorem wydruku, który o ile się nie mylę jest prosto z Busmana, a nie jak dotychczas z Tadziomana.
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7007
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 29 paź 2024, 22:04

Jakieś foto macie?

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 678
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 29 paź 2024, 22:45

Emyl pisze:
29 paź 2024, 22:04
Jakieś foto macie?
https://imgur.com/a/vMkbvlT
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Paweł D.
Posty: 5610
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 29 paź 2024, 22:53

Bardziej to tylko na zmianę kroju czcionki wygląda. Ale może...

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3487
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 29 paź 2024, 23:08

MMmmmmm, Calibri :lol:
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Łukasz
Posty: 11081
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 29 paź 2024, 23:09

Dantte pisze:MMmmmmm, Calibri :lol:
Paste to Word ;p
ŁK

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 652
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区

Post autor: TranslatorPS » 30 paź 2024, 11:28

To mogłoby być z BusMana, ale to oznacza, że ZTM zamówił kolejną aktualizację programu, bo dotychczasowa tabliczka w BM była cała w Arialu. (Ogólnie przez to Calibri to jestem na nie xD )

EDIT. Z drugiej strony ZTM i tak aktualizował BM, bo zmienił się format nagłówka w rozkładach służbowych, choć istnieją twierdzenia, że to z DPK jest.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57AKŁ-1044 > ROJ 41212, 25.11.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8858
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 30 paź 2024, 14:05

AdamKlocusky pisze:
29 paź 2024, 22:45
Emyl pisze:
29 paź 2024, 22:04
Jakieś foto macie?
https://imgur.com/a/vMkbvlT
Czy tylko mi link nie działa?

ashir
Posty: 28010
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 30 paź 2024, 14:47

Mi działa.

Paweł D.
Posty: 5610
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 30 paź 2024, 20:19

Ten Letter Gothic jest dość czytelny. Przynajmniej w mojej opinii. Ale patrząc na cyrk z wyświetlaczami, to może ktoś postanowił teraz grafikę rozkładów zmienić.
A czy skoro nastąpiły zmiany w sofcie, to jest szansa że wróci trasa zjazdu czy raczej nie dożyje tego bo ciągle tylko 256 znaków?

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 652
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区

Post autor: TranslatorPS » 01 lis 2024, 9:52

BusMan opis własny przyjmuje tylko z określoną długością, ale jak ma generować sam na podstawie trasy, to wypluje wszystko co się mu zaznaczy do wyplucia (aż żałuję, że nie zrobiłem zdjęcia opisom zjazdów tramwajów na Górnym Śląsku jak tam byłem w ub. tygodniu).
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57AKŁ-1044 > ROJ 41212, 25.11.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

Paweł D.
Posty: 5610
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 01 lis 2024, 11:55

Ale podobno to mityczne 256 znaków to ograniczenie jeszcze z czasów DOS czy Tadziomana (on też na DOS?). BM też ma takie ograniczenia?
Choć pamiętam z bardzo dawnych czasów argument, że nie opisuje się trasy zjazdu aby przy zmianie rozkładów nie wymieniać. Co jest oczywiście bzdurą, bo zmiana obsługi zawsze wymaga zmiany tabliczek.
Kiedy uruchomiono ZM z różnymi wariantami trasy w ciągu dnia spokojnie informacja o przebiegu trasy się mieściła. Więc to raczej niechęć czynnika ludzkiego.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25784
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 01 lis 2024, 20:41

256 znaków to kwestia BusMana. Natomiast brak szczegółowych opisów zjazdów czasami razie od wymiany karteczek. Szczególnie dla Żoliborza i wymienności Broniewskiego i Marymonckiej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Paweł D.
Posty: 5610
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 01 lis 2024, 21:46

Tam to i może. Ale w przypadku większości linii i tak trzeba tabliczki wymieniać albo tą końcówkę zjazdową korygować dechami. 11/14/16 na Mokotów musi jechać (Puławska - Woronicza). 33 (Wołoska). I multum innych linii których rozkład przewiduje przystanek końcowy po trasie.
I wyprzedzając: nie, nie każdy zna układ torowy i oczywiste trasy zjazdów.
Ale ok, tak musi być i tyle.

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 652
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区

Post autor: TranslatorPS » 02 lis 2024, 10:48

BusMan to nawet nie 256 znaków, a 158 (dwa pola po 79). Pewnie w bazie danych to jest jako string na 80 znaków razy dwa.
Tak jak mówię, jeśli opis wariantu tworzy program na podstawie poszczególnych wariantów oraz zaznaczonych w nich przystanków szczególnych dla wariantu to wtedy BusMan wygeneruje wszystko (https://imgur.com/TkqBDza ← pożyczone z fb), natomiast to wymaga w pierwszej kolejności innych nazw przystanków zajezdniowych xD
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57AKŁ-1044 > ROJ 41212, 25.11.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

ODPOWIEDZ