Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26948
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 lis 2024, 12:43

fraktal pisze:
23 lis 2024, 10:11
Na Skierniewickiej i Stawkach wsiada się i wysiada do tramwaju wprost na jezdnię, więc używanie tych torowisk jako tylko techniczne wcale by mnie nie zdziwiło, w przeciwieństwie do Słowackiego, gdzie są normalne przystanki i normalna winda do metra, o czym już kilka razy wspominałem.. To chyba nie ma znaczenia dla inżynierów od transportu, na szczęście wizja parkingu na torowisku chyba skutecznie odstrasza i nie wyrzucą stamtąd liniowych przejazdów.
W skrajnym wypadku wystarczy puszczać po Słowackiego kursy zjazdowe/wyjazdowe z 15.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Georg
Posty: 6366
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 23 lis 2024, 12:49

A dużo tych kursów jest?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25808
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 23 lis 2024, 12:50

3-4 sztuki w każdym kierunku.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

fraktal
Posty: 5693
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 23 lis 2024, 13:07

pawcio pisze:
23 lis 2024, 12:50
3-4 sztuki w każdym kierunku.
Tyle to może jeździć przez Stawki, a na Słowackiego na torowisku parking - tak mogliby argumentować zwolennicy. ;)

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 23 lis 2024, 13:17

Przecież już teraz zjeżdża Słowackiego więcej niż 15... nie rozumiem wątku.

fraktal
Posty: 5693
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 23 lis 2024, 13:37

Jak ruszy pełną parą zajezdnia Annopol, tych zjazdów będzie mniej. Odpadnie 4 na przykład.

Georg
Posty: 6366
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 23 lis 2024, 13:44

A to 4 już nie odpadła? Kiedyś Pawcio pisał, że Annopol najpierw bierze wszystkie linie bródnowskie, więc myślałem, że 4 też.

fraktal
Posty: 5693
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 23 lis 2024, 13:50

Na rozkładzie jeszcze jakieś kursy zostały.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 23 lis 2024, 13:57

fraktal pisze:
23 lis 2024, 13:37
Jak ruszy pełną parą zajezdnia Annopol, tych zjazdów będzie mniej. Odpadnie 4 na przykład.
„Kto chce, szuka sposobu. Kto nie chce, szuka powodu”

Tyle w temacie.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5124
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 23 lis 2024, 15:13

Georg pisze:
23 lis 2024, 13:44
A to 4 już nie odpadła? Kiedyś Pawcio pisał, że Annopol najpierw bierze wszystkie linie bródnowskie, więc myślałem, że 4 też.
R-4 samo w sobie nie ma już linii 4, są to brygady annopolskie a wyjazdy i zjazdy do i z R-4 są przyczyn technicznych (więcej do poczytania w temacie o R-5).
Z linii z R-4 nie licząc liniowych kursów linii 6, na ten moment przez Słowackiego są wyjazdy i zjazdy z linii 15 i 18, nic więcej a i wydaje mi się, że 18 też może wylądował na R-5 ale to tylko gdybanie.
Obrazek

pietia
Posty: 837
Rejestracja: 29 maja 2007, 14:21

Post autor: pietia » 23 lis 2024, 20:45

Jaki właściwie miałby być status takie parkingu na torowisku? Przecież takie torowisko, nawet nieużywane liniowo, zawsze może być potrzebne przy okazji jakichś objazdów, również doraźnych. Ot, choćby jakieś dłuższe zatrzymanie na Mickiewicza w stronę Marymontu-Potoku i piętnastkę można skierować awaryjnie Słowackiego do Metra Marymont. Przywoływane tu Stawki w latach 70. i 80. nierzadko były wykorzystywane jako trasa objazdowa podczas różnych zamknięć. Z tego też powodu nikt nie urządza parkingu np. na pętli Zieleniecka.
Przypadek wykorzystania nieczynnego torowiska jako tymczasowego parkingu rzeczywiście w Warszawie miał miejsce, w latach 1985-1988 było tak w Al. Jerozolimskich, gdzie torowisko było zamknięte z okazji remontu Mostu Poniatowskiego, wtedy jednak tego torowiska nie dało się nijak wykorzystywać zgodnie z przeznaczeniem (zemściła się likwidacja skrętów na skrzyżowaniu z Marszałkowską), podczas gdy na Słowackiego czy Skierniewickiej takiego problemu być nie powinno, zresztą dziś, w dobie tramwajów dwukierunkowych, nie byłoby go także w Alejach.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4839
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 23 lis 2024, 21:08

Chyba wszyscy zasnęliście w 16 do Miasteczka, a obudziliście w zjeździe na Żoliborz.
Obrazek

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 24 lis 2024, 0:40

Wiliam pisze:Chyba wszyscy zasnęliście w 16 do Miasteczka, a obudziliście w zjeździe na Żoliborz.
Myślę że każdy z nas eeeeeeeemigrowalem z dolny mokotoooooow nad ranem, dzień nas na Żoliborz wyganiał, noooooocą znów wracaaaalem :)
ŁK

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 24 lis 2024, 10:23

Wiliam pisze:
23 lis 2024, 21:08
Chyba wszyscy zasnęliście w 16 do Miasteczka, a obudziliście w zjeździe na Żoliborz.
Niech pierwszy rzuci kamieniem ten, któremu nigdy nie zdarzyło się zasnąć w zbiorkomie (i przespać przystanek) w drodze do domu... ;)

5556
Posty: 2595
Rejestracja: 24 sie 2006, 11:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 5556 » 24 lis 2024, 10:59

A jak jest z frekwencją linii po zmianach? Ja po kilku obserwacjach widzę, że 107 na odcinku Metro Wilanowska - Tor Stegny wozi ludzi ale 130 jeździ puste...
185 - najlepsza linia w mieście!

ODPOWIEDZ