Kolej w aglomeracji warszawskiej

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 cze 2024, 10:46

Jeździ tylko w dni powszednie, i z tego co widzę tak samo twierdzi WTP - jedyny rozkład w PDF na dzień wolny, jaki jest na stronie, obowiązywał 8 czerwca (ostatni dzień przed korektą RJ). Komunikat o zmianach w kursowaniu SKM też wspomina tylko o dniach roboczych.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26930
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 cze 2024, 8:22

Ok, czyli zasugerowałem się rodzynkiem. Dzięki.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ashir
Posty: 28021
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 01 gru 2024, 20:27

Od 15 grudnia stacja Warszawa Główna praktycznie przestanie być używana. Będzie użytkowana tylko w dni robocze i tylko po południu. Odjazdy: 15:06 (IR do Łodzi), 15:42, 16:52, 17:42 (pozostałe KM do Grodziska Mazowieckiego). Przyjazdy tylko 3 pociągi o: 14:30 (IR z Łodzi), 16:15, 17:13 (pozostałe KM z Grodziska Mazowieckiego). Odkąd zakończyły się utrudnienia związane z przebudową Dworca Zachodniego, a S40 pojedzie do Radzymina to chyba w ogóle nie ma pomysłu na wykorzystanie tej stacji?

Paweł D.
Posty: 5618
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 01 gru 2024, 22:14

Trudno się ludziom dziwić, że chcą jechać dalej niż Główna.
A te KM do Grodziska to wstawione na siłę, żeby ilość pociągów się zgadzała i dyżurna nie usnęła.

Łukasz
Posty: 11092
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 01 gru 2024, 22:51

Paweł D. pisze:Trudno się ludziom dziwić, że chcą jechać dalej niż Główna.
A te KM do Grodziska to wstawione na siłę, żeby ilość pociągów się zgadzała i dyżurna nie usnęła.
To chyba z Zachodniego jest sterowane, więc akurat dla dyżurnych ulga.

Przypominam, że czeka nas mityczny remont średnicy.
ŁK

Paweł D.
Posty: 5618
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 01 gru 2024, 23:01

Nie wiem jak jest że sterowaniem na dziś, ale jest na 100% nowy budynek nastawni. WGO bodajże.
No czeka. 2030 jeśli coś się wcześniej nie rozsypie.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4115
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 01 gru 2024, 23:06

Czasem mam wrażenie, że szybciej w Polsce pojawi się międzymiastowa kolej magnetyczna niż PLK wyremontuje linię średnicową w stolicy RP 8-(

Paweł D.
Posty: 5618
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 01 gru 2024, 23:17

Remont średnicy to rozwalenie także komunikacji na górze, i to jednak na dłuższy czas. Trudno się dziwić, że brakuje chętnych żeby się pod tym podpisać. A niespodzianek pod ziemią będzie masa.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2358
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 01 gru 2024, 23:20

To tylko świadczy, że elity naszego kraju nie są zdolne do sprawnej władzy, a już na pewno w zakresie Infrastruktura > Transport kolejowy. Ale to nie od dziś. Lista uwag do PLK jest wszak gigantyczna.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4115
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 01 gru 2024, 23:26

Paweł D. pisze:
01 gru 2024, 23:17
Remont średnicy to rozwalenie także komunikacji na górze, i to jednak na dłuższy czas. Trudno się dziwić, że brakuje chętnych żeby się pod tym podpisać. A niespodzianek pod ziemią będzie masa.
Budowa linii metra to też rozwalanie komunikacji na górze i wcale nie na krótki czas, również z niespodziankami pod ziemią, a jednak nie jest to powód, żeby odwlekać tę inwestycję. Wiem, jedno to inwestycja rządu, a druga to samorządu

Paweł D.
Posty: 5618
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 01 gru 2024, 23:32

Ale po zmianie władzy w PLK udało się wreszcie ułożyć KM cykliczny rozkład jazdy. To trzeba docenić.

Można oczywiście narzekać na PLK, ale idę o zakład, że po odsłonięciu tunelu okaże się, że jest w bardziej tragicznym stanie niż się to komuś w horrorach śniło.
Tak właśnie jest z tunelami na Prymasa. Nadają się do kompletnej rozbiórki, ale reanimuje się trupa magicznymi mieszankami, no bo jak teraz ruch zamknąć?

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4115
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 01 gru 2024, 23:43

Paweł D. pisze:
01 gru 2024, 23:32
Można oczywiście narzekać na PLK, ale idę o zakład, że po odsłonięciu tunelu okaże się, że jest w bardziej tragicznym stanie niż się to komuś w horrorach śniło.
No to chyba lepiej zamknąć górę oraz dół i wyremontować, żeby starczyło na kilanaście (kiladziesiąt?) lat, niż żeby zamknąć tunel miał inspektor albo miał strop tunelu runąć na jadący pociąg w skrajnym przypadku? :>

Walas
Posty: 17247
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 02 gru 2024, 4:43

Łukasz pisze:
01 gru 2024, 22:51
Paweł D. pisze:Trudno się ludziom dziwić, że chcą jechać dalej niż Główna.
A te KM do Grodziska to wstawione na siłę, żeby ilość pociągów się zgadzała i dyżurna nie usnęła.
To chyba z Zachodniego jest sterowane, więc akurat dla dyżurnych ulga.
Nie. Na WGO jest normalnie obsada dyżurnych.
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 652
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区

Post autor: TranslatorPS » 02 gru 2024, 10:39

Podejrzewam, że Główna obrywa głównie na tym, że tak naprawdę tylko Polregio nie robi różnicy gdzie kończą w Warszawie. Dla Mazowieckich jest to pół biedy jeśli kurs obsługują podsyłem z Ochoty, ale jeśli ma to być tabor z Grochowa (czy to PKPIC czy KMKOL), to wiąże się to z kombinowaniem, żeby przejechać na drugą stronę Warszawy: i tak trzeba się przecisnąć przez Zachodnią i potem najprędzej na WGT, żeby przez Gdańską oblecieć, a to wiąże się z godzinami (PWE ze Słowińca na Grochów zajeżdża jakieś dwie godziny po odjeździe z Zachodniej, choć część tego to ponad godzina na obrót na WGT – pewnie trudno o sensowny przebieg dalej).
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57AKŁ-1044 > ROJ 41212, 25.11.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

Paweł D.
Posty: 5618
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 02 gru 2024, 11:14

To na pewno też duże znaczenie. Widać, że KM nie bardzo nie mają gdzie parkować swoje składy. Nawet podsyły do Ożarowa się zdarzają, bo tam wolne tory są w ciągu dnia. Teraz zamiast wstawiać na Ochotę Postojową obrót jest robiony za Zachodnią na nowych torach (nr 1001 i 1002 bodajże). Chyba nie ma już manewrów Zachodnia - Główna z postojem pomiędzy, a czasem to i 4 składy tam były odstawione.
Natomiast coś cienko się robi w KM z taborem. Od 15.12 będzie taki obieg:

Kod: Zaznacz cały

19742/3	WARSZAWA ZACH.	14:55	ZIELONKA	        15:32	EN57AKMw1	1
93496/7	ZIELONKA	15:48	OŻARÓW MAZOWIECKI	16:39	EN57AKMw1	1	
91484/5	OŻARÓW MAZOW.   17:08	WARSZAWA WSCHODNIA	17:38	EN57AKMw1	1	
Wiem, że Ożarów blisko, większość wysiada na Ursusie, ale 1 kibel w popołudniowym szczycie to grubo.
I cieszmy się, że tego właśnie z Głównej nie puścili.

ODPOWIEDZ