Kolej w aglomeracji warszawskiej
Moderator: JacekM
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27606
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Jeździ tylko w dni powszednie, i z tego co widzę tak samo twierdzi WTP - jedyny rozkład w PDF na dzień wolny, jaki jest na stronie, obowiązywał 8 czerwca (ostatni dzień przed korektą RJ). Komunikat o zmianach w kursowaniu SKM też wspomina tylko o dniach roboczych.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26930
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Ok, czyli zasugerowałem się rodzynkiem. Dzięki.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Od 15 grudnia stacja Warszawa Główna praktycznie przestanie być używana. Będzie użytkowana tylko w dni robocze i tylko po południu. Odjazdy: 15:06 (IR do Łodzi), 15:42, 16:52, 17:42 (pozostałe KM do Grodziska Mazowieckiego). Przyjazdy tylko 3 pociągi o: 14:30 (IR z Łodzi), 16:15, 17:13 (pozostałe KM z Grodziska Mazowieckiego). Odkąd zakończyły się utrudnienia związane z przebudową Dworca Zachodniego, a S40 pojedzie do Radzymina to chyba w ogóle nie ma pomysłu na wykorzystanie tej stacji?
Trudno się ludziom dziwić, że chcą jechać dalej niż Główna.
A te KM do Grodziska to wstawione na siłę, żeby ilość pociągów się zgadzała i dyżurna nie usnęła.
A te KM do Grodziska to wstawione na siłę, żeby ilość pociągów się zgadzała i dyżurna nie usnęła.
To chyba z Zachodniego jest sterowane, więc akurat dla dyżurnych ulga.Paweł D. pisze:Trudno się ludziom dziwić, że chcą jechać dalej niż Główna.
A te KM do Grodziska to wstawione na siłę, żeby ilość pociągów się zgadzała i dyżurna nie usnęła.
Przypominam, że czeka nas mityczny remont średnicy.
ŁK
Nie wiem jak jest że sterowaniem na dziś, ale jest na 100% nowy budynek nastawni. WGO bodajże.
No czeka. 2030 jeśli coś się wcześniej nie rozsypie.
No czeka. 2030 jeśli coś się wcześniej nie rozsypie.
Czasem mam wrażenie, że szybciej w Polsce pojawi się międzymiastowa kolej magnetyczna niż PLK wyremontuje linię średnicową w stolicy RP
Remont średnicy to rozwalenie także komunikacji na górze, i to jednak na dłuższy czas. Trudno się dziwić, że brakuje chętnych żeby się pod tym podpisać. A niespodzianek pod ziemią będzie masa.
To tylko świadczy, że elity naszego kraju nie są zdolne do sprawnej władzy, a już na pewno w zakresie Infrastruktura > Transport kolejowy. Ale to nie od dziś. Lista uwag do PLK jest wszak gigantyczna.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Budowa linii metra to też rozwalanie komunikacji na górze i wcale nie na krótki czas, również z niespodziankami pod ziemią, a jednak nie jest to powód, żeby odwlekać tę inwestycję. Wiem, jedno to inwestycja rządu, a druga to samorządu
Ale po zmianie władzy w PLK udało się wreszcie ułożyć KM cykliczny rozkład jazdy. To trzeba docenić.
Można oczywiście narzekać na PLK, ale idę o zakład, że po odsłonięciu tunelu okaże się, że jest w bardziej tragicznym stanie niż się to komuś w horrorach śniło.
Tak właśnie jest z tunelami na Prymasa. Nadają się do kompletnej rozbiórki, ale reanimuje się trupa magicznymi mieszankami, no bo jak teraz ruch zamknąć?
Można oczywiście narzekać na PLK, ale idę o zakład, że po odsłonięciu tunelu okaże się, że jest w bardziej tragicznym stanie niż się to komuś w horrorach śniło.
Tak właśnie jest z tunelami na Prymasa. Nadają się do kompletnej rozbiórki, ale reanimuje się trupa magicznymi mieszankami, no bo jak teraz ruch zamknąć?
No to chyba lepiej zamknąć górę oraz dół i wyremontować, żeby starczyło na kilanaście (kiladziesiąt?) lat, niż żeby zamknąć tunel miał inspektor albo miał strop tunelu runąć na jadący pociąg w skrajnym przypadku?
Nie. Na WGO jest normalnie obsada dyżurnych.
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1
- TranslatorPS
- Posty: 652
- Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
- Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区
Podejrzewam, że Główna obrywa głównie na tym, że tak naprawdę tylko Polregio nie robi różnicy gdzie kończą w Warszawie. Dla Mazowieckich jest to pół biedy jeśli kurs obsługują podsyłem z Ochoty, ale jeśli ma to być tabor z Grochowa (czy to PKPIC czy KMKOL), to wiąże się to z kombinowaniem, żeby przejechać na drugą stronę Warszawy: i tak trzeba się przecisnąć przez Zachodnią i potem najprędzej na WGT, żeby przez Gdańską oblecieć, a to wiąże się z godzinami (PWE ze Słowińca na Grochów zajeżdża jakieś dwie godziny po odjeździe z Zachodniej, choć część tego to ponad godzina na obrót na WGT – pewnie trudno o sensowny przebieg dalej).
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57AKŁ-1044 > ROJ 41212, 25.11.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57AKŁ-1044 > ROJ 41212, 25.11.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
To na pewno też duże znaczenie. Widać, że KM nie bardzo nie mają gdzie parkować swoje składy. Nawet podsyły do Ożarowa się zdarzają, bo tam wolne tory są w ciągu dnia. Teraz zamiast wstawiać na Ochotę Postojową obrót jest robiony za Zachodnią na nowych torach (nr 1001 i 1002 bodajże). Chyba nie ma już manewrów Zachodnia - Główna z postojem pomiędzy, a czasem to i 4 składy tam były odstawione.
Natomiast coś cienko się robi w KM z taborem. Od 15.12 będzie taki obieg:
Wiem, że Ożarów blisko, większość wysiada na Ursusie, ale 1 kibel w popołudniowym szczycie to grubo.
I cieszmy się, że tego właśnie z Głównej nie puścili.
Natomiast coś cienko się robi w KM z taborem. Od 15.12 będzie taki obieg:
Kod: Zaznacz cały
19742/3 WARSZAWA ZACH. 14:55 ZIELONKA 15:32 EN57AKMw1 1
93496/7 ZIELONKA 15:48 OŻARÓW MAZOWIECKI 16:39 EN57AKMw1 1
91484/5 OŻARÓW MAZOW. 17:08 WARSZAWA WSCHODNIA 17:38 EN57AKMw1 1
I cieszmy się, że tego właśnie z Głównej nie puścili.