Elektrobusy

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2312
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 06 sty 2025, 17:52

Yutong na 709/739 też chyba poległ.

ashir
Posty: 28115
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 06 sty 2025, 18:00

Lukasz436 pisze:
06 sty 2025, 17:52
Yutong na 709/739 też chyba poległ.
Nie poległ, tylko zjechał do zajezdni z kierowcą ze zmiany A. Widocznie były jakieś zmiany kadrowe, bo na 2/165 Yutong miał skończyć pracę o 15:11, a robi całą brygadę całodzienną. Zobaczymy czy bez przeszkód dojedzie do końca. ;)

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1174
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 06 sty 2025, 19:04

kocur pisze:
06 sty 2025, 14:13
[sarcasm mode on] Seryjny produkt ma gorsze parametry od wersji demo? Nowe, nie znałem. [sarcasm mode off]
Spoko, MAN nawet dobrego demo nie umie wyprodukować :wink:
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 27033
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 sty 2025, 19:49

Nie wiem, jak demówki, ale Monachium ma elektryki ładowane wyłącznie plug-in, bez ładowarek na mieście.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

wincenty
Posty: 1678
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 06 sty 2025, 20:01

Glonojad pisze:
06 sty 2025, 19:49
Nie wiem, jak demówki, ale Monachium ma elektryki ładowane wyłącznie plug-in, bez ładowarek na mieście.
Bo MAN nie ma w ogóle w ofercie elektryka ładowanego z pantografu.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

fraktal
Posty: 5811
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 06 sty 2025, 20:07

ashir pisze:
06 sty 2025, 18:00
Lukasz436 pisze:
06 sty 2025, 17:52
Yutong na 709/739 też chyba poległ.
Nie poległ, tylko zjechał do zajezdni z kierowcą ze zmiany A. Widocznie były jakieś zmiany kadrowe, bo na 2/165 Yutong miał skończyć pracę o 15:11, a robi całą brygadę całodzienną. Zobaczymy czy bez przeszkód dojedzie do końca. ;)
Niech go wyślą na 166, tak jak tego testowca, to byśmy mogli porównać.

Muszą chyba trochę przyspieszyć ze szkoleniami, bo od jutra wchodzi pełny rozkład dnia powszedniego, więc czymś MZA będzie musiało czymś jeździć.

ashir
Posty: 28115
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 06 sty 2025, 20:17

Jutro mają być 4 Yutongi na trasie. ;)

Flash8222
Posty: 7959
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 06 sty 2025, 20:23

wincenty pisze:
06 sty 2025, 20:01
Glonojad pisze:
06 sty 2025, 19:49
Nie wiem, jak demówki, ale Monachium ma elektryki ładowane wyłącznie plug-in, bez ładowarek na mieście.
Bo MAN nie ma w ogóle w ofercie elektryka ładowanego z pantografu.
Nie miał, bo już oferują.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1174
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 06 sty 2025, 20:44

wincenty pisze:
06 sty 2025, 20:01
Bo MAN nie ma w ogóle w ofercie elektryka ładowanego z pantografu.
"Czerp maksimum korzyści z pakietu kompleksowej obsługi: Nie tylko dostarczamy przyszłościowy autobus elektryczny, ale także dbamy o idealnie dopasowane rozwiązanie infrastruktury ładowania, zarówno za pomocą kabla, jak i pantografu"
https://www.man.eu/pl/pl/autobus/man-li ... ity-e.html
fraktal pisze:
06 sty 2025, 20:07
Muszą chyba trochę przyspieszyć ze szkoleniami, bo od jutra wchodzi pełny rozkład dnia powszedniego, więc czymś MZA będzie musiało czymś jeździć.
Pewnie od jutra zacznie się łapanka po porannych dodatkach, więc powinno być z każdym dniem coraz lepiej
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Walas
Posty: 17348
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 06 sty 2025, 23:09

fraktal pisze:
06 sty 2025, 20:07
Muszą chyba trochę przyspieszyć ze szkoleniami, bo od jutra wchodzi pełny rozkład dnia powszedniego, więc czymś MZA będzie musiało czymś jeździć.
Tak od jutra mają się zacząć szkolenia.
ashir pisze:
06 sty 2025, 18:00
Lukasz436 pisze:
06 sty 2025, 17:52
Yutong na 709/739 też chyba poległ.
Nie poległ, tylko zjechał do zajezdni z kierowcą ze zmiany A. Widocznie były jakieś zmiany kadrowe, bo na 2/165 Yutong miał skończyć pracę o 15:11, a robi całą brygadę całodzienną. Zobaczymy czy bez przeszkód dojedzie do końca. ;)
Zjechał do zajezdni tak jak było od początku ustalone że robi tylko zm. A bo zmiennik nie ma szkolenia i wyjeżdża z zajezdni "swoim" wozem czyli 1211.
A 165/2 dziś rano wyszło że będzie obstawione kierowcami którzy mają szkolenie w A i B.
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1

mb112
Posty: 1255
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 08 sty 2025, 12:41

Te całe Yutongi to nie dość, że chińskie, to jeszcze mają nieprawidłowo działające światła. Światła do jazdy dziennej powinny się palić ciągłym światłem przez cały czas, nieprawdaż ? A tymczasem z tego co widzę, to jak mają włączony kierunkowskaz, to przednie światło wtedy się nie świeci. To jak one dostały homologację i dopuszczenie na rynek w krajach cywilizowanych ?

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1881
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 08 sty 2025, 13:37

mb112 pisze:
08 sty 2025, 12:41
Te całe Yutongi to nie dość, że chińskie, to jeszcze mają nieprawidłowo działające światła. Światła do jazdy dziennej powinny się palić ciągłym światłem przez cały czas, nieprawdaż ? A tymczasem z tego co widzę, to jak mają włączony kierunkowskaz, to przednie światło wtedy się nie świeci. To jak one dostały homologację i dopuszczenie na rynek w krajach cywilizowanych ?
Nie.

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 502) Załącznik 6 paragraf 2 wiersz 18 kolumna 14 (dot. świateł do jazdy dzienej):
"(...) 5) jeżeli odległość od światła przedniego kierunkowskazu jest równa lub mniejsza od 40 mm, połączenie elektryczne na odpowiedniej stronie pojazdu powinno zapewniać albo wyłączenie światła do jazdy dziennej albo obniżenie światłości przez cały okres działania światła kierunkowskazu, 6) jeżeli światło do jazdy dziennej jest wzajemnie połączone ze światłem kierunkowskazu, światło do jazdy dziennej powinno być wyłączone przez cały okres włączenia światła kierunkowskazu (...)"

mb112
Posty: 1255
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 08 sty 2025, 14:25

O, to ciekawe. To w takim razie odwrotnie - ciekawe czy wszystkie pojazdy wyposażone w nie-fabryczne światła do jazdy dziennej spełniają ten warunek ? To znaczy autobusy to wiadomo, że jeśli takie mają, to mają fabrycznie, ale już w samochodach, ciekawe czy jest to przestrzegane.
Dobra, a skoro już o tym mowa, to na jakiej zasadzie są dopuszczone do ruchu niektóre pojazdy formalnie nie mające kierunkowskazów, tylko migające czerwone światła ? Coś takiego to naprawdę bywa niebezpieczne.

Flash8222
Posty: 7959
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 08 sty 2025, 14:27

Ale wiesz, że Solarisy 4 generacji też tak mają? 😂😅

mb112
Posty: 1255
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 08 sty 2025, 14:33

Flash8222 pisze:
08 sty 2025, 14:27
Ale wiesz, że Solarisy 4 generacji też tak mają? 😂😅
:shock:
Do tego nie zauważyłem, jakoś w Yutongach mi się rzuciło w oczy tylko.

ODPOWIEDZ