Linie nocne po reformie

Moderator: Wiliam

Autobus Czerwon
Posty: 4448
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 16 lut 2025, 13:51

Jeżeli chcemy już na siłę poprawić dostępność bulwarów, to zawsze można wznowić funkcjonowanie przystanku tramwajowego na Moście Śląsko-Dąbrowskim na wysokości Wisłostrady:D 385 z tego co pamiętam to faktycznie nie cieszyło się zbyt dużą popularnością. Ciągi poprzeczne dają radę

Paweł D.
Posty: 5708
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 16 lut 2025, 14:21

Nie, no już bez przesady. Miłośnicy spędzania czasu na bulwarach dadzą radę ten kawałek przejść.

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 516
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 16 lut 2025, 17:10

Autobus Czerwon pisze:
16 lut 2025, 13:51
Jeżeli chcemy już na siłę poprawić dostępność bulwarów, to zawsze można wznowić funkcjonowanie przystanku tramwajowego na Moście Śląsko-Dąbrowskim na wysokości Wisłostrady:D
Dlaczego wznowić? To tam kiedykolwiek był przystanek?

Autobus Czerwon
Posty: 4448
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 16 lut 2025, 17:38

Oczywiście że istniał, ale nie wiem w którym roku poległ pod naporem św. przepustowości

pietia
Posty: 838
Rejestracja: 29 maja 2007, 14:21

Post autor: pietia » 16 lut 2025, 19:34

Jeśli dobrze pamiętam, to zniknął jakoś na początku lat 80.

KM
Posty: 198
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 16 lut 2025, 20:16

Tramwar podaje, że były to jednak lata 70.
https://tramwar.pl/tw-trasawz.html

Stary Pingwin
Posty: 5991
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 17 lut 2025, 9:23

Na Moście Poniatowskiego też było więcej przystanków. Przy prędkości 10 pewnie były niepotrzebne.
miłośnik 13N

Łukasz
Posty: 11281
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 17 lut 2025, 9:31

Stary Pingwin pisze:Na Moście Poniatowskiego też było więcej przystanków. Przy prędkości 10 pewnie były niepotrzebne.
Teraz jest 20, więc w sumie może nie wskoczysz, ale i łatwo się zatrzymać ;p

Przystanek na Śląsko Dąbrowskim byłby całkiem fajny imo. Ja to bym nawet poszedł dalej i przesunął ten sprzed tunelu na drugą stronę. Tylko trzeba by zbudować nowe zabytkowe schody ruchome, a tego się pewnie nie da.

Może ten ruch samochodowy nie jest tam aż tak potrzebny, ale jednak jest - i wydaje mi się, że przy obecnych przepisach praktycznie 90% przejazdów kończy się ich łamaniem. Bo albo ktoś przechodzi, albo zamierza przejść, albo zmierza w kierunku przejścia. A autobusy wpadają na ten przystanek z całkiem dużą prędkością.
ŁK

Stary Pingwin
Posty: 5991
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 17 lut 2025, 9:49

Żeby tylko nikomu nie przyszło do głowy zastosować tam sygnalizacji świetlnej, bo sparaliżuje ruch.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36946
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 17 lut 2025, 10:51

Prędzej czy później tym się skończy, obawiam się. Niczym innym nie jesteś już w stanie zapewnić pieszym względnego bezpieczeństwa.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

KM
Posty: 198
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 17 lut 2025, 11:13

Światła by się tam bardzo przydały. Przejście długie, bez azylu, na dodatek z pierwszeństwem tramwajów, ale nie autobusów czy samochodów. Przejdziesz tam gdzie masz pierwszeństwo, ale musisz stanąć na jezdni, żeby przepuścić tramwaj.
W tym kontekście nie mogę też zrozumieć, dlaczego jadąc od strony Pragi wciąż stosuje się czasowe ograniczenie ruchu dla samochodów i zmusza się do zjazdu na Wisłostradę, a jadąc od strony Centrum wjazd jest swobodny. Gdyby było stałe (lub szersze niż teraz) ograniczenie ruchu aut dla obu kierunków, światła nie „paraliżowałyby ruchu”.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25955
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 17 lut 2025, 13:13

KM pisze:
17 lut 2025, 11:13
Przejdziesz tam gdzie masz pierwszeństwo, ale musisz stanąć na jezdni, żeby przepuścić tramwaj.
A skąd taki pomysł, skoro to jest jedno przejście? Jesteś na przejściu, więc masz pierwszeństwo także przed tramwajem.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27734
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 17 lut 2025, 13:18

To trzeba tym tramwajom progi zwalniające zamontować, bo notorycznie to pierwszeństwo wymuszają.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

michael112
Posty: 3083
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 17 lut 2025, 13:59

fik pisze:
17 lut 2025, 13:18
To trzeba tym tramwajom progi zwalniające zamontować, bo notorycznie to pierwszeństwo wymuszają.
A to prawda. I nawet nie wiedziałem że obowiązuje
pawcio pisze:
17 lut 2025, 13:13
Jesteś na przejściu, więc masz pierwszeństwo także przed tramwajem.

Stary Pingwin
Posty: 5991
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 17 lut 2025, 14:00

Mogę przepuszczać wszystkich pieszych i to robię, ale kiedyś trzeba ruszyć z pasażerami. Wolę przerwę na pętli, niż u podnóża Starówki. Swoim torem, swobodnie można przejechać między godziną 23.120 a 3.00 rano.
miłośnik 13N

ODPOWIEDZ