Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2025
Moderator: Wiliam
20 nie ma tygodnia by nie było skracane do Koła bo często dochodzi do awarii na jednotorze. Od każdej sytuacji mogą zdarzyć się jakieś wyjątki. Odkąd jest lepsza łączność radiowa to jeśli pracownik obsługujący tryb SB uzna że lepiej jest skrócić teraz a nie później to tak robi. Zależy czy zachowana jest regularność kursowania w obu kierunkach (stąd też nie wszyscy w jednym czasie mogą się skrócić by wrócić do swojego rozkładu). Mi osobiście nigdy się nie zdarzyło dostać skrót będąc w połowie trasy. Zawsze dostawałem odpowiedź żeby skontaktować się na krańcu.

Dalej na Tadiranie czy jest nowy system?
Nie broniło się, tylko nie miało odpowiedniej łączności radiowej. Radiowe kierowanie na objazdy też już są praktykowane.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Tadiran odszedł do lamusa.
Kierowania od lat są radiowo. Instruktorzy stoją tylko przy zaplanowanych utrudnieniach.

W epoce Tadirana też były praktykowane. Tylko wtedy padał argument właśnie o zawodności tego systemu. Co biorąc pod uwagę jego leciwość było prawdą. Nowy system to i nowe możliwości do wykorzystania.
Po wielu latach dyskusji na forum, na razie jako objazd ale kto wie co przyniesie przyszłość - linia 1 od 1 marca jeździć będzie na Okęcie (co drugi kurs skrócony do Placu Narutowicza). W zamian 7 zostaje skrócone do Placu Narutowicza, gdzie również swój kraniec będzie mieć linia 14 - zmiany w związku z zamknięciem pętli Banacha.

Też Narutowicza.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
W Stołku w tym tygodniu było o tym, że na Zachodni będą prawdopodobnie dwie linie - 14 i 7 albo 15. Więc czymś trzeba zastąpić slot na Okęcie. Zobaczymy czy to będzie 1.Bywalec pisze: ↑22 lut 2025, 0:08Po wielu latach dyskusji na forum, na razie jako objazd ale kto wie co przyniesie przyszłość - linia 1 od 1 marca jeździć będzie na Okęcie (co drugi kurs skrócony do Placu Narutowicza). W zamian 7 zostaje skrócone do Placu Narutowicza, gdzie również swój kraniec będzie mieć linia 14 - zmiany w związku z zamknięciem pętli Banacha.
Ech, to nie będzie już lepszej okazji żeby to wywalić w p*zdu. Choć gdyby trójka jeździła nagle częściej to byłoby jak z siedemnastką, że skandal, że skracają do kieleckiej.pawcio pisze:Też Narutowicza.
14 i 15 to z jednej strony trochę bez sensu, a z drugiej łatwiej koordynować na całym ciągu do Zbawiciela. No i czy nie potrzeba przy okazji zrobić czegoś z drugim końcem, skoro na dwukierunkach?
ŁK
Ale przecież z alej na Zachodni i tak masz autobusy. 127, 158 i od biedy 159 też raczej zostaną.
Nadredaktor Osowski idzie po linii najmniejszego oporu. Fajnie, ustalił że będą 2 linie a reszta to wyłącznie jego przemyślenia.Georg pisze: ↑22 lut 2025, 8:40W Stołku w tym tygodniu było o tym, że na Zachodni będą prawdopodobnie dwie linie - 14 i 7 albo 15. Więc czymś trzeba zastąpić slot na Okęcie. Zobaczymy czy to będzie 1.Bywalec pisze: ↑22 lut 2025, 0:08Po wielu latach dyskusji na forum, na razie jako objazd ale kto wie co przyniesie przyszłość - linia 1 od 1 marca jeździć będzie na Okęcie (co drugi kurs skrócony do Placu Narutowicza). W zamian 7 zostaje skrócone do Placu Narutowicza, gdzie również swój kraniec będzie mieć linia 14 - zmiany w związku z zamknięciem pętli Banacha.
Pomysł 7 jest głupi i dobry jednocześnie. Głupi bo to dubel S1 i S2 (nie licząc KM dla których WTP nie chce podawać rozkładu) różniący się tylko tym, że ma więcej przystanków po drodze. I dobry bo kolej w ogóle nie jest atrakcyjna (S1 i S2 jeżdżące w parze co 30 minut, często narażone na inne utrudnienia - zero zaufania dla osoby ceniącej sobie czas - w kolei miejskiej też przydałaby się reforma).
15 to kolejny zły pomysł - pchanie 14 i 15 razem aż do Politechniki. I biorąc pod uwagę zapełnienia tramwajów na tym odcinku - to raczej nie jest popularny kierunek.
Prędzej logicznym kierunkiem byłby dowóz do M2 (coś a'la 1). Wtedy przyjezdny ma wybór - pociąg do centrum (więc tramwaj do centrum z Zachodniego de facto mija się z celem) lub zrobić obie linie do M1 i M2 (skoro 14 to pewniak zahaczający o metro ale omijający centrum). Albo... przypomnę że kilka lat temu jedna z pracowni badając "zapełnienia" zaproponowała tramwaj z Okęcia na Zachodni. Taka szynowa wersja 154. Może w tym kierunku lepiej pójść? 14 i "54"


Przecież dyrektor ZTM ds. przewozów zapowiedział, że druga liniia na Zachodni będzie jak wystarczy tramwajów dwukierunkowych. A wiadomo, że nie wystarczy, bo już teraz jest z nimi ciężko, gdy planowane są tramwajowe remonty. A nie wyobrażam sobie, żeby z krzaków wyciągano kolejne 105tki, których duża część pasażerów nie akceptuje. Jak się nie wykorzystało opcji, to.... A zamówienie podstawowe w nowym przetargu obejmuje 20 klasycznych wagonów.
Oprócz S1 i S2 jest sporo innych pociągów akurat.
Mnie siódemka nie przeszkadza, nikt nie każe jeździć siódemką zamiast pociągami, bo jednak po drodze jest choćby cała Ochota. Może po prostu 25
Choć bardziej bym chciał żeby w weekendy też był podwójny slot na Zachodni.
Mnie siódemka nie przeszkadza, nikt nie każe jeździć siódemką zamiast pociągami, bo jednak po drodze jest choćby cała Ochota. Może po prostu 25

ŁK