Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2025

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5223
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 19 sty 2025, 18:22

20 nie ma tygodnia by nie było skracane do Koła bo często dochodzi do awarii na jednotorze. Od każdej sytuacji mogą zdarzyć się jakieś wyjątki. Odkąd jest lepsza łączność radiowa to jeśli pracownik obsługujący tryb SB uzna że lepiej jest skrócić teraz a nie później to tak robi. Zależy czy zachowana jest regularność kursowania w obu kierunkach (stąd też nie wszyscy w jednym czasie mogą się skrócić by wrócić do swojego rozkładu). Mi osobiście nigdy się nie zdarzyło dostać skrót będąc w połowie trasy. Zawsze dostawałem odpowiedź żeby skontaktować się na krańcu.
Obrazek

Paweł D.
Posty: 5714
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 19 sty 2025, 18:39

Dalej na Tadiranie czy jest nowy system?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25969
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 19 sty 2025, 18:47

Paweł D. pisze:
19 sty 2025, 18:18
Ileż to lat TW broniło się przed sterowaniem przez radio na szerszą skalę.... A jednak można i da się.
Kierowania na objazdy też radiowo czy stoimi i na instruktora czekamy?
Nie broniło się, tylko nie miało odpowiedniej łączności radiowej. Radiowe kierowanie na objazdy też już są praktykowane.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5223
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 19 sty 2025, 18:49

Tadiran odszedł do lamusa.
Paweł D. pisze:
19 sty 2025, 18:18
Ileż to lat TW broniło się przed sterowaniem przez radio na szerszą skalę.... A jednak można i da się.
Kierowania na objazdy też radiowo czy stoimi i na instruktora czekamy?
Kierowania od lat są radiowo. Instruktorzy stoją tylko przy zaplanowanych utrudnieniach.
Obrazek

Paweł D.
Posty: 5714
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 19 sty 2025, 19:40

pawcio pisze:
19 sty 2025, 18:47
Nie broniło się, tylko nie miało odpowiedniej łączności radiowej. Radiowe kierowanie na objazdy też już są praktykowane.
W epoce Tadirana też były praktykowane. Tylko wtedy padał argument właśnie o zawodności tego systemu. Co biorąc pod uwagę jego leciwość było prawdą. Nowy system to i nowe możliwości do wykorzystania.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5223
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 22 lut 2025, 0:08

Po wielu latach dyskusji na forum, na razie jako objazd ale kto wie co przyniesie przyszłość - linia 1 od 1 marca jeździć będzie na Okęcie (co drugi kurs skrócony do Placu Narutowicza). W zamian 7 zostaje skrócone do Placu Narutowicza, gdzie również swój kraniec będzie mieć linia 14 - zmiany w związku z zamknięciem pętli Banacha.
Obrazek

Łukasz
Posty: 11298
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 22 lut 2025, 8:09

A 25 do krainy wiecznych odjazdów?
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25969
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 22 lut 2025, 8:31

Też Narutowicza.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Georg
Posty: 6489
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 22 lut 2025, 8:38

pawcio pisze:
22 lut 2025, 8:31
Też Narutowicza.
Czyli na razie wycofano się z pomysłu likwidacji tej pętli?

Georg
Posty: 6489
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 22 lut 2025, 8:40

Bywalec pisze:
22 lut 2025, 0:08
Po wielu latach dyskusji na forum, na razie jako objazd ale kto wie co przyniesie przyszłość - linia 1 od 1 marca jeździć będzie na Okęcie (co drugi kurs skrócony do Placu Narutowicza). W zamian 7 zostaje skrócone do Placu Narutowicza, gdzie również swój kraniec będzie mieć linia 14 - zmiany w związku z zamknięciem pętli Banacha.
W Stołku w tym tygodniu było o tym, że na Zachodni będą prawdopodobnie dwie linie - 14 i 7 albo 15. Więc czymś trzeba zastąpić slot na Okęcie. Zobaczymy czy to będzie 1.

Łukasz
Posty: 11298
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 22 lut 2025, 8:44

pawcio pisze:Też Narutowicza.
Ech, to nie będzie już lepszej okazji żeby to wywalić w p*zdu. Choć gdyby trójka jeździła nagle częściej to byłoby jak z siedemnastką, że skandal, że skracają do kieleckiej.

14 i 15 to z jednej strony trochę bez sensu, a z drugiej łatwiej koordynować na całym ciągu do Zbawiciela. No i czy nie potrzeba przy okazji zrobić czegoś z drugim końcem, skoro na dwukierunkach?
ŁK

Georg
Posty: 6489
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 22 lut 2025, 8:57

Ale przecież z alej na Zachodni i tak masz autobusy. 127, 158 i od biedy 159 też raczej zostaną.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5223
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 22 lut 2025, 9:38

Georg pisze:
22 lut 2025, 8:40
Bywalec pisze:
22 lut 2025, 0:08
Po wielu latach dyskusji na forum, na razie jako objazd ale kto wie co przyniesie przyszłość - linia 1 od 1 marca jeździć będzie na Okęcie (co drugi kurs skrócony do Placu Narutowicza). W zamian 7 zostaje skrócone do Placu Narutowicza, gdzie również swój kraniec będzie mieć linia 14 - zmiany w związku z zamknięciem pętli Banacha.
W Stołku w tym tygodniu było o tym, że na Zachodni będą prawdopodobnie dwie linie - 14 i 7 albo 15. Więc czymś trzeba zastąpić slot na Okęcie. Zobaczymy czy to będzie 1.
Nadredaktor Osowski idzie po linii najmniejszego oporu. Fajnie, ustalił że będą 2 linie a reszta to wyłącznie jego przemyślenia.
Pomysł 7 jest głupi i dobry jednocześnie. Głupi bo to dubel S1 i S2 (nie licząc KM dla których WTP nie chce podawać rozkładu) różniący się tylko tym, że ma więcej przystanków po drodze. I dobry bo kolej w ogóle nie jest atrakcyjna (S1 i S2 jeżdżące w parze co 30 minut, często narażone na inne utrudnienia - zero zaufania dla osoby ceniącej sobie czas - w kolei miejskiej też przydałaby się reforma).
15 to kolejny zły pomysł - pchanie 14 i 15 razem aż do Politechniki. I biorąc pod uwagę zapełnienia tramwajów na tym odcinku - to raczej nie jest popularny kierunek.
Prędzej logicznym kierunkiem byłby dowóz do M2 (coś a'la 1). Wtedy przyjezdny ma wybór - pociąg do centrum (więc tramwaj do centrum z Zachodniego de facto mija się z celem) lub zrobić obie linie do M1 i M2 (skoro 14 to pewniak zahaczający o metro ale omijający centrum). Albo... przypomnę że kilka lat temu jedna z pracowni badając "zapełnienia" zaproponowała tramwaj z Okęcia na Zachodni. Taka szynowa wersja 154. Może w tym kierunku lepiej pójść? 14 i "54" :P
Obrazek

fraktal
Posty: 5811
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 22 lut 2025, 9:52

Przecież dyrektor ZTM ds. przewozów zapowiedział, że druga liniia na Zachodni będzie jak wystarczy tramwajów dwukierunkowych. A wiadomo, że nie wystarczy, bo już teraz jest z nimi ciężko, gdy planowane są tramwajowe remonty. A nie wyobrażam sobie, żeby z krzaków wyciągano kolejne 105tki, których duża część pasażerów nie akceptuje. Jak się nie wykorzystało opcji, to.... A zamówienie podstawowe w nowym przetargu obejmuje 20 klasycznych wagonów.

Łukasz
Posty: 11298
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 22 lut 2025, 10:00

Oprócz S1 i S2 jest sporo innych pociągów akurat.

Mnie siódemka nie przeszkadza, nikt nie każe jeździć siódemką zamiast pociągami, bo jednak po drodze jest choćby cała Ochota. Może po prostu 25 :p Choć bardziej bym chciał żeby w weekendy też był podwójny slot na Zachodni.
ŁK

ODPOWIEDZ