Komunikacja w trakcie budowy M2 (część zachodnia)
Moderator: Wiliam
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 85870.html
Zmiany w komunikacji po otwarciu nowych stacji
Powstanie nowych linii komunikacyjnych, bardziej wydajnych, wymaga również oczywiście weryfikacji i ponownego rozważenia istnienia ich poprzedników…
– Założenia wstępne już są – były one częścią naszych planów dotyczących zmian w komunikacji naziemnej po „dojechaniu” metra do Bemowa i wymagają doprecyzowania w oparciu o analizy funkcjonowania dzisiejszego układu, z ostatnią stacją metra Bemowo – mówi Katarzyna Strzegowska i doprecyzowuje: – Skierujemy autobusy linii podmiejskich z powrotem do pętli Osiedle Górczewska, tam gdzie będzie pierwsza stacja metra na ich trasie; dziś dojeżdżają do stacji Bemowo. Istotne będzie skomunikowanie ze stacją Karolin nowych osiedli w północnej części Ursusa. Ta stacja stanie się dla tych osiedli najbliższą stacją metra. Dużo będzie jednak zależało od dostępnej wówczas infrastruktury, przede wszystkim układu drogowego w północnym Ursusie.
– Merytorycznie uzasadnione będą również korekty w południowej części Bemowa bo nowe stacje metra po zachodniej stronie ulicy Lazurowej będą w zasięgu osiedli z których dziś pasażerowie autobusami dojeżdżają do stacji Bemowo. Spodziewamy się spadku zainteresowania takimi dojazdami – dodaje Katarzyna Strzegowska.
Zmiany w komunikacji po otwarciu nowych stacji
Powstanie nowych linii komunikacyjnych, bardziej wydajnych, wymaga również oczywiście weryfikacji i ponownego rozważenia istnienia ich poprzedników…
– Założenia wstępne już są – były one częścią naszych planów dotyczących zmian w komunikacji naziemnej po „dojechaniu” metra do Bemowa i wymagają doprecyzowania w oparciu o analizy funkcjonowania dzisiejszego układu, z ostatnią stacją metra Bemowo – mówi Katarzyna Strzegowska i doprecyzowuje: – Skierujemy autobusy linii podmiejskich z powrotem do pętli Osiedle Górczewska, tam gdzie będzie pierwsza stacja metra na ich trasie; dziś dojeżdżają do stacji Bemowo. Istotne będzie skomunikowanie ze stacją Karolin nowych osiedli w północnej części Ursusa. Ta stacja stanie się dla tych osiedli najbliższą stacją metra. Dużo będzie jednak zależało od dostępnej wówczas infrastruktury, przede wszystkim układu drogowego w północnym Ursusie.
– Merytorycznie uzasadnione będą również korekty w południowej części Bemowa bo nowe stacje metra po zachodniej stronie ulicy Lazurowej będą w zasięgu osiedli z których dziś pasażerowie autobusami dojeżdżają do stacji Bemowo. Spodziewamy się spadku zainteresowania takimi dojazdami – dodaje Katarzyna Strzegowska.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Fajny artykuł. Tyle ładnych obietnic i żadnych konkretów. A i tak wszystko się jeszcze parę razy zmieni. Pewnie łącznie z terminami.
Tak się zastanawiam czy jakieś zmiany w układzie komunikacyjnym spowoduje otwarcie Nowoczłuchowskiej (planowane na ten rok, drugi kwartał). Metra jeszcze nie będzie ale osiedla na Chrzanowie zyskają dobrą drogę do Lazurowej. Nie mam pojęcia jak ma być z infrastrukturą na końcu Nowoczłuchowskiej ale wydaje mi się dobre na początek skierowanie tam 249 (zamiast na Górczewską). Albo po trasie jednokierunkowej "Człuchowska - Lazurowa - Szeligowska - CHRZANÓW - Nowoczłuchowska - Człuchowska", albo po prostu "Człuchowska - Nowoczłuchowska - zawrotka - CHRZANÓW - Nowoczłuchowska - Człuchowska). Oczywiście zakładam większą częstotliwość (co 10 w szczycie, 15 poza i w weekendy autobusami solo wydaje mi się na początek ok). Czy na Koło będzie to zbyt dużo? Nawet jeśli to Koło trochę dostało po dupie i wydaje mi się, że dobrze by było przywrócić tam częstszy autobus (szczególnie na ZP Ks. Sitnika). Można też zrobić kursy skrócone CHRZANÓW - METRO KSIĘCIA JANUSZA lub METRO BEMOWO. Obstawiałbym jednak MKJ ze względu na dojazd do Wola Parku. Poza tym to może być dobry argument za wycięciem 190 z zachodniej części i skierowaniem go we wszystkich kursach na Znaną.
Przydałoby się na pewno, tylko że na tym projekcie:
https://um.warszawa.pl/documents/61166/ ... 5660831372
to ja tam nie widzę miejsca na żadną zawrotkę i w ogóle jest zwężenie nowego odcinka tuż przed Szeligowską/Rayskiego. I szkoda że nie ma przystanków w połowie. I pytanie też, czy ten nowy odcinek w ogóle będzie już teraz podłączony do Szeligowskiej, bo teraz tam jest jakiś bałagan z budową stacji Chrzanów.
https://um.warszawa.pl/documents/61166/ ... 5660831372
to ja tam nie widzę miejsca na żadną zawrotkę i w ogóle jest zwężenie nowego odcinka tuż przed Szeligowską/Rayskiego. I szkoda że nie ma przystanków w połowie. I pytanie też, czy ten nowy odcinek w ogóle będzie już teraz podłączony do Szeligowskiej, bo teraz tam jest jakiś bałagan z budową stacji Chrzanów.
Krócej jest przez Żeńców, o ile przejedzie tam autobus 12m, z przystankiem tymczasowym na Szeligowskiej jak najbliżej Nowoczłuchowskiej.
To nie można pociągnąć mały kawałek na Karolin i wywalić (112)?Autobusy 122 w tym czasie nie będą dojeżdżały do pętli Osiedle Górczewska, tylko z ulicy Człuchowskiej pojadą w lewo w Lazurową do ronda na skrzyżowaniu z Połczyńską gdzie zmienią kierunek jazdy aby pojechać na drugi kraniec, na Gwiaździstą.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
Mimo tego, że od początku jestem za ujednoliceniem 112 i skróceniem całości do Nowego Bemowa to taka zmiana w weekend nie miałaby sensu. Więcej zamieszania niż korzyści. A jeszcze wrzawa by się podniosła, że zabrali autobus.TGM pisze: ↑20 lut 2025, 22:55To nie można pociągnąć mały kawałek na Karolin i wywalić (112)?Autobusy 122 w tym czasie nie będą dojeżdżały do pętli Osiedle Górczewska, tylko z ulicy Człuchowskiej pojadą w lewo w Lazurową do ronda na skrzyżowaniu z Połczyńską gdzie zmienią kierunek jazdy aby pojechać na drugi kraniec, na Gwiaździstą.
W dodatku 112 na Karolin tylko w sobotę co pół godziny. 122 tak często i także w niedzielę podczas gdy centrum handlowe tamtejsze zamknięte to totalnie bez sensu.
Aczkolwiek 122 mogłoby być tam podciągnięte z innego powodu. Z powodu toalety (Orlen).
Aczkolwiek 122 mogłoby być tam podciągnięte z innego powodu. Z powodu toalety (Orlen).
Postoje na Górczewskiej wynoszą 25 minut. Czy w ten weekend w związku ze zmianą krańca będą 10 minut a dłuższy postój będzie na Gwiaździstej?
Tak, 10min. Lazurowa i 17min. Gwiaździsta.
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1
15 minut. Trzeba po minucie odjąć na dojazd i odjazd z pętli.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27026
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Projekt tej nowoCzłuchowskiej beznadziejny. Nonsensowne 2 pasy w każdą stronę (po co?!) ale za to miejsc parkingowych zero. No ale są szpalery św. Drzewek.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
To nie wynika z absurdalnie wysokiej klasy drogi?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- ZielonyJamnik
- Posty: 1156
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
A nie wystarczy nie stawiać znaku zakazu zatrzymywania się i sprawa rozwiązana?
Mkną po koleinach zielone jamniki... 

-
- Posty: 593
- Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
- Lokalizacja: Natolin
To po co robić dwa pasy od razu zakładając parkowanie na prawym? To marnotrawstwo przestrzeni, tak się dróg nie projektuje.