Praga Północ i jej problemy komunikacyjne

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36113
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 13 mar 2025, 14:07

Emyl pisze:
13 mar 2025, 13:55
A Ratuszową nie można by było po torowisku walić i w prawo dać w fazie dla 20?
Nie wiem, czy nie jest tam za wąsko.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24723
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 mar 2025, 14:56

Jedno to szerokość i w szczególności zachodzenie na skręcie w burtę tramwaju w drugą stronę, drugie to sygnalizator dla takiego autobusu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Łukasz
Posty: 11623
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 13 mar 2025, 19:51

Emyl pisze:A Ratuszową nie można by było po torowisku walić i w prawo dać w fazie dla 20?
Kiedyś się dało :)

Można też przez Pl.Hallera jeździć, już pewnie byłoby szybciej niż na skręcie.

Albo dopuścić skręt w lewo dla autobusów za Pl.Wileńskim.

W sobotę po 18 w krótkim odstępie przyjechało 509 na -34, drugie na -20 a zaraz za nimi zbliżało się jedno na -5 i nie miało zamiaru stać na lewym pasie.
ŁK

adamrozbicki
Posty: 202
Rejestracja: 15 cze 2024, 15:50

Post autor: adamrozbicki » 14 mar 2025, 0:39

Łukasz pisze:
13 mar 2025, 19:51
Emyl pisze:A Ratuszową nie można by było po torowisku walić i w prawo dać w fazie dla 20?
Kiedyś się dało :)

Można też przez Pl.Hallera jeździć, już pewnie byłoby szybciej niż na skręcie.

Albo dopuścić skręt w lewo dla autobusów za Pl.Wileńskim.

W sobotę po 18 w krótkim odstępie przyjechało 509 na -34, drugie na -20 a zaraz za nimi zbliżało się jedno na -5 i nie miało zamiaru stać na lewym pasie.
W sobotę z Gocławia do Targowej -34? To gdzie on tam stoi w korku?

Awatar użytkownika
karmat
Posty: 433
Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: karmat » 14 mar 2025, 8:57

Może to kumulacja z poprzednich kółek. Chyba już wszyscy stracili nadzieję, że ta linia wróci w takcie co 10 min...

Awatar użytkownika
sprinter
(ziuuu.ex.1205)
Posty: 1451
Rejestracja: 10 sie 2012, 20:49
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: sprinter » 14 mar 2025, 10:25

adamrozbicki pisze:
14 mar 2025, 0:39
Łukasz pisze:
13 mar 2025, 19:51

Kiedyś się dało :)

Można też przez Pl.Hallera jeździć, już pewnie byłoby szybciej niż na skręcie.

Albo dopuścić skręt w lewo dla autobusów za Pl.Wileńskim.

W sobotę po 18 w krótkim odstępie przyjechało 509 na -34, drugie na -20 a zaraz za nimi zbliżało się jedno na -5 i nie miało zamiaru stać na lewym pasie.
W sobotę z Gocławia do Targowej -34? To gdzie on tam stoi w korku?
Poza samym lewoskrętem przy Wileńskim może dojść kwestia stylu jazdy podczas całej trasy - kto jeździ ambitnie złapie -5, a kto nie to -20. Jeśli ktoś nieambitny jeździ za ambitnym to zgarnia tłumy z dwóch kursów i wymiana pasażerska trwa wieki. Do tego dochodzą wątpliwej jakości przerwy, które trzeba sztucznie wydłużać, by zrobić piętnastki.
15, 116, 122, 157, 181, 185, 186, 205, 518, N46 :mewa:
Phototrans | Omni-Bus | WGKM

Łukasz
Posty: 11623
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 14 mar 2025, 13:46

Nie wiem, jaka była przyczyna. Wymiany to jasne, Wileński czy Rondo Starzyńskiego zwłaszcza m. Przy Żeraniu już byli odwrotnie. Dochodzą jeszcze przystanki na żądanie.
ŁK

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3552
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 14 mar 2025, 22:11

Łukasz pisze:
13 mar 2025, 19:51
Emyl pisze:A Ratuszową nie można by było po torowisku walić i w prawo dać w fazie dla 20?
Kiedyś się dało :)

Można też przez Pl.Hallera jeździć, już pewnie byłoby szybciej niż na skręcie.

Albo dopuścić skręt w lewo dla autobusów za Pl.Wileńskim.

W sobotę po 18 w krótkim odstępie przyjechało 509 na -34, drugie na -20 a zaraz za nimi zbliżało się jedno na -5 i nie miało zamiaru stać na lewym pasie.
Eee tam nic nowego. Ta linia jest w miarę punktualnie pomiędzy 04:50 a 06:00. Potem jest loteria. W niedzielę bywa że jeździ planowo. To wtedy jest cud. Najgorzej z 509 jest po południu. Korki w kierunku Gocławia, korki w kierunku Winnicy i rozkład idzie w ....
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

BrdzJkb
Posty: 390
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 15 mar 2025, 0:56

Mamy 2025 rok, a na skrzyżowaniu z 4 pasami ruchu na wlocie i wydzielonym torowiskiem tramwajowym jedynym sposobem przyspieszenia transportu zbiorowego jest łamanie przepisów przez kierowcę.

Autobus Czerwon
Posty: 4472
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 15 mar 2025, 8:09

Sposobów na przyspieszenie autobusów jest ogólnie naprawdę mnóstwo, tylko po prostu w Warszawie po prostu nikomu na tym nie zależy. Co jest o tyle zabawne że autobusy często pełnią rolę magistralą jak w przypadku 509 właśnie, a nie niemal wyłącznie dowozową.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 9339
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 15 mar 2025, 9:35

BrdzJkb pisze:
15 mar 2025, 0:56
Mamy 2025 rok, a na skrzyżowaniu z 4 pasami ruchu na wlocie i wydzielonym torowiskiem tramwajowym jedynym sposobem przyspieszenia transportu zbiorowego jest łamanie przepisów przez kierowcę.
4,5 miliarda.
Nikomu nie zależy.

Łukasz
Posty: 11623
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 mar 2025, 9:43

Autobus Czerwon pisze:Sposobów na przyspieszenie autobusów jest ogólnie naprawdę mnóstwo, tylko po prostu w Warszawie po prostu nikomu na tym nie zależy. Co jest o tyle zabawne że autobusy często pełnią rolę magistralą jak w przypadku 509 właśnie, a nie niemal wyłącznie dowozową.
Jak się te linie magistralna zrobi co 15 minut, to nawet nie będęla tak bardzo parami jeździć.
ŁK

BrdzJkb
Posty: 390
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 15 mar 2025, 18:09

Autobus Czerwon pisze:
15 mar 2025, 8:09
nikomu na tym nie zależy
W tym cały problem, że autobusy nie mają swojego gospodarza. Dobrze, że w TW komuś zależy bo byłoby to samo.

Nie wiem jak tam aktywność operatorów autobusowych ale to im powinno zależeć najbardziej.

Awatar użytkownika
PiotrekP
Posty: 2316
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 18 mar 2025, 8:45

O, rok po moim wpisie na forum temat przeniósł się do gazety :cfaniak: Autobusy dalej tkwią w korku, miesiące mijają i nie ma pomysłu na poprawę sytuacji.

Łukasz
Posty: 11623
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 mar 2025, 10:04

PiotrekP pisze:O, rok po moim wpisie na forum temat przeniósł się do gazety :cfaniak: Autobusy dalej tkwią w korku, miesiące mijają i nie ma pomysłu na poprawę sytuacji.
Ja mam w sumie :) Skrócić 509 do Wileńskiego z obu stron :p I tak częstotliwości się rozjeżdżają w tym miejscu i są jakieś kombinacje ze wschodnim.
ŁK

ODPOWIEDZ