Trasa tramwajowa Dw.Zachodni - Wilanów

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25931
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 28 mar 2025, 11:05

Tory też. Cokolwiek powyżej DDR.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

mb112
Posty: 1237
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 28 mar 2025, 11:39

Tylko że przecięcie terenów zieleni będzie tak czy inaczej, bo przecież na południe jest kompleks ogródków działkowych, dalej park-mauzoleum, to są dość cenne tereny przyrodnicze w skali miasta, różne zwierzaki typu jeże zapewne przemieszczają się pomiędzy jednym a drugim. Ale sam tramwaj na pewno i tak będzie mniejszą barierą niż uczęszczana ulica, można by faktycznie poprowadzić go na wprost, po północnej stronie tego jedynego budynku przy Rostafińskich i za nim zbliżyć się do istniejącej jezdni, łuki będą wtedy mniejsze, trasę można obsadzić niskimi krzewami, zrobić ze dwa przejścia dla pieszych po drodze + przejścia dla małych zwierząt pod torowiskiem, podobnie zresztą mogłaby wyglądać ewentualna trasa przy Międzynarodowej (między Waszyngtona a Grochowską), zresztą odcinek od Waszyngtona do TŁ też będzie wymagał podobnych rozwiązań, bo tam też rozcina się tereny zieleni. Ale wszystko jest do zrobienia, nawet jeśli wyjdzie trochę drożej, można też na wszelki wypadek dopuścić np. 40 km/h, a nie 60 km/h, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo kolizji z jeżem czy lisem.

Stary Pingwin
Posty: 5986
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 28 mar 2025, 11:55

Można.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27714
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 mar 2025, 12:12

mb112 pisze:
28 mar 2025, 11:39
Ale sam tramwaj na pewno i tak będzie mniejszą barierą niż uczęszczana ulica
Dlatego należałoby go wybudować zamiast ulicy :>
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25931
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 28 mar 2025, 12:13

Najciaśniejszy jest/będzie łuk z Banacha na południe, by on nie wchodził zbyt głęboko w park.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

BrdzJkb
Posty: 319
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 28 mar 2025, 13:54

Muszę przyznać, że jak najpierw czytam że na nowej linii gdzie zainstalowano super-hiper-taylor fit smarownice, czujniki i inne mazidła, a tramwaje są głośniejsze niż gdziekolwiek indziej, a potem czytam że na odcinku w środku parku bez zabudowy wychodzą najostrzejsze łuki w mieście to żart o piasku na Saharze mi przychodzi do głowy.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8968
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 28 mar 2025, 14:18

BrdzJkb pisze:
28 mar 2025, 13:54
Muszę przyznać, że jak najpierw czytam że na nowej linii gdzie zainstalowano super-hiper-taylor fit smarownice, czujniki i inne mazidła, a tramwaje są głośniejsze niż gdziekolwiek indziej,
Wg pomiarów wszystko jest w granicach.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25931
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 28 mar 2025, 14:23

BrdzJkb pisze:
28 mar 2025, 13:54
Muszę przyznać, że jak najpierw czytam że na nowej linii gdzie zainstalowano super-hiper-taylor fit smarownice, czujniki i inne mazidła, a tramwaje są głośniejsze niż gdziekolwiek indziej, a potem czytam że na odcinku w środku parku bez zabudowy wychodzą najostrzejsze łuki w mieście to żart o piasku na Saharze mi przychodzi do głowy.
Na pewno nie są najgłośniejsze w mieście. Na Zbawicielu czy ONZ jest duuużo gorzej. O Młocinach (na szczęście w środku niczego) nie wspominając.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

fraktal
Posty: 5795
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 28 mar 2025, 14:46

https://tvn24.pl/tvnwarszawa/wilanow/wa ... -st8382822

"Trasa [na Wilanów] została przedwcześnie dopuszczona do ruchu".

Yelonker
Posty: 814
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 28 mar 2025, 15:02

pawcio pisze:
28 mar 2025, 12:13
Najciaśniejszy jest/będzie łuk z Banacha na południe, by on nie wchodził zbyt głęboko w park.
Z torów w pasie dzielącym chyba wychodziłby wężyk o bardziej naturalnym promieniu łuków, niż z południowej strony.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25931
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 28 mar 2025, 15:03

Nie wydaje mi się. Krytyczne i tak jest złamanie się dookoła pomnikowych lip oraz to, by fragmencik torów w osi północ-południe był jak najbliżej ulicy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

BrdzJkb
Posty: 319
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 28 mar 2025, 15:22

pawcio pisze:
28 mar 2025, 14:23
Na pewno nie są najgłośniejsze w mieście. Na Zbawicielu czy ONZ jest duuużo gorzej. O Młocinach (na szczęście w środku niczego) nie wspominając.
Może nie, ale jak sobie słucham nagrań krążących w necie, porównując to do warunków które miałem mieszkając kilka lat przy skrzyżowaniu JP II x Stawki (czyli inwestycji z 1956 roku) to coś jest zdecydowanie nie halo.

Paweł D.
Posty: 5703
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 28 mar 2025, 15:29

Ciekawe rozważania na temat hałasów tramwaju na Wilanowie:
https://tvn24.pl/tvnwarszawa/wilanow/wa ... -st8382822
I teraz już wiem, skąd u mnie depresja, apatia, choroby układu sercowo-naczyniowego i cukrzyca. To przez hałas tramwaju na ulicy Stawki! Ta berlinka skręcająca w środku nocy to już był hardkor...

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1603
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 29 mar 2025, 9:16

pawcio pisze:
28 mar 2025, 15:03
Nie wydaje mi się. Krytyczne i tak jest złamanie się dookoła pomnikowych lip oraz to, by fragmencik torów w osi północ-południe był jak najbliżej ulicy.
Brak mi parlamentarnych słów na podejście do planowania przestrzennego w tymmieście.
Ile ton węgla pójdzie na prund dla 14 jadącej przez Filtrową zamiast skrótem? Ile ton ropy pójdzie na podróżnych, którzy wybiorą samochód zamiast 14 przez Pole Mokotowskie.
Przecież widać najkrótszą drogę, która kosztuje życie raptem kilku drzew.
Załączniki
Screenshot_2025-03-29-09-15-04-685_com.google.android.apps.maps-edit.jpg
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Stary Pingwin
Posty: 5986
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 29 mar 2025, 9:51

Ciesz się, że jest Filtrowa. W innym układzie najbliższy łącznik przez Feminę.
Jest łagodniejsza trasa, niż narysowałeś, bez wycinki. Trochę wyżej jest ścieżka, na niej drzewa nie rosną. Ewentualnie rzadkie płazy przechodzą, ale im zbudujemy pdpłazów.
miłośnik 13N

ODPOWIEDZ