Komunikacja miejska we Włochach
Moderator: Wiliam
Po kilku latach w końcu osiedle Raków we Włochach doczeka się porządnej linii jak przystało na duże osiedle w Warszawie . Szkoda że to dzięki wyłączeniu ruchu tramwajowego ale taki rozkład Z14 przy 4 całych i 1 dodatku mógłby zostać utrzymany po zakończeniu budowy tramwaju na Bitwy.
Chyba będzie presja żeby to zostawić. Może nie na dokładnie takiej trasie, ale linia z taką częstotliwością zdecydowanie by się tam przydała, nawet jeśli oznaczałoby to całkowite wywalenie 228 i 414. A jakby naprawdę docelowo przekierować 128 (ale wtedy przez Banacha, nie z krążeniem po Rakowcu), a 414 zakrańcować jakoś na Rakowcu (przy okazji trochę tam porządkując) ?
Np. coś takiego:
414 ... - BW1920 - Banacha - Pawińskiego - Pruszkowska - ŻiW - Racławicka - Mołdawska - Pruszkowska - MOŁDAWSKA (kraniec) - Pruszkowska - Pawińskiego - ...
172 w obu kierunkach Pawińskiego - Korotyńskiego - Mołdawska - Racławicka
Tylko wtedy pewnie na samej ŻiW się zrobi za mało i będzie lament żeby wzmocnić 175 (może i słusznie).
Np. coś takiego:
414 ... - BW1920 - Banacha - Pawińskiego - Pruszkowska - ŻiW - Racławicka - Mołdawska - Pruszkowska - MOŁDAWSKA (kraniec) - Pruszkowska - Pawińskiego - ...
172 w obu kierunkach Pawińskiego - Korotyńskiego - Mołdawska - Racławicka
Tylko wtedy pewnie na samej ŻiW się zrobi za mało i będzie lament żeby wzmocnić 175 (może i słusznie).
Ja to się zastanawiam, jaki jest sens pchania 128 na Instalatorów, skoro szybciej będzie dojechać SKM/KM albo tramwajem w Jerozolimskie, zamiast jechać na około przez Pomnik Lotnika. A przede wszystkim 9 jednak częściej podjeżdża na przystanek niż 128. Dalej jestem zdania, że powinno tam pojechać coś, co nie dublowałoby się relacyjnie z szyną znacznie, jakieś 143 lub 188 dajmy na to. Tylko to trzeba by robić jakąś rewolucję na Ochocie z trasami, o ile ZTM/miasto znajdzie odwagę do tego.mb112 pisze: ↑29 maja 2025, 16:43Chyba będzie presja żeby to zostawić. Może nie na dokładnie takiej trasie, ale linia z taką częstotliwością zdecydowanie by się tam przydała, nawet jeśli oznaczałoby to całkowite wywalenie 228 i 414. A jakby naprawdę docelowo przekierować 128 (ale wtedy przez Banacha, nie z krążeniem po Rakowcu), a 414 zakrańcować jakoś na Rakowcu (przy okazji trochę tam porządkując) ?
A i tak nie zdziwię się, jak przy lamentach ZTM pójdzie po linii najmniejszego oporu i zamieni końcówkami 186 i 414
Mam wrażenie, że za mało to się może zrobić na samym południu Rakowca, że tak określę ten rejonmb112 pisze:Np. coś takiego:
414 ... - BW1920 - Banacha - Pawińskiego - Pruszkowska - ŻiW - Racławicka - Mołdawska - Pruszkowska - MOŁDAWSKA (kraniec) - Pruszkowska - Pawińskiego - ...
172 w obu kierunkach Pawińskiego - Korotyńskiego - Mołdawska - Racławicka
Tylko wtedy pewnie na samej ŻiW się zrobi za mało i będzie lament żeby wzmocnić 175 (może i słusznie).
Tak, linia z TŁ np. 143 albo 151 byłaby jeszcze lepsza, tym bardziej że 143 na zachód od Politechniki to się raczej marnuje. Ale to parę brygad by trzeba dorzucić. Może nawet 151 lepsze, bo 143 jest już i tak długie a odpadnie kłopotliwa zawrotka przez Pl. Konstytucji dla 151.
I dalej uważam że na Rakowcu zamiast tego krążenia w różne strony, jedna linia powinna jechać w obu kierunkach Pruszkowską, a druga Racławicką, Mołdawską, Korotyńskiego. Prościej chyba 128 przez Pruszkowską, a 172 przez Racławicką. Parę przystanków by trzeba dostawić.
I dalej uważam że na Rakowcu zamiast tego krążenia w różne strony, jedna linia powinna jechać w obu kierunkach Pruszkowską, a druga Racławicką, Mołdawską, Korotyńskiego. Prościej chyba 128 przez Pruszkowską, a 172 przez Racławicką. Parę przystanków by trzeba dostawić.
228 jeździ przez całą dzielnicę Włochy od zachodu do wschodu dowożąc mieszkańców w pobliże Urzędu Dzielnicy. Włochy nie pozwolą zlikwidować tej linii.
151 nie lepsze, bo jako linia na Ostrobramską/Gocław powinna razem z 411+5xx stawać na Waryńskiego.mb112 pisze: ↑29 maja 2025, 17:19Tak, linia z TŁ np. 143 albo 151 byłaby jeszcze lepsza, tym bardziej że 143 na zachód od Politechniki to się raczej marnuje. Ale to parę brygad by trzeba dorzucić. Może nawet 151 lepsze, bo 143 jest już i tak długie a odpadnie kłopotliwa zawrotka przez Pl. Konstytucji dla 151.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Po dodaniu czternastki na Zachodni może po prostu 191. I ciekawe czy pętle uliczne typu Banacha czy Woronicza zostaną na stałe (Metro Wierzbno zostało) 
ŁK
A przypadkiem 167 nie miało być jakoś dzielone na pół po uruchomieniu tramwaju na Ochocie? Pamiętam że były takie pomysły. Może 167 na z Siekierek na Instalatorów?
PS Zawsze jeszcze jest 521.
PS Zawsze jeszcze jest 521.
Oj tam, 182 też jest z innego przystanku, a ma o 1 przystanek więcej wspólny z 502/514/520/525. Tam i tak z obu przystanków co chwilę coś jedzie.
Od której strony 191 ?
Ale tak czy inaczej, to chyba średnio, w alejach raczej wszystkie obecne linie cieszą się popularnością i nie rozumiem co to ma wspólnego z 14. W sensie że zapewni relację Pl. Narutowicza - BW1920 ?
Tak, to by też było logiczne.
Spiralka, BW1920, Grójecka w prawo. 167 chyba spoko, ale czy to kiedykolwiek nastąpi, to wątpię
Szybciej zostanie 30/30/30.
W ogóle o 521 to niepotrzebnie wspominają w komunikatach o zmianach.
W ogóle o 521 to niepotrzebnie wspominają w komunikatach o zmianach.
ŁK
Jak będzie tramwaj przez Pole Mokotowskie to można wywalić 167 z Mokotowa całego.
Jak będzie z Zachodniego dalej do Kasprzaka odnoga wybudowana na zachód - to można likwidować na Wolę.
A na razie, przy obecnie prowadzonych pracach nie widzę do tego pola po zakończeniu. To, co powstaje to na razie dziwne ogryzki - czekamy na resztę.
Jak będzie z Zachodniego dalej do Kasprzaka odnoga wybudowana na zachód - to można likwidować na Wolę.
A na razie, przy obecnie prowadzonych pracach nie widzę do tego pola po zakończeniu. To, co powstaje to na razie dziwne ogryzki - czekamy na resztę.
- Solaris U10
- Posty: 2656
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
Trochę szkoda, że przy zmianie trasy 228 odpadł dojazd do PKP WKD Al. Jerozolimskie. A jakby robić podjazdy kieszeniowe od starej trasy na Szybkiej do ronda na Wschodu Słońca? Czy w ogóle tam dałoby się autobusem zawrócić?
- ZielonyJamnik
- Posty: 1497
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Niestety oferta SKM i KM jest nieporównywalnie gorsza od WKD . Pociągu WKD nie dość że o czasie, często to jeszcze bardzo szybko dojeżdżają pod Centralny.
Mimo wszystko jak na pierwszy dzień frekwencja w autobusie mimo częstotliwości 30 min bardzo dobra. Praktycznie wszystkie miejsca zajęte od strony Mokotowa przy PKP Rakowiec. Dwie brygady które nie zajeżdżają pod Wagonownie myślę że będą za jakiś czas przegubowe.
Mimo wszystko jak na pierwszy dzień frekwencja w autobusie mimo częstotliwości 30 min bardzo dobra. Praktycznie wszystkie miejsca zajęte od strony Mokotowa przy PKP Rakowiec. Dwie brygady które nie zajeżdżają pod Wagonownie myślę że będą za jakiś czas przegubowe.
-
Placuszek44
- Posty: 149
- Rejestracja: 06 lis 2018, 21:16
- Lokalizacja: Ursynów
Te podjazdy 228 pod Wagonownię to tragedia, nie dość, że strata czasu, to jeszcze można się wytrząść za wszystkie czasy. No i na pewno by pomogło wydłużenie w głąb Szamot.