A jak CR sprawiała problemy to zgłaszasz, ze robisz ustawową 15" przerwy I dyskusja sie kończy.
Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości
-
marco_wawa
- Posty: 219
- Rejestracja: 20 paź 2011, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa, Praga Pd
Jeżeli robisz przerwę 15', kiedy jeszcze jej nie musisz robić (czyli przed ostatnim kursem w zmianie) wbrew procedurom lub poleceniu CR, to możesz dostać po uszach za niewykonanie polecenia służbowego.marco_wawa pisze: ↑13 lip 2025, 23:18A jak CR sprawiała problemy to zgłaszasz, ze robisz ustawową 15" przerwy I dyskusja sie kończy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Bzdura. Gdzie jest napisane że przerwę można wykonacć dopiero przed ostatnim pólkursem. Robisz ją jak masz potrzebę oczywiście biorąc pod uwagę przerwy w rozkładzie. Wyobrażasz sobie takie rozwiązanie np na 10 godzinnych zmianach?
Tak wyobrażam sobie, gdyż zmieniona ustawa czasu pracy kierowcy pozwala na to.
Zasadniczo jeżeli kierowca jest zmęczony i potrzebuje odpocząć to ja nie wyobrażam sobie sytuacji w której zgłosi taką potrzebę i dostanie w odpowiedzi że ma jechać. Tzn. ja wiem że tak niestety bywa, kolega tak miał na jednej z ekspedycji. Ale teraz wyobraźmy sobie, że chwilę później taki kierowca powoduje wypadek.
-
marco_wawa
- Posty: 219
- Rejestracja: 20 paź 2011, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa, Praga Pd
A to przypadkiem nie jest tak, maksymalnie w pierwszych 6h pracy (nie mylić z czasem jazdy) musisz wykonać co najmniej 1 x15min pauzy? Przecież jak tego nie zrobisz, to ITD ma w zwyczaju kierowcy ładować mandat...
Przespałeś nowelizację z 2022 r?marco_wawa pisze: ↑14 lip 2025, 10:38A to przypadkiem nie jest tak, maksymalnie w pierwszych 6h pracy (nie mylić z czasem jazdy) musisz wykonać co najmniej 1 x15min pauzy? Przecież jak tego nie zrobisz, to ITD ma w zwyczaju kierowcy ładować mandat...
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Jeżeli chcesz szukać logiki w przepisach, to zajmij się czymś bardziej pożytecznym.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Ja nie szukam logiki w przepisach. Jeżdzę od lat i wiem kiedy potrzebuję przerwy. Nigdy jej nie robilem dopiero przed ostatnim półkursem. Z CR też nigdy nie było problemu. Temat dotyczy konieczności doładowania autobusu więc tym bardziej nie pojechałbym dalej rozładowanym. No cóż widocznie doświadczeni kierowcy potrafią być bardziej asertywni.
-
marco_wawa
- Posty: 219
- Rejestracja: 20 paź 2011, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa, Praga Pd
O ktorej nowelizacji mowisz dokladnie?pawcio pisze: ↑14 lip 2025, 10:45Przespałeś nowelizację z 2022 r?marco_wawa pisze: ↑14 lip 2025, 10:38
A to przypadkiem nie jest tak, maksymalnie w pierwszych 6h pracy (nie mylić z czasem jazdy) musisz wykonać co najmniej 1 x15min pauzy? Przecież jak tego nie zrobisz, to ITD ma w zwyczaju kierowcy ładować mandat...
Albo po prostu część bawi się w przedszkole. Prose pani, mogę jechać?Bierut pisze:Ja nie szukam logiki w przepisach. Jeżdzę od lat i wiem kiedy potrzebuję przerwy. Nigdy jej nie robilem dopiero przed ostatnim półkursem. Z CR też nigdy nie było problemu. Temat dotyczy konieczności doładowania autobusu więc tym bardziej nie pojechałbym dalej rozładowanym. No cóż widocznie doświadczeni kierowcy potrafią być bardziej asertywni.
Kierowca jest odpowiedzialny za swój stan psychofizyczny i za stan pojazdu, jak kapitan statku czy samolotu. Żadna centrala nie weźmie za to odpowiedzialności i pytanie się jest nieporozumieniem.
ŁK
- R-9 Chełmska
- Posty: 6064
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec
No właśnie z doświadczenia wiem, że CR jak się zgłosi potrzebę odpoczynku, to raczej nie robią problemu, tak samo z elektrykami raczej kieruje nimi strach przed rozładowaniem, niż ciśnienie na jazdę do ostatniego procenta (zwłaszcza, że część elektryków lubi stanąć mając mniej, niż 20%).
P. S. kiedyś była zasada, że z ładowarki nie odjeżdża się w pełne kółko z naładowaniem <80%. Już nieaktualne?
P. S. kiedyś była zasada, że z ładowarki nie odjeżdża się w pełne kółko z naładowaniem <80%. Już nieaktualne?
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32
Moje doświadczenie jest podobne z CR że jak potrzebuję zrobić piętnastkę to nigdy nie robili problemów i tylko pytali od której do której.R-9 Chełmska pisze: ↑14 lip 2025, 15:20No właśnie z doświadczenia wiem, że CR jak się zgłosi potrzebę odpoczynku, to raczej nie robią problemu, tak samo z elektrykami raczej kieruje nimi strach przed rozładowaniem, niż ciśnienie na jazdę do ostatniego procenta (zwłaszcza, że część elektryków lubi stanąć mając mniej, niż 20%).
P. S. kiedyś była zasada, że z ładowarki nie odjeżdża się w pełne kółko z naładowaniem <80%. Już nieaktualne?
Natomiast w opisanej przeze mnie sytuacji strachu przed rozładowaniem nie było. Było ciśnienie by ruszyć zgodnie z rozkładem i że "na pewno panu 70% starczy". Może po prostu zależy na jakiego człowieka się trafi.
- R-9 Chełmska
- Posty: 6064
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec
Może za małe doświadczenie z elektrykami z Kleszczowej i ich legendarnym zasięgiem:D Jednak "stare" elektryki mają lepszy zasięg, choć też wydawało mi się, że mniej już się nie da.
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32