Jak najbardziej w tym rzecz. Należy unikać sytuacji, w którym faza samochodowa na wprost jest kolizyjna z fazą tramwajową w tym samym kierunku - bo wtedy obrywa tramwaj.Krzysztof_J pisze: ↑22 lip 2025, 17:42czy lewoskręt w Żelazną jest aż tak ważny, że potrzebuje osobnego pasa? Jakby był pas prosto i w lewo, to też mógłby mieć bezkolizyjne światło, więc to nie w tym rzecz.
Przystanki (lokalizacja)
Moderator: Wiliam
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36112
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- Krzysztof_J
- Posty: 619
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
I wtedy tramwaj nie może równolegle jechać prosto.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
W Warszawie się chyba tego nie stosuje, jeśli są inne pasy, nawet jak nie ma tramwajów. We Wrocławiu jakoś z tym żyją.
ŁK
-
Autobus Czerwon
- Posty: 4472
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Mnie to szczerze mówiąc bardziej zastanawiam czy faktycznie konieczna jest dobudowa dedykowanego pasa na trzypasowej jezdni w Śródmieściu (!) zamiast zmiany oznakowania poziomego, np. skrajny lewy do lewoskrętu, środkowy na wprost, a prawy na wprost i w prawo. No ale rozumiem że autostradyzacja ma się doskonale. Albo po prostu to ten sam projektant co od Wołoskiej:P
-
Matt Cubis
- Posty: 665
- Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
- Lokalizacja: Natolin
Będą 3 pasy na wlocie dokładnie jak piszesz.
-
Autobus Czerwon
- Posty: 4472
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
No ale teraz też są 3, to czemu ma być dobudowywany czwarty?
Od osi ulicy do ratusza patrząc jest przystanek tramwajowy, 3 pasy i chodnik. Budowany jest DDR i pewnie żeby nie zwężać za bardzo chodnika to 3 pasy przesuną się w miejsce przystanku tramwajowego.

-
Matt Cubis
- Posty: 665
- Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
- Lokalizacja: Natolin
DDR jest budowany kosztem obecnego prawego pasa, więc lewoskręt jest budowany kosztem przystanku.

Czy ktoś może wie, po cholerę jest tutaj zatoka, z której nie można wyjechać prosto na pas do skrętu?
To oczywiście Żelazna.
ŁK
Obstawiam, że św. Uspokojenie Ruchu.
Plus drzewa.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
Autobus Czerwon
- Posty: 4472
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Wszystko jasne, uspokojenie ruchu jest dla autobusów. Dla samochodziarzy jest jazda 80 po takich miejskich bieda autostradach jak Kasprzaka czy Wołoska.
Tu to akurat wszędzie powinny być 70, tylko to by znaczyło 100.Autobus Czerwon pisze:Wszystko jasne, uspokojenie ruchu jest dla autobusów. Dla samochodziarzy jest jazda 80 po takich miejskich bieda autostradach jak Kasprzaka czy Wołoska.
Btw na Wołoskiej tak uspokoili, że jeszcze trwa objazd, a już przed Madalińskiego prawy pas jest tylko do skrętu w prawo, więc zaczęły się robić korki.
ŁK