Przystanki (lokalizacja)

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36112
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 22 lip 2025, 19:38

Krzysztof_J pisze:
22 lip 2025, 17:42
czy lewoskręt w Żelazną jest aż tak ważny, że potrzebuje osobnego pasa? Jakby był pas prosto i w lewo, to też mógłby mieć bezkolizyjne światło, więc to nie w tym rzecz.
Jak najbardziej w tym rzecz. Należy unikać sytuacji, w którym faza samochodowa na wprost jest kolizyjna z fazą tramwajową w tym samym kierunku - bo wtedy obrywa tramwaj.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 619
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 22 lip 2025, 20:28

Bastian pisze:
22 lip 2025, 19:38
Jak najbardziej w tym rzecz. Należy unikać sytuacji, w którym faza samochodowa na wprost jest kolizyjna z fazą tramwajową w tym samym kierunku - bo wtedy obrywa tramwaj.
Przecież jest coś takiego jak sygnalizator kierunkowy S-3a.
Sygnalizator_S-3a.png
Sygnalizator_S-3a.png (5.07 KiB) Przejrzano 4240 razy

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24720
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 22 lip 2025, 20:29

I wtedy tramwaj nie może równolegle jechać prosto.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Łukasz
Posty: 11622
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 22 lip 2025, 21:33

Krzysztof_J pisze:
Bastian pisze:
22 lip 2025, 19:38
Jak najbardziej w tym rzecz. Należy unikać sytuacji, w którym faza samochodowa na wprost jest kolizyjna z fazą tramwajową w tym samym kierunku - bo wtedy obrywa tramwaj.
Przecież jest coś takiego jak sygnalizator kierunkowy S-3a.
Sygnalizator_S-3a.png
W Warszawie się chyba tego nie stosuje, jeśli są inne pasy, nawet jak nie ma tramwajów. We Wrocławiu jakoś z tym żyją.
ŁK

Krokiet
Posty: 83
Rejestracja: 13 lis 2018, 17:38

Post autor: Krokiet » 22 lip 2025, 21:39

Zobaczcie na to:

https://maps.app.goo.gl/cR3MduZpFTasYwJU9

I nie - nie działa to dobrze

Autobus Czerwon
Posty: 4472
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 23 lip 2025, 9:48

Mnie to szczerze mówiąc bardziej zastanawiam czy faktycznie konieczna jest dobudowa dedykowanego pasa na trzypasowej jezdni w Śródmieściu (!) zamiast zmiany oznakowania poziomego, np. skrajny lewy do lewoskrętu, środkowy na wprost, a prawy na wprost i w prawo. No ale rozumiem że autostradyzacja ma się doskonale. Albo po prostu to ten sam projektant co od Wołoskiej:P

Matt Cubis
Posty: 665
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 23 lip 2025, 14:14

Będą 3 pasy na wlocie dokładnie jak piszesz.

Autobus Czerwon
Posty: 4472
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 23 lip 2025, 15:21

No ale teraz też są 3, to czemu ma być dobudowywany czwarty?

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4861
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 23 lip 2025, 19:12

Od osi ulicy do ratusza patrząc jest przystanek tramwajowy, 3 pasy i chodnik. Budowany jest DDR i pewnie żeby nie zwężać za bardzo chodnika to 3 pasy przesuną się w miejsce przystanku tramwajowego.
Obrazek

Matt Cubis
Posty: 665
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 23 lip 2025, 19:38

DDR jest budowany kosztem obecnego prawego pasa, więc lewoskręt jest budowany kosztem przystanku.

Łukasz
Posty: 11622
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 07 paź 2025, 11:28

Obrazek

Czy ktoś może wie, po cholerę jest tutaj zatoka, z której nie można wyjechać prosto na pas do skrętu?

To oczywiście Żelazna.
ŁK

Awatar użytkownika
Przecinak
Posty: 95
Rejestracja: 14 gru 2023, 12:38

Post autor: Przecinak » 07 paź 2025, 11:37

Obstawiam, że św. Uspokojenie Ruchu.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24720
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 07 paź 2025, 11:41

Plus drzewa.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Autobus Czerwon
Posty: 4472
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 07 paź 2025, 14:04

Wszystko jasne, uspokojenie ruchu jest dla autobusów. Dla samochodziarzy jest jazda 80 po takich miejskich bieda autostradach jak Kasprzaka czy Wołoska.

Łukasz
Posty: 11622
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 07 paź 2025, 14:08

Autobus Czerwon pisze:Wszystko jasne, uspokojenie ruchu jest dla autobusów. Dla samochodziarzy jest jazda 80 po takich miejskich bieda autostradach jak Kasprzaka czy Wołoska.
Tu to akurat wszędzie powinny być 70, tylko to by znaczyło 100.

Btw na Wołoskiej tak uspokoili, że jeszcze trwa objazd, a już przed Madalińskiego prawy pas jest tylko do skrętu w prawo, więc zaczęły się robić korki.
ŁK

ODPOWIEDZ