O spółce PKP Intercity

Moderator: JacekM

ashir
Posty: 19621
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 wrz 2025, 9:27

Łukasz pisze:
15 wrz 2025, 9:16
ashir pisze:https://www.intercity.pl/pl/site/o-nas/ ... kowem.html

Czyżby pierwsza reakcja na wejście RegioJet na trasę Warszawa - Kraków? :-)
Pewnie jakaś drobna :) Co może zdziałać jedną para pociągów o losowej godzinie? Nic ;p
Jedna niewiele, ale od 14 grudnia ma być 8 par i z czasem przejazdu jak EIP (bez trasy okrężnej przez Zawiercie), co więcej pociągi będą kończyły na Płaszowie. :-) Na horyzoncie też pojawia się LeoExpress z 2 parami od 1 marca na trasie: Warszawa - Kraków - Praga, więc konkurencja będzie już zauważalna. ;-)

ashir
Posty: 19621
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 16 wrz 2025, 8:50

ashir pisze:
12 wrz 2025, 17:40
PKP Intercity szykuje na październik dwie promocje, pierwsza będzie skierowana dla uczniów, studentów, doktorantów i nauczycieli, w ramach której zaoferuje bilety za 1 zł na dowolne połączenie w dniu 14 października na pociągi TLK, IC, EIC, EIP, a druga to promocyjny kurs Pendolino 18 października na trasie: Warszawa - Zakopane - Warszawa i bilety za 1 zł dla każdego na przejazd w 2 klasie EIP z Warszawy/Krakowa do Nowego Targu/Zakopanego lub w drugą stronę. Akcja promocyjne Pendo za złotówkę jest związana z tym, że w nowym rozkładzie będzie tam docierała jedna para EIP, podobne wydłużenie tylko sezonowe będzie również do Ustki. :-)
A nawet trzy promocje, bo jeszcze będą bilety po 1 zł dla seniorów na przejazdy 20 października dowolnym pociągiem z siatki PKP Intercity. ;-)

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 wrz 2025, 9:46

Nie widzę tego pendolino do Zakopanego w rozkładach :/ Już chyba powinni go umieścić :)
ŁK

Piottr
Posty: 1303
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 16 wrz 2025, 9:49

Łukasz pisze:
15 wrz 2025, 9:16
Co może zdziałać jedną para pociągów o losowej godzinie? Nic ;p
To samo co kiedyś z monopolem telekomuny zrobił NOM: pokazać, że można taniej.
Mnie tylko brakuje odpowiedniej kampanii medialnej z odlatującym pałacem kultury w żółtych barwach RegioJeta ;-)
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

ashir
Posty: 19621
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 16 wrz 2025, 11:23

Łukasz pisze:
16 wrz 2025, 9:46
Nie widzę tego pendolino do Zakopanego w rozkładach :/ Już chyba powinni go umieścić :)
Podejrzewam, że w czwartek będzie oficjalna informacja ze strony PKP Intercity i ruszy sprzedaż biletów równo 30 dni przed odjazdem.

ashir
Posty: 19621
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 16 wrz 2025, 11:33

Piottr pisze:
16 wrz 2025, 9:49
Łukasz pisze:
15 wrz 2025, 9:16
Co może zdziałać jedną para pociągów o losowej godzinie? Nic ;p
To samo co kiedyś z monopolem telekomuny zrobił NOM: pokazać, że można taniej.
Mnie tylko brakuje odpowiedniej kampanii medialnej z odlatującym pałacem kultury w żółtych barwach RegioJeta ;-)
No właśnie, za 2 dni start połączeń, a zapełnienie tragiczne. Dużo lepsze ma LeoExpress na kursy startujące od marca, na kurs inauguracyjny już od dawna zostały ostatnie miejsca, później na kwiecień, maj też jest przyzwoicie. Może to kwestia biletów za 8 zł do Krakowa i za 48 zł do Pragi, ale na pewno też zaproszenia mediów na promocyjny kurs, które same już zadbały o reklamę firmy. Na portalach społecznościowych też wrzucił posty LeoExpress. A RegioJet jakby nie zależało na reklamowaniu swoich usług. Sprzedaż biletów rozpoczęli raptem tydzień przed pierwszym kursem i bez jakiegoś rozgłosu. Zwykły Kowalski raczej się nie dowie o nowym przewoźniku. Liczą na pocztę pantoflową? Trochę mi to przypomina strategię FlixBusa, który również po dziś w dużym stopniu (ale jest już trochę lepiej) nie potrafi się chwalić nowymi połączeniami, promocjami itd., co PolskiBus miał opanowane do perfekcji i przynosiło to zakładane rezultaty.

ashir
Posty: 19621
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 16 wrz 2025, 19:10

Łukasz pisze:
16 wrz 2025, 9:46
Nie widzę tego pendolino do Zakopanego w rozkładach :/ Już chyba powinni go umieścić :)
Już jest, po prostu pojedzie zamiast EIC Tatry. Rozkład będzie identyczny. ;-)

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 wrz 2025, 19:11

ashir pisze:
Łukasz pisze:
16 wrz 2025, 9:46
Nie widzę tego pendolino do Zakopanego w rozkładach :/ Już chyba powinni go umieścić :)
Już jest, po prostu pojedzie zamiast EIC Tatry. Rozkład będzie identyczny. ;-)
Dzięki :p
ŁK

kajo
Posty: 2849
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 17 wrz 2025, 8:09

ashir pisze:
16 wrz 2025, 11:33
Piottr pisze:
16 wrz 2025, 9:49

To samo co kiedyś z monopolem telekomuny zrobił NOM: pokazać, że można taniej.
Mnie tylko brakuje odpowiedniej kampanii medialnej z odlatującym pałacem kultury w żółtych barwach RegioJeta ;-)
No właśnie, za 2 dni start połączeń, a zapełnienie tragiczne. Dużo lepsze ma LeoExpress na kursy startujące od marca, na kurs inauguracyjny już od dawna zostały ostatnie miejsca, później na kwiecień, maj też jest przyzwoicie. Może to kwestia biletów za 8 zł do Krakowa i za 48 zł do Pragi, ale na pewno też zaproszenia mediów na promocyjny kurs, które same już zadbały o reklamę firmy. Na portalach społecznościowych też wrzucił posty LeoExpress. A RegioJet jakby nie zależało na reklamowaniu swoich usług. Sprzedaż biletów rozpoczęli raptem tydzień przed pierwszym kursem i bez jakiegoś rozgłosu. Zwykły Kowalski raczej się nie dowie o nowym przewoźniku. Liczą na pocztę pantoflową? Trochę mi to przypomina strategię FlixBusa, który również po dziś w dużym stopniu (ale jest już trochę lepiej) nie potrafi się chwalić nowymi połączeniami, promocjami itd., co PolskiBus miał opanowane do perfekcji i przynosiło to zakładane rezultaty.
Regiojet chyba mam założenie, że przez pierwszy okres się nie wychyla, bo wie że będzie dużo wtop. W sumie rozsądnie. Intercity mocno chwali nowe połączenia (jak połączenia Praga-Gdańsk) a później najmniejsza wpadka czy opóźnienie są rozdmuchiwane. Może to najmądrzejsza strategia? Zobaczymy.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

ashir
Posty: 19621
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 17 wrz 2025, 10:45

Chyba największą wpadkę jaką mogą zaliczyć to defekt taboru, bo raczej będzie problem z zorganizowaniem zastępczego transportu. :-k

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 17 wrz 2025, 13:09

ashir pisze:Chyba największą wpadkę jaką mogą zaliczyć to defekt taboru, bo raczej będzie problem z zorganizowaniem zastępczego transportu. :-k
Taksówkę dla tych 2 osób to jakoś ogarną :) Chyba że skończy się jak w którymś ostatnim IC, pod którego ktoś wlazł na CMK i z uwagi na to, że do najbliższej sensownej drogi było 5 km, opóźnienie wyniosło ponad 7 godzin, więc wspaniałomyślnie pociąg o 5 rano rozwiązano w Dąbrowie Górniczej.
ŁK

kajo
Posty: 2849
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 17 wrz 2025, 16:29

ashir pisze:
17 wrz 2025, 10:45
Chyba największą wpadkę jaką mogą zaliczyć to defekt taboru, bo raczej będzie problem z zorganizowaniem zastępczego transportu. :-k
No nie wiem. Pytanie czy mają już wystarczająco ludzi? Czy jak maszynista zaśpi to jest zastępstwo itd.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

ashir
Posty: 19621
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 17 wrz 2025, 17:45

kajo pisze:
17 wrz 2025, 16:29
ashir pisze:
17 wrz 2025, 10:45
Chyba największą wpadkę jaką mogą zaliczyć to defekt taboru, bo raczej będzie problem z zorganizowaniem zastępczego transportu. :-k
No nie wiem. Pytanie czy mają już wystarczająco ludzi? Czy jak maszynista zaśpi to jest zastępstwo itd.
Do 1 pary Warszawa - Kraków miałoby im brakować ludzi? Od 14 grudnia ma być 8xKraków, 6xPoznań, 3xGdynia, 1xPraga/Wiedeń to rzeczywiście wtedy może być wyzwanie, ale teraz? W ogóle, gdzie będzie miał zaplecze RegioJet w Polsce?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36106
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 17 wrz 2025, 18:48

ashir pisze:
17 wrz 2025, 17:45
Od 14 grudnia ma być 8xKraków, 6xPoznań, 3xGdynia, 1xPraga/Wiedeń to rzeczywiście wtedy może być wyzwanie, ale teraz? W ogóle, gdzie będzie miał zaplecze RegioJet w Polsce?
Moim zdaniem łatwiej o zastępstwo przy większej liczbie kursów.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

px33
Posty: 1737
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 17 wrz 2025, 20:50

Na pewno, bo koszty rezerwy rozłożą się na więcej połączeń a tu dla bezpieczeństwa należałoby de facto mieć pod telefonem drugie tyle ludzi co w taborze (ew. może założoną obsadę podwójną, która w razie czego zredukuje się sama).

A jak właściwie wygląda od strony prawnej dorywcza praca maszynisty? Pracodawcy nie zabraniają okazjonalnie pracować w innej firmie? Można jechać nowym typem pociągu/lokomotywy po prowizorycznym szkoleniu czy musi być jakieś długie i z pokwitowaniem?

ODPOWIEDZ