Wola Park - nowe zasady parkowania

Moderatorzy: Poc Vocem, Dantte

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1737
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Wola Park - nowe zasady parkowania

Post autor: a/p TALENT » 17 wrz 2025, 12:58

Od 1.10.2025 r. Wola Park ogranicza czas parkowania do 2 godzin. Opłata za następną godzinę parkowania 6 złotych. Koniec parkowania za free. Oczywiście pojazdy spoza Warszawy zablokują wolne miejsca postojowe na Woli i Bemowie tam gdzie do stacji metra najbliżej i nie ma opłat za postój.
Idiokracja nas otacza

Yelonker
Posty: 841
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 21 wrz 2025, 23:25

Będę adwokatem diabła i powiem, że sytuacja na parkingach Wola Parku była i tak lepsza, niż nakazywałby przypuszczać brak chociaż jednego prowizorycznego P+R na całym zachodnim odcinku M2 (i perspektywy realizacji tylko na jeden z dwóch planowanych, oczywiście ten na wydupiu, choć z Połczyńskiej do Isengardu można się dostać równoeż w miarę szybko tramwajem) i ocierające się o niezabieralność, zdecydowanie zbyt rzadkie autobusy z Ożarowa i Babic. Centrum handlowe dostało po dupie tym, że miasto uważa, że pasażerowie z jego skrajów i bliskich przedmieść będą się do metra teleportować.

Choć zarazem polityka parkingowa Wola Parku w połączeniu z metrem zdecydowanie pomogła temu centrum odżyć - a że czas dwóch godzin jest mocno krótki dla każdego, kto chciałby poza wizytą na hali odwiedzić też inne sklepy, to część uczciwej klienteli też odleci.

gfedorynski
Posty: 875
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 22 wrz 2025, 8:42

Yelonker pisze:
21 wrz 2025, 23:25
Będę adwokatem diabła i powiem, że sytuacja na parkingach Wola Parku była i tak lepsza, niż nakazywałby przypuszczać brak chociaż jednego prowizorycznego P+R na całym zachodnim odcinku M2 (i perspektywy realizacji tylko na jeden z dwóch planowanych, oczywiście ten na wydupiu
Przecież M2 jest ciągle za bardzo "w mieście", nie było nigdzie miejsca na P&R do tej pory (poza właśnie Wola Parkiem). P&R powinny być tak bardzo na zadupiu jak się tylko da.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27661
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 wrz 2025, 8:56

P&R to przede wszystkim i tak jest działanie marketingowe (patrzcie, miasto robi coś dla kierowców, a nie tylko zwęzizm), aniżeli mające realny wpływ na zmianę zachowań komunikacyjnych. Wszystkie cztery P&R na Młocinach wypełnione po brzegi generują razem jeden pociąg metra pasażerów, to jest wartość całkowicie pomijalna w systemie.
raz szalem, raz racą kibolskie łajdactwo!

gfedorynski
Posty: 875
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 22 wrz 2025, 9:23

Ważniejsze od tego, ile to pociągów metra jest to, ile samochodów nie wjedzie do centrum. Problemem warszawskich P&R jest fakt, że ZTM kompletnie nie umie zrobić ich po taniości, samo utrzymanie większości parkingów to jakieś kosmiczne pieniądze, o koszcie budowy wolę w ogóle nie myśleć, bo kawę już piłem.

Yelonker
Posty: 841
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 22 wrz 2025, 14:03

gfedorynski pisze:
22 wrz 2025, 8:42
Yelonker pisze:
21 wrz 2025, 23:25
Będę adwokatem diabła i powiem, że sytuacja na parkingach Wola Parku była i tak lepsza, niż nakazywałby przypuszczać brak chociaż jednego prowizorycznego P+R na całym zachodnim odcinku M2 (i perspektywy realizacji tylko na jeden z dwóch planowanych, oczywiście ten na wydupiu
Przecież M2 jest ciągle za bardzo "w mieście", nie było nigdzie miejsca na P&R do tej pory (poza właśnie Wola Parkiem). P&R powinny być tak bardzo na zadupiu jak się tylko da.
Skrót myślowy, P+R to element całego węzła komunikacyjnego i temat tego na Lazurowej został olany, powstaje tylko Karolin, gdzie poza przesiadkami nic się odbywać nie będzie - plus dla innych kierunków, niż Ożarowa (gdzie już jest P+R Połczyńska) nie bardzo zmienia sytuację.

Poza Wola Parkiem istotnie miejsca jest niewiele, za to przy Wola Parku, choćby przy torach, po obu stronach wiaduktu, w rezerwie pod trasę N-S, jest go ogrom, ale nikt nie rozważył takiej opcji.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27661
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 wrz 2025, 18:21

gfedorynski pisze:
22 wrz 2025, 9:23
Ważniejsze od tego, ile to pociągów metra jest to, ile samochodów nie wjedzie do centrum.
No to stosunkowo łatwo oszacować: jeśli na parkingach P&R mamy 4,5 tysiąca miejsc, rotacja jest raczej niespecjalnie wysoka, a już 10 lat temu mieliśmy w tym mieście ponad pół miliona samochodów wjeżdżających do centrum każdego dnia, to optymistycznie licząc mówimy o jakimś procencie pojazdów mniej.
raz szalem, raz racą kibolskie łajdactwo!

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1737
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 23 wrz 2025, 20:40

Deweloperskie iluminacje, Osiedle Modern City na Chrzanowie. Parking za 50 zł. za godzinę parkowania w godz. 7 - 9 i 14 - 17 w dni robocze. W pozostałych godzinach i w weekend 5 zł. za godzinę. Bardzo mi się podoba. Za rok mam wniosek na Walne Zgromadzenie, choć w skromniejszym taryfikatorze.
Idiokracja nas otacza

gfedorynski
Posty: 875
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 24 wrz 2025, 11:04

fik pisze:
22 wrz 2025, 18:21
to optymistycznie licząc mówimy o jakimś procencie pojazdów mniej.
I to wcale nie jest pomijalna wartość.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27661
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 24 wrz 2025, 12:32

To wszystko przy optymistycznych założeniach, że ruch w tym okresie nie wzrósł, parkingi są wykorzystane w 100%. a wszyscy parkujący na PR pojechaliby inaczej do centrum.
raz szalem, raz racą kibolskie łajdactwo!

ODPOWIEDZ