Problemy komunikacyjne Służewca

Moderator: Wiliam

Matt Cubis
Posty: 663
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 13 maja 2025, 16:26

Nad PKP Żwirki i Wigury nie jeżdżą jeszcze tramwaje. :P Dlatego dopytuję, czy Glonojadowi chodzi o Grójecką (bo tam zejście na perony jest), czy o Żwirki.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27661
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 maja 2025, 16:39

Ja zrozumiałem, że Glon widziałby dodatkowy przystanek dla 228 bezpośrednio nad peronami Rakowca, dlatego zawrotka przy Noworacławickiej nie musi być wadą.
raz szalem, raz racą kibolskie łajdactwo!

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 13 maja 2025, 17:09

person pisze:
Matt Cubis pisze:
13 maja 2025, 16:17
Jeżeli mówimy o wiadukcie nad PKP ŻiW to jest pewna nadzieja : >
Przystanek tymczasowy w czasie wyłączenia ruchu tramwajowego do Okęcia?
Chyba Żwirki i przebudowa węzła przy Al.Jerozolimskich
ŁK

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 9331
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 13 maja 2025, 19:06

Matt Cubis pisze:
13 maja 2025, 16:26
Nad PKP Żwirki i Wigury nie jeżdżą jeszcze tramwaje. :P Dlatego dopytuję, czy Glonojadowi chodzi o Grójecką (bo tam zejście na perony jest), czy o Żwirki.
ajajajajajajaja

Gdynianin
Posty: 707
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 13 maja 2025, 23:13

Łukasz pisze:
13 maja 2025, 17:09
person pisze:
Przystanek tymczasowy w czasie wyłączenia ruchu tramwajowego do Okęcia?
Chyba Żwirki i przebudowa węzła przy Al.Jerozolimskich
Aleje Jerozolimskie - chodzi o przekierowanie 228 z okolic PKP/WKD na Wschodu Słońca?

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 14 maja 2025, 8:22

Gdynianin pisze:
Łukasz pisze:
13 maja 2025, 17:09
Chyba Żwirki i przebudowa węzła przy Al.Jerozolimskich
Aleje Jerozolimskie - chodzi o przekierowanie 228 z okolic PKP/WKD na Wschodu Słońca?
W sensie o Żwirki to już słyszałem że mają coś zmieniać, ale chyba bez zmiany położenia peronu. A Jerozolimskie zasługują na ponowne przemyślenie.
ŁK

dzidek
Posty: 5463
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 14 maja 2025, 9:05

pawcio pisze:
12 maja 2025, 19:14
man1956 pisze:
12 maja 2025, 15:15
Szkoda tylko, że nie ma prostego połączenia między Woronicza a Instalatorów.
Lewoskręt w 1 sierpnia na przeguby też się nie nadaje.
Nie ma już żadnych przeciwwskazań. Jakiś czas temu bardzo często na 154 jeździły przeguby (a także pojawiły się na skróconym 228). Od kiedy przesunięto znak drogowy przeguby na spokojnie skręcają w lewo.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 14 maja 2025, 9:26

A ostatnio próbowano w cieniu zamknięcia przy Bitwy wrzucić poszerzenie tego przejazdu. Bo zakaz przegubów wciąż obowiązuje.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Walas
Posty: 6763
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 14 maja 2025, 15:27

pawcio pisze:
14 maja 2025, 9:26
A ostatnio próbowano w cieniu zamknięcia przy Bitwy wrzucić poszerzenie tego przejazdu. Bo zakaz przegubów wciąż obowiązuje.
Zakaz obowiązuje a i tak się jeszcze nie dawno zdarzały.
Nawet Ostrobramska puszczała.
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1

wojtor
Posty: 693
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 03 paź 2025, 19:29

WTP informuje o przedłużeniu 228 na Służewiec
Od 4 października autobusy 228 pojadą z Ursusa przez Włochy do stacji metra Wierzbno. Odcinek trasy w Ursusie nie zmieni się, we Włochach natomiast autobusy zostaną skierowane z ulicy Popularnej we Wschodu Słońca i dalej na standardową trasę Instalatorów. Potem, z ulicy 1 Sierpnia pojadą Żwirki i Wigury do J.P. Woronicza i nią do metra Wierzbno.

Na trasie będą cztery nowe przystanki „na żądanie” – Wschodu Słońca 01 i 02 na ulicy Wschodu Słońca oraz Szybka 01 (na ulicy Równoległej bezpośrednio za rondem na skrzyżowaniu z Szybką) i Szybka 02 (na ulicy Szybkiej bezpośrednio za rondem na skrzyżowaniu z Równoległą). Na ulicy J.P. Woronicza (czyli na nowym odcinku trasy) będą się zatrzymywały na istniejących już tam przystankach dla innych linii autobusowych. Autobusy będą kursowały co 30 minut.

Od 13 października uruchomimy dodatkowe kursy 228 z pętli Instalatorów w kierunku metra Wierzbno, także co 30 minut. Tym samym na trasie Instalatorów–Metro Wierzbno autobusy będą na przystankach cztery razy na godzinę (co 15 minut).

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4859
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 03 paź 2025, 20:01

Jak to się dzieje że koniec na Wierzbnie, a początek na Królikarni? Nie można ludzi do Puławskiej dowieźć w takim razie?
Obrazek

Paweł D.
Posty: 5649
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 03 paź 2025, 20:46

Na Królikarni ciężko zrobić postój....

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 03 paź 2025, 20:50

Wiliam pisze:Jak to się dzieje że koniec na Wierzbnie, a początek na Królikarni? Nie można ludzi do Puławskiej dowieźć w takim razie?
Pętla jest uliczna, na wysokości przelotek tramwajowych przy Wierzbnie. Na Królikarni w stronę Wierzbna mieści się 1 wóz (i to niecały), na Puławskiej jest krótka zatoka i nie ma nawet toitoia, co jeszcze w przypadku 218 miało sens, bo postoje były 2-3 minutowe.
ŁK

Yelonker
Posty: 841
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 03 paź 2025, 21:31

Akurat już poruszaliśmy ten temat w wątku dotyczącym pętli autobusowych - długoterminowo jest tam potrzebna jakaś pętla. Na Puławskiej między Woronicza a Broniwoja jest jakieś 120 metrów na zatokę, tylko że 50 zajmuje zatoka przystanku przelotowego, który musiałby zostać wolny choćby po to, żeby móc się w dalszej przyszłości zastanowić nad skierowaniem 130 do Spartańskiej. Tym niemniej, taka długość na Rondzie Daszyńskiego 09, i to licząc łącznie z nieużywaną za dnia, ale teoretycznie wolną Karolkową 01, była wystarczająca.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5460
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 04 paź 2025, 9:04

Czyli gdyby nie korki to 228 powinno być połączone ze 130.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

ODPOWIEDZ