Rozkłady tramwajowe – 2024/2025

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 3701
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 06 paź 2025, 8:54

Pomysł zamiany praskich końcówek 13 i 28 to upadł? Kilka miesięcy temu w czasie kiedy 28 było zawieszone, Wyborcza pisała, że prascy radni walczą o wczesno-poranne i wieczorne kursy 13 na Kawęczyńskiej, gdzie w odpowiedzi była propozycja skierowania w tych godzinach linii 28 do krańca Kawęczyńska-Bazylika lub całkowitej zamiany końcówek z 13 dla łatwiejszej orientacji. Podlinkowałbym, ale było to tak dawno, że nie mogę tego teraz znaleźć, a sądziłem, że po przywróceniu 28 dojdzie do zmian.
Obrazek

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 06 paź 2025, 9:31

13 i 28 to bym się nie spodziewał, oni przecież muszą mieć dojazd i w Jerozolimskie, i w Al.Solidarności.
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 06 paź 2025, 9:48

Też mi się nie wydaje, by ta opcja była realnie teraz na stole.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

tatra
Posty: 336
Rejestracja: 07 wrz 2009, 16:38
Lokalizacja: z ulicy Stołecznej(zawsze)

Post autor: tatra » 06 paź 2025, 10:19

W grę wchodzi jeszcze długość peronu 13.
tatra

fraktal
Posty: 5433
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 06 paź 2025, 14:39

Paweł D. pisze:
05 paź 2025, 9:58
Ile niskich na 1 na Okęciu... Ale cóż, gdzieś muszą jeździć póki co. I ta 1 musi kursować do 1 w nocy? Sama 9 to za mało? Bo koordynacja 1 z 9 tak średnio po nocy wyszła.
7 zostaje na rozkładzie z września? Wtedy to nałoży się z 9 praktycznie.
Ja tam uważam, że będzie sporo wysokich brygad od 13.10 w rozkładach - pytanie jak to będzie w rzeczywistości. No ale cóż, rzeczywistość jest jaka jest i myślę, że jakiekolwiek dyskusje na ten temat nie mają wielkiego sensu.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 06 paź 2025, 14:44

Będzie ich prawie tyle, ile było całą zimę - plan niskich jest niezmienny. Wiadomo przecież, że to wysoka podłoga dostaje wolne przy okazji różnorakich wyłączeń.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

cpk
Posty: 44
Rejestracja: 20 gru 2005, 17:23
Lokalizacja: Muranów

Post autor: cpk » 06 paź 2025, 20:54

Dlaczego skrócona 9 z Wiatracznej w kierunku Centrum jedzie tuż po 24 z Gocławka, a nie tuż przed?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 06 paź 2025, 22:51

Układanka koordynacyjna zapewne na Okęciu. Teraz jeździ tuż przed.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

cpk
Posty: 44
Rejestracja: 20 gru 2005, 17:23
Lokalizacja: Muranów

Post autor: cpk » 07 paź 2025, 7:30

Teraz w szczycie za, a w międzyszczycie przed

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 3701
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 07 paź 2025, 13:12

pawcio pisze:
06 paź 2025, 14:44
Będzie ich prawie tyle, ile było całą zimę - plan niskich jest niezmienny. Wiadomo przecież, że to wysoka podłoga dostaje wolne przy okazji różnorakich wyłączeń.
Muszę przyznać, że czuję pewien niesmak w dysproporcji wysokich wozów na brygadach całodziennych.
Plan niskich - bez zmian. Całościowo brygad też jest mniej w stosunku do analogicznego okresu z uwzględnieniem zamknięcia pętli Banacha a z uwzględnieniem otwarcia odnogi na Stegny (-6/7 w zależności od szczytu A/B). A mimo to, na kilku liniach (1 na Okęcie, 15, 18, 25) ilość całodziennych brygad wysokopodłogowych przekracza 50%, mimo, że do tej pory była (nie wiem czy pisana czy niepisana) zasada, że wysokopodłogowych nie więcej jak 50%.
Rozumiem też przy tym, że w pełni niskopodłogowa 9 ma rekompensować wysokie 1 i 15 na Okęciu czy wysokie 25 w Jerozolimskich oraz prawie w pełni niska 4 i cała niska 16 linie 15 i 18 na Marszałkowskiej ale jednak patrząc na to z perspektywy odcinków tras to taka Woronicza czy Andersa-Mickiewicza (zwłaszcza, że na 6 też pojawiły się wysokie brygady) też obecnie nie przystają do standardów dostępności dla osób z niepełnosprawnościami (nie rozważam przy tym innych środków jak autobus/metro).
Obrazek

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 07 paź 2025, 13:18

9 przede wszystkim wynika z tego, że w szczycie pojawiły się kursy skrócone do Wiatracznej, które muszą być niskie, a na Okęciu z koordynacji wyszło przeplatanie się wariantów. A to niewątpliwie zjadło mnóstwo niskaczy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

beni
Posty: 2347
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 07 paź 2025, 13:42

pawcio pisze:
07 paź 2025, 13:18
9 przede wszystkim wynika z tego, że w szczycie pojawiły się kursy skrócone do Wiatracznej, które muszą być niskie, a na Okęciu z koordynacji wyszło przeplatanie się wariantów. A to niewątpliwie zjadło mnóstwo niskaczy.
Bo brygad ułożyć się nie dało jak na 1 czy 17.
Powinny być tylko brygady Wiatraczna i tylko Gocławek. No ale się nie da ?
Karierowicze mają się dobrze w firmie która sama promuje kierowników nieudaczników i pozwala im zatrudniać nieudaczników życiowych..... przez to jest jak jest.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 3701
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 07 paź 2025, 13:44

Tylko że 1 i 17 mają oddzielne perony dla kursów wariantowych a 9 nie ma i z tego co zrozumiałem powoduje komplikacje w przeplataniu się kursów na Okęciu - pewnie kwestia włączenia dodatków rozwala układ.
Obrazek

Paweł D.
Posty: 5649
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 07 paź 2025, 14:01

Patrząc w rozkład 15 czy 18 to faktycznie masakra z niską podłogą. A 7 w 100% niskie. Ja wiem, że to inny zakład, ale wizerunkowo kiepsko wyszło. A przeciętny pasażer się w obsługowe niuanse nie wdaje.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 07 paź 2025, 14:17

Bywalec pisze:
07 paź 2025, 13:44
Tylko że 1 i 17 mają oddzielne perony dla kursów wariantowych a 9 nie ma i z tego co zrozumiałem powoduje komplikacje w przeplataniu się kursów na Okęciu - pewnie kwestia włączenia dodatków rozwala układ.
Dokładnie. Na 9 nie da się na Okęciu nic zakombinować (bo wersję z postojami po 3-5 minut jednak wolałbym odrzucać a priori). Dziś koordynacja wyszła z przeplotem, czasami wyjdzie bez. W weekendy np. mamy podział.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ