Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2025

Moderator: Wiliam

ashir
Posty: 19621
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 09 lis 2025, 10:55

Łukasz pisze:
09 lis 2025, 10:17
ashir pisze:Ale z Tarchomina Kościelnego nie skręcisz na Winnicę. Zresztą te łączenia nie miałyby sensu. ;-)
Wystarczy na niego nie wjeżdżać, ale ok :>
Trochę ciężko nie wjeżdżać, jak w rozkładzie jest wyznaczony tam przystanek. :>

fraktal
Posty: 5433
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 09 lis 2025, 12:47

ashir pisze:
09 lis 2025, 5:27
fraktal pisze:
08 lis 2025, 22:37
Sam się tam nieraz przesiadam i większość przesiadek jest na metro - z tramwajów, autobusów. . Ppza tym przecież nie tylko 2 można w ten rejon dojechać. Można przesiąść się na Marymonckiej w 6, w 103 itp.
Z pewnością dodatkowa przesiadka przy podróży 10-15 minutowej ma ogromny sens. :roll:
I dlatego trzeba zostawić hipermarketotram z częstotliwością 8- minutową w szczycie - 2 jeździ częściej niż 61, żeby można było się przejechać metrem po Bielanach.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 9328
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 09 lis 2025, 12:51

Łukasz pisze:
08 lis 2025, 15:34
person pisze: A jednak obie zastępcze tramwajowe przejadą przez Wisłę. Czy 2 będzie w ogóle kursować?

Pojawiły się też mapki dla każdej z okolic wyłączonych/affected stacji metra:https://www.wtp.waw.pl/newsy/2025/11/07/metro-202511/
Nowy design, IMHO dobry krok w stronę odświeżenia grafik.
czkolwiek ten żółty jest strasznie dominujący i z niewiadomych przyczyn nie zaznaczono przystanków tramwajowych (autobusowe mają kropki) - dlaczego?
2 wygląda że będzie, a to 61 to ma nawet co 10 minut jeździć w międzyszcxycie a nie co 12
Ciekawe czy 511 będzie zatrzymywać się przy Świderskiej, aby umożliwić przesiadkę na tramwaje do centrum. Zdecydowanie powinno... (skoro nie pojedzie na Marymont)
fraktal pisze:
09 lis 2025, 12:47
ashir pisze:
09 lis 2025, 5:27
Z pewnością dodatkowa przesiadka przy podróży 10-15 minutowej ma ogromny sens. :roll:
I dlatego trzeba zostawić hipermarketotram z częstotliwością 8- minutową w szczycie - 2 jeździ częściej niż 61, żeby można było się przejechać metrem po Bielanach.
Na Młociny jedzie się nie tylko do GalMłoku, nie tylko do metra (choć, nie oszukujmy się, głównie w tym celu), ale też by przesiąść się w stronę Bielan/Bemowa/Woli... Propozycja by w drodze z Tarchodworów na Bemowo przesiadać się w 6 przy cmentarzu, a później zrobić to ponownie pod hutą jest... interesująca.
(szczególnie w ustach kogoś, kto onegdaj narzekał, że windy w M1 są niekiedy tylko z jednej strony i korzystający z nich muszą nakładać drogi... niemniej i tak nie wiem, czy 2 co 8' to nie za często, ale jakiś standard częstotliwości mimo wszystko powinien być w tym mieście...)

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 09 lis 2025, 12:59

ashir pisze:
Łukasz pisze:
09 lis 2025, 10:17
Wystarczy na niego nie wjeżdżać, ale ok :>
Trochę ciężko nie wjeżdżać, jak w rozkładzie jest wyznaczony tam przystanek. :>
To zawsze można zmienić, poprzedni jest 100 m wcześniej :>
ŁK

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 3701
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 09 lis 2025, 13:28

fraktal pisze:
09 lis 2025, 12:47
ashir pisze:
09 lis 2025, 5:27
Z pewnością dodatkowa przesiadka przy podróży 10-15 minutowej ma ogromny sens. :roll:
I dlatego trzeba zostawić hipermarketotram z częstotliwością 8- minutową w szczycie - 2 jeździ częściej niż 61, żeby można było się przejechać metrem po Bielanach.
Za bardzo szufladkujesz ludzi i ich cele podróży tylko po to by udowodnić, że na 61 jest za mało niskiej podłogi bo być moze skorzystasz z tej linii.
Poza tym w tym dniu w szczycie 2 nie będzie kursować częściej niż 61 a w skali całego dnia nawet rzadziej.
person pisze:
09 lis 2025, 12:51
Propozycja by w drodze z Tarchodworów na Bemowo przesiadać się w 6 przy cmentarzu, a później zrobić to ponownie pod hutą jest... interesująca.
Gratuluję zachowania powagi. Przy takim pomyślę mi się cisną troche brzydsze słowa 8-(
Łukasz pisze:
09 lis 2025, 12:59
To zawsze można zmienić, poprzedni jest 100 m wcześniej :>
Masz w ogole jakiś racjonalny powód dla którego wg Ciebie powinno byc łączenie 17 z 76 (którego nie będzie)?
Obrazek

ashir
Posty: 19621
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 09 lis 2025, 13:30

fraktal pisze:
09 lis 2025, 12:47
ashir pisze:
09 lis 2025, 5:27
Z pewnością dodatkowa przesiadka przy podróży 10-15 minutowej ma ogromny sens. :roll:
I dlatego trzeba zostawić hipermarketotram z częstotliwością 8- minutową w szczycie - 2 jeździ częściej niż 61, żeby można było się przejechać metrem po Bielanach.
Przecież 2 nie będzie jeździła częściej niż 61, skąd taki wniosek?
Bywalec pisze:
09 lis 2025, 13:28
fraktal pisze:
09 lis 2025, 12:47

I dlatego trzeba zostawić hipermarketotram z częstotliwością 8- minutową w szczycie - 2 jeździ częściej niż 61, żeby można było się przejechać metrem po Bielanach.
Za bardzo szufladkujesz ludzi i ich cele podróży tylko po to by udowodnić, że na 61 jest za mało niskiej podłogi bo być moze skorzystasz z tej linii.
Chyba musiałby jeździć po Mokotowie (ale to w sumie dodatkowa linia), bo odcinek Goworka - Mehoffera ma wspólny z 76, które w 100% jest niskopodłogowe. Zdecydowanie sztuczny problem.

fraktal
Posty: 5433
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 10 lis 2025, 2:37

To że jakaś linia na podobnej trasie jest w stu procentach niskopodłogowa mie znaczy, że druga może być w 90 procentach wysokopodłogowa, gdy raczej obie powietrza nie będą wozić, hdy zastępują metro o częstotliwości zazwyczaj około 2:30 przy dłuższych niż tramwaj składach. Aha - mie wiedziałem, że nadrobienie jednego przystanku, by dotrzeć z Tarchodworów na M Młociny przesiadając się w 6, jest takie straszne, zwłaszcza że podróż do centrum tramwajem czy autobusem będzie niestety dużo dłuższa niż metrem na co dzień, ale to narzekania jakoś nie powoduje w toku dyskusji.

Ode mnie to tyle w temacie.

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 10 lis 2025, 8:04

Ale wiesz, że oni to zamykają na 3 dni a nie na pół roku?
ŁK

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 9328
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 11 lis 2025, 11:38

fraktal pisze:
10 lis 2025, 2:37
Aha - mie wiedziałem, że nadrobienie jednego przystanku, by dotrzeć z Tarchodworów na M Młociny przesiadając się w 6, jest takie straszne, zwłaszcza że podróż do centrum tramwajem czy autobusem będzie niestety dużo dłuższa niż metrem na co dzień, ale to narzekania jakoś nie powoduje w toku dyskusji.

Ode mnie to tyle w temacie.
1. Przecież to nie jest kwestia jednego przystanku, tylko trzech, plus przejście między przystankami, plus czekanie na tramwaj powrotny.
2. Mieszasz dojazd do centrum z dojazdem w inne rejony miasta - wskazano, że jeśli ktoś wtedy będzie jechał na Młociny, to prędzej, by dojechać na Bielany, Bemowo i Wolę, a nie do metra jako takiego.
2a. Jeśli dojazd tramwajem będzie dłuższy, to o czym tu dyskutować, na co narzekać? Inaczej się nie da przecież. Nota bene dojazd z Winnicy do Centrum wg RJ będzie trwał 42 minuty, czyli całe 10 minut dłużej niż z użyciem metra…
3. "Nie wiedziałem, że nadrobienie jednego przystanku" - ja też nie wiedziałem, że przejście z jednej głowicy stacji na drugą głowicę w celu dotarcia do windy bywa tak ciężkie.
4. Tak, to prawda - trochę bijemy się o pietruszkę, bo ten stan będzie trqwał całe 3 dni, z czego 8-minutowa dwójka będzie tylko przez jeden.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 19 lis 2025, 15:21

Nikt nie zauważył w rozkładach grubych objazdów na najbliższy weekend?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 9328
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 19 lis 2025, 15:37

Czemu skracają Pralkę do Narutowicza (podłączanie BW1920?) i wyłączają Wilanów (16 na Sielce, zawieszone 11 i 14)? Puławska pewnie wyłączona przez podłączanie Rakowieckiej?

BTW - śmieszne to słabe 31 przy braku 18...

[EDIT]Oh my, Wilanów wyłączony, ale od środka - 16 na Sielce, mokry sen wielu ludzi spełni się!

Krzysiek_S
Posty: 4672
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 19 lis 2025, 15:40

A za tydzień etap II,czyli podłączenia Rakowieckiej tym razem do Alei Niepodległości ?. Chyba teraz podłączają Banacha, a Bitwy jeszcze nie ?.

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 19 lis 2025, 15:45

person pisze:Czymu skracają Pralkę do Narutowicza (podłączanie BW1920?) i wyłączają Wilanów (16 na Sielce, zawieszone 11 i 14)? Puławska pewnie wyłączona przez podłączanie Rakowieckiej?

BTW - śmieszne to słabe 31 przy braku 18...

[EDIT]Oh my, Wilanów wyłączony, ale od środka - 16 na Sielce, mokry sen wielu ludzi spełni się!
8 brygad bez dostępu do świata? Czy więcej?

I 19 coraz bliżej Rakowieckiej (Kielecka)
ŁK

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 842
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 19 lis 2025, 16:12

Łukasz pisze:
19 lis 2025, 15:45
person pisze:Czymu skracają Pralkę do Narutowicza (podłączanie BW1920?) i wyłączają Wilanów (16 na Sielce, zawieszone 11 i 14)? Puławska pewnie wyłączona przez podłączanie Rakowieckiej?

BTW - śmieszne to słabe 31 przy braku 18...

[EDIT]Oh my, Wilanów wyłączony, ale od środka - 16 na Sielce, mokry sen wielu ludzi spełni się!
8 brygad bez dostępu do świata? Czy więcej?

I 19 coraz bliżej Rakowieckiej (Kielecka)
9 brygad w pętli.

Muszę przyznać, że śmiesznie wyglądają te warianty dojazdowe z dopiskiem _FIK(cyjny), nawet mając wiedzę dlaczego tak to zrobiono, a nie inaczej. W ramach wiedzy bezużytecznej odległość między R-3 a Sielcami/Miasteczkiem Wilanów to 10 m :D
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 19 lis 2025, 16:25

AdamKlocusky pisze:
Łukasz pisze:
19 lis 2025, 15:45

8 brygad bez dostępu do świata? Czy więcej?

I 19 coraz bliżej Rakowieckiej (Kielecka)
9 brygad w pętli.

Muszę przyznać, że śmiesznie wyglądają te warianty dojazdowe z dopiskiem _FIK(cyjny), nawet mając wiedzę dlaczego tak to zrobiono, a nie inaczej. W ramach wiedzy bezużytecznej odległość między R-3 a Sielcami/Miasteczkiem Wilanów to 10 m :D
Mówisz, że busman nie obsługuje braku zajezdni?

Może to Fik_ander

Jeszcze jedno, 31 za nie potrzeba silniejszej chyba, w weekend 31 zwykle i tak nie jeździ, poza tym czwórka będzie
ŁK

ODPOWIEDZ