Skreślenia ze stanu - kasacje, sprzedaż
- ZielonyJamnik
- Posty: 1497
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
A może jakiś remont, przecież miał iść na zabytek
Mkną po koleinach zielone jamniki... 
-
Warsopolis5253
- Posty: 190
- Rejestracja: 04 lut 2025, 1:41
Zazwyczaj to oznacza dawce części, remonty to raczej na Włościańskiej. Może to nie 8198 tylko jakiś z redutowej.
-
adamrozbicki
- Posty: 196
- Rejestracja: 15 cze 2024, 15:50
Słyszałem że 8198 idzie do kasacji, w zamian za przyszły zabytek 1400... Bardzo szkoda że nie zostanie ku potomności żaden przedstawiciel najlepszej serii Solarisów...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
-
Warsopolis5253
- Posty: 190
- Rejestracja: 04 lut 2025, 1:41
A to nie biała dama miała iść na złom, żeby 1400 miał miejsce?
Już od wielu lat na Włościańskiej nie remontuje się wozów.Warsopolis5253 pisze: ↑10 lis 2025, 21:17Zazwyczaj to oznacza dawce części, remonty to raczej na Włościańskiej. Może to nie 8198 tylko jakiś z redutowej.
Co też wiele mówi o polityce "zabytkowej" MZAWarsopolis5253 pisze: ↑10 lis 2025, 22:53A to nie biała dama miała iść na złom, żeby 1400 miał miejsce?
Myślę że ta kasacja spotka się ze sporym sprzeciwem ze strony miłośników.
No i z czego się cieszysz? 
-
Warsopolis5253
- Posty: 190
- Rejestracja: 04 lut 2025, 1:41
Myślę, że oni tym sprzeciwem się podetrą, jeśli uznali, że biorą 8223 i 8880 na zabytki i 1400 to raczej tak zostanie. Jedyną możliwością może być przekonanie KMKM, żeby przytulili 81 jakiegoś, ale pytanie czy jest sens, mamy serie z 2005, 2008/9 i króciaka z 2007, potem też będzie płacz bo nikt nie chce brać na zabytek 15xx, 14xx, 18xx, 83xx, 85xx, 84/54/52xx.
8880 to nie jest żaden potwierdzony zabytek. To tylko luźne fantazje autora jeden z fotogalerii autobusowych.Warsopolis5253 pisze: ↑11 lis 2025, 21:59Myślę, że oni tym sprzeciwem się podetrą, jeśli uznali, że biorą 8223 i 8880 na zabytki i 1400 to raczej tak zostanie. Jedyną możliwością może być przekonanie KMKM, żeby przytulili 81 jakiegoś, ale pytanie czy jest sens, mamy serie z 2005, 2008/9 i króciaka z 2007, potem też będzie płacz bo nikt nie chce brać na zabytek 15xx, 14xx, 18xx, 83xx, 85xx, 84/54/52xx.
Z 81xx ostatnim kompletnym był 8198, a KMKM to nie jest studnia bez dna. Miejsce na zabytki już się skończyło, a kolejne "zabytkowe" Solarisy mogą spowodować, że takie wozy jak np. #2600 prędzej czy później wylądują pod chmurą na pastwe warunków atmosferycznych.
-
Warsopolis5253
- Posty: 190
- Rejestracja: 04 lut 2025, 1:41
No, okej jest nie potwierdzony nie będę się kłócić, to po co zwrócili mu orginalne wyświetlacze w takim razie? Co do KMKM to się domyślam, że nie ma miejsca po prostu bo już gdzieś była o tym rozmowa przy okazji odstawiania 1400, to było takie bardziej pytanie z tezą o sens przekonywania ich, ale z drugiej strony jak teraz się wszystkich pozbędą to za kilkanaście lat będzie kupowanie złomów i kosztowne remonty, brak miejsca jest dobrym argumentem oczywiście, no ale jeśli się tym zajmują (zresztą tak samo MZA) to czy nie czas pomyśleć o nowej większej miejscówce dla nich skoro z czasem będzie i tak tych zabytków przybywać, a nie kasowanie takiej białej damy (która od wyłączenia z ruchu chyba i nie wyjechała) pod miejsce kolejnego zabytku. Ogólnie co do Solarisów to się zgadzam, że trzymanie każdej dostawy to głupota, ale żeby to nie wpadło w skrajność w postaci już żaden inny Solaris nie będzie zabytkiem.
Bo to były testy na określony czas i wyświetlacze zostały zwrócone do producenta.
-
Warsopolis5253
- Posty: 190
- Rejestracja: 04 lut 2025, 1:41
Aha, okej.
Gdyby tak podchodzono do MANów, to w tym roku na setce można byłoby złapać jeszcze Gdańszczaka, osiołka, a w KMKMie to pewnie nawet "Adwójkę" i NLkę. No, ale lepiej zachowywać po 5 podobnych wozów z tej samej generacji i z tym samym SIPem, "bo Solaris".Warsopolis5253 pisze: ↑11 lis 2025, 21:59Myślę, że oni tym sprzeciwem się podetrą, jeśli uznali, że biorą 8223 i 8880 na zabytki i 1400 to raczej tak zostanie. Jedyną możliwością może być przekonanie KMKM, żeby przytulili 81 jakiegoś, ale pytanie czy jest sens, mamy serie z 2005, 2008/9 i króciaka z 2007, potem też będzie płacz bo nikt nie chce brać na zabytek 15xx, 14xx, 18xx, 83xx, 85xx, 84/54/52xx.
W ogóle świeży news, od kilku miesięcy wszystkie NM223.3 #13xx są już skasowane, prawdopodobnie nie ma już ani jednej sztuki tego modelu w Polsce.
-
Warsopolis5253
- Posty: 190
- Rejestracja: 04 lut 2025, 1:41
No przeczytasz następnie co powiedziałem i widzisz, że to jest to o czym mówisz, robienie z każdej serii to byłby ultra bezsensowny ruch. Co do MAN-ów też po części zgoda bo o ile osiołek powinien być zachowany, to już Gdańszczak uważam, że nie.Lukas508 pisze: ↑12 lis 2025, 9:33Gdyby tak podchodzono do MANów, to w tym roku na setce można byłoby złapać jeszcze Gdańszczaka, osiołka, a w KMKMie to pewnie nawet "Adwójkę" i NLkę. No, ale lepiej zachowywać po 5 podobnych wozów z tej samej generacji i z tym samym SIPem, "bo Solaris".Warsopolis5253 pisze: ↑11 lis 2025, 21:59Myślę, że oni tym sprzeciwem się podetrą, jeśli uznali, że biorą 8223 i 8880 na zabytki i 1400 to raczej tak zostanie. Jedyną możliwością może być przekonanie KMKM, żeby przytulili 81 jakiegoś, ale pytanie czy jest sens, mamy serie z 2005, 2008/9 i króciaka z 2007, potem też będzie płacz bo nikt nie chce brać na zabytek 15xx, 14xx, 18xx, 83xx, 85xx, 84/54/52xx.
W ogóle świeży news, od kilku miesięcy wszystkie NM223.3 #13xx są już skasowane, prawdopodobnie nie ma już ani jednej sztuki tego modelu w Polsce.