O spółce PKP Intercity
Moderator: JacekM
Od soboty 22 listopada zawieszenie przesyłek konduktorskich.
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 25611.html
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 25611.html
Od środy 3 grudnia zmiana zasad kupowania biletów na pociągi EIC i EIP, tj. zamiast sztywnego terminu 30 dni naprzód, będzie obowiązywała zasada do najbliższej korekty rozkładu jazdy. Dla TLK oraz IC będzie bez zmian.
Cytat z nowego regulaminu przewozu pociągami PKP Intercity:
"Dokumenty przewozu na przejazd pociągami EIC i EIP w okresie:
• 14.12.2025 r. – 7.03.2026 r. możesz kupić lub pobrać od 3.12.2025 r.,
• 8.03.2026 r. – 13.06.2026 r. możesz kupić lub pobrać od 6.02.2026 r.,
• 14.06.2026 r. – 29.08.2026 r. możesz kupić lub pobrać od 15.05.2026 r.,
• 30.08.2026 r. – 24.10.2026 r. możesz kupić lub pobrać od 31.07.2026 r.,
• 25.10.2026 r. – 12.12.2026 r. możesz kupić lub pobrać od 25.09.2026 r."
Cytat z nowego regulaminu przewozu pociągami PKP Intercity:
"Dokumenty przewozu na przejazd pociągami EIC i EIP w okresie:
• 14.12.2025 r. – 7.03.2026 r. możesz kupić lub pobrać od 3.12.2025 r.,
• 8.03.2026 r. – 13.06.2026 r. możesz kupić lub pobrać od 6.02.2026 r.,
• 14.06.2026 r. – 29.08.2026 r. możesz kupić lub pobrać od 15.05.2026 r.,
• 30.08.2026 r. – 24.10.2026 r. możesz kupić lub pobrać od 31.07.2026 r.,
• 25.10.2026 r. – 12.12.2026 r. możesz kupić lub pobrać od 25.09.2026 r."
- vernalisadonis
- Posty: 2808
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Pewnie za niedługo i TLK oraz IC tak może być
Ciekawe jak z cenami na EIP i EIC na 40 czy więcej dni do przodu?
Ciekawe jak z cenami na EIP i EIC na 40 czy więcej dni do przodu?
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Obstawiam, że pierwszego dnia dla każdego z tych okresów będą promocyjne bilety na takiej samej zasadzie, jak teraz 30 dni naprzód. A przypominam, że ostatnio ceny biletów Promo mocno spadły i przykładowo udało mi się kupić na 1 kl. EIC rel. Warszawa - Katowice za 49 zł, a na 2 kl. EIP rel. Katowice - Warszawa za 29 zł. A sama pula biletów promocyjnych na danych szczeblach to czasem mam wrażenie, że jest losowana. Na niedzielne Pendolino o 17:49 z Katowic było dostępnych ok. 40 biletów (kiedyś identyczną sytuację zauważyłem w przypadku Pendolina z Gdyni) w najniższej cenie po 29 zł, a później kolejne szczeble (np. 51 zł; 92,95 zł), ale już na poranny ekspres w niedzielę o 7:25 do Katowic dla 2 klasy system nie przydzielił najtańszych biletów w ogóle (najtaniej było Promo VIII za 47 zł), za to było Promo IX za 49 zł na pierwszą klasę, ale zakup tylko jednego biletu spowodował podbicie ceny do bazowej, czyli do 214 zł. Oczywiście w 1 klasie Pendolino stabilnie wszystkie kursy za 259 zł.vernalisadonis pisze: ↑28 lis 2025, 12:28Pewnie za niedługo i TLK oraz IC tak może być
Ciekawe jak z cenami na EIP i EIC na 40 czy więcej dni do przodu?
Leo Express sprzedaje z wyprzedzeniem 9 miesięcy i są tacy co kupują bilety. Akurat w PKP Intercity każdy bilet na trasę krajową można wymienić, bądź zwrócić.
Ja wiem, ale przy miesiącu mam ich z 30, to przy kwartale będę musiał utrzymywać 100 
ŁK
Jeszcze regulamin zaczął uwzględniać przystanki dla wysiadających m.in. dla pociągów kończących w Warszawie to może rzeczywiście skończy się stanie dla samego stania np. na Warszawie Centralnej.
No to już w rozkładach widać.ashir pisze:Jeszcze regulamin zaczął uwzględniać przystanki dla wysiadających m.in. dla pociągów kończących w Warszawie to może rzeczywiście skończy się stanie dla samego stania np. na Warszawie Centralnej.
ŁK
Ja wiem, ale w przeszłości też było widać przystanki dla wysiadających na Portalu Pasażera, a później znikały.
Cytat z regulaminu:
"Dodaliśmy zapis informujący o tym, że:
– niektóre postoje naszych pociągów są wyznaczone wyłącznie dla wysiadających pasażerów i że na przejazd z tych stacji nie można kupić ani pobrać dokumentu przewozu"
W związku z powyższym skorygowane zostały też m.in. zasady odbioru przesyłek konduktorskich. Ciekawe czy to tylko sztuka dla sztuki czy rzeczywiście w najbliższym czasie planowany jest powrót tej usługi?
Cytat z regulaminu:
"Dodaliśmy zapis informujący o tym, że:
– niektóre postoje naszych pociągów są wyznaczone wyłącznie dla wysiadających pasażerów i że na przejazd z tych stacji nie można kupić ani pobrać dokumentu przewozu"
W związku z powyższym skorygowane zostały też m.in. zasady odbioru przesyłek konduktorskich. Ciekawe czy to tylko sztuka dla sztuki czy rzeczywiście w najbliższym czasie planowany jest powrót tej usługi?
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36106
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Ja tam się w pełni solidaryzuję z przedpiścą
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Ja też tego sobie nie wyobrażam, a z drugiej strony pół świata kupuje bilety lotnicze z jeszcze większym wyprzedzeniem...
(tak, wiem, że jest to istotna przewaga kolei - że nie trzeba planować życia pół roku przed, ale jak widać nie jest to niemożliwe)
Ponoć teraz wycieczki zagraniczne na przyszłe wakacje mają dobre ceny
Na airport też trzeba dojechać przecież.
https://kolejowyportal.pl/dwa-dni-dwa-i ... roblemami/
Wiadomo coś więcej na temat pominiętego postoju w Sopocie? To było z winy maszynisty? Bo w przeszłości zdarzało się pomijanie postojów, ale raczej w przypadku małych stacji na których większość pociągów planowo się nie zatrzymuje, a pociąg jechał szybko. W przypadku Sopotu byłoby to dziwne, bo jest blisko od Gdańska Oliwy, pociąg nie jedzie 160 km/h, a w Sopocie zatrzymuje się każdy pociąg, więc ciężko byłoby się "zagapić", niezależnie od wskazań semaforów.
Wiadomo coś więcej na temat pominiętego postoju w Sopocie? To było z winy maszynisty? Bo w przeszłości zdarzało się pomijanie postojów, ale raczej w przypadku małych stacji na których większość pociągów planowo się nie zatrzymuje, a pociąg jechał szybko. W przypadku Sopotu byłoby to dziwne, bo jest blisko od Gdańska Oliwy, pociąg nie jedzie 160 km/h, a w Sopocie zatrzymuje się każdy pociąg, więc ciężko byłoby się "zagapić", niezależnie od wskazań semaforów.