Buspasy

Moderator: Wiliam

Krokiet
Posty: 83
Rejestracja: 13 lis 2018, 17:38

Post autor: Krokiet » 19 kwie 2025, 10:32

primoż pisze:
19 kwie 2025, 1:20
fik pisze:
27 mar 2025, 15:42
Na Dzieci Warszawy zresztą mieszczą się trzy pasy, bo są wydzielone lewoskręty bez poszerzeń, więc jest też szansa na przekrój 1||1+B.
Niekoniecznie na Dzieci Warszawy, ale można też zastosować układ pasów na jezdni jak w Lund.


Tylko jeszcze trzeba mieć w mieście buspasy.
Czyli pasy dla AUTOBUSÓW.

Bo u nas to pasy dla: taksówek, służb drogowych i wszelakich, motocykle, pojazdy parkujące (oraz wyparkujące i wystające), skręcający w prawo, rowerzyści, hulajnogiści i elektryki wszelkiej maści - których jest tak dużo, że autobusy na buspasie się korkują.

A potem czerwone bez priorytetów.

Tu już nawet nie chodzi o poszczególne punktowe poprawianie sytuacji w określonych lokalizacjach - kuleje całe systemowe podejście, bez którego nigdy nie będziemy mieć wydajnego transportu zbiorowego...

Autobus Czerwon
Posty: 4472
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 19 kwie 2025, 11:06

fik pisze:
19 kwie 2025, 9:52
primoż pisze:
19 kwie 2025, 1:20
Niekoniecznie na Dzieci Warszawy, ale można też zastosować układ pasów na jezdni jak w Lund.
Środkowy buspas utrudnia obsługę przystanków, choć mogę sobie wyobrazić symetrycznie dwustronne przystanki wiedeńskie przy takim układzie. Tak czy inaczej, jest trochę możliwości wprowadzenia usprawnień dla PuT na ciągach o dzisiejszym przekroju 1+1, o ile oczywiście miasto nie jest rządzone przez bandę nieudaczników.
Imo kwestia odpowiedniego oznakowania poziomego dającego pierwszeństwo przed autami autobusowi zjeżdżającemu z buspasa na środku do krawędzi przystanku, jak na przykład tutaj

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27666
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 kwie 2025, 13:44

Jak na pasie ogólnym będzie zator, to taka śluza nie pomoże specjalnie, autobus swoje odstoi w obrębie przystanku też.
raz szalem, raz racą kibolskie łajdactwo!

Łukasz
Posty: 11622
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 28 maja 2025, 10:38

Pomijając fakt, że uważam, że na każdej trzypasmówce powinien być buspas - to czy ktoś się spodziewa innych niż zwykle korków na Grojeckiej od poniedziałku, i to od samego Zawiszy? Jak nie będzie skrzyżowania i tramwajów, to może być płynniej niż dziś :)
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26866
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 lip 2025, 10:18

Bardzo ciekawie dziś 168 wykorzystało buspas w osi al. Polski Walczącej- zaczął od lewoskrętu w Batalionu "Bończa", potem wjechał na buspas dla kierunku przeciwnego i dopiero przed przystankiem wjechał na właściwy pas. No ale wrzucił prawosket więc spoko. :D
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 11622
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 27 sie 2025, 10:09

Nie wiem, czy wiecie, ale na Banacha w stronę Pola Mokotowskiego jest tymczasowy buspas.

Ogólnie jeździ tamtędy pewnie ze 100 samochodów na godzinę max., więc może wiecie, po co ktoś się wysilał, zmieniał organizację ruchu, wyklejał to?
ŁK

Matt Cubis
Posty: 665
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 27 sie 2025, 13:37

To taka poprawa bezpieczeństwa na przejściu dla pieszych bez sygnalizacji. Dzięki temu mniejsza szansa, że auta będą się wyprzedzać na przejściu, bo mogą jechać tylko lewym.

Łukasz
Posty: 11622
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 27 sie 2025, 18:27

Matt Cubis pisze:To taka poprawa bezpieczeństwa na przejściu dla pieszych bez sygnalizacji. Dzięki temu mniejsza szansa, że auta będą się wyprzedzać na przejściu, bo mogą jechać tylko lewym.
I tak w połowie do szpitala jeżdżą, a można do posesji ;p
ŁK

Matt Cubis
Posty: 665
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 28 sie 2025, 7:35

Nie napisałem, że to efektywne rozwiązanie! XD

ConecteM
Posty: 68
Rejestracja: 25 cze 2017, 22:54

Post autor: ConecteM » 10 gru 2025, 18:32

Jakoś w II-III kwartale 2026 mają zniknąć buspasy na S8 na odc. Wisłostrada - Marymont, dzięki czemu w ramach promocji 3+1 gratis kierowcy i pasażerowie zyskają możliwość stania w korku na czterech pasach zamiast trzech :lol: :twisted:

https://www.facebook.com/10000050616971 ... 2IzhAIlq21#

Lukas508
Posty: 84
Rejestracja: 08 sie 2024, 16:30

Post autor: Lukas508 » 11 gru 2025, 9:20

A z jakiej racji to robią? Planeta płonie, czy znudziło się im oddychanie prostą S8? :lol:

mb112
Posty: 1386
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 11 gru 2025, 9:59

Część tych zmian wydaje się logiczna (likwidacja wąskiego gardła na bocznej jezdni od strony Bródna, za to wjazd z Modlińskiej 1 pasem; "pas awaryjny pod wiaduktem zniknie, a pas włączający stanie się dodatkowym pasem do zjazdu na Broniewskiego" -> to w zasadzie będzie połączenie na krótkim kawałku pasa włączenia z Powązkowskiej z pasem wyłączenia w Broniewskiego), natomiast likwidacja buspasa byłaby głupotą, bo akurat w tym miejscu buspas się bardzo przydaje, dzięki niemu można sprawnie zjechać na przystanek. I jak oni to chcą zrobić, skoro na kawałku i tak jest buspas + 4 pasy, a dalej zostają 3, a buspas jest na osobnej jezdni z przystankiem i nie da się tego zmienić bo jest filar wiaduktu. No i likwidacja pasów awaryjnych utrudni przejazd karetek albo zwiększy utrudnienia w przypadku jakiegoś wypadku/awarii.

Łukasz
Posty: 11622
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 11 gru 2025, 10:08

Oczywiście zrobili symulację :)?

Nie wiem, czy rozumiem z tą Modlińską, przecież kiedyś specjalnie robili wjazd 2 pasami z Modlińskiej, stąd te chore malowanki. Ruch się na tyle zmniejszył? Wtedy chyba jeszcze nie było mostu północnego, ok.

Może jak nie będzie korków, to i busa nie będzie trzeba. Za kilka lat podłączą S7 w okolicach wlotu Prymasa. Plusem będzie to, że będzie mniej wjeżdżających z Wislostrady z siódemki. Minusem będzie to, że będzie więcej niezjeżdżających na Wisłostradę na siódemkę.
ŁK

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 9339
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » wczoraj, 13:04

Lukas508 pisze:
11 gru 2025, 9:20
A z jakiej racji to robią? Planeta płonie, czy znudziło się im oddychanie prostą S8? :lol:
Robią to z racji "zrobię nową dziurkę w pasku, spodnie będą mniej uciskać, a to oznacza, że schudłem"

Obrazek

ODPOWIEDZ