Nowe lokomotywy w Polsce

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 08 lis 2006, 18:28

Jak do tej pory nowe lokomotywy na naszych torach to były używane, sprowadzane od innych przewoźników. Niedługo to się zmienni. Ruszyła już produkcja w Bombardierze lokomotyw TRAXX3 F140MS. Są to maszyny wielosystemowe produkowane dla firmy Angel Trains. Będą one służyły do obsługi ruchu towarowego i przystosowane do poruszania się po torach Polski, Niemiec i Austrii. Ich oznaczenie to E186 126 do E186 135. Obecnie trwa już ich certyfikacja przez IPS "Tabor" z Poznania.
Załączniki
E186_111_1.gif
Oto jego wygląd.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 lis 2006, 20:05

Fajne, choć szkoda, że na V140 - rozumiem jednak, że pod kątem towarów kupione ;)

Wydaje mi się, że 140 mogą jeździć (na Zachodzie) kontenerowce. A to chyba najbardziej dochodowa, no i najbardzie względem aut konkurencyjna, dziedzina rynku. Może niech się Gacek wypowe ;)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 08 lis 2006, 20:25

Czy ta firma jest już obecna w Polsce?
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 lis 2006, 20:28

Angel? Wydaje mi się, że gdzieś czytałem, że ma licencję...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 08 lis 2006, 20:36

Ja czekam na wersje jakąś TRAXX P200MS dla któregoś z polskich przewoźników ;)
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 08 lis 2006, 20:56

inż. Glonojad pisze:Angel? Wydaje mi się, że gdzieś czytałem, że ma licencję...
Jest to firma brytyjska zajmująca się przewozami towarowymi i działalnością leasingową lokomotyw i jednostek trakcyjnych w Europie. Polecam stronę http://www.angeltrains.co.uk/ (część po Polsku).
Ja czekam na wersje jakąś TRAXX P200MS dla któregoś z polskich przewoźników
Po raz kolejny została ona zaproponowana polskim przewoźnikom. Okazją było oddanie do eksploatacji lokomotywy E483001. Jest to jednosystemowy (3kV-) elektrowóz dla kolei włoskich. Tylko, że ten typ to F140DC.
Obecnie równie szybko możemy się spodziewać ES64F4 (czyli odpowiednik niemieckiej 189), którym bardzo poważnie jest zainteresowany CTL.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 09 lis 2006, 17:54

Plesim pisze:Obecnie równie szybko możemy się spodziewać ES64F4 (czyli odpowiednik niemieckiej 189), którym bardzo poważnie jest zainteresowany CTL.
I znów się okaże, że najnowocześniejsza na polskich torach lokomotywa nie jest własnością PKP. A PKP IC już dało znak, że Cargo nie jest niezastąpione wykorzystując byka z CTLu.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 10 gru 2006, 13:24

I doczekaliśmy się już pierwszego egzemplarza dla Angel Trains elektrowozu E186 126-9.
Oto jego zdjęcie.
Lokomotywa przyjechała wczoraj z Kassel do Hennigsdorf. Jest dopuszczona do Vmax 160km/h :shock: i przystosowana do poruszania się po sieci Niemiec, Austrii i Polski.

ODPOWIEDZ