SKM w Warszawie

Moderator: JacekM

Krzysiek_S
Posty: 5092
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 23 sty 2006, 17:26

bohun pisze:Ja dziś zamarzłemw SKMce... po 50 min czekania na nią... 1/S1 jako W504255 przybył z opóxnieniem 41min na Powiśle...
Bo kibel z KM rozkraczył na stacji PKP Międzylesie w strone Centrum,pociągi jechały drugim torem w obie strony.

Krzysiek_S
Posty: 5092
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 24 sty 2006, 20:21


Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 24 sty 2006, 21:14

Ciekawy wywód, niepowiem, ale...
Obecnie czas następstwa wynosi 5 minut. Jako wieloletni pracownik Metra Warszawskiego nie przyjmuję do wiadomości, że nie można jeździć co 3 minuty.
Dla pocieszenia powiem, że po remoncie ma być 4min. Jednakże są pewne przepisy, ktrore określają zasady ruchu na sieci PLK. Co innego, ze pociągi moglyby jeździć częściej i nawet czasami jeżdżą, ale to sie wiąże z sytuacjami wyjątkowymii tak powinno imho zostać...
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2277
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 24 sty 2006, 22:16

A gdzie Wy byście puścili drugą linię SKM. Jak już wiadomo Warszawa szykuję się do kupna kolejnych pojazdów. Ja osobiście obstawiam Pruszków lub Legionowo.

Awatar użytkownika
Maciek
Posty: 3674
Rejestracja: 15 gru 2005, 23:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek » 24 sty 2006, 22:19

Dw.Zachodni-Ursus-Pruszków... :D
M1 6 33 112 171 181 184 523 E-2 701

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 24 sty 2006, 22:20

S1 z Grodziska do Otwocka, co 15-20 w szczycie, dopiero później można myślec o kolejnych liniach, ale jeśli już to Gdańska - Legionowo (to chyba ma być S8 albo S9)...
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2277
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 24 sty 2006, 22:25

bohun pisze:S1 z Grodziska do Otwocka, co 15-20 w szczycie, dopiero później można myślec o kolejnych liniach, ale jeśli już to Gdańska - Legionowo (to chyba ma być S8 albo S9)...
Całkiem nie głupi ten Grodzisk. Mam nadzieję że może od Grudnia SKM już będzie co 15 - 20 minut.

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 24 sty 2006, 22:28

Mogli by też w przyszłosci (odległej) pomyslec o sprinterach np z Grodziska rano...
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Sindbad
Posty: 900
Rejestracja: 16 gru 2005, 15:58
Lokalizacja: Służew

Post autor: Sindbad » 25 sty 2006, 15:28

:!: Narazie trzeba więcej informacji, że obowiązuje tylko taryfa i bilety ZTM bo wiele osób wsiada z biletami na KM a potem tłumaczą się, że nie wiedzieli :shock:
Nie daj się zepchnąć z twojej drogi nawet przez ludzi idących w tym samym kierunku.
S.J.Lec

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 26 sty 2006, 13:39

SKM Warszawa pisze:Szanowni Państwo!

Informujemy, że od 1 lutego 2006 r. wprowadzamy zmiany w rozkładzie jazdy pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie.

Udało się uruchomić m.inn. dodatkowy pociąg odjeżdżający ze stacji Warszawa Falenica o godz. 6.10, oraz pociąg odjeżdżający ze stacji Warszawa Zachodnia o godz. 7.28.

Zapraszamy na naszą stronę internetową, gdzie na podstronie "Rozkład jazdy od 1 II" opublikowaliśmy szczegółowy rozkład jazdy.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 06 lut 2006, 20:39

WKD całkiem dobrze sobie radzi, nie wymaga łączenia... Warszawa przecież należy do Konsorcjum Samorządowego w ramach, którego - po dopełnieniu wszelkich formalności - stanie się właścicielem 1/3 udziałów (obok władz województwa oraz samorządów leżących przy linii).
Natomiast wydłużenie linii SKM poza miast będzie trudne - bo bez dofinansowania, to wątpię, żeby Warszawa się zgodziła, zwłaszcza, że stawki nie są takie małe, a poza tym pewnie władze będą chciały pokryć deficytowy okres, kiedy to SKM jeździła za darmo, a następnie z biletami z beznadziejnym rozkładem.

[ Dodano: 2006-02-06, 20:37 ]
[img]http://www.rzeczpospolita.pl/gifs/head.gif[/img] pisze: WARSZAWA
TRANSPORT

Pasażerowie uciekli


Eksperci głowią się, jak zachęcić pasażerów do korzystania z Szybkiej Kolei Miejskiej. Czy ratunkiem będzie współpraca z Kolejami Mazowieckimi?



Pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej jeżdżą prawie puste. W listopadzie SKM przewiozła za darmo na trasie między Falenicą a Warszawą Zachodnią sześcioma pociągami zaledwie 200 tys. pasażerów. Od 10 grudnia za przejazd trzeba było już płacić. Wtedy liczba pasażerów spadła - w grudniu skorzystało z SKM 100 tys., a w styczniu tylko 90 tys. osób.

SKM miała w założeniu być "naziemnym metrem", jednak od popularności podziemnej kolejki dzielą ją lata świetlne - metro przewozi 33 pociągami ponad 350 tys. osób dziennie!

- Szybka Kolej Miejska dubluje się z kursującymi na tej samej trasie Kolejami Mazowieckimi - twierdzi Bogusław Kowalski (LPR), szef Sejmowej Komisji Infrastruktury. - Nie jest atrakcyjna dla pasażerów, bo nie stanowi nowej oferty przewozowej. Władze Warszawy wszystko zrobiły od końca: najpierw kupiły tabor, a potem zaczęły ustalać z PKP, na jaką trasę je skierować - dodaje.

Wyborcza kolejka
Efekt jest taki, że nowe i czyste pociągi SKM zatrzymują się na obskurnych i zniszczonych dworcach.

- Taka inwestycja jak SKM powinna zacząć się od modernizacji starych stacji i budowy nowych, urządzenia przy nich parkingów "Parkuj i jedź", a także zapewnienia zaplecza w postaci lokomotywowni, hali domycia i napraw wagonów - wymienia Halina Sekita, prezes Kolei Mazowieckich.

W nieoficjalnych rozmowach specjaliści mówią: - Rządząca Warszawą ekipa PiS celowo zdecydowała się na wariant minimalny. Tylko w ten sposób można było uruchomić kolejkę przed wyborami. A teraz nie wiedzą, co z tym niewypałem zrobić.

Według Piotra Rydzyńskiego z grupy doradców kolejowych TOR, spółki Szybka Kolej Miejska i Koleje Mazowieckie powinny uzupełniać swoje oferty, a nie ze sobą konkurować. Obaj przewoźnicy są w końcu dotowani z pieniędzy podatników: SKM z budżetu miasta, a Koleje Mazowieckie - z budżetu województwa.

- Na świecie nie ma konkurujących ze sobą kolei aglomeracyjnych. Zamiast tego istnieją uzupełniające się systemy transportowe ze wspólnymi punktami przesiadkowymi. Pasażer wysiada np. z pociągu podmiejskiego i na tym samym dworcu przesiada się w metro - wyjaśnia Rydzyński.

Według jednej z koncepcji, SKM powinna kursować co kilka minut między Warszawą Wschodnią a Zachodnią (pociągi podmiejskie dowoziłyby pasażerów tylko do tych dworców).

Inne rozwiązanie to jazda po tzw. ringu (stacje Warszawa Gdańska, Koło, Wola, Zachodnia, Ochota, Śródmieście, Wschodnia i Zoo). W tym celu trzeba jednak dobudować brakujący fragment między Wolą a linią średnicową przy Zachodniej.

Średnicowy absurd
Jeszcze w ubiegłym roku ówczesny wiceprezydent Warszawy Sławomir Skrzypek obiecywał, że SKM utworzy konsorcjum z Kolejami Mazowieckimi. Rozmowy na ten temat spełzły jednak na niczym. Dlaczego współpraca nie doszła do skutku? Według przedstawicieli Kolei Mazowieckich, władze Warszawy nie chciały wtedy na tej trasie dla obu przewoźników wspólnego biletu.

Miejscy urzędnicy tłumaczą się z kolei nieprzychylnym podejściem kolejarzy do SKM.

- Koleje Mazowieckie nie traktują nas jak potencjalnego partnera - twierdzi Jerzy Obrębski, prezes SKM. - Najchętniej wchłonęłyby nas. Biorą pod uwagę współpracę, ale pod warunkiem zarządzania naszym taborem. Wtedy nie mamy jednak gwarancji, że pociągi kupione dla warszawiaków nie zaczną kursować np. do Siedlec albo Sochaczewa - wyjaśnia.

- Trasy pociągów i godziny przejazdów możemy z władzami miasta uzgadniać. Warszawa może też wnieść pociągi SKM aportem do naszej spółki. Wtedy jako udziałowiec miałaby wpływ na to, gdzie i kiedy będą jeździć - odpowiada Halina Sekita, szefowa Kolei Mazowieckich.

Na razie obie strony zawiesiły rozmowy. Według Jerzego Obrębskiego, Koleje Mazowieckie rzucają miejskiej kolejce kłody pod koła -przed uruchomieniem SKM celowo zwiększyły liczbę pociągów na linii średnicowej i wprowadziły atrakcyjniejszą ofertę biletową. To w końcu typowy przejaw walki o klienta.

Halina Sekita zwraca uwagę na absurdalność sytuacji: pociągi Kolei Mazowieckich jeżdżą przepełnione z powodu braków taborowych, a składy SKM prawie puste z powodu fatalnych rozkładów i słabo dobranej trasy. Problem tkwi w ograniczonej przepustowości tunelu średnicowego, w którym nie ma miejsca na dwóch często kursujących w godzinach szczytu przewoźników.

Poza tym SKM łączy na razie tylko Falenicę z Dworcem Zachodnim. Tymczasem pasażerowie pociągów w obrębie aglomeracji warszawskiej to w większości ludzie dojeżdżający do stolicy z sąsiednich miejscowości. Przejazdy pociągami wewnątrz miasta to mniej niż 1 proc. przewozów komunikacją publiczną. Taka sytuacja się nie zmieni bez gruntownej modernizacji starych przystanków i budowy nowych.

Dwoje do tanga
- Samorządy wojewódzki i miejski powinny połączyć siły i wspólnie stworzyć atrakcyjną dla pasażerów kolej aglomeracyjną - przekonuje Bogusław Kowalski. - Miastu taka współpraca by się opłaciła. Jeśli więcej mieszkańców podwarszawskich miejscowości zacznie dojeżdżać do stolicy koleją, zmniejszą się korki.

Przykład takiej współpracy to Warszawska Kolej Dojazdowa. Jej udziałowcami zostały: województwo, miasto i podmiejskie gminy, czyli kooperacja jest możliwa.

- Współpraca z Kolejami Mazowieckimi to jeden z branych w tej chwili pod uwagę wariantów. Do końca marca zdecydujemy, co dalej z SKM - powiedział "Rzeczpospolitej" Mirosław Kochalski, sekretarz miasta.

KONRAD MAJSZYK, JACEK KRZEMIŃSKI

--------------------------------------------------------------------------------

Ile kosztuje SKM?
Za sześć pociągów władze miasta zapłaciły 55 mln zł (w sprawie tego przetargu do prokuratury wpłynęło zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa). Zarząd Transportu Miejskiego płaci SKM 18 zł 18 gr od pociągu za każdy przejechany kilometr. Usługi przewozowe SKM będą kosztowały podatników w tym roku ok. 8 mln zł. Udziałowcami spółki SKM są: miasto stołeczne Warszawa, Metro Warszawskie i Tramwaje Warszawskie.


Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 06 lut 2006, 20:55

Rację mają, komunikacja miejska w obrębie miasta realizowana za pomocą kolei to kiepski pomysł... Tory fatalne, rozkłady napięte, prędkości mizerne, trasy do wyboru też nie powalają... Mam propozycję: niech TW przejmą spółkę i przebudują SKMki na tramwaje, skorzystają na tym wszyscy. :twisted:
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 06 lut 2006, 21:58

Najbardziej podoba mi się ten fragment
Usługi przewozowe SKM będą kosztowały podatników w tym roku ok. 8 mln zł
. Wynika z tego że zamiast tego całkiem dobrze można byłoby bardziej rozszerzyć wspólny bilet KM-ZTM.

Awatar użytkownika
Prosubordynator
Posty: 18
Rejestracja: 23 gru 2005, 23:07
Lokalizacja: dokąd

Post autor: Prosubordynator » 09 lut 2006, 22:48

Idzie ku lepszemu - SKM dnia dzisiejszego - brud, syf, klekot gorszy niż w przeciętnym kiblu.
A to wszystko za spore pieniądze.
Załączniki
skml01.jpg
To taki symbol jest.
Wszystkie misie jedzą ptysie. A kto ptysi nie jada niech spada.

Krzysiek_S
Posty: 5092
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 22 lut 2006, 14:35

Tak żeby się przejechać jeden przystanek wsiadłem dzisiaj na Wschodnim do SKM w strone Falenicy[sprawy miałem do załatwienia w pobliżu].
Wsiadłem, od razu miejscówke dorwałem bo sporo ich było.
A do mnie przysiada się pan - pyta: :twisted:
- Pan-Na jakim bilecie Pan jedzie.?
- Ja - Mam karte ,30 dni, studecką.
Pan-Jak pan często jeżdzi SKm?
-Ja -Od czasu do czasu,raczej rzadko.
-Pan- A jak nie było SKM to Pan jeżdził koleją.?
-Ja-Jeśli chodzi od urodzenia to kiedyś jeżdziłem?,ostatnio na Wspólnym bilecie ZTm konkretnie z Żyrardowa na PKP a w Warszawie ZTM .
-Pan- A z jakiego środka transportu Pan korzystał na tej trasie.?
-Ja- Jeżdziłem autobusem.
-Pan- Dziękuje,wie Pan bo nie którzy ludzie nie wiedzą ,że mogą korzystać z SKm poprzez taryfe ZTM,tylko myślą ,że tu obowiązuje taryfa PKP.
Pan przysiada się do starszej Pani:
-Pan- Na jakim bilecie Pani jedzie?
-Pani- Mam bilet za 3,60 .
-Pan- A to żle Pani wsiadła,tu obowiązuje taryfa ZTM,przepłaciła się Pani bilet kosztuje 2,40.
-Pani.A to nie wiedziałam,ja córke odwoziłam na Wschodni ,jechała do Ełku i jechałam tym i teraz wracam,chciałam zobaczyć co to za nowość.
A to naprawde jest na bilet ZTm to dla mnie nowość,wie Pan ja 30 lat nie jechałam pociągiem.
-Pan-Dziękuje,tak jest prosze Pani,ludzie nie wiedzą ,że Skm jest na bilecie ZTM,tu połowa ludzi nie wie o tym ,tylko korzysta z biletu KM.
SKm według mnie jest mało zareklamowana.
-Młody Chłopak-Może mi Pan odpowiedzieć na pytanie?[do pana ankietera].
-Pan-Tak słucham.
-Młody-Dlaczego SKm jeżdzi dopiero od 9:00?
-Pan-Z tego co wiem,jest pociąg SKm koło 4:40 ze Wschodniego.
-Młody-Tak? :shock: ,Nie wiedziałem.
-Pan-.Znaczy ze Wschodniego a z Falenicy pół godziny póżniej.
-Młody- Aha. :shock: ,to nieee wiedziałem.
-Pan-.Ja nie mam dokładnej rozpiski,jade tylko tym pociągiem,chce się Pan dowiedzieć więcej prosze się zapytać Pana Kierownika ,o tam siedzi.Pokazał do przodu.
Na pewno Panu powie.
Młody-Dziękuje.
Ja wysiadłem na Olszynce , tyle udało mi się usłyszeć.
Troche dialog może zmieniłem,tak zapamiętałem.

ODPOWIEDZ