Stacje odcinka bielańskiego (A-20 Słodowiec - A-23 Młociny)

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Nazgul
Posty: 705
Rejestracja: 13 sty 2006, 18:19
Lokalizacja: z XI RP

Post autor: Nazgul » 02 sty 2007, 18:22

Piotrek pisze:To zostanie ona poszerzona, czy przesunięta odpowiednio?
Ulica zostanie całkowicie przesunięta, żeby w obecnym miejscu jej położenia mogły odbyc się prace podobne do tych, jakie miały miejsce po przeciwnej stronie.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6106
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 02 sty 2007, 18:23

No to nam się poszerzy chodnik w późniejszym rozrachunku.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 10 sty 2007, 11:09

MeWa pisze:Hmm Młociny od zawsze planowane były na I kw. 2008 r. (a dokładniej marzec bądź kwiecień) - poprzednie dwie stacje pod koniec 2007 r. (październik/listopad), ale tam na razie nie przewidziano torów do zmiany kierunku jazdy, więc ogólnie podaje się, że całość otwarta będzie w 2008 r.
Czy te terminy są dalej aktualne?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 10 sty 2007, 21:21

nie - chociażby termin zakończenia prac na Słodowcu z października/listopada 2007 r. przesunął się na styczeń 2008 r. (do tego odbiory). Siłą rzeczy dwie kolejne nie zostaną otwarte wcześniej, zresztą jak pamiętacie - na nich też był problem z zawracaniem.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Sitar
Posty: 4
Rejestracja: 04 lis 2006, 0:25
Lokalizacja: Wawa Bielany
Kontakt:

Post autor: Sitar » 11 sty 2007, 23:51

Witam

Ponieważ mieszkam nieopodal budowy metra na Kasprowicza postanowiłem założyć skromna stronę ze zdjęciami prezentującymi postęp na budowie. Na razie idzie mi to dość opornie a i zdjęcia są niskiej jakości ponieważ wykonuje je w przeważnie pod wieczór. Jednak po sesji na pewno będę często ja aktualizował. Najnowsze zdjęcia zamierzam wykonać w sobotę 13 stycznia.

Zapraszam na stronę http://sitar.freehost.pl/ i jeszcze raz sorki za nieostre zdjęcia.

ps. Ponieważ nigdy nie zbudowałem żadnej strony ta wygląda dość surowo. Niestety na chwilę obecna strona jest na bardzo wolnym serwerze postaram się ją przenieść na coś szybszego jak tylko znajdę taki serwer.

Pozdrawiam Sitar

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 11 sty 2007, 23:57

witamy, ważne, że można postępy na budowie obserwować ;)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

niedzwiedz
Posty: 30
Rejestracja: 03 sty 2007, 22:11

Post autor: niedzwiedz » 17 sty 2007, 10:56

Czy można gdzieś znaleźć lokalizację przyszłych wszystkich wejść/wyjść stacji Słodowiec?
Lokalizacja ze strony metra są dla mnie jakoś mało przejrzyste :-?
Pytam ponieważ wg tego zdjęcia http://metro.waw.pl/grafika/b20a20_12_06_3.jpg te wyjścia mogą być dosyć daleko od przystanków autobusowych czy tez tramwajowych. Czy ta stacja nie jest za bardzo oddalona od skrzyżowania Zeromskiego/Marymoncka? Pytam bo z tego by wynikało, że mieszkańcom Bielan lepiej będzie się przesiadać jednak na Marymoncie a nie Słodowcu :-k

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 17 sty 2007, 12:53

niedzwiedz pisze:Pytam ponieważ wg tego zdjęcia http://metro.waw.pl/grafika/b20a20_12_06_3.jpg te wyjścia mogą być dosyć daleko od przystanków autobusowych czy tez tramwajowych. Czy ta stacja nie jest za bardzo oddalona od skrzyżowania Zeromskiego/Marymoncka? Pytam bo z tego by wynikało, że mieszkańcom Bielan lepiej będzie się przesiadać jednak na Marymoncie a nie Słodowcu :-k
http://metro.waw.pl/grafika/stacja_park ... -wyjsc.jpg - schemat jest nieco mało czytelny ale jak się przyjrzysz to widać na nim stary przebieg ulicy stąd można w miarę dokladnie umiejscowić wyjścia (przynajmniej na poziomie peronów).
No rzeczywiście wejścia będą dość daleko od skrzyżowania ale tak miało być od początku, inaczej byłoby konieczne zamknięcie Żeromskiego a na to nikt nie chciał się zgodzić.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 17 sty 2007, 13:53

](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

niedzwiedz
Posty: 30
Rejestracja: 03 sty 2007, 22:11

Post autor: niedzwiedz » 17 sty 2007, 16:45

Kra pisze: http://metro.waw.pl/grafika/stacja_park ... -wyjsc.jpg - schemat jest nieco mało czytelny ale jak się przyjrzysz to widać na nim stary przebieg ulicy stąd można w miarę dokladnie umiejscowić wyjścia (przynajmniej na poziomie peronów).
No rzeczywiście wejścia będą dość daleko od skrzyżowania ale tak miało być od początku, inaczej byłoby konieczne zamknięcie Żeromskiego a na to nikt nie chciał się zgodzić.
Widziałem ten schemat, ale brakuje mi na nim przedłużenia do przecięcia ulic Marymoncka, Żeromskiego aby móc ocenić odległość od tych ulic.
Jeśli się nie pomyliłem w ocenie to z tej stacji nie będą korzystać ani wysiadający z ciągu Żeromskiego, ani Kasprowicza, ani Marymonckiej(tramwaje) a jedynie mieszkańcy kilku najbliższych bloków :shock: W odwrotną stronę jest powiedzmy nieco lepiej bo ze schematu widać, że ma powstać nowy przystanek autobusowy koło wyjścia dla ciągu Kasprowicza, natomiast ciąg Żeromskiego nie będzie musiał już przechodzić przez jezdnie. O tramwajach nie ma co gadać.
Myślałem zawsze, że to ma być wielki punkt rozgałęźny dla różnych kierunków Bielan a nie stacja lokalna :-k

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 17 sty 2007, 19:51

budowanie w innej lokalizacji znacząco podnosiłoby koszty w związku z tym, że po prostu stacja musiałaby zostać zbudowana głębiej, by pomieścić przejścia podziemne. Zresztą rolę stacji przesiadkowej pełnić ma przede wszystkim Marymont.
Kra pisze:w miarę dokladnie umiejscowić wyjścia (przynajmniej na poziomie peronów).
raczej wyjść - nr 1 i 2 to pawilony wejściowe
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 18 sty 2007, 9:51

MeWa pisze:budowanie w innej lokalizacji znacząco podnosiłoby koszty w związku z tym, że po prostu stacja musiałaby zostać zbudowana głębiej, by pomieścić przejścia podziemne. Zresztą rolę stacji przesiadkowej pełnić ma przede wszystkim Marymont.
Kra pisze:w miarę dokladnie umiejscowić wyjścia (przynajmniej na poziomie peronów).
raczej wyjść - nr 1 i 2 to pawilony wejściowe
Marymont jako stacja przesiadkowa dla korzystających z metra mieszkańców prawobrzżenj północnej części Warszawy (pętla Włościańska i P&R będą głównie dla nich).
A co do lokalizacji Słodowca to dawno dawno temu na Radzie Dzielnicy Bielany była informacja (nie pomiętam już z Metra W. czy z UM), iż głównym powodem budowy stacji w tym miejscu było właśnie niezamykanie Żeromskiego (wyjścia ze stacji można chyba zbudować było na poziomie po obydwu stronach ulicy).
Co do oznaczeń nr 1 i 2 to dzięki za info, ze schematu je niewłaściwie zinterpretowałem jako klatki schodowe na poziomie peronów.
I oby jak było jak najmniej opóźnień na budowie tego odcinka.
Pzdr

labializacja
Posty: 3
Rejestracja: 13 lis 2006, 17:36
Lokalizacja: Bielany

Post autor: labializacja » 18 sty 2007, 10:06

chciałbym zauważyć, ze kasprowicza (wg planu miejscowego) bedzie się kończyć na duracza. i zapewne głowica poludniowa bedzie sie miescic w srodku centrum handlowo-usługowo-rozrywkowego. i moze to tu pies pogrzebany...

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 sty 2007, 0:18

Obrazek
Zamykają jedną jezdnię ul. Kasprowicza
śmik2007-01-19, ostatnia aktualizacja 2007-01-19 21:41

Nowe utrudnienia spowodowane budową metra

Od rana w sobotę nie można jeździć fragmentem wschodniej jezdni ul. Kasprowicza (w stronę Huty) od ul. Przybyszewskiego do ul. Oczapowskiego. W obu kierunkach kierowcy mają korzystać z sąsiedniej jezdni. Powstały dwa nowe przystanki dla autobusów jadących w stronę Huty. Linie 132, 156, 195, 303 i 356 zatrzymują się na ul. Kasprowicza przed skrzyżowaniem z ul. Przybyszewskiego, a linie 103, 184, 515 i 604 - na ul. Przybyszewskiego przed skrzyżowaniem z ul. Kasprowicza.

Utrudnienia, które spowodowane są budową tunelu metra, potrwają ok. pół roku.

STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 21 sty 2007, 23:55

:arrow: Kolejne wieści z frontu budowy, tym razem dość ciekawe, jeśli chodzi o zmiany na powierzchni:
GW pisze:Metro na Bielanach odcina tramwaje

Krzysztof Śmietana, ostatnia aktualizacja 2007-01-21 23:21

Powoli rozkręca się budowa bielańskich stacji metra. Za tydzień z powodu robót koło huty trzeba będzie wstrzymać ruch tramwajów.

Choć cztery ostatnie stacje metra mają zostać oddane niemal jednocześnie, ich budowa prowadzona jest bardzo nierównomiernie. Dość niemrawo toczą się prace na ostatniej stacji - Młociny. Tu widać najmniej wykopów. - Mamy tu trochę problemów - przyznaje Ryszard Orłowski z Przedsiębiorstwa Budowy Kopalń, które jest głównym wykonawcą ostatniej stacji. Nie chce jednak powiedzieć, na czym polegają te kłopoty. Zarzeka się jednak, że wkrótce prace przyspieszą. Spowoduje to jednak pewne problemy komunikacyjne. 29 stycznia mają zostać zamknięte tory tramwajowe na ul. Nocznickiego. W praktyce oznacza to, że tramwaje nie będą mogły jeździć na odcinku od huty do pętli Piaski. W zamian pojadą tam zastępcze autobusy. Ruch tramwajów ma zostać wstrzymany na miesiąc.

Większe postępy prac widać na stacjach Stare Bielany i Wawrzyszew. Na tej ostatniej można już podziwiać fragment betonowego stropu. Budowa prowadzona jest jednak od góry do dołu. To oznacza, że spod stropu będzie dopiero wydobywana ziemia, by potem rozpocząć betonowanie części dolnej.

Niemal gotowa jest zaś betonowa konstrukcja stacji Słodowiec u zbiegu Kasprowicza i Duracza. Tuż za nią powstała także hala torów odstawczych, gdzie pociągi będą mogły zawracać. Niestety, nie oznacza to, że składy metra zaczną tam niedługo dojeżdżać. Nieco wolniej trwa bowiem budowa tunelu między stacjami Marymont i Słodowiec. Na tym odcinku po raz ostatni wykorzystywane są radzieckie tarcze, które mogą drążyć najwyżej dwa metry tunelu na dobę. Na dodatek wiercący tam górnicy muszą pracować bardzo ostrożnie, bo tarcza przesuwa się pod ruchliwą Trasą AK. Na wszelki wypadek ustawiono na niej żółte tablice z ostrzeżeniem dla kierowców: "Możliwość wystąpienia tąpnięcia". Jak informuje Lech Malinowski z firmy PRG Metro, w obu tunelach tarcze przemierzyły już dwie trzecie planowanej trasy. Za dwa miesiące mają osiągnąć cel. Kolejne kilka miesięcy potrwa wykańczanie tuneli.

Kiedy będą otwarte poszczególne stacje? Według zapowiedzi Metra Warszawskiego na stacji Słodowiec w styczniu 2008 roku. Składy mają jednak zacząć tam dojeżdżać miesiąc wcześniej. Chodzi o to, żeby już nie trzeba było jeździć z przesiadką do poprzedniej stacji Marymont. Trzy ostatnie stacje: Stare Bielany, Wawrzyszew i Młociny, mają zostać oddane do użytku wiosną przyszłego roku.

ODPOWIEDZ