Tramwaje dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 20 sty 2006, 10:21

:arrow: Przynajmniej wiadomo już, na czym polegały te błędy #-o:
ŻW pisze:Przez literówki miasto nie kupi tramwajów

Błędy są drobne, ale kosztowne. Wstrzymały kontrakt na 88,7 mln zł.


Miało być piętnaściesupernowoczesnych wagonów. Ale z zakupów może nic nie wyjść. Dlaczego? Przez dwa małe błędy w przetargowej dokumentacji.

Wszystko przez arbitrów działajacych przy Urzędzie Zamówień Publicznych. To oni znaleźli błędy i zablokowali przetarg na nowoczesne tramwaje. Teraz przez ich decyzję możemy stracić unijną dotację na wagony – ok. 25 mln zł.

Przegubowe tramwaje mieliśmy kupić w Bydgoszczy. Kontrakt na ich dostawę wygrała firma PESA. Zamówienie warte było 88, 7 mln zł. Zwycięstwo zakładów PESA oburzyło konkurencję – fabrykę Cegielskiego z Poznania. To ona odwołała się do zespołu arbitrów Urzędu Zamówień Publicznych. I „sędziowie” z UZP nakazali dyrekcji Tramwajów Warszawskich anulować przetarg!

Bo to złe kreski były...

Dotarliśmy do uzasadnienia werdyktu. Jest szokujące. Oceniający dopatrzyli się bowiem w liczącej kilkaset stron dokumentacji dwóch drobnych pomyłek. Na jednym z rysunków technicznych narysowano o dwie świetlówki w wagonie za dużo. Te świetlówki na szkicu wyglądają jak maleńkie kreseczki. Z kolei przy opisie mocy wentylatorów, które będą w tramwajach, bydgoski producent napisał: „mają moc 640 kilowatów”. Prawidłowo powinno być: „mają moc 760 watów”.

Zawsze będą błędy

I właśnie te błędy dały podstawę do unieważnienia przetargu! – Opis tramwaju to kilka tomów. Literówki i drobne błędy są nie do uniknięcia. Nie ma żadnej pewności, że w następnym przetargu ktoś nie popełni podobnej pomyłki. W taki sposób można blokować dostawę wagonów w nieskończoność – twierdzi nasz informator.

– Błędy, jakie ujawniliśmy, nie mogą być traktowane jako oczywiste omyłki pisarskie – twierdzą jednak arbitrzy, którym przewodniczył Zbigniew Leszek Pietrzak. Na szczęście z decyzją o anulowaniu przetargu nie zgadza się sam prezes UZP Tomasz Czajkowski. Chce odwołać się do sądu.

Dlaczego nie każe po prostu jej zmienić? Dlaczego nie zmyje głowy swoim „sędziom”? – Prezes nie ma możliwości zmiany wyroku. Arbitrzy są niezależni od prezesa UZP i orzekają suwerennie – mówi Anita Wichniak-Olczak, rzecznik UZP. – Są jedynie powoływani przez prezesa.

Jedyna kara, jaka może ich spotkać, to odwołanie z funkcji. Trzeba by jednak udowodnić, że dopuścili się rażącego naruszenia swoich obowiązków. Czy strata unijnej dotacji nie jest powodem, by takich ludzi nigdy wiecej nie dopuścić do oceny dokumentów? Zdaniem rzecznik UZP, nie jest to wystarczający powód do ich odwołania.

Arbitrów będzie trudno zwolnić także z innego powodu. Pracują „społecznie”. Tak więc na ich miejsce nie łatwo będzie znaleźć nowych chętnych.

Dyrekcja Tramwajów na razie nie komentuje sprawy. – Na odwołanie mamy czas do dziś – mówi recznik Tramwajów Wojciech Szydłowski. Tak więc na razie zamiast nowych, mamy stare wagony.

inż. Glonojad unlogged

Post autor: inż. Glonojad unlogged » 20 sty 2006, 11:22

Się PESA popisała...
swoją drogą - moc jarzeniówki w KILOWATACH nie jest OCZYWISTĄ POMYŁKĄ??? To CO jest? ](*,) ](*,) ](*,)

xxl
Posty: 38
Rejestracja: 01 sty 2006, 20:20

Post autor: xxl » 20 sty 2006, 15:22

inż. Glonojad unlogged pisze:Się PESA popisała...
swoją drogą - moc jarzeniówki w KILOWATACH nie jest OCZYWISTĄ POMYŁKĄ??? To CO jest? ](*,) ](*,) ](*,)
Tu nie chodziło o moc jarzeniówki tylko moc jakiegoś wiatraczka Zamiast mocy 760W podano 760kW Natomiast na schemacie domalowano o jedną jedyną lampę za dużo
Normalnie zagotowała sie we mnie krew A tę bandę z UZP to kazałbym rozstrzelać za sabotaż To dzięki tym idiotom nie można było kupić wcześniej dodatkowych wagonów dla metra bezpośrednio od producenta Oczywiscie musiał byc przetarg do którego stanął Kolmex który zażyczył sobie 6 x więcej niż sama wartosć taboru od producenta Teraz uniewązniony przetarg już kolejny zresztą na tramwaje I to jedynie z powodu tak drobnej pomyłki literówki własciwie To jest skandal

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 20 sty 2006, 15:45

inż. Glonojad pisze:Po drugie, jaki zarząd, po jakich błędach? Konkretnie proszę.
Nie znam struktury TW. Ktoś tym bajzlem chyba rządzi, nie? Dalej-wszystkich tych błedach, przez któe TW nie umie już pare lat organizując kolejne przetargi i unieważniając je nie umie/nie chce/nie może (niepotrzebne skreślić) kupić nowoczesnego taboru.
inż. Glonojad pisze:Po pierwsze, wyrażaj się Młody Człowieku
Nie widze tu słownictwa powszechnie uznanego za wulgarne.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 20 sty 2006, 15:56

I znowu ŻW osiągneło szczyt. Z tekstu wynika, że przetarg został anulowane po przez odwołanie Cegielskiego. Dopiero dalej czytając zaczynamy się zastanawiać, że to przez błędy PESY.
Oczywiście jeżeli to wszystko prawda to karze się nam poważnie zastonowić na sensem zamówień publicznych w obecnej formie. Podejrzewam że było zancznie więcej przetargów w których były poważniejsze błędy i one przeszły bez problemu.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 20 sty 2006, 16:04

Ale wizualizacja całkiem ładna-najlepsza z tych, któe widziałem. A o zmianie UoZP mówi sie nie od dzisiaj. Zależy jak dalekie to będą zmiany. Sama idea nie jest zła-przetargi pozwoliły na konkurencje likwidując (na tyle, na ile sie dało) nadużycia przy wydawaniu publicznych pieniędzy. Jak widać nie do końca. Pozostaje czekać na zmiany (do tego sie już chyba przyzwyczailiśmy)
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 sty 2006, 10:27

Bez ogólników Kolego TLG proszę, stawiasz publiczne zarzuty, to je poprzyj dowodami.

Gdzie konkretnie w tym przetargu jest wina TW? Były dwa wyjścia - poprawić, zgodnie z ustawą, ofertę PESY, lub nie poprawiać jej, uznając że to omyłki oczywiste nie są. Drugie oznaczało PEWNE powtórzenie przetargu, pierwsze - niekoniecznie, lecz okazało się, że tak.
Jesteś taki pewien winy firmy i "bajzlu" w niej panującego, że z pewnością znasz salomonowe rozwiązanie. Czekam.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 23 sty 2006, 18:33

ObrazekPrzy okazji udanego odwołania HCP od wyników przegranego przetargu na niskopodłogowe tramwaje dla Warszawy, poznański dodatek Gazety Wyborczej opublikował dane dotyczące harmonogramu dostaw tramwajów z wcześniejszego przetargu. Pierwszy wysokopodłogowy skład – podobny do modelu 105N2k/2000 – opuści bramę zakładów HCP na przełomie marca i kwietnia. Do klienta pierwsza para wagonów ma szansę dotrzeć już w tym roku. Przypomnijmy, że kontrakt opiewa na 15 dwuwagonowych składów i zostanie zrealizowany w całości w 2007 roku
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 sty 2006, 9:05

A ja czekam...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 lut 2006, 10:16

ZW pisze: http://www.zw.com.pl/apps/a/tekst.jsp?p ... s_id=79811
Tramwaje będą na czas

Prezes Urzędu Zamówień Publicznych przerwał przetargowy pat

Można kupować nowe wagony – zdecydował Tomasz Czajkowski, szef Urzędu Zamówień Publicznych. Dzięki jego decyzji nie przepadnie unijna dotacja i wagony przyjadą do końca przyszłego roku.

Piętnaście nowoczesnych przegubowych tramwajów kosztujących w sumie 88,7 mln zł dostarczy firma PESA z Bydgoszczy. Będą ciche, szybkobieżne, z niską podłogą. Choć przetarg na ich zakup rozstrzygnięto już w ubiegłym roku, to szybko zaczęły się piętrzyć przeszkody.

Bo były literówki

Po wygranej PES-y konkurencyjna firma, czyli Fabryka Cegielskiego z Poznania, odwołała się do zespołu arbitrów działającego przy Urzędzie Zamówień Publicznych. Po tej interwencji arbitrzy z UZP nakazali dyrekcji Tramwajów anulować przetarg. Uzasadnieniem takiej decyzji było to, że w olbrzymiej, kilkutomowej dokumentacji były dwa drobne błędy literowe i jeden mały błąd na rysunku. O tej skandalicznej decyzji arbitrów pisaliśmy w ŻW kilkanaście dni temu.

Tymczasem anulowanie tego przetargu groziło utratą ok. 25 mln zł dotacji z Unii Europejskiej. Tramwaje te muszą bowiem wyjechać na zmodernizowaną trasę z Gocławka na Banacha. A remont torów i zakup wagonów współfinansuje UE. Dlatego tak ważne było szybkie zakończenie sporu. Zamówienie trzeba złożyć jak najszybciej, bo żadna fabryka nie zrobi tramwajów w kilka miesięcy, bo jest to niemożliwe.

Ratunek u prezesa

Na szczęście Tomasz Czajkowski, prezes Urzędu Zamówień Publicznych, podjął decyzję bez precedensu. Zaskarżył orzeczenie arbitrów do sądu okręgowego. Jednocześnie pozwolił dyrekcji Tramwajów podpisać umowę z wybranym wykonawcą, zanim sprawa znajdzie się na wokandzie i sąd wyda orzeczenie. – Jesteśmy pewni, że sąd przyzna nam rację i decyzja arbitrów o anulowaniu przetargu zostanie uznana za niesłuszną – mówi prezes Czajkowski. Prezes nie może sam zmienić decyzji arbitrów, bo ci mu nie podlegają. Dlatego teraz sąd rozstrzygnie ten spór.

Radość na torach

Decyzja prezesa Czajkowskiego bardzo cieszy dyrekcję Tramwajów. – Jest zgodna z naszymi oczekiwaniami – mówi dr Krzysztof Mordziński, członek zarządu Tramwajów. – Musi się jednak uprawomocnić. I najszybciej, jak tylko będzie to możliwe, podpiszemy umowę z producentem.

Przypomnijmy, że stolica bardzo potrzebuje nowych wagonów. Na 859 posiadanych wozów tylko 30 ma niską podłogę. Aż 247 wagonów liczy sobie blisko 40 lat. Z ruchu trzeba wycofać kilkadziesiąt starych wozów. O wagony niskopodłogowe miasto stara się od roku 2001.

SŁAWOMIR ŚLUBOWSKI sslubowski@zw.com.pl
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 01 lut 2006, 10:36

Gratulacje dla Prezesa UZP. =D>
Czas przestać przsioczyć na tą instytucję. :wink:

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 lut 2006, 10:40

No to dopisujemy model 120N :dance:

A jakie oznaczenie będą nosiły pseudobulwy z Cegielskiego?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Flash8222
Posty: 7628
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 01 lut 2006, 11:37

Nareszcie po tylu latach doczekamy się nowych niskopodłogowych tramwajów :dance:

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 lut 2006, 11:54

A to dopiero początek :D :D :D
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 01 lut 2006, 16:31

=D> No wkońcu :D :dance:

ODPOWIEDZ