SKM w Warszawie

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 31 sty 2007, 17:13

Bo te ciągłe kontrole to przesada. Podczas gdy tu są robione codziennie to w autobusach i tramwajach prawie ich nie ma

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 31 sty 2007, 17:33

Nie rozumiem czemu uchwała ustanawiająca przystanki graniczne wg Kra nie ma zastosowania?

Była wyraźna informacja na stronie o tym, poza tym na tablicach z trasą jest wyraźny napis "LINIA PODMIEJSKA" i przystanki graniczne są oznaczone.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 31 sty 2007, 17:35

O przystanku granicznym nie tylko można przeczytać ale i usłyszeć w pociągu

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 31 sty 2007, 20:28

Są zapowiedzi. Są też i nieustanne kontrole na linii pruszkowskiej.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 lut 2007, 21:39

No i co z tym taborem? Jakie były oferty ktoś wie? Kiedy ogłoszenie wyników?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Robert 514
Posty: 2117
Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
Lokalizacja: Wawa / Wrocław

Post autor: Robert 514 » 03 lut 2007, 14:03

dlaczego już kilkanaście dni nie przyjeżdzają kursy z Wesołej do Pruszkowa
5.52 oraz 7.13????

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 03 lut 2007, 22:26

A ja powiem wam tak.
Zajrzyjcie do odpowiedzi na pytania do SIWZ. Któryś z oferentów chciał wydłużenia czasu potrzebnego na dostawę jednostek do 14 miesięcy, podczas gdy SKMW chce mieć pierwsza jednostkę po 4, drugą po 5 miesiącach...
Propozycja wydłużenia czasu dostawy nie została przyjęta.
Tymczasem zwykła NG jednostki EN57 trwa zwykle 3 miesiące. Koleje Mazowieckie dają ZNTKom (konkretnie Mińsk Maz) 80 dni roboczych na NG z modernizacją napędu EN57. A NG z modernizacją układu elektrycznego EW60 trwa już chyba z pół roku.
Wniosek?
Na pewno nie będzie to nowy pojazd.
14WE też raczej nie, bo kto im pudło dostarczy i zamontuje + moderna elektryki i sterowania w 4 miesiące??
Wyjdzie na to, że będzie to NG EN57 a'la PKP PR, tylko z klimą i wywaleniem starych przejść międzywagonowych na rzecz nowych, może nowe czoło...
Warunek cenowy zostanie spełniony. NG EN57 dla KM z modernizacją napędu (ale bez klimy i innych bajerów) kosztować ma ponad 4 mln zł OIDP.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 lut 2007, 22:36

Kuźwa, no nie mogę... pudło nierdzewne też we 4 miesiące zrobią? Skąd w ogóle pewność, że chodzi o EN57, a nie jednostkę częską, włoską czy hiszpańską??

[ Dodano: 2007-02-03, 22:37 ]
Premo pisze:Kto ma rację zobaczymy za 4 miesiące. Już się w tej sprawie nie wypowiadam
Dzięki Bogu, skoro masz brednie o 7 milionach w kółko Macieju opowiadać... kilka stron temu Ci wszyscy wyjaśniali, o co w tych 7 milionach chodzi, już zapomniałeś??
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 04 lut 2007, 12:16

inż. Glonojad pisze:Kuźwa, no nie mogę... pudło nierdzewne też we 4 miesiące zrobią? Skąd w ogóle pewność, że chodzi o EN57, a nie jednostkę czeską, włoską czy hiszpańską??
4 miesiące to chyba za mało by jednostkę sprowadzić i zmodernizować. Cała procedura "polonizacji" zajęła by sporo czasu

Flash8222
Posty: 7628
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 06 lut 2007, 13:04

Rynek Kolejowy pisze:Dłuższa trasa stołecznego SKM?!

Pojawił się pomysł wydłużenia trasy Szybkiej Kolei Miejskiej z Pruszkowa do Grodziska Mazowieckiego, a docelowo do Żyrardowa.
Władze Grodziska, Żyrardowa i Milanówka chcą się dołożyć do zakupu dwóch pociągów kolejki. To nie jedyna planowana inwestycja: w SKM trwa analizowanie oferty w przetargu na dwa inne pociągi.

- Jesteśmy gotowi dołożyć 2 - 3 mln zł do zakupu pociągów - deklaruje burmistrz Grodziska Mazowieckiego Grzegorz Benedykciński.

- Co roku przybywa nam ok. 1000 mieszkańców, a tym samym mamy więcej pieniędzy z podatków. Możemy je przeznaczyć na rozwój regionu. Jednak żeby ludzie chcieli u nas mieszkać, muszą mieć dobry dojazd do Warszawy. To może zagwarantować tylko kolej.

Zakup taboru chcą też współfinansować inne gminy, np. Milanówek i Żyrardów.

- Gdyby wszystkie zapowiedzi zostały zrealizowane, to mielibyśmy dwa nowe pociągi, a SKM jeździłaby aż do Żyrardowa - mówi dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta.

Dziś samorządowcy mają się spotkać w tej sprawie z szefem ZTM. Do Grodziska kolejka ma szansę jeździć jeszcze w tym roku. Kiedy dotrze do Żyrardowa? To zależy od wyników rozmów.

W SKM trwa tymczasem ocena ofert w przetargu na zakup dwóch pociągów z pieniędzy spółki. Do przetargu zgłosiły się firmy Helios i Newag. Tylko ta druga zaproponowała cenę poniżej kosztorysu inwestorskiego, który wynosił 18 mln zł. Pociągi mają dotrzeć do stolicy pięć miesięcy po podpisaniu umowy.

-Wtedy zwrócimy dwa kursujące po Warszawie składy wypożyczone z Trójmiasta - mówi Jerzy Obrębski z zarządu SKM.

Spółka ogłosiła na razie przetarg tylko na dwa pociągi, bo na większe zakupy nie ma pieniędzy.

SKM to komunikacyjny projekt ekipy Lecha Kaczyńskiego. Pociągi wożą warszawiaków od października 2005 roku. Miasto kupiło je wtedy za 55 mln zł od tej samej firmy, która teraz złożyła najkorzystniejszą ofertę, czyli od Newagu (wcześniej pod nazwą ZNTK Nowy Sącz).

O kulisach zamówienia pisaliśmy w styczniu 2006 roku: m.in. o znajomości między właścicielem zakładu w Nowym Sączu Zbigniewem Jakubasem i wiceprezydentem stolicy Andrzejem Urbańskim. O sprawie został poinformowany minister sprawiedliwości Zbigniew Ziobro, a nasi dziennikarze przesłuchani. Prokuratura ostatecznie umorzyła sprawę.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 lut 2007, 13:10

Co to jest Helios?

Czyżby ta:
http://www.heloil.com/pl/index.php
??

Chyba chodzi o takie, ukraińskie jednostki:
http://www.contact-teplovoz.lugansk.ua/ ... lectro.htm
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Flash8222
Posty: 7628
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 06 lut 2007, 13:42

inż. Glonojad pisze:Co to jest Helios?

Czyżby ta:
http://www.heloil.com/pl/index.php
Tak to ta firma.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 lut 2007, 13:51

Tego się bałem - brzydkie te jednostki jak nieszczęście i do tego strasznie niezbyt silne - niespełna 1000 kW na 200-metrowy pociąg?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 06 lut 2007, 13:53

Czego się boisz, przecież oferta NEWAG-u, rzecz jasna, okazała się tańsza...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 lut 2007, 14:00

Postępowanie nie jest jeszcze zakończone, co po niższej cenie, jeśli nie spełnią jakichś wymogów formalnych?
Zresztą wcale nie powiedziałem, że się nie boję następnych 14WieloczłonowyElektryczny.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ