[RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2007

Moderator: JacekM

ŁUKASZ_1
Posty: 117
Rejestracja: 16 sty 2006, 23:37
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: ŁUKASZ_1 » 05 lut 2007, 16:36

Gazeta Wyborcza pisze:Ostatni taki Pociąg - 14:35 do Pisza

Koniec "Strzały Północy". Od dzisiaj PKP z Olsztyna dojeżdża tylko do Szczytna. Kto chce jechać dalej w stronę Pisza, musi się przesiąść do autobusu

Pociąg przestaje jeździć ze względu na małą liczbę pasażerów i zły stan torów. Mimo to wczorajszy, ostatni pociąg do Pisza wyruszył z Olsztyna wypełniony prawie do ostatniego miejsca. Większość podróżnych wysiadła w Szczytnie, do końca dojechało ich około 30.

Wielu pasażerów pewnie nie wiedziałoby nawet, że to ostatni kurs, gdyby nie trzech młodych ludzi z Klubu Miłośników Kolei w Olsztynie. Okleili skład klepsydrami informującymi o tym, że to ostatni pociąg w 123-letniej historii linii ze Szczytna do Pisza. - Przez tę akcję chcemy zwrócić uwagę na zamykanie kolejnych linii kolejowych - mówi Tomasz Sokołowski, prezes klubu.

Pociąg ten pasażerowie nazywali - trochę ironicznie, a trochę pieszczotliwie - "Strzałą Północy", bo na odcinku między Szczytnem a Piszem wlókł się niemiłosiernie, jechał 30-40 km/godz. Niektórzy śmiali się nawet, że podczas jazdy można wyskoczyć na grzyby, a potem dogonić pociąg za najbliższym zakrętem. Długą podróż wynagradzały jednak widoki za oknem, bo trasa wiodła przez piękne lasy na skraju Mazurskiego Parku Krajobrazowego.

Pociąg służył głównie ludziom dojeżdżającym do szkół i do pracy, a latem był zapchany turystami, którzy ciągnęli nad Wielkie Jeziora. Jeszcze w czasie ostatnich wakacji zdarzały się sytuacje, że trzeba było doczepić dodatkowy wagon, by pomieściły się tłumy podróżnych i wycieczka z 60 rowerami. - Rowery musieliśmy przymocowywać do barierki przy lokomotywie, żeby wszystkie się zmieściły - wspomina kierownik pociągu, który przez 30 lat jeździł trasą Olsztyn - Pisz.

Jak teraz turyści dojadą do Puszczy Piskiej, a mieszkańcy Pisza do stolicy regionu czy do pracy? - Ta linia nie jest zamknięta, tylko zawieszona. Połączenie zostało wstrzymane, bo kolej nie ma pieniędzy na dotowanie nierentownej trasy. Jeśli samorząd województwa znajdzie środki na jej dofinansowanie, pociąg znowu może wyruszyć - mówi Wojciech Bukowski z Zakładu Przewozów Regionalnych w Olsztynie.

Tomasz Sokołowski: - Wystarczy kilka lat, by już nie było po czym jeździć, bo tory po prostu znikną.

W ten sposób Pisz znika z kolejowej mapy Polski. Siedem lat temu przestały jeździć pociągi na trasie z Pisza do Ełku.

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 09 lut 2007, 9:33

http://bohun.pl/images/kka.jpg - KKA Siedlce - Siemiatycze.
Jakby się ktoś pytał, nie wiem co to za kilometraż i wg jakiej taryfy się to liczy. A przez postoje na przystanku PKS w Bużce, a nie Fro, nie miałem okazji/ochoty z tego korzystać.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 09 lut 2007, 9:43

a widziałeś może czym to jest obsługiwane, przez kogo i ile ludzi z tego korzysta?
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 09 lut 2007, 9:45

Nie. Jak się ociepli to może się kiedyś przejdę na to.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 09 lut 2007, 9:55

Kilometry z Księżyca wzięli... A taryfa pewnie osobowa.
Co do pasażerów, to dużo raczej nie jest, bo znaleźć informację o tym, to prawie cud...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 09 lut 2007, 9:59

Busmann pisze:Kilometry z Księżyca wzięli...
Nie liczyłem, choć są to pewnie po drodze. Choć odcinki, które znam są jakby naciągane (na plus i minus). A taryfa - może osobowa, a może nawet PKS... bo do kursu to raczej takiego kuriozum nie wstawiliby.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 09 lut 2007, 10:04

Albo bilety są sprzedawane przez konduktorów... Na blankiecie się wszystko napisze. A jeśli przyjęliby taryfę PKS-u, to nie sądzę, aby ludzie specjalnie czekali na ich dwa kursy.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 09 lut 2007, 10:06

Tak, tylko w tym momencie obiegi drużyn byłyby dość ciekawe. Nie wiem.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 09 lut 2007, 10:08

Chyba się wybiorę do Siedlec, albo tą trasę wrzucę w jakieś kółeczko. Tylko co w tych Siemiatyczach robić...
:arrow: BTW Ciekawe, czy honorują dobówki :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 09 lut 2007, 10:10

Pierwszym do Siemiatycz zdążasz na wieczorną osobówkę PRki do Siedlec.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 09 lut 2007, 10:20

Da się coś zrobić. W ostateczności jest PKS do Warszawy... Jeszcze w tamtych rejonach chcę załątwić Cisówkę (podobno klimatyczna stacja), ale dopiero wtedy, jak będę dysponował samochodem...
Wracając do tematu, to kilometraż w miarę pokrywa się z trasą drogową (chyba naddatek z 5 kilometrów), ale tylko pobieżnie przeliczone.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 09 lut 2007, 10:26

Cisówce daleko do stacji, choć fakt - klimatyczne miejsce. Aczkolwiek samochód nijak nie da klimatu przejazdu pociągiem przez zalew.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 09 lut 2007, 10:32

Niestety połączenie zawieszone nie wiadomo na jak długo... Jedyna możliwość, to zebranie się większą grupą i wynającie SA. W ostateczności można przespacerować się parę kilometrów po torach pomiędzy Siemianówką a Cisówką (6 km)...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 09 lut 2007, 10:35

Nie przespacerujesz się, bo dość solidnie obstawiony teren przez SG, której zdarzało się też ot tak jeździć do Cisówki. Więc chyba pozostaje jedynie zorganizowanie imprezy, tylko nie wiem czy byliby chętni i jak z opłacalnością.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 09 lut 2007, 10:42

Zapomniałem, że to teren nadgraniczny... Za przebieg SA 12zł/kilometr, nie mniej niż 1000 złotych. Jeśli uczestnicy w wieku poniżej 26 lat stanowią conajmniej 80% wszystkich uczestników, bonifikata 30%. Żeby się opłacał przejazd, musi być trochę ludzi... Koszt po trasie Siedlce-Cisówka-Siedlce to jakieś 3672 zł, z bonifikatą 2570,40 zł. Żeby było po 100 zł/osoba, to trzeba 26 osób... Inna sprawa, że wynajętym można pojechać na koniec torów, czyli chyba do granicy...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ