Gazeta Wyborcza pisze:Połączeni będą silniejsi
Pięć przedsiębiorstw PKS z Lubelszczyzny połączyło się w jedną firmę. Jacek Semczuk, dyrektor nowego przedsiębiorstwa, zapowiada, że do końca lutego przedstawi plan naprawy przedsiębiorstwa. Na drogach ma być więcej autobusów
Połączenie przedsiębiorstw to wynik decyzji wojewody. Pięć przedsiębiorstw PKS z naszego województwa: z Lublina, Hrubieszowa, Tomaszowa Lubelskiego, Włodawy i Krasnegostawu od nowego roku połączyło się w jedną dużą firmę: PPKS Lublin. Na wczorajszej konferencji prasowej zarząd nowego zakładu, na czele którego stanął Jacek Semczuk, dotychczasowy dyrektor PPKS Lublin, przedstawił plan działania firmy na najbliższe miesiące.
- Chcemy okrzepnąć w tej nowej strukturze, dlatego dajemy sobie czas do końca lutego na podjęcie pierwszych decyzji - mówi Semczuk. Według niego połączenie sił pięciu przewoźników zmniejszy koszty funkcjonowania i pozwoli lepiej konkurować nowej firmie z prywatnymi przewoźnikami. - Chcemy zwiększyć liczbę kursów, tworzyć nowe linie i konkurować z właścicielami busów. Będziemy z nimi konkurować nie tylko niższą ceną, ale i jakością - zapowiada.
Piotr Kowalczyk, rzecznik wojewody, tłumaczy, że połączenie to sukces, chociaż żałuje, że z trzynastu działających na Lubelszczyźnie PKS-ów tylko pięć zdecydowało się na ten krok. - Nie zgodziły się na to związki zawodowe, ale mam nadzieję, że przekonają się, iż to miało sens. Nie zamykamy drogi innym zakładom - mówi.
Do końca lutego zbierze się rada dyrektorów połączonych przedsiębiorstw. Każdy z nich będzie przedstawiać swoje pomysły na funkcjonowanie nowej firmy. Do końca lutego ma być przedstawiony nowy biznesplan przedsiębiorstwa.
Dyskusje o PKSach wszelakich
Moderator: JacekM
Co do ostatniego zdania, to z pewnością mają rację. Każde przedsiębiorstwo obsługuje określony teren. Inni przewoźnicy muszą płacić choćby za każdorazowy wjazd na dworzec PKS. Tym pięciu firmom ten problem wzajemnie już odejdzie.GW pisze:Pięć przedsiębiorstw PKS z naszego województwa: z Lublina, Hrubieszowa, Tomaszowa Lubelskiego, Włodawy i Krasnegostawu od nowego roku połączyło się w jedną dużą firmę: PPKS Lublin. Na wczorajszej konferencji prasowej zarząd nowego zakładu, na czele którego stanął Jacek Semczuk, dotychczasowy dyrektor PPKS Lublin, przedstawił plan działania firmy na najbliższe miesiące. Według niego połączenie sił pięciu przewoźników zmniejszy koszty funkcjonowania.
O, widzę, że PKS Chełm się nie załapał. W sumie nic dziwnego, moja lokalna firma już dawno olała wyrabianie zysku po wsiach. Zrobiła konkurencję komunikacji miejskiej w Chełmie i całkiem nieźle na tym wychodzi.
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!
Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)
Zachęcam do aktualizowania danych!!!
Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)
Hrubieszów jest dalej Tomaszów Lubelski tym bardziej
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!
Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)
Zachęcam do aktualizowania danych!!!
Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)
- R-9 Chełmska
- Posty: 7825
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec
Od dnia 01.02.2007r. PPKS Piaseczno zawiesiło wszystkie kursy na trasach: Karczew Warszawa oraz Rzakta Otwock
-
- Posty: 5135
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
Skoro są lepsi, to czemu mają nie wykluczyć PKS-u z rynku. Zresztą tabor mają całkiem niezły (co prawda jechałem tylko Wilgą), dobre godziny i ceny.Krzysiek pisze:Konkurencja ich pokonała,czyli Minibus,Wilgabus,Arka,WOT Trans,Trans,Trans'AP.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
-
- Posty: 5135
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
Minibus ma lepszy tabor od Wilgi,Arka gorszy,nie licze pozostałych bo ci rzadko się pojawiają.Busmann pisze:Skoro są lepsi, to czemu mają nie wykluczyć PKS-u z rynku. Zresztą tabor mają całkiem niezły (co prawda jechałem tylko Wilgą), dobre godziny i ceny.Krzysiek pisze:Konkurencja ich pokonała,czyli Minibus,Wilgabus,Arka,WOT Trans,Trans,Trans'AP.
Na tym kierunku ludzie chcą wozić się coraz lepszymi wozami. PKS który oferował H9 po prostu przepadł. Trzej podstawowi przewoźnicy ciągle wymieniają tabor. MiniBus ostatnio nabył już Setrę serii S315 oraz kolejne przegubowce O405G. Arka ma pierwszego niskacza i ciągle widać nowe używańce. Wilga działa podobnie i wciąż pojawiają się "nowe" używańce. Autosana trudno uświadczyć u któregoś z przewoźników.
Na innych kierunkach też prywaciarze starają się podnieść komfort podróżowania (Translud, Toro). Z drugiej strony południe Warszawy jest ostro atakowane przez PKS. Zarówno Piaseczno jak i Grójec, gdzie też tabor jest stale wymieniany i modernizowany.
Na innych kierunkach też prywaciarze starają się podnieść komfort podróżowania (Translud, Toro). Z drugiej strony południe Warszawy jest ostro atakowane przez PKS. Zarówno Piaseczno jak i Grójec, gdzie też tabor jest stale wymieniany i modernizowany.
-
- Posty: 5135
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
Tak dokładnie to też nie wiem, ale policzmy. 3 Setry SG219SL i co najmniej 5 O405G.Krzysiek pisze:Nie wiesz może ile Minibus ma obecnie przegubów 6-7 wozów, może więcej ?
Bo część sprzedał,dużo kupił i trudno się teraz połapać.
Napewno wysyła dwa przeguby na Minibusa bis.
A na Minibusa to nie wiem.
Wiem tylko, że to S315UL i jest raczej młoda (najwyżej 10 lat).Krzysiek pisze:A ta nowa Setra to z którego roku,fajnie wygląda.?
-
- Posty: 5135
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
Na TWB naliczyłem mercedesów 405 G 3 wozy,Setry SG 219 3 wozy.
Więc jest 6.
Najnowszy nabytek oprócz Setry.
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-135885.html
Więc jest 6.
Najnowszy nabytek oprócz Setry.
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-135885.html