Dyskusje o PKSach wszelakich

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 09 lut 2007, 22:13

Krzysiek pisze:Najnowszy nabytek oprócz Setry.
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-135885.html
To nie jest najnowszy nabytek. Są już kolejne, choćby O405G z numerem 31 i rejestracja WOT 30UY.

ŁUKASZ_1
Posty: 117
Rejestracja: 16 sty 2006, 23:37
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: ŁUKASZ_1 » 12 lut 2007, 14:58

Grodzio oferuje do sprzedania 3 szt. Jelczy 120M oraz 23 szt. Jelczy 120M/3 :arrow: http://pksgrodzisk.eu/pliki/sprzedaz/Je ... edazy..htm

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 12 lut 2007, 17:44

ŁUKASZ_1 pisze:Grodzio oferuje do sprzedania 3 szt. Jelczy 120M oraz 23 szt. Jelczy 120M/3 :arrow: http://pksgrodzisk.eu/pliki/sprzedaz/Je ... edazy..htm
A to zaskoczenie lekkie. Były wśród kierowców PKS Grodzisk głosy, że zastąpią nimi stare autosany i mercedesy na liniach "PKS". Czyżby w Warszawie tak się zużyły ? Albo jest problem ze sprzedażą biletów przy zamkniętych kabinach, a może po prostu są nieodpowiednie na linie międzymiejskie (wymogi formalne).

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 17 lut 2007, 18:06

Krzysiek pisze:Na TWB naliczyłem mercedesów 405 G 3 wozy,Setry SG 219 3 wozy.
Więc jest 6.
Mam już konkretne dane na temat przegubowców w Mini Busie.
Rzeczywiście są 3 Setry. Jest też aż 8 Mercedesów O405G. Czyli jak łatwo policzyć to już 11 autobusów wielkopojemnych w tej firmie.
Krzysiek pisze:Najnowszy nabytek oprócz Setry.
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-135885.html
Ten to już bardzo stary nabytek.
Ostatni przegubowiec to ten.
http://www.phototrans.eu/2-137601.html
Pochodzi on z byłego PKM Bytom.

Krzysiek_S
Posty: 5092
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 17 lut 2007, 18:08

Plesim pisze:Mam już konkretne dane na temat przegubowców w Mini Busie.
Rzeczywiście są 3 Setry. Jest też aż 8 Mercedesów O405G. Czyli jak łatwo policzyć to już 11 autobusów wielkopojemnych w tej firmie.
Faktycznie,co drugi kurs Minibusa [jak nie lepiej] to teraz jest przegub,dzisiaj widok z okna autobusu i tramwaju.
I Wielkie dzięki za odpowiedź ,ile jest przegubów w Minibusie =D> :bow:

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 17 lut 2007, 18:59

Krzysiek pisze:Faktycznie,co drugi kurs Minibusa [jak nie lepiej] to teraz jest przegub,dzisiaj widok z okna autobusu i tramwaju.
Może dziś tak, ale w tygodniu jeszcze trochę do tego brakuje. ;-)
Krzysiek pisze:I Wielkie dzięki za odpowiedź ,ile jest przegubów w Minibusie
Nie ma za co, tym bardziej że mnie to też bardzo ciekawiło. ;-)

Krzysiek_S
Posty: 5092
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 17 lut 2007, 19:13

A ten Mercedes już sprzedany?
http://www.phototrans.eu/2-8050.html

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 17 lut 2007, 21:06

Raczej nie. Na stronie Mini Busa nadal jest w ofercie.

Krzysiek_S
Posty: 5092
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 17 lut 2007, 21:08

Plesim pisze:Raczej nie. Na stronie Mini Busa nadal jest w ofercie.
Tak samo jak Meercedesy 305 , które trafiły do Bełchatowa.
Jakby jeszcze był w Minibusie to już 12 wóz .
:D
Ta informacja sprzedaży już z rok wisi na stronie,jak nie więcej.

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 17 lut 2007, 21:29

Na dzień 13.02 był jeszcze w Mini Busie.
Krzysiek pisze:Jakby jeszcze był w Minibusie to już 12 wóz .
I to się zgadza ale nie jest on w ruchu liniowym.

Jeżeli chodzi o to ogłoszenie to rzeczywiście bardzo nieaktualne. Z tej listy sprzedany jest już 1 Heuliez i co najmniej 4 MANy.

Krzysiek_S
Posty: 5092
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 25 lut 2007, 17:28

PKS zlikwidował,Olpex przejmuje.
http://www.wiazowna.pl/gmina/pliki/komu ... 0wilga.jpg
I w Linii Otwockiej:
Linia Otwocka pisze: Impas rozwiązany

Od początku lutego mieszkańcy kilku wsi z terenu gminy Wiązowna są odcięci od świata, a przynajmniej kontakt w nim mają poważnie utrudniony. Powód to wycofanie się PKS-u Piaseczno z wielu tras. Mamy dla nich jednak dobrą wiadomość - już od przyszłego poniedziałku, 26 lutego, w miejsce PKS-u wjadą autobusy Wilga-Bus



Komunikacyjny problem dotknął m.in. Dobrzyniec, Rzaktę, Kąck, Duchnów. Zamiast kilku - jak dotychczas - kursów PKS zostawił po jednym, góra dwa, i to o porach, które wielu osobom nie pozwalają dojechać i wrócić z pracy. W większości miejscowości, m.in. z i do Radiówka, zlikwidowano też wszystkie kursy weekendowe.
- Mieliśmy rano świetne połączenie z Warszawą, gdzie autobus jechał przez Otwock, mieliśmy też w dobrych godzinach autobusy powrotne, teraz wszystko polikwidowali - skarży się jedna z mieszkanek Rzakty, pracująca w Otwocku. - Jak kończę pracę o 18, muszę czekać półtorej godziny na prywatną linię Nova.
Powód zmian jest taki jak zawsze - pieniądze. Kursy stały się nierentowne, często autobusy jeździły na pusto lub wożąc po kilka osób. Pewne nadzieje na rozwiązanie problemu przynosi niedawna konferencja na temat komunikacji publicznej gmin wokół aglomeracji warszawskiej w powiązaniu z systemem komunikacyjnym stolicy. Brali w niej udział wójtowie i burmistrzowie gmin podwarszawskich. O jej wynikach pisaliśmy w poprzednim numerze, przypomnijmy więc tylko, że omawiano możliwości rozwoju komunikacji w oparciu o dostępne fundusze pomocowe. To jednak kwestia dalszej przyszłości, która nie rozwiązuje bieżącego problemu. Wciąż pozostaje na szczęście linia 720, dojeżdżająca do Ronda Wiatraczna, jednak częstotliwość jej kursów nie załatwia potrzeb wszystkich mieszkańców Wiązowny.
- Przy okazji dementujemy informację rozpowszechnianą przez osoby nieżyczliwe obecnym władzom o planowanej likwidacji linii 720 bądź likwidacji kursów do Glinianki - informuje w specjalnym komunikacie Janusz Budny, kierownik referatu organizacyjno-administracyjnego gminy Wiązowna. - Mamy w budżecie przeznaczone 320 tys. zł na finansowanie tej linii. Wiążą nas wzajemne umowy z ZTM i dopóki strony wywiązują się ze swoich zobowiązań nie ma mowy o likwidacji lub zawieszeniu funkcjonujących kursów.
Najprostszym rozwiązaniem było zapełnienie luki powstałej po wycofaniu się PKS-u przez firmę prywatną - i tak się stało. Oficjalnie już wiadomo, że wójt Marek Jędrzejczak dał zgodę na wprowadzenia kursów na linii Rzakta-Otwock-Rzakta firma OLPEX-P, znanej powszechnie jako Wilga-Bus. Przewoźnik uruchomi komunikację już za tydzień, 26 lutego. Dokładny rozkład jazdy autobusów drukujemy poniżej jako pierwsi!
filip


str. 1

reserved
Posty: 14639
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 25 lut 2007, 17:56

Tak w ogóle to Ppks Piaseczno mógłby zrobic więcej kursów, ale obsługiwanych minibusami. Często to jest jedyny środek dojazdu, a to normalne, że na wsi mało ludzi jeździ. Jednak nie wszyscy mają samochody.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 13 mar 2007, 10:31

I znów nam ubędzie przedsiębiorstwo PKS. Na ironię zostanie prawdopodobnie wchłonięte przez swój dawny Oddział Terenowy...
Infobus pisze:Większość z kilkudziesięcioosobowej załogi skarżyskiej spółki PKS-Iwopol, pozostającej w likwidacji złożyło pozwy w sądzie pracy o wypłatę zaległych pensji i innych należności. Z końcem lutego i marca pracownikom kończą się okresy wypowiedzeń. Starachowicki PKS zaproponował pracę kierowcom i mechanikom. W styczniu bieżącego ogłoszona została likwidacja spółki PKS-Iwopol w Skarżysku-Kamiennej, z większościowym udziałem prywatnej firmy. Wcześniej sąd nic zgodził się na upadłość, głównie z uwagi na bardzo niską wartość pozostałego majątku. Pracownicy nie mają już złudzeń. To koniec. Od grudnia są na wypowiedzeniach umów o pracę. Chcą tylko odzyskać zaległe im pensje i odprawy. Ostatnio z kierowcami i mechanikami spotkał się Władysław Gościński, prezes PKS w Starachowicach. Zaproponował im przejście do starachowickiej firmy przewozowej, która działa bardzo prężnie. - Moja pierwsza propozycja padła w lipcu ubiegłego roku. Wtedy prezesem został tu pan Polakowski, a ja byłem prokurentem. Dawałem za skarżyski tabor 500 tys. zł i chciałem przejąć wszystkich kierowców i mechaników ze Skarżyska. Ale wyjątkowo ciężko rozmawiało mi się z właścicielem. Nie zgodził się na nasze wejście do Skarżyska. Wiele rzeczy, które wtedy zobaczyłem w Skarżysku bardzo mnie zaskoczyło - mówi W. Gościński. - A ja kiedyś tam pracowałem, gdy Starachowice były oddziałem tamtego PKS-u -dodaje. W obecnej sytuacji obsługa wielu linii autobusowych PKS-Iwopol została zaniechana z powodu braku sprawnych autobusów, pieniędzy na paliwo i kierowców. „Jeszcze trochę jeździmy. Co zarobimy z biletów, to bierzemy na paliwo. Zdajemy sobie sprawę, że niejako zarabiamy też na nasze pensje”–twierdzi kierowca PKS-Iwopol, będący w okresie wypowiedzenia umowy o pracę. - „Mieliśmy spotkanie z szefem PKS w Starachowicach. Ludzie nie wiedzą, co robić. Tu muszą wytrwać do końca okresu wypowiedzenia. Zastanawiają się nad przejściem. I wszyscy mają sprawy w sądzie o wypłatę wynagrodzeń. W moim przypadku zakład zalega mi ponad 1000 zł”. Jednak zdaniem prezesa Gościńskiego czas działa na niekorzyść. Teraz jestem w stanie przejąć 20 kierowców i kilku mechaników, mając zamiar przejąć linie, które jeszcze obsługuje skarżyski PKS. Ale aby mi się to udało tamta firma musi zrezygnować z obsługi, bym ja mógł się starać o zezwolenia w starostwie czy w urzędzie marszałkowskim. Raz zaniechaną linię jest bardzo trudno odzyskać. Zaraz wchodzi w to miejsce prywatny przewoźnik, albo ludzie zapominają o niej szybko - uważa prezes W. Gościński. - Przede wszystkim żal jest mi załogi. Ludzie spędzili tam wiele lat, a teraz w zakładzie siedzi likwidator. Wiem, że jeszcze w lutym ma być Walne Zgromadzenie. Gdyby była wola skrócenia pracownikom okresów wypowiedzeń o miesiąc, to ja jestem zainteresowany wejściem do Skarżyska i przejęciem pracowników z dnia na dzień. Ale powtarzam, że czas działa na niekorzyść - twierdzi zarządzający PKS-em w sąsiednich Starachowicach.
Infobus pisze:Od 1 marca PKS w Starachowicach - jako dzierżawca - będzie obsługiwać komunikację w Skarżysku Kamiennej. To wspólna decyzja likwidatora spółki Iwopol - PKS w Skarżysku i kierownictwa starachowickiego PKS. Tak będzie do końca marca 2007 roku. W tym czasie kierowcy zatrudnieni w skarżyskim PKS wezmą urlopy i na umowę zlecenie będą pracować na rzecz PKS w Starachowicach. Potem prawdopodobnie skarżyski PKS przestanie istnieć , a pracownicy trafią '' na bruk'' - powiedział Radiu Kielce szef zakładowej Solidarności Zbigniew Zaborski. Większość załogi ma wypowiedzenia do końca marca-są to kierowcy i pracownicy działu przewozów. Jak stwierdził Zbigniew Zaborski - likwidator skarżyskiego PKS szuka inwestora strategicznego. Jeśli go nie znajdzie firma przestanie działać. Przypomnijmy skarżyski PKS został postawiony w stan likwidacji kilka tygodni temu z powodu kłopotów finansowych głównego właściciela spółki Iwopol.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 13 mar 2007, 11:15

:arrow: Co tu się oszukiwać - ze wszystkich autobusów, które przyjeżdżają z różnych stron regionu na radomski dworzec PKS, tabor firmy ze Skarżyska-Kamiennej jest zdecydowanie w najgorszym stanie. Jedynie na trasy dalekobieżne, na przykład do Warszawy, dysponują nieco lepiej wyglądającymi egzemplarzami.

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 13 mar 2007, 11:17

djmc100 pisze:Tak w ogóle to Ppks Piaseczno mógłby zrobic więcej kursów, ale obsługiwanych minibusami. Często to jest jedyny środek dojazdu, a to normalne, że na wsi mało ludzi jeździ. Jednak nie wszyscy mają samochody.
To jest w ogóle ciekawy problem... Każdy płaci podatki, a jednak ktoś, kto mieszka w Czachówku ma pociąg co godzinę, a ktoś z takiej Ciszycy czy Gass nie dostaje nic - rower, samochód albo z buta. W takim wypadku samorząd powinien dopłacać mieszkańcom za to, że mieszkają w miejscowości pozbawionej transportu :D

ODPOWIEDZ