Już Fik wyjaśnił, że wówczas nie było sieci trakcyjnej, aż do Wejherowa. Czyli lokomotywa zapewne była zmieniana dopiero w Gdyni...ale chyba jednak na Głównej OsobowejJaBaal pisze:Nie pamiętam tego tak dobrze, ale chyba lokomotywa była zmieniana dopiero w Gdyni Chyloni (albo Głównej?)R-11 Kleszczowa pisze:Musieli zmieniać później w Kołobrzegu lokomotywę
Kolej na kolej - czyli Kolejowe ABC
Moderator: JacekM
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27449
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
w rj 79/80 pociąg 8310 rel Trzebiatów - Rzeszów miał 25 minut postoju na GGO, a 8108 rel Trzebiatów/Łeba/Ustka - Warszawa Zach 17, co zdaje się potwierdzać to, co napisałeś.R-11 Kleszczowa pisze: Już Fik wyjaśnił, że wówczas nie było sieci trakcyjnej, aż do Wejherowa. Czyli lokomotywa zapewne była zmieniana dopiero w Gdyni...ale chyba jednak na Głównej Osobowej
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Węgiel z polskiej kopalni jest w sumie tańszy niż ropa sprowadzana zza granicy...i tak na zdrowy rozum to chyba całkiem sensowne żeby największe polskie miasta miały połączenia zelektryfikowane...jakby nie patrzeć prawie się udało, wyjątki to chyba tylko Lublin-Rzeszów i Olsztyn-Białystok...a elektryfikacja takiej Ustki oznaczała szybszy dojazd nad morze...to, że dziś kursuje tam tylko wahadłowy kibel ze Słupska to już całkiem inna historia...Fikander pisze:W 1993 roku jeździły tam:Karol pisze:Żeby kible mogły jeździć
3 pary pociągów osobowych relacji Olsztyn Główny - Elbląg
1 para pociągów osobowych relacji Olsztyn Główny - Gdynia Główna
2 pary pociągów osobowych relacji Olsztyn Główny - Morąg
1 para pociągów pospiesznych relacji Grodno - Gdynia Główna
i 1 para pociągów pospiesznych relacji Białystok - Szczecin Główny
ciężko to nazwać wykorzystaniem uzasadniającym elektryfikację.
zresztą ciągnięcie druta ( ) wszędzie, gdzie się dało, to jakaś paranoja była. Te wszystkie Korsze, Mordy, Jasła, Krzeniowy, Kamienie Pomorskie, Ustki, Krotoszyny... po co to wszystko? Chyba tylko po to, żeby mieć gdzie wykorzystać nadprodukowane kible...
Ciekawi mnie jak się ma kwestia likwidacji parowozów do elektryfikacji...w takim Chełmie ostatni manewrowy parowóz skasowano w 1989 r. całe pięć lat po elektryfikacji...z drugiej strony Chełm raczej zajmował się manewrami i liniami do Włodawy, Zamościa...i sukcesywnie sprowadzano w latach 80 SM 48 oraz SP 32.
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!
Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)
Zachęcam do aktualizowania danych!!!
Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27449
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
ale sama elektryfikacja jest kosztownaKarol pisze: Węgiel z polskiej kopalni jest w sumie tańszy niż ropa sprowadzana zza granicy...i tak na zdrowy rozum to chyba całkiem sensowne żeby największe polskie miasta miały połączenia zelektryfikowane...
plus utrzymanie sieci, podstacji i tak dalej
to się przy takim ruchu nie miało i nie ma prawa zwrócić
lepiej by zrobili drugi tor Wejherowo - RunowoKarol pisze:a elektryfikacja takiej Ustki oznaczała szybszy dojazd nad morze...
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Słyszałem, że brak drugiego toru Wejherowo-Runowo to sprawa polityczna. Po prostu po 1945 r. przez długi czas nawet w PKP nikt nie był pewny tego czy ziemie odzyskane zostaną w Polsce czy kiedyś Niemcy z powrotem je zagarną. Starano się nie inwestować w niepewny grunt...
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!
Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)
Zachęcam do aktualizowania danych!!!
Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)
Ciekawe...chociaż w sumie w Zarzece (między Dęblinem a Puławami) był tor postojowy dla rezerwowych parowozów (około 1994 r. zastąpiono wszystkie wycofanymi ST 44). Rezerwa strategiczna na wypadek wojny podobno...
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!
Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)
Zachęcam do aktualizowania danych!!!
Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)
Rozumiem, że chodzi ci o lokomotywę Siemensa.
W Austrii jest to lokomotywa spalinowa serii 2016. W Niemczech jako ER20.
Tu znajdziesz dużo danych po Niemiecku.
http://www.kochleo.at/html/technik.html
W Austrii jest to lokomotywa spalinowa serii 2016. W Niemczech jako ER20.
Tu znajdziesz dużo danych po Niemiecku.
http://www.kochleo.at/html/technik.html
Mi chodzi o elektrowóz (jak się nie mylę BR-182).Plesim pisze:Rozumiem, że chodzi ci o lokomotywę Siemensa.
W Austrii jest to lokomotywa spalinowa serii 2016. W Niemczech jako ER20.
Tu znajdziesz dużo danych po Niemiecku.
http://www.kochleo.at/html/technik.html
Proboszcz powinien iść liczyć swoje owieczki.
Liczą się tylko marzenia i wysiłek, jaki się włoży by je zrealizować.
Liczą się tylko marzenia i wysiłek, jaki się włoży by je zrealizować.
To jest jak się czyta i robi co innego.Marcinos pisze:Mi chodzi o elektrowóz (jak się nie mylę BR-182).
Stronę polecam tą sama. Jeżeli chodzi o oznaczenia to w Austrii 1016, 1116 i 1216. W Niemczech 182. Na Węgrzech 1047. W Słowenii 541. Pełny wykaz poniżej:
Przewożnik i typ - - - lata dostawy - - - ilość
OBB - 1016 - - - 1999-2001 - - - 50
OBB - 1116 - - - 1999-2006 - - - 282
Dispolok - ES64U2/182 - - - 2000-2004 - - - 60
Railion - 182 - - - 2001 - - - 25
Hupac - ES64U2/182 - - - 2001 - - - 2
Mav - 1047 - - - 2002 - - - 10
GySEV - 1047 - - - 2002 - - - 5
MWB - 1116 - - - 2003 - - - 2
OBB - 1216/E190 - - - 2005-2007 - - - 50
SZ - 541/E190 - - - 2005-2007 - - - 20
RTS - 1216/E190 - - - 2007 - - - 2
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Do EJŻ wybudowano odnogę SKMki. Czy kiedykolwiek SKMka tamże zawitała
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel