Warszawska Kolej Dojazdowa

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 lut 2007, 14:14

Integracja z tramwajami odpada ze względu na brak przepustowości w Alejach.
A trzeba by jeszcze sprawdzić skrajnie, naciski na oś czy kwestię homologacji EN95/94 jako tramwajów, do ruchu ulicznego...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25425
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 26 lut 2007, 14:32

A w ogóle zacząłbym od napięcia w sieci.
Choć z drugiej strony w Karlsruhe takie rozwiązanie istnieje i się sprawdza.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Karol
Posty: 857
Rejestracja: 18 gru 2005, 16:24
Lokalizacja: Marysin Wawerski

Post autor: Karol » 26 lut 2007, 14:40

mamadoo pisze:Tak czy siak trasa WKD kończy się obecnie o jedną przecznicę za wcześnie i naturalne chyba jest, że dojeżdżający przesiadają się na metro do, którego dość daleko. Zastanawiałem się również czy wukadka nie mogłaby mieć większego znaczenia w relacjach wewnątrzwarszawskich. Czy brakuje przystanków, trasa wiedzie w polu czy może za mała częstotliwość jak na "tramwaj"? A może WKD powinna znowu mieć odcinki uliczne na Alejach Jerozolimskich, może powinna w jakiś sposób być zintegrowana z siecią tramwajową? Wracając do pierwszej kwestii, mam wrażenie, korzystając od czasu do czasu z WKD, że obecna stacja końcowa (WKD Warszawa Śródmieście) jest tworem prowizorycznym.
Czy wszyscy pasażerowie WKD atakują po wyjściu z kolejki metro??? No bez jaj, czy nagle zniknęły tramwaje z Jana Pawła II ? (trasa będzie niedługo modernizowana). Zwłaszcza, że na Centralnym robią się puste, bo wymiana pasażerska z tych tramów jest taka, że większość wsiada lub wysiada, mniejszość jedzie dalej. Kilka minut jazdy tramwajem i jesteśmy pod SGH (metro jeśli ktoś dalej jedzie na Ursynów-inna sprawa że z WKD na Ursynów to chyba 401 się jedzie :-k ) w drugą stronę trochę więcej jazdy ale też dosyć szybko można dostać się na Żoliborz...

Może nie jest idealnie z tą stacją ale nie popadajmy w skrajności. A co do małej roli WKD w obsłudze Warszawy to...no cóż, ostatnio często jeżdżę z centrum do CH Reduta. Potoki do Reduty są minimalne, z 10 osób max, ludzie nadal wolą gnieść się w 517, a do reduty jedzie się 8 minut wukadką, 517 w tym czasie najwyżej do Hali Kopińskiej dojedzie. Podsumowując dla mnie to dobra relacja bo załatwię coś w centrum, zrobię zakupy w Reducie i wracam do akademika na Ochocie, ale takich osób jest mało. Raków i Salomea? Albo fabryki, albo pola z perspektywą przecięcia za kilka lat przez ruchliwą drogę szybkiego ruchu.
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!

Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 lut 2007, 14:42

pawcio pisze:A w ogóle zacząłbym od napięcia w sieci.
Na WKD jest tramwajowe. Już prędzej profil kół i sposób pokonywania rozjazdów.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

mamadoo
Posty: 202
Rejestracja: 11 gru 2006, 13:10
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: mamadoo » 26 lut 2007, 15:22

Przełożenie wukadki do wykopu średnicowego, likwidacja odcinków miejskich, skrócenie linii sprawiło, że straciła swoją tramwajową funkcję. Pod koniec lat 60. miedzy Warszawą Zachodnią a przecięciem z torem linii radomskiej wukadka miała trzy przystanki (teraz jest jeden Reduta), a na dodatek nie były one w szczerym polu. Nie wiem czemu tę kolejkę chciano upodobnić za wszelką cenę do normalnej, ciężkiej kolei. A likwidacja odgałęzienia do Włoch zakończonego pętlą? Zastanawiam się zatem co można obecnie zrobić żeby wukadka miała większe znaczenie w granicach Warszawy, które niewątpliwie straciła. A przecież plany Tramwajów Warszawskich zakładają budowę paru linii w tych okolicach. Czy może racjonalne byłoby skorzystanie z potencjału WKD? A może na jej trasę wpuścić tramwaje i dobudować odgałęzenia? Gdzie mogłyby być punkty styczne?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 26 lut 2007, 20:43

akurat uważam przedłużenie WKD do stacji Centrum za słuszny pomysł. To jest ważny punkt przesiadkowy, pełni też ważną funkcję w mieście.
Natomiast rzeczywiście trudno chyba wykorzystać potencjał tej kolejki - nawet przystanek przy Reducie jest dalej od obu centrów handlowych, niż przystanek autobusowy. Poza tym mało osób, które do tej pory nie korzystały z kolejki, wie o możliwości jazdy ze wspólnym biletem.
No chyba, żeby popracować nad rozreklamowaniem skrócenia podróży z przesiadką na Al. Jerozolimskich i Rakowie... Choć częstotliwość niezachęcająca.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Karol
Posty: 857
Rejestracja: 18 gru 2005, 16:24
Lokalizacja: Marysin Wawerski

Post autor: Karol » 26 lut 2007, 20:44

Jeśli mówimy o szczycie to ja jestem zadowolony :smile:
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!

Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 01 mar 2007, 16:01

Spadłem z krzesła (fragment na czerwono).
Szkoda, że pan dyrektor nazywa to "III linią metra"
"Wukadka przewozi dziennie nawet 26 tysięcy osób. " - chyba TYLKO, a nie NAWET...

Obrazek
Warszawa
KOLEJ Marszałek założy za stolicę i wykupi jej udziały w spółce

Potrzebny milion na WKD

Ratusz ma trzy miesiące, by uzyskać zgodę radnych na inwestowanie w Warszawską Kolej Dojazdową. Jeśli nie zdąży, stolica straci wpływ na legendarną wukadkę

Do końca marca samorządy województwa mazowieckiego i gmin, przez które przebiega trasa WKD, muszą wpłacić na konto PKP 3 mln zł. Taka cena została dwa lata temu wynegocjowana podczas rozmów dotyczących prywatyzacji kolejki. Jeśli pieniądze nie trafią na czas do kolejarzy, rozpoczętą w grudniu 2003 r. procedurę prywatyzacyjną trzeba będzie powtarzać.

Samorządowcy nie chcą do tego dopuścić. Dlatego dziś zmienią umowę przejęcia WKD zawartą z kolejarzami dwa lata temu. Urząd Marszałkowski wyłoży 1 mln zł za przypadające stolicy 33 proc. udziałów kolejki. Władze Warszawy będą miały czas do maja, by odkupić je od marszałka.

-Zależy nam na tym, żeby transakcja została wreszcie sfinalizowana - przekonuje rzeczniczka Urzędu Marszałkowskiego Marta Milewska.

Interwencja marszałka jest niezbędna, ponieważ warszawscy radni, zgadzając się wiosną zeszłego roku na zakup kolejki, nie zdecydowali, czy miasto będzie w nią potem inwestować.

- Okazało się, że uchwała była przygotowana niechlujnie - opowiada dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta. -W umowie prywatyzacyjnej, jaką samorządy podpisały z PKP, jest mowa nie tylko o cenie za udziały w spółce, ale też zobowiązanie do wielomilionowych inwestycji. A w tej sprawie poprzednie władze Warszawy nawet się nie zająknęły. Teraz całą dokumentację trzeba przygotować na nowo, a to zajmie parę tygodni. Potrzebna jest nowa uchwała Rady Warszawy.

Kolejka wymaga niebagatelnych nakładów. W ciągu ośmiu lat trzeba wymienić cały przestarzały 30-letni dziś tabor WKD. Samorządowcy szacują, że na nowy należy wydać pilnie 300 mln zł. W 2004 r. samorząd wojewódzki kupił za 11 mln zł nowoczesny pociąg WKD. Jednak to tylko kropla w morzu potrzeb.

-W planach mamy rozbudowę sieci WKD na terenie stolicy. Chcielibyśmy, żeby jeździła też na Pragę i pełniła funkcję trzeciej linii metra. Możliwe są dwa rozwiązania: pociągi mogłyby pojechać tunelem pod centrum miasta albo torami biegnącymi granicą Woli i Bemowa do Dworca Gdańskiego i dalej na drugi brzeg Wisły - opowiada dyrektor Ruta.

Pierwszy pociąg na trasie WKD ruszył 11 grudnia 1927 r. Trasa kolejki biegnie z Warszawy przez gminy: Michałowice, Pruszków, Brwinów, Podkowę Leśną, Milanówek i Grodzisk Mazowiecki. Obecnie liczy ok. 36 kilometrów, ma 28 przystanków. W planach jest także budowa nowego odcinka do Janek. Linię obsługuje 35 pociągów. Wukadka przewozi dziennie nawet 26 tysięcy osób.

Utworzona w 2000 r. spółka PKP Warszawskie Koleje Dojazdowe zatrudnia ponad 200 osób.

Michał Kozak
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

mamadoo
Posty: 202
Rejestracja: 11 gru 2006, 13:10
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: mamadoo » 01 mar 2007, 16:44

MeWa pisze: -W planach mamy rozbudowę sieci WKD na terenie stolicy. Chcielibyśmy, żeby jeździła też na Pragę i pełniła funkcję trzeciej linii metra. Możliwe są dwa rozwiązania: pociągi mogłyby pojechać tunelem pod centrum miasta albo torami biegnącymi granicą Woli i Bemowa do Dworca Gdańskiego i dalej na drugi brzeg Wisły - opowiada dyrektor Ruta.
Czyli powrót do wspomnianej niegdyś w materiałach WKD zmiany napięcia na kolejowe 3000V? Jestem jeszcze w stanie zrozumieć pomysł przeprowadzenia WKD tunelem średnicowym ale pchanie jej na prawy brzeg Wisły opłotkami z pominięciem centrum to już chyba nienajlepszy pomysł. Osobiście uważam jednak, że wukadka powinna jednak przeprosić się z ruchem po odcinkach ulicznych.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8452
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 01 mar 2007, 18:01

mamadoo pisze: Osobiście uważam jednak, że wukadka powinna jednak przeprosić się z ruchem po odcinkach ulicznych.
W którym miejscu wyobrażasz sobie styk sieci WKD z torami tramwajowymi? :>

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 01 mar 2007, 18:59

mamadoo pisze:Czyli powrót do wspomnianej niegdyś w materiałach WKD zmiany napięcia na kolejowe 3000V?
ZTCW W grę wchodzą także składy dwusystemowe.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 01 mar 2007, 20:03

ZTCW W grę wchodzą także składy dwusystemowe.
W końcu i tak trzeba będzie wymienić niedługo tabor :] (ciekawe jak gminy to udźwigną)

ŁUKASZ_1
Posty: 117
Rejestracja: 16 sty 2006, 23:37
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: ŁUKASZ_1 » 01 mar 2007, 21:41

MeWa pisze:akurat uważam przedłużenie WKD do stacji Centrum za słuszny pomysł. To jest ważny punkt przesiadkowy, pełni też ważną funkcję w mieście.
w 2005 albo 2006r (nie pamiętam, przy której okazji) Stanisław Szweycer faktycznie wspomniał o planach przedłużenia trasy WKD do Metra Centrum; stwierdził też, że jest to technicznie wykonalne (czy coś w tym rodzaju)

tylko kiedy to nastąpi, za ile lat :?: ...

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 01 mar 2007, 21:50

pytanie tylko, za czyje pieniądze, i komu na tym powinno najbardziej zależeć

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 02 mar 2007, 9:37

Rzeczpospolita pisze: KRÓTKO
Będą pieniądze na WKD


166 mln zł wyda samorząd wojewódzki na inwestycje w Warszawską Kolej Dojazdową. - Za 142 mln zł w ciągu najbliższych 2 - 3 lat kupimy 12 nowoczesnych pociągów. Pozostałą kwotę wydamy na infrastrukturę kolejki - mówi wicemarszałek Mazowsza Piotr Szprendałowicz. Wczoraj samorządowcy zainteresowani przejęciem wukadki od PKP podpisali aneks do umowy prywatyzacyjnej. Udziały, które przypaść miały stolicy, dostanie samorząd wojewódzki. Warszawa będzie miała 3 miesiące na decyzję, czy odkupi je od marszałka.
emk
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

ODPOWIEDZ