Andrzej pisze: Jeśli to jest jednak trasa dla tranzytu, to czy będzie to WIIIA czy W3, to tirom będzie bez różnicy.
Co wy tak z tym tranzytem?
Po co jest WOW?
Polecam poniższą analizę.
Tak wygląda planowany układ tras w Warszawie (zapewne dobrze Wam znany)
Tak by to wyglądało, gdyby został zrealizowany wariant W3 WOW:
Poza sensownością budowy WOW w tym wariancie z punktu widzenia drogowego jest jeszcze konflikt natury ekologicznej z dużym i zwartym kompleksem leśnym, czemu przeciwstawiają się organizacje przyrodniczo-ekologiczne:
http://siskom.waw.pl/s17.htm#dzialania
A teraz weźmy się za usuwanie tras.
Trasa Olszynki Grochowskiej została odłozona na półkę do 2030 roku. Jej więc nie ma.
Jeśli Wojewoda Mazowiecki wyda decyzję na W3, to GDDKiA odstąpi od budowy tej trasy do momentu, aż zmieni się władza państwowa i wojewódzka. Tym samym rozpoczęcie budowy WOW opóźni się o 5 lat (trzeba będzie zaczynać za 2,5 roku od nowa wszelkie procedury), a nie wiadomo, co nas spotka potem - może wiceprezydent Wojciechowicz zostanie wojewodą.
Czyli przez długi czas mielibysmy taki układ tras:
Teraz niech ktoś mądry odpowie mi jak mieszkańcy Bemowa, Żoliborza, Woli, Ochoty, Bielan będą wyjeżdzać z Warszawy na Lublin, Siedlce lub jechać do Wesołej?
- oczywiscie z wykorzystaniem POW. Tym samym ruch na POW wzrośnie z miejsca o 20 tys. pojazdów na dobę (minimum). Reszta ruchu z WOW będzie zatykać węzeł Marsa, Trakt Brzeski. Zapcha się też Żołnierska, która będzie pełniła rolę wschodniej obwodnicy.
Ruch z Rembertowa, Ząbek, Targówka na kierunek Ursynowa będzie pchał się Trasą Siekierkowską i potem Trasą Sikorskiego. Na kierunek Otwocka nie będzie innej drogi, jak z Siekierkowskiej na Wał Miedzeszyński (już dziś zapchany).
Przy okazji zobacznie na mizerię tras po praskiej stronie Warszawy.
Ale ... idziemy dalej?
Żołnierska będzie modernizowana tylko do granic miasta. Dalej to rola MZDW, a nie ZDM.
Pytaliśmy w MZDW o tą kwestię. W zasadzie odpowiedź była tak lakoniczna, że "wiem, że nic nie wiem" - oczywiście Żołnierską trzeba zmodernizować i jest to w planach MZDW. Kiedy? - jak będą pieniądze.
Praska część obwodnicy Śródmieścia jest własnie na etapie kolejnego studium wykonalności. W międzyczasie okolice Ronda Wiatraczna tak się zabudowały, że nie wiadomo jak tam zmieścić trasę. Obawiam się, że skończy się jak z TOG - trasa zostanie odłozona na półkę.
Przedłużenie TMP w Markach to osobny rozdział pt "jak zrobić plany miejsowe Marek, by uwalić trasę u nas". Rezerwa pod TMP niby jest, ale tak pokręcona i wąska, że najpewniej TMP zakończy się na DK8.
Oto co mamy (tak to będzie wyglądało w 2015 roku):
No i teraz niech ktoś z Wesołej odpisze mi jak będzie wyjeżdżał na Białystok.
Współczuję tym, którzy mieszkają po prawej stronie Wisły.
Dziękuję.