Druga linia metra - dalsze plany rozbudowy

Moderator: JacekM

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 22 maja 2007, 17:40

Jak idzie na Mory to ja bym tez i na Ursus pociagnął ze stacjami Gołabki (połaczona z PKP) Niedzwiadek (połączona z PKP), Spisaka, Skorosze i stacja koncową Salomea (połączenie z WKD)

Marzenia .........
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 22 maja 2007, 20:27

Szkoda pieniędzy na taką pokrakę :/ (nie mówię o centralnym odcinku, który przebieg ma IMHO dobry)
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6107
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 22 maja 2007, 21:18

Reszta odcinków ma byc dopiero budowana od 2013 roku? Rany boskie ](*,)
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 22 maja 2007, 21:20

Piotrek pisze:Reszta odcinków ma byc dopiero budowana od 2013 roku? Rany boskie ](*,)
W proponowanym kształcie to mogłyby w ogóle nie powstawać - vide linia na Gocław ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6107
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 22 maja 2007, 21:23

R-11 Kleszczowa pisze:W proponowanym kształcie to mogłyby w ogóle nie powstawać - vide linia na Gocław
Kleszczu, o czym Ty mówisz. Przecież to się jeszcze ze 100 razy zmieni, najgorsze są te daty 8-[
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7793
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 22 maja 2007, 21:24

Piotrek pisze:Przecież to się jeszcze ze 100 razy zmieni
Gdzie tam, najgorsze projekty nigdy się nie zmieniają :P
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 22 maja 2007, 21:32

Najgorsze to są łuki - np. w okolicy Wolskiej... Ale tak to jest jak do decydowania o tym zabierają się nieodpowiednie osoby.
Ciekawe jest też przesunięcie w czasie budowy dalszych odcinków - wynika z tego, że nowa władza wcale nie zmieniła podejścia do inwestycji, czyli jest tak jak było...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6107
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 22 maja 2007, 21:36

Może to jakiś błąd, może miało być, że budowa ukończona najwcześniej w 2013 :D
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 22 maja 2007, 22:18

Ta trasa na Gocław jest marna jeśli chodzi o dojazd do Centrum ale jako dojazd na Pragę może się sprawdzić. Mam jedynie nadzieję że stacja Stadion będzie jednoperonowa. W przeciwnym przypadku jadąc metrem np na Wileniaka musiałbym:
1. Dojechac do metra
2. Troche poczekać bo częstotliwośc będzie pewnie koło 7-10 min (co drugi pociąg przecież będzie jechał na Goclaw)
3. latać po Stadionie aby przesiąć się w drugi pociąg

To w takim przypadku wolalbym brak metra i częstszą 509
Jak dojazd do Centrum takie metro też nie pobije obecnego E-5 tym bardziej że ląduje pod Świętokrzyską i nawet nie bardzo jest się tam w co przesiadać (zastąpic może jedynie 111)

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 22 maja 2007, 22:30

Podejrzewam, że II linia metra jednak wpłynie na wzrost znaczenia ciągu pod Świętokrzyską, a sama stacja przesiadkowa Świętokrzyska stanie się ważnym punktem w mieście.
Aby zapewnić sprawną obsługę obu odnóg, stacja Stadion powinna być dwuperonowa, ale jednopoziomowa - tak, by pociągi w jednym kierunku z jednego peronu odjeżdżały.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 23 maja 2007, 9:18

Tm pisze:przecież ta trasa to istny triskelion
Może i triskelion, ale na Bemowie na pewno też ŻENADA ](*,)

[ Dodano: 2007-05-23, 09:26 ]
MeWa pisze:Aby zapewnić sprawną obsługę obu odnóg, stacja Stadion powinna być dwuperonowa, ale jednopoziomowa - tak, by pociągi w jednym kierunku z jednego peronu odjeżdżały.
Masz na myśli dwa perony przy trzech torach, w układzie tor do Śródmieścia/peron/tor na Pragę/peron/tor na Gocław? Wtedy do Śródmieścia odjazdy byłyby z tego samego toru, zaś przy podróży z Gocławia na Pragę nie trzebaby zmieniać peronu. Tyle, że gorzej z podróżą z Pragi na Gocław - przejście antresolą byłoby konieczne. Więc może jednak jeden peron, środkowy, a rozwidlenie na Pragę i Gocław już ZA stacją :-k

chiste
Posty: 181
Rejestracja: 22 maja 2007, 11:16
Lokalizacja: miasto sosen

Post autor: chiste » 23 maja 2007, 10:01

Czy możecie mi napisać, na czym polega ta "żenada"?
Przeciez ten schemat to nic innego jak plany dotyczace 2 i 3 linii metra znane juz od wielu lat z modyfikacja pociagnięcia STP poza Chrzanów i dodaniem jednej stacji na Targówku.
Moim zdaniem projekt jest dobry. Nie wiem tylko, co z tym stadionem, bo ten wąs na Gocław, to chyba miałaby być tzw. 3 linia i podejrzewam, że pociągi z Goclawia nie jeździłyby na druga strone Wisły (moim zdaniem bład).
Jezeli jednak Gocław miałby być właczony w 2 linie, to najlepszym byłoby zbudowanie dwóch peronów bocznych (jeden w kierunku Chrzanowa, drugi obsługujacy Bródno i Gocław) i dodanie rozjazdów poza stacją.
Jeżeli ktoś uważa, że triskelion w metrze nie jest stosowany, to polecam wycieczkę choćby do Sztokholmu.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ro_map.png
Naprawdę, to pieknie działa.

Mnie bardziej martwi, jak będa obsługiwane pociagi na drugiej linii w pierwszym etapie jej uzytkowania (rondo Daszyńskiego - Dw. Wileńaski). Wiadomo, ze składy będa podsyłane z STP Kabaty pierwsza linią do stacji Centrum i potem po skosie na druga linię w kierunku stacji Rondo ONZ. Ciekaw jestem, ile składów zmieści się na torach odstawczych tego krótkiego odcinka i jak będzie wyglądać częstotliwość kursowania 2 linii do czasu zdbudowania dla tej linii STP (jak się dowiaduję teraz juz w Morach, a nie Chrzanowie).
Wagen fahr!

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 23 maja 2007, 10:16

chiste pisze:Czy możecie mi napisać, na czym polega ta "żenada"?
Tyle już napisałem w tym wątku na ten temat, że nie chce mi się powtarzać.

[ Dodano: 2007-05-23, 11:10 ]
Piotrek pisze:Może to jakiś błąd, może miało być, że budowa ukończona najwcześniej w 2013
Raczej najpóźniej :-$ W INDYKATYWNYM WYKAZIE INDYWIDUALNYCH PROJEKTÓW DUŻYCH DLA PROGRAMU OPERACYJNEGO INFRASTRUKTURA I ŚRODOWISKO w poz. 186-188 znajdują się trzy odcinki II linii warszawskiego metra:
186 RD-DW, orientacyjny koszt 700 000 EUR, lata wykonania 2007-13
187 DW-R, 400 000 EUR, 2008-13
188 RD-C, 700 000 EUR, 2009-13.

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 23 maja 2007, 11:15

R-11 Kleszczowa pisze:Szkoda pieniędzy na taką pokrakę :/ (nie mówię o centralnym odcinku, który przebieg ma IMHO dobry)
no wiem, wiem podszedłem egoistycznie do sprawy z tym przez stary Ursus i Skorosze:) ale tak na powaznie to IMHO dociagniecie drugiej linii tylko do Niedzwiadka i połącznie jej z nowowybudowaną stacją kolejowa nie jest złym pomysłem - zapeniłoby mozliwosc przesiadki pasazerom z linii Grodziskiej jadącym na Bemowo i Wolę.

A tak poza tym to w wawie brak jest przyzwoitego połączenia południowego. Na południe od trasy Łazienkowkiej istnieje de facto tylko ciag Marynarskiej gdzie kursuja wyłacznie autobusy. Przydałaby sie taka czwarta linia metra która by południe obsługiwała albo linia obwodowa ;-)
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 23 maja 2007, 11:42

mariow pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:Szkoda pieniędzy na taką pokrakę :/ (nie mówię o centralnym odcinku, który przebieg ma IMHO dobry)
no wiem, wiem podszedłem egoistycznie do sprawy z tym przez stary Ursus i Skorosze:) ale tak na powaznie to IMHO dociagniecie drugiej linii tylko do Niedzwiadka i połącznie jej z nowowybudowaną stacją kolejowa nie jest złym pomysłem - zapeniłoby mozliwosc przesiadki pasazerom z linii Grodziskiej jadącym na Bemowo i Wolę.
Ale tu nie chodzi o to co proponowałeś tylko o całokształt projektu II i III linii warszawskiej kolejki podziemnej.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

ODPOWIEDZ