Druga linia metra - dalsze plany rozbudowy
Moderator: JacekM
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Szkoda pieniędzy na taką pokrakę (nie mówię o centralnym odcinku, który przebieg ma IMHO dobry)
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
W proponowanym kształcie to mogłyby w ogóle nie powstawać - vide linia na GocławPiotrek pisze:Reszta odcinków ma byc dopiero budowana od 2013 roku? Rany boskie
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
- R-9 Chełmska
- Posty: 7793
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Najgorsze to są łuki - np. w okolicy Wolskiej... Ale tak to jest jak do decydowania o tym zabierają się nieodpowiednie osoby.
Ciekawe jest też przesunięcie w czasie budowy dalszych odcinków - wynika z tego, że nowa władza wcale nie zmieniła podejścia do inwestycji, czyli jest tak jak było...
Ciekawe jest też przesunięcie w czasie budowy dalszych odcinków - wynika z tego, że nowa władza wcale nie zmieniła podejścia do inwestycji, czyli jest tak jak było...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Ta trasa na Gocław jest marna jeśli chodzi o dojazd do Centrum ale jako dojazd na Pragę może się sprawdzić. Mam jedynie nadzieję że stacja Stadion będzie jednoperonowa. W przeciwnym przypadku jadąc metrem np na Wileniaka musiałbym:
1. Dojechac do metra
2. Troche poczekać bo częstotliwośc będzie pewnie koło 7-10 min (co drugi pociąg przecież będzie jechał na Goclaw)
3. latać po Stadionie aby przesiąć się w drugi pociąg
To w takim przypadku wolalbym brak metra i częstszą 509
Jak dojazd do Centrum takie metro też nie pobije obecnego E-5 tym bardziej że ląduje pod Świętokrzyską i nawet nie bardzo jest się tam w co przesiadać (zastąpic może jedynie 111)
1. Dojechac do metra
2. Troche poczekać bo częstotliwośc będzie pewnie koło 7-10 min (co drugi pociąg przecież będzie jechał na Goclaw)
3. latać po Stadionie aby przesiąć się w drugi pociąg
To w takim przypadku wolalbym brak metra i częstszą 509
Jak dojazd do Centrum takie metro też nie pobije obecnego E-5 tym bardziej że ląduje pod Świętokrzyską i nawet nie bardzo jest się tam w co przesiadać (zastąpic może jedynie 111)
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Podejrzewam, że II linia metra jednak wpłynie na wzrost znaczenia ciągu pod Świętokrzyską, a sama stacja przesiadkowa Świętokrzyska stanie się ważnym punktem w mieście.
Aby zapewnić sprawną obsługę obu odnóg, stacja Stadion powinna być dwuperonowa, ale jednopoziomowa - tak, by pociągi w jednym kierunku z jednego peronu odjeżdżały.
Aby zapewnić sprawną obsługę obu odnóg, stacja Stadion powinna być dwuperonowa, ale jednopoziomowa - tak, by pociągi w jednym kierunku z jednego peronu odjeżdżały.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Może i triskelion, ale na Bemowie na pewno też ŻENADATm pisze:przecież ta trasa to istny triskelion
[ Dodano: 2007-05-23, 09:26 ]
Masz na myśli dwa perony przy trzech torach, w układzie tor do Śródmieścia/peron/tor na Pragę/peron/tor na Gocław? Wtedy do Śródmieścia odjazdy byłyby z tego samego toru, zaś przy podróży z Gocławia na Pragę nie trzebaby zmieniać peronu. Tyle, że gorzej z podróżą z Pragi na Gocław - przejście antresolą byłoby konieczne. Więc może jednak jeden peron, środkowy, a rozwidlenie na Pragę i Gocław już ZA stacjąMeWa pisze:Aby zapewnić sprawną obsługę obu odnóg, stacja Stadion powinna być dwuperonowa, ale jednopoziomowa - tak, by pociągi w jednym kierunku z jednego peronu odjeżdżały.
Czy możecie mi napisać, na czym polega ta "żenada"?
Przeciez ten schemat to nic innego jak plany dotyczace 2 i 3 linii metra znane juz od wielu lat z modyfikacja pociagnięcia STP poza Chrzanów i dodaniem jednej stacji na Targówku.
Moim zdaniem projekt jest dobry. Nie wiem tylko, co z tym stadionem, bo ten wąs na Gocław, to chyba miałaby być tzw. 3 linia i podejrzewam, że pociągi z Goclawia nie jeździłyby na druga strone Wisły (moim zdaniem bład).
Jezeli jednak Gocław miałby być właczony w 2 linie, to najlepszym byłoby zbudowanie dwóch peronów bocznych (jeden w kierunku Chrzanowa, drugi obsługujacy Bródno i Gocław) i dodanie rozjazdów poza stacją.
Jeżeli ktoś uważa, że triskelion w metrze nie jest stosowany, to polecam wycieczkę choćby do Sztokholmu.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ro_map.png
Naprawdę, to pieknie działa.
Mnie bardziej martwi, jak będa obsługiwane pociagi na drugiej linii w pierwszym etapie jej uzytkowania (rondo Daszyńskiego - Dw. Wileńaski). Wiadomo, ze składy będa podsyłane z STP Kabaty pierwsza linią do stacji Centrum i potem po skosie na druga linię w kierunku stacji Rondo ONZ. Ciekaw jestem, ile składów zmieści się na torach odstawczych tego krótkiego odcinka i jak będzie wyglądać częstotliwość kursowania 2 linii do czasu zdbudowania dla tej linii STP (jak się dowiaduję teraz juz w Morach, a nie Chrzanowie).
Przeciez ten schemat to nic innego jak plany dotyczace 2 i 3 linii metra znane juz od wielu lat z modyfikacja pociagnięcia STP poza Chrzanów i dodaniem jednej stacji na Targówku.
Moim zdaniem projekt jest dobry. Nie wiem tylko, co z tym stadionem, bo ten wąs na Gocław, to chyba miałaby być tzw. 3 linia i podejrzewam, że pociągi z Goclawia nie jeździłyby na druga strone Wisły (moim zdaniem bład).
Jezeli jednak Gocław miałby być właczony w 2 linie, to najlepszym byłoby zbudowanie dwóch peronów bocznych (jeden w kierunku Chrzanowa, drugi obsługujacy Bródno i Gocław) i dodanie rozjazdów poza stacją.
Jeżeli ktoś uważa, że triskelion w metrze nie jest stosowany, to polecam wycieczkę choćby do Sztokholmu.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ro_map.png
Naprawdę, to pieknie działa.
Mnie bardziej martwi, jak będa obsługiwane pociagi na drugiej linii w pierwszym etapie jej uzytkowania (rondo Daszyńskiego - Dw. Wileńaski). Wiadomo, ze składy będa podsyłane z STP Kabaty pierwsza linią do stacji Centrum i potem po skosie na druga linię w kierunku stacji Rondo ONZ. Ciekaw jestem, ile składów zmieści się na torach odstawczych tego krótkiego odcinka i jak będzie wyglądać częstotliwość kursowania 2 linii do czasu zdbudowania dla tej linii STP (jak się dowiaduję teraz juz w Morach, a nie Chrzanowie).
Wagen fahr!
Tyle już napisałem w tym wątku na ten temat, że nie chce mi się powtarzać.chiste pisze:Czy możecie mi napisać, na czym polega ta "żenada"?
[ Dodano: 2007-05-23, 11:10 ]
Raczej najpóźniej W INDYKATYWNYM WYKAZIE INDYWIDUALNYCH PROJEKTÓW DUŻYCH DLA PROGRAMU OPERACYJNEGO INFRASTRUKTURA I ŚRODOWISKO w poz. 186-188 znajdują się trzy odcinki II linii warszawskiego metra:Piotrek pisze:Może to jakiś błąd, może miało być, że budowa ukończona najwcześniej w 2013
186 RD-DW, orientacyjny koszt 700 000 EUR, lata wykonania 2007-13
187 DW-R, 400 000 EUR, 2008-13
188 RD-C, 700 000 EUR, 2009-13.
no wiem, wiem podszedłem egoistycznie do sprawy z tym przez stary Ursus i Skorosze:) ale tak na powaznie to IMHO dociagniecie drugiej linii tylko do Niedzwiadka i połącznie jej z nowowybudowaną stacją kolejowa nie jest złym pomysłem - zapeniłoby mozliwosc przesiadki pasazerom z linii Grodziskiej jadącym na Bemowo i Wolę.R-11 Kleszczowa pisze:Szkoda pieniędzy na taką pokrakę (nie mówię o centralnym odcinku, który przebieg ma IMHO dobry)
A tak poza tym to w wawie brak jest przyzwoitego połączenia południowego. Na południe od trasy Łazienkowkiej istnieje de facto tylko ciag Marynarskiej gdzie kursuja wyłacznie autobusy. Przydałaby sie taka czwarta linia metra która by południe obsługiwała albo linia obwodowa
PURA VIDA!
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Ale tu nie chodzi o to co proponowałeś tylko o całokształt projektu II i III linii warszawskiej kolejki podziemnej.mariow pisze:no wiem, wiem podszedłem egoistycznie do sprawy z tym przez stary Ursus i Skorosze:) ale tak na powaznie to IMHO dociagniecie drugiej linii tylko do Niedzwiadka i połącznie jej z nowowybudowaną stacją kolejowa nie jest złym pomysłem - zapeniłoby mozliwosc przesiadki pasazerom z linii Grodziskiej jadącym na Bemowo i Wolę.R-11 Kleszczowa pisze:Szkoda pieniędzy na taką pokrakę (nie mówię o centralnym odcinku, który przebieg ma IMHO dobry)
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel