Projekt zmian na Ursynowie

Moderator: Wiliam

rudy
Posty: 1808
Rejestracja: 21 maja 2007, 12:26
Lokalizacja: Skorosze

Post autor: rudy » 15 cze 2007, 8:03

Zgadzam się z dzidkiem, że 117 i 118 w projekcie kolegi są najbardziej "nieudane".
Zwłaszcza, że połączenie bezpośrednie BUW - Żwirki nie jest chyba wielką koniecznością. Poza tym szybciej jest pójść na "górę" do 175 niż czekać na rzadkie 118.

Nie rozumiem też za bardzo konieczności połączenia bezpośredniego Gorzkiewki-metro :?: Czyżby tam jakieś ogromne potoki podróżowały :?:
301 oczywiście do Rakowieckiej skrócone być nie może.

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 15 cze 2007, 9:37

dzidek pisze:I mnie też się ten pomysł podoba
Wiesz może Łukasz , które przystanki na ŻiW 504 ma ominąć??

Czyli jak pojawi się projekt to będzie trzeba pisać do ZTMu o korektę chyba, że już od początku będzie on zakładał przedłużenie 436 czyli 504 na Bemowo.
Zły pomysł [-( Zresztą kierowanie 501 na STARE BEMOWO, 190 przez Człuchowską i kasację 109 też, po namyśle, oceniam negatywnie. 109 jest ważną linią dla Woli, jeździ punktualne ze względu na krótką trasę i obsługuje wiele ważnych, lokalnych relacji, do czego niezbędne jest jej zatrzymywanie się na WSZYSTKICH napotykanych przystankach. Zatem: NIE DLA KASACJI 109 :!: :-$

esm
Posty: 157
Rejestracja: 25 cze 2006, 20:27
Lokalizacja: Natolin

Post autor: esm » 15 cze 2007, 12:25

rudy pisze:Zwłaszcza, że połączenie bezpośrednie BUW - Żwirki nie jest chyba wielką koniecznością. Poza tym szybciej jest pójść na "górę" do 175 niż czekać na rzadkie 118.
czytałem już tutaj głupsze pomysły, ale bezposrednie połączenie większych obszarów (a tutaj także kampusu na Ochocie) z BUWem głupim pomysłem nie jest. obok BUWu mają stanąć w przyszłości także inne wydziały, także kiedyś potrzeba takiego połączenia wzrośnie.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36742
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 15 cze 2007, 12:31

To wtedy by chyba było rozsądniej posłać na Żwirki 150 (np. zamieniając je ze 157).
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1699
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 15 cze 2007, 12:42

patryk148 pisze:138 UTRATA - ... - Warynskiego - Rakowiecka - Kazimierzowska (powrot: Wiśniowa) - Krasickiego - Woronicza - Racjonalizacji - Konstruktorska - Postepu - Cybernetyki - Obrzeżna - BOKSERSKA (przejecie trasy 118 i 182, linia ta ma polaczenie z metrem w 2 miejscach 20/20/20/20)
Układ trasy - fatalny. I częstotliwość nie na Utratę. Już pisałem, że z utożsamianie topografii terenu z wykorzystaniem na nim komunikacji miejskiej jest nieporozumieniem (pewnie nie zawsze się tak dzieje, ale w tym wypadku z pewnością). Te nowe enżety na Utracie są dla picu. Trasa psuje połaczenie z TŁ oraz i tak już spaprany dojazd do metra mieszkańcom bloków przy Gruszczyńskiego, którzy i tak jeżdzą liniami "gotardowymi".
patryk148 pisze:174 dobra czestotliwosc spowoduje mozliwosc wycofania z al.niepodleglosci 182 i 301
Piramidalna bzdura.

[ Dodano: 2007-06-15, 12:43 ]
Bastian pisze:To wtedy by chyba było rozsądniej posłać na Żwirki 150 (np. zamieniając je ze 157).
=D>
"Coś ci powiem chłopcze! Gdy będziesz wracał do domu dziś wieczór, a jakiś psychopata rzuci się na ciebie z garścią malin, nie przyłaź mi tutaj skomleć." - John Cleese

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36742
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 15 cze 2007, 13:21

emdegger pisze:
patryk148 pisze:174 dobra czestotliwosc spowoduje mozliwosc wycofania z al.niepodleglosci 182 i 301
Piramidalna bzdura.
Tu się o tyle nie zgodzę, że akurat obydwie te linie sam bym stamtąd chętnie i bez żalu wyrzucił...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

rudy
Posty: 1808
Rejestracja: 21 maja 2007, 12:26
Lokalizacja: Skorosze

Post autor: rudy » 15 cze 2007, 13:21

esm pisze:
rudy pisze:Zwłaszcza, że połączenie bezpośrednie BUW - Żwirki nie jest chyba wielką koniecznością. Poza tym szybciej jest pójść na "górę" do 175 niż czekać na rzadkie 118.
czytałem już tutaj głupsze pomysły, ale bezposrednie połączenie większych obszarów (a tutaj także kampusu na Ochocie) z BUWem głupim pomysłem nie jest. obok BUWu mają stanąć w przyszłości także inne wydziały, także kiedyś potrzeba takiego połączenia wzrośnie.
Pełna zgoda, tyle że ja pisałem o sytuacji obecnej, a nie o tym co będzie w przyszlości.
W przyszłości jak najbardziej relacja ta będzie wręcz konieczna i wtedy, tak jak pisał Bastian, najlepiej wykorzystać 150.

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1699
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 15 cze 2007, 23:27

Bastian pisze:
emdegger pisze:Piramidalna bzdura.
Tu się o tyle nie zgodzę, że akurat obydwie te linie sam bym stamtąd chętnie i bez żalu wyrzucił...
Z tym 301 to się trochę chyba rozpędziłem ;) Ale co do 182 to niewykluczone, że masz sporo racji. Po wyprostowaniu 168 nie tylko przez Dolną, ale przede wszystkim z pominięciem na nowej trasie Meissnera oraz dookoptowaniu 138 na Bokserską, relacje, w których mógł za Wisłę podróżować 182 Mokotów tj.TŁ i Praga Południe w rejonie Zamienieckiej, zaczynają się dość wyraźnie marginalizować... I traci sens wszelka próba zawinięcia 182 na Bokserskiej w zamian za 141/143 na Okęciu, bo po szkieletyzacji autobusowej Al. Niepodległości mocnym 174, to właśnie 174 zgarnęłoby główny potok lokalny z Służewca (tj. oprócz 193).

Tyle że ja nie wiem, czy Ty chcesz zmiany trasy 182 na Mokotowie w zastępstwie choćby za 301 na Rakowieckiej (oraz 118 na Kazimierzowskiej ;)), czy raczej wycofania linii stamtąd? Jeśli to drugie, to może 182 z Rembertowa na Trakt (będę się upierał, że to połączenie jest bardzo potrzebne) :> :-k :?: Albo i dalej nawet, na Gwiaździstą ;) (coby 185 nie wyginać do oporu). Albo na Marysin, po wycofaniu stamtąd 141 i 345 - szykują się aż dwa vacaty :!: Acz jeden pewnie musi pozostać - bo tu raczej należy wzmocnić 520 w relacji Marysin - TŁ. Gdyby jednak dać 182 na Marysin, to może z koordynacją co 12 minut każda? Niestety, trzeba byłoby minimalnie w takim wypadku wzmocnić 188 po południu. Minimalnie, bo żadnych mocnych linii zwykłych Trasie nie potrzeba zanadto :P

A może bredzę? ;) (nie dotyczy konkluzji zawartej w poprzednim zdaniu :P)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27485
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 cze 2007, 16:19

dzidek pisze:Przejazd od Daszyńskiego do Zawiszy zajmuje +/- 5 min.
Chłychłychły. ;)

Wsiadłem dzisiaj nieopatrznie w 1/150 (1116 bodaj) przy M Świętokrzyska. O, akurat przyjechało, pomyślałem sobie, że nie będę się telepał przecinakiem, jak każdy tru MKM pojadę autobusem.

O 15:44 opuściliśmy przystanek NORBLIN 02, o 15:46 wjechaliśmy na rondo Daszyńskiego, opuszczając je i zatrzymując się na przystanku RONDO DASZYŃSKIEGO 03 o 15:49. W tym momencie, widąc korek marki beton, opuściłem pojazd i polazłem na piechotę w kierunku placu Zawiszy. O 15:54 doszedłem na przystanek PLAC ZAWISZY 11, dwie minuty później wsiadając w 1115@06/150. Dojazd do placu Zawiszy i przejazd przezeń zabrał nam 7 minut - na przystanku PLAC ZAWISZY 04 zatrzymaliśmy się o 16:02...



Zadanie dla czytelników: podać orientacyjne miejsce znajdowania się 1/150 w momencie pisania tego posta ;-)
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25609
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 25 cze 2007, 16:29

Wychodzi, że coś koło środka Pl. Zawiszy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

jacek
Zbanowany
Posty: 4807
Rejestracja: 14 lip 2006, 10:18
Lokalizacja: Ten co dostał zakaz pisania, bo pogocika upodlił

Post autor: jacek » 25 cze 2007, 18:58

Fikander pisze:
dzidek pisze:Przejazd od Daszyńskiego do Zawiszy zajmuje +/- 5 min.
Chłychłychły. ;)

Wsiadłem dzisiaj nieopatrznie w 1/150 (1116 bodaj) przy M Świętokrzyska. O, akurat przyjechało, pomyślałem sobie, że nie będę się telepał przecinakiem, jak każdy tru MKM pojadę autobusem.

O 15:44 opuściliśmy przystanek NORBLIN 02, o 15:46 wjechaliśmy na rondo Daszyńskiego, opuszczając je i zatrzymując się na przystanku RONDO DASZYŃSKIEGO 03 o 15:49. W tym momencie, widąc korek marki beton, opuściłem pojazd i polazłem na piechotę w kierunku placu Zawiszy. O 15:54 doszedłem na przystanek PLAC ZAWISZY 11, dwie minuty później wsiadając w 1115@06/150. Dojazd do placu Zawiszy i przejazd przezeń zabrał nam 7 minut - na przystanku PLAC ZAWISZY 04 zatrzymaliśmy się o 16:02...



Zadanie dla czytelników: podać orientacyjne miejsce znajdowania się 1/150 w momencie pisania tego posta ;-)
Ja dzisiaj jechałem własnym wehikułem od pl.Bankowego do pizzeri na Barskiej 1.15 min ](*,)

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 25 cze 2007, 22:04

a ja dziś nie mogłem przejechać Trasą Łazienkowską bo psiaki skutecznie zatrzymały ruch. VIPy do Warszawy przyjechały w trakcie szczytu komunikacyjnego ](*,)

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 25 cze 2007, 22:22

dzidek pisze:a ja dziś nie mogłem przejechać Trasą Łazienkowską bo psiaki skutecznie zatrzymały ruch. VIPy do Warszawy przyjechały w trakcie szczytu komunikacyjnego ](*,)
Wyprowadź się z Warszawy to unikniesz takich problemów :> ;)
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 25 cze 2007, 22:27

R-11 Kleszczowa pisze:
dzidek pisze:a ja dziś nie mogłem przejechać Trasą Łazienkowską bo psiaki skutecznie zatrzymały ruch. VIPy do Warszawy przyjechały w trakcie szczytu komunikacyjnego ](*,)
Wyprowadź się z Warszawy to unikniesz takich problemów :> ;)
Gdyby z tego powodu mieli wyprowadzić się wszyscy, których wkurza dzisiejsze (i nie tylko) całkowiete zatrzymanie ruchu w godzinach szczytu na najważniejszej trasie to Warszawa stałaby się małą wioską zamieszkałą przez nielicznych :D

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 18 lip 2007, 14:12

gazeta.pl pisze:
Wielkie prostowanie tras autobusom


Jarosław Osowski, Krzysztof Śmietana, 2007-07-18

W tym tygodniu Zarząd Transportu Miejskiego ogłosi już trzecie w tym roku publiczne konsultacje przed dużymi zmianami tras - dowiaduje się "Gazeta". Teraz szykują się na Ursynowie - pierwsze po wakacjach, kolejne na przełomie roku, gdy powstanie bezpośrednie połączenie tej dzielnicy z lotniskiem na Okęciu

Pytanie pasażerów o zdanie przed poważnymi korektami to całkiem nowa jakość w stołecznej komunikacji. Zwyczaj ten wprowadził dyrektor ZTM Leszek Ruta mianowany pod koniec zeszłego roku. I choć nie da się uwzględnić wszystkich uwag warszawiaków, to i tak po internetowych konsultacjach urzędnicy poprawiają część wcześniejszych planów. Tak było na początku roku, gdy zmieniało się wiele tras w różnych częściach Warszawy (np. 503 zaczęło kursować na Tarchomin). I przed czerwcową rewolucją w liniach nocnych.

Do metra droga kręta

W najbliższych dniach ZTM ogłosi kolejny projekt zmian, tym razem głównie na Ursynowie. Takie komunikacyjne trzęsienia ziemi ta dzielnica przeżywała co kilka lat w miarę przedłużania trasy metra. Zawsze budziło to duże emocje wśród ursynowiaków. Od ostatnich korekt powstało jednak wiele nowych osiedli, do których nie ma dobrego dojazdu. Poza tym urzędnicy stwierdzili, że trasy niektórych linii są zbyt skomplikowane.

- Wsiadam na Kabatach w 166 albo 179, a po kilku minutach mam wrażenie, że jestem niemal w tym samym miejscu - potwierdza pan Darek. Krążą też autobusy 136 - wyruszają z pętli Ursynów Płd., objeżdżają Imielin i po kilkunastu minutach lądują niemal w tym samym miejscu. Kursują rzadko (co 15-20 minut), więc zdarza się, że wożą głównie powietrze.

"Gazeta" dowiaduje się, że poszczególne linie mają teraz dowozić ursynowiaków do konkretnej stacji metra i nie dublować jego trasy. Przestaną też kluczyć po osiedlach. Ta porcja zmian jest możliwa już po wakacjach.

Lepiej peryferiom

Dodatkowo poprawią się połączenia z tzw. zielonym Ursynowem na zachód od ul. Puławskiej. Tu o komunikację miejską walczą od dłuższego czasu m.in. mieszkańcy ul. Krasnowolskiej czy Baletowej. Zmiany czekają linię 319 kursującą z fatalną częstotliwością (tylko w szczycie i rzadziej niż co pół godziny!) do stacji kolejowej w Jeziorkach.

Poprawę komunikacji w tej okolicy umożliwi rozstrzygnięcie przetargu na 50 krótkich autobusów, które ZTM chce skierować na peryferia na przełomie roku. Po całym Ursynowie zaczną kursować o dwa-trzy autobusy więcej niż teraz.

Polka z ul. Poleczki

Okazją do zmian będzie też otwarcie wiaduktu na ul. Poleczki w stronę Okęcia. Na lotnisko pojadą tędy z Ursynowa bezpośrednie autobusy. Niestety, nie ma pewności, że połączenie drogowe z Okęciem zostanie otwarte zgodnie z planem, czyli przed zimą. Chociaż nad torami linii radomskiej widać już konstrukcje dwóch nowych wiaduktów, to wciąż jeden dom blokuje budowę zjazdu na ul. Poleczki.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad długo nie potrafiła dogadać się z jego właścicielem w sprawie odszkodowania za wstrzymanie działalności gospodarczej. Jeśli w najbliższych dniach nie uda się obu stronom ostatecznie porozumieć, to otwarcie wiaduktu może się przesunąć na przyszły rok.

Inny problem, to dziurawa ul. Poleczki, którą będzie się dojeżdżać do nowego przejazdu nad torami. Najwcześniej w październiku na zlecenie Zarządu Dróg Miejskich zacznie się przebudowa ulicy. Wykonawca będzie miał jednak mnóstwo roboty. Oprócz budowy nowej jezdni i remontu starej musi przebudować mnóstwo podziemnych instalacji. W efekcie przebudowa ulicy może potrwać przynajmniej do przyszłorocznych wakacji.

Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34864,4321805.html

ODPOWIEDZ