Komunikacja miejska w Ursusie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 19 cze 2007, 17:30

mariow pisze:No wiedziałem na kogo mozna liczyc w tej kwestii :) :dance:
:-D

Wg. planu budżetowego UD Ursus ten łącznik miał powstać w tym roku. Gdyby powstała byłoby naprawdę dobrze. Takowe 129 wcale nie kursowałoby puste.

Niech Gołąbki nie marudzą - puste autobusy tam jeżdżą :/ Chyba im tęskno za 194 co 10 minut O-) Skrócenie 194 sprawiłoby, że linia mogłaby być 100% na SU15 i N4020, które zwyczajnie się na Gołąbkach marnują. A SU10 z Moblisu mogłyby dotrzeć wgłąb osiedla :)

Na Spisaka się autobusy wyminą bez problemu. Sosnkowskiego z kolei jest wąska - tutaj jak był objazd 191 w ostatnich miesiącach było ciężko. Tam jest ciasno ogólnie. Ogólnie chyba lepiej żeby E5 zostało na trasie w kierunku Ursusa na jej obecnej formie przez Plac 1000lecia. No i ta Siłaczki - jeden przystanek, ale zawsze to dodatkowy przystanek... :>

Kwestia przystanków: Wapowskiego można cofnąć. Jasne - jest miejsce w sumie, jeno by trzeba parkingi likwidować. Ale z drugiej strony głupio likwidować stosunkowo młody przystanek, który powstał po poszerzeniu Pużaka. Zresztą od okrąglaka na plac wcale nie idzie się długo - góra półtorej minuty. Nie jest to straszna odległość. Nie popadajmy w wygodnictwo ;)
Co do przystanku Sosnkowskiego to pełna zgoda. Jeno wtedy strasznie blisko byłoby do ZP Wapowskiego. I wracamy do punktu wyjścia :]
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 19 cze 2007, 17:49

R-11 Kleszczowa pisze:Wg. planu budżetowego UD Ursus ten łącznik miał powstać w tym roku. Gdyby powstała byłoby naprawdę dobrze.
Niestety , to pewne. 2-3 lata poczekamy jak dobrze pojdzie na ten odcinek
R-11 Kleszczowa pisze:Na Spisaka się autobusy wyminą bez problemu
wiec dla puszczenia E-5 na całej długosci Spisaka pozostałaby tylko kwestia skretu z Jerozolimskich ktory ponoc jest za ostry, choc to chyba dałoby sie poprawic. Wówczas byłoby najszybciej i Siłaczki by nie wydłuzyło w efekcie czasu jazdy
A mysle ze 517 dałoby rade obsłuzyc okolice Placu 1000lecia i bez pomocy E-5 (mowa o czerwonych oczywiscie). ale upierac sie nie zamierzam bo najbardziej zalezałoby mi na kwesti szkieletu 517 :arrow: Regulska a E-5 jako podstawa dla Niedzwiadka :)

Co do przystanków to masz racje - stad załozyłem przesuniecie obu jednoczesnie aby odległosci miedzy nimi były racjonalne

A wracając do 129 wycofanego z Regulskiej to przy Twoim załozeniu wiekszych wozów na 194 i puszczeniu na Gołąbki 149, nie wiem czy nie byłoby głupie skierowac tam tez 129 po najkrotszej mozliwej trasie tzn: Puzaka, Spisaka, Kosciuszki, CIerlicka, GIerdziejeskiego, Czerwona Droga - Gołabki
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 19 cze 2007, 19:49

Szkoda, że nie ma szans by ten łącznik szybko powstał. Chociaż tam budują kolejny hipermarket - może on wymusi budowę tej ulicy :-k Albo i sam postanowi w nią zainwestowaniu tą arterię. Byłoby naprawdę dobrze.

Co do tego E5 i 517 ostatecznie mogę się zgodzić chyba. W sumie Ursus nie traci, brygady na całotygodniowe E-5 jakoś by się wynalazło z 405 :-k
mariow pisze:A wracając do 129 wycofanego z Regulskiej to przy Twoim załozeniu wiekszych wozów na 194 i puszczeniu na Gołąbki 149, nie wiem czy nie byłoby głupie skierowac tam tez 129 po najkrotszej mozliwej trasie tzn: Puzaka, Spisaka, Kosciuszki, CIerlicka, GIerdziejeskiego, Czerwona Droga - Gołabki
Nie przemawia to do mnie.... W jakie atrakcyjne punkty wiozłaby ta linia pasażerów z Gołąbek :?: Same Gołąbki nie wygenerowałby odpowiednich potoków żeby ta linia tylko zahaczała o tą dzielnicę, a potem jechała przez Gierdziejewskiego :-k Jedyny plus to dojazd Skoroszy na bazar i do oligocenki przy Czerwonej Drodze - a przecież obaj wiemy, że na Starym Ursusie tego płynu nie brakuje :>
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

rudy
Posty: 1803
Rejestracja: 21 maja 2007, 12:26
Lokalizacja: Skorosze

Post autor: rudy » 19 cze 2007, 20:42

R-11 Kleszczowa pisze:
mariow pisze: E-5 w obie strony z Niedzwiadka przez Keniga, Jagiełły, Kosciuszki, Spisaka, Jerozolimskie (a jesli sie nie da to powrót przez Jerozolimskie, Sosnkowskiego, Kosciuszki ) i dalej na Gocław (ewentualnie dalej Trasą Siekierkowską - gdzie nie wiem, nie za bardzo znam te rejony) jako częsta linia całodziennna i całotygodniowa
Fajne. Przydałby się wówczas jednakże przystanek Malinowa -> Niedźwiadka... :-k No i takowe E-5 musiałoby na powrót stawać przy Siłaczki. Niestety.
Chociaż brakowałoby tej linii szczególnie na Placu Tysiąclecia, gdzie wozy się popołudniu się opróżniają.
Zgadzam się, że puszczenie E-5 z piminięciem Placy może byc duzym problemem. Jest to niezwykle ważny ZP w Ursusie, generujący duże potoki pasażerów, zwłaszcza po południu. Z przystanku Wapowskiego niby jest blisko do Placu, ale trzeba zauwazyć, że na Placu wysiadają także ludzi z obszaru położonego między Placem a Dzieci Warszawy i Ci z przystanku Wapowskiego mieliby dość daleko.

Osobną kwestia jest to, co poruszył R-11, czyli przystanek Malinowa dla E-5 w kierunku Niedźwiadka. Wydaje mi się, że jest za mało miejsca i na odcinku między Spisaka a Sosnkowskiego, i tym bardziej miedzy Sosnkowskiego a Cierlicką.
R-11 Kleszczowa pisze:
mariow pisze: 517 - wycofana z Niedzwiadka i obsługująca Stary Ursus - tzn z Regulskiej przez Kompanii Kordian, Puzaka, SŁawka i jak teraz na Targówek
Jak najbardziej na tak. Dodatkowo zyskalibyśmy jedno stanowisko na przepełnionej pętli Ursus - Niedźwiadek =D> Można by wtedy na końcówce trasy odwrócić 187 aby mogło korzystać z ekspedycji oraz miało kraniec razem z innymi liniami (i skrócić 194 na Niedźwiadek, a 149 dać na Gołąbki (nawet pod stację :idea: )
517 na Regulską jestem za :!:
Jeśliby 187 miało krańcować na tym stanowisku, co 517, to musiałoby jechać w kierunku Stegien przez Wojciechowskiego, bo inaczej przecież taki "nerwoplan" na Keniga nie zawróci.

Rozumiem, że skrócenie 194 pociągnęłoby za sobą poprawę jej częstotliwości :?:
R-11 Kleszczowa pisze:
mariow pisze: Pozostaje jeszce tylko zabranie z Regulskiej 129 bo pewnie by sie tam juz nie zmiesciło.
Do PKP Ursus, przez Skoroszewską, planowany na ten rok łącznik Skoroszewskiej ze Stardębami, Bodycha (powrót Al. Jerozolimskie), Spisaka, Regulska - PKP URSUS O-)
To chyba najsensowniejsze rozwiązanie, tyle że kiedy będzie łącznik Skoroszewskiej ze Starodębami - za 2-3 lata dopiero.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 19 cze 2007, 20:49

Zacznę do końca. 187 widziałbym na dzisiejszym przystanku E5, a wówczas E5 na obecnym miejscu postojowym 517.

Miejsca jest mało, ale OIDP to tam był chyba kiedyś zlokalizowany przystanek zastępczy dla 191 jak to kursowało Żurawicką.

194 oczywiście częściej. Powiedzmy co 12/20/15//30. Albo jakoś tak żeby dało to radę skoordynować ze 149 co 20/30/20//30 :-k Trasa dla 194 to Wojciechowskiego, Keniga, Orląt Lwowskich, Warszawska, Keniga, Wojciechowskiego, a dla 149 z Gołąbek Orłów Piastowskich, Keniga, Wojciechowskiego.

Natomiast Rudy poruszyłeś faktycznie słuszny problem, a konkretniej fakt, że z Placu korzystają także mieszkańcy rejonu od Dzieci Warszawy do Placu. Jest to rzeczywiście solidny argument aby E5 tamże zostało. Niedźwiadek nie straci, a Ursus zyska.

W całej dyskusji zapomnieliśmy chyba jednak o jednym - Gocław nie potrzebuje raczej E5 w formie całotygodniowej/całodziennej mając obecnie 507.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

rudy
Posty: 1803
Rejestracja: 21 maja 2007, 12:26
Lokalizacja: Skorosze

Post autor: rudy » 19 cze 2007, 21:12

R-11 Kleszczowa pisze:Zacznę do końca. 187 widziałbym na dzisiejszym przystanku E5, a wówczas E5 na obecnym miejscu postojowym 517.

Ok, rozumiem. Ale nawet w tym przypadku wydaje mi się, że jest tam mało miejsca, o ile w ogóle jest to zgodne z przepisami ruchu drogowego.

R-11 Kleszczowa pisze:Miejsca jest mało, ale OIDP to tam był chyba kiedyś zlokalizowany przystanek zastępczy dla 191 jak to kursowało Żurawicką.

A pamiętasz może kiedy to 191 na Żurawicką zawitało :?:

R-11 Kleszczowa pisze:194 oczywiście częściej. Powiedzmy co 12/20/15//30. Albo jakoś tak żeby dało to radę skoordynować ze 149 co 20/30/20//30 :-k Trasa dla 194 to Wojciechowskiego, Keniga, Orląt Lwowskich, Warszawska, Keniga, Wojciechowskiego, a dla 149 z Gołąbek Orłów Piastowskich, Keniga, Wojciechowskiego.

No co Ty, ludzi z Gołąbek straciliby bezpośrednie połączenie z Biedronką na Orląt Lwowskich ;-)

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 19 cze 2007, 21:21

R-11 Kleszczowa pisze:Zacznę do końca. 187 widziałbym na dzisiejszym przystanku E5, a wówczas E5 na obecnym miejscu postojowym 517.
Prawda jest taka, że E5 z reguły staje na stanowisku 191 i podjeżdża na swoje stanowisko tylko po to, żeby zabrać pasażerów, więc de facto nie ma problemu, żeby dokonać przenosin 187 teraz, przy okazji wykorzystując moja ulubioną zatokę w zespole Bełzy. :)

Czy kierowcy 187 też muszą się meldować w ekspedycji?
rudy pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:(..), a dla 149 z Gołąbek Orłów Piastowskich, Keniga, Wojciechowskiego.
No co Ty, ludzi z Gołąbek straciliby bezpośrednie połączenie z Biedronką na Orląt Lwowskich ;-)
Ale za to skróci im się przejazd do Globiego. :D

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 19 cze 2007, 21:53

mariow pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:i skrócić 194 na Niedźwiadek, a 149 dać na Gołąbki (nawet pod stację )
ja bym sie zastanowiłe czy obie linie nie powinny jezdzic na Gołąbki - mieszkancy narzekali po stworzeniu pary 149/194 ze obecnie jest to za rzadko a Gołąbki sie rozbudowują
Napewno nie rozbudowują się bardziej niż osiedle Skorosze. I pewnie już niebawem przystanek Skorosze stanie się stałym dla 517. Trzeba wreszcie pomyśleć o jakiejś poprawie komunikacji na tym osiedlu.
Solaris U10 pisze: Czy kierowcy 187 też muszą się meldować w ekspedycji?
Nie.

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 19 cze 2007, 22:14

R-11 Kleszczowa pisze:Natomiast Rudy poruszyłeś faktycznie słuszny problem, a konkretniej fakt, że z Placu korzystają także mieszkańcy rejonu od Dzieci Warszawy do Placu. Jest to rzeczywiście solidny argument aby E5 tamże zostało. Niedźwiadek nie straci, a Ursus zyska.
jak juz napisałem, nie upierałbym sie :)
R-11 Kleszczowa pisze:W całej dyskusji zapomnieliśmy chyba jednak o jednym - Gocław nie potrzebuje raczej E5 w formie całotygodniowej/całodziennej mając obecnie 507.
w wątku gocławskim ciagle krzyk ze mało, poza tym mozna tak zrobic zeby 507 i E-5 obłsugowały inne czesci Gocławia (jedno przez Wilgę, drugie przez Bora)
rudy pisze: No co Ty, ludzi z Gołąbek straciliby bezpośrednie połączenie z Biedronką na Orląt Lwowskich
nie rozbrajaj mnie :P
dzidek pisze:Napewno nie rozbudowują się bardziej niż osiedle Skorosze. I pewnie już niebawem przystanek Skorosze stanie się stałym dla 517. Trzeba wreszcie pomyśleć o jakiejś poprawie komunikacji na tym osiedlu.
To fakt. ZP SKorosze jest prawdpodobny do dodania, domagają sie tego mieszkancy os Rodzinnego przyz Ryzowej, poza ty,m powstanie tam nastepne kilka bloków. Przy tym nie da sie sklasowac dla 517 Skoroszeskiej bo tam jest bardzo duza wymiana (nie pozwoliłbym poza tym :P)
Ale generalnie Skorosze ma dobrą komunikację, ja nie narzekam. :)
A ty Rudy?
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 19 cze 2007, 22:40

rudy pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:Miejsca jest mało, ale OIDP to tam był chyba kiedyś zlokalizowany przystanek zastępczy dla 191 jak to kursowało Żurawicką.
A pamiętasz może kiedy to 191 na Żurawicką zawitało :?:
Dokładnie to nie pamiętam, ale jakoś z rok temu. TO był taki fajny objazd: Regulska, Michałowicza, Żurawicka, Spisaka.

Tak vogle to w sumie można jeszcze inaczej: E5 - likwidacja, 517 trasą obecnego E5 bez Łopuszańskiej, Żywieckiej, Popularnej, a 405 jako 516 z Regulskiej trasą obecnego 405 i dalej gdzieś do Centrum - nie koniecznie na TŁ bez ZP Popularna, Mikołajska i OIPKP.

Co do ZP Skorosze -zwyklaki na stałe, czerwone niet. Do Skoroszewskiej daleko nie ma, a i tak tamże będą wysiadać bo tam poczta, sklepy i inne...

"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 19 cze 2007, 23:00

R-11 Kleszczowa pisze:
rudy pisze: A pamiętasz może kiedy to 191 na Żurawicką zawitało :?:
Dokładnie to nie pamiętam, ale jakoś z rok temu. TO był taki fajny objazd: Regulska, Michałowicza, Żurawicka, Spisaka.
Fajnie to sztywniaki jeździły po tych małych uliczkach :>
R-11 Kleszczowa pisze: Tak vogle to w sumie można jeszcze inaczej: E5 - likwidacja, 517 trasą obecnego E5 bez Łopuszańskiej, Żywieckiej, Popularnej, a 405 jako 516 z Regulskiej trasą obecnego 405 i dalej gdzieś do Centrum - nie koniecznie na TŁ bez ZP Popularna, Mikołajska i OIPKP.

Co do ZP Skorosze -zwyklaki na stałe, czerwone niet. Do Skoroszewskiej daleko nie ma, a i tak tamże będą wysiadać bo tam poczta, sklepy i inne...

zaraz, zaraz a co na Kleszczowej ? Jakoś nie widzę tam zbyt wielu linii do centrum. Oprócz zabrania 517 to jeszcze utrata obecnego E-5 na przystanku Łopuszańska...

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 19 cze 2007, 23:03

R-11 Kleszczowa pisze:Tak vogle to w sumie można jeszcze inaczej: E5 - likwidacja, 517 trasą obecnego E5 bez Łopuszańskiej, Żywieckiej, Popularnej, a 405 jako 516 z Regulskiej trasą obecnego 405 i dalej gdzieś do Centrum - nie koniecznie na TŁ bez ZP Popularna, Mikołajska i OIPKP.
tyz moze byc ;-)
PURA VIDA!

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 19 cze 2007, 23:05

mariow pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:Tak vogle to w sumie można jeszcze inaczej: E5 - likwidacja, 517 trasą obecnego E5 bez Łopuszańskiej, Żywieckiej, Popularnej, a 405 jako 516 z Regulskiej trasą obecnego 405 i dalej gdzieś do Centrum - nie koniecznie na TŁ bez ZP Popularna, Mikołajska i OIPKP.
tyz moze byc ;-)
Marzenia :D

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 19 cze 2007, 23:11

dzidek pisze:tyz moze byc
Marzenia
a jakbysmy tak pismo wysmarowali? ;-)
PURA VIDA!

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 19 cze 2007, 23:23

mariow pisze:
dzidek pisze:tyz moze byc
Marzenia
a jakbysmy tak pismo wysmarowali? ;-)
to i tak będą to marzenia ?
Nikt o zdrowych zmysłach nie pozbawi Włoch komunikacji miejskiej tylko po to by Ursus miał kilka minut szybciej do centrum ](*,)

ODPOWIEDZ