Komunikacja miejska w Ursusie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 20 cze 2007, 17:02

Zacznijmy od tego, że ja ich 517 pozbawiać nie chcę :>
R-11 Kleszczowa pisze:Tak czy siak - mnie to jest obojętne czy taka pięćsetka pojechałaby Kleszczową, czy Popularną. Ale patrząc perspektywicznie to w najbliższym czasie znacznie trudniej będzie pokonać skrzyżowanie przy Łopuszańskiej niż Rondo Dudajewa - zysk czasowy na trasie przez Popularną będzie widoczny.
Jest to ewidentna trasa na korzyść dla Ursusa. Stare Włochy mogą wtedy korzystać z ZP Łopuszańska tudzież Ryżowa. Łopuszańska (dla całotygodniowego E5) zastępuje Zaj. Kleszczową, a Ryżowa nadal pozostaje na trasie...

A jak ktoś już tak bardzo musi dojechać do Zaj. Kleszczowej to albo sobie te kilkadziesiąt metrów pokona w minutkę, albo się przesiądzie do 187 przy Beresteckiej :roll:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 20 cze 2007, 17:31

Co do przystanku Skorosze, to moim zdaniem powinien być stały tylko dla linii zwykłych. Korek na ul. Dzieci W-wy sięga rano z reguły do ulicy Skoroszewskiej, a czasem nawet dalej, więc dodanie przystanku przed skrętem tamże spowodowałoby konieczność stania w korku. Teraz korek jest wymijany, często nawet kierowcy przejeżdżają przy wysepce 'pod prąd'...

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 20 cze 2007, 19:56

No dobra. Ostatecznie całość widziałbym tak:

129 -> KOŁO - ... - Dzieci Warszawy - Kościuszki - Spisaka - Aleje Jerozolimskie - powrót Bodycha, Spisaka - STARODĘBY

- połączenie ciągu Spisaka ze stacją kolejową, popularnym marketem Lidl (oj przydałby się przystanek w alejach w stronę centrum Stolicy :roll: )
- odciążenie pętli na Regulskiej w celu skierowania tamże linii czerwonej
- zastępstwo (choć to naciągany argument bo 405 tam i tak muchy wozi) dla 405 na Starodębach

130 -> WILANÓW - ... - Aleje Jerozolimskie - Krańcowa - ZAJEZDNIA KLESZCZOWA /w dalszej perspektywie: Aleje Jerozolimskie, Łopuszańska, Kleszczowa, Ryżowa, NowoLazurowa, URSUS RATUSZ/

- połączenie ZP Zaj. Kleszczowa z szeroko rozumianym Centrum jako rekompensata za 517, w dalszej perspektywie skierowanie przez NowoLazurową zapewni komunikację dla osiedla Chrobrego oraz planowanych osiedli w pasie między Apartamentową, a obecną ulicą Zapustną


517 -> URSUS NIEDŹWIADEK - trasa E5 - ... - Dworzec Zachodni - trasa 517 - TARGÓWEK

- bez Popularnej i Żywieckiej oraz z Siłaczki i Łopuszańską jako NŻ
- utrzymanie całotygodniowej linii przyśpieszonej z Niedźwiadka do Śródmieścia

518 -> REGULSKA - Regulska - Kompani Kordian - Pużaka - trasa 405 - ... - :?: /Plac Trzech Krzyży :-k/
- bez Popularnej i Ośrodka Informatyki PKP. Niechaj będzie Mikołajska. Skierowanie przez Popularną dzięki czemu całe Stare Włochy, a nie tylko ich południowa część otrzymują linie do Centrum. Dlaczego z Mikołajską :?: - otóż podobno, jak to nam swego czasu Dzidek opowiadał, mieszkańcy Budek chodzą do 517 na Łopuszańską do ZP Zaj. Kleszczowa więc otrzymują linię do Centrum już z Popularnej. Dzięki temu z linii może korzystać znacznie więcej osób.

-wariant gocławski: przez Marszałkowską i TŁ na Gocław (oczywiście z jednoczesnym zlikwidowaniem E5)

E5 - likwidacja

Skorosze: stałe dla linii zwykłych
Skoroszewska: bez zmian
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

PiotrekP
Posty: 3498
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 20 cze 2007, 20:14


Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 20 cze 2007, 20:15

Propozycję łączenie 405 z 520 lobbowałem już swego czasu, ale skutecznie przekonano mnie, że nie jest to najlepsze rozwiązanie...
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36667
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 20 cze 2007, 20:17

R-11 Kleszczowa pisze:mieszkańcy Budek chodzą do 517 na Łopuszańską do ZP Zaj. Kleszczowa więc otrzymują linię do Centrum już z Popularnej
Przecież mają 127? :>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 20 cze 2007, 20:23

Niestety nie potrafię zrozumieć czemu Popularną mają jeździć do Centrum następujące linie: 127, 178, 516 a w pobliżu jest jeszcze pociąg... Podczas gdy Kleszczową nic.
Sorry ale jest to trochę głupie ](*,)
Tyle czasu (nawet gdy nie było wspólnego biletu na pociąg) Budki Szczęśliwickie dawały sobie radę bez 405 więc teraz bez takiego 516 też sobie poradzą !
I nie wiem czemu R11 jest taki chętny na przesiadki na Ryżowej. Przecież to jego okolice i chyba wie jak bardzo niewygodne jest tam przesiadanie się z uwagi na dalekie odległości między przystankami. Długie cykle świateł i autobubusy wjeżdżające na chodnik z powodu wąskiego skrzyżowania. Właśnie dlatego pasażerowie 189 muszą mieć możliwość przesiadki w linie jadące na Ursus na przystanku Zajezdnia Kleszczowa.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 20 cze 2007, 20:29

dzidek pisze:Niestety nie potrafię zrozumieć czemu Popularną mają jeździć do Centrum następujące linie: 127, 178, 516 a w pobliżu jest jeszcze pociąg... Podczas gdy Kleszczową nic.
Sorry ale jest to trochę głupie ](*,)
Przeciętny mieszkaniec Starych Włoch ma bliżej do Popularnej niż Kleszczowej, w dodatku korzystniejsze jest, gdy wszystkie linie odjeżdżają z jednego przystanku niż z dwóch różnych.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 20 cze 2007, 20:33

Fikander pisze:
dzidek pisze:Niestety nie potrafię zrozumieć czemu Popularną mają jeździć do Centrum następujące linie: 127, 178, 516 a w pobliżu jest jeszcze pociąg... Podczas gdy Kleszczową nic.
Sorry ale jest to trochę głupie ](*,)
Przeciętny mieszkaniec Starych Włoch ma bliżej do Popularnej niż Kleszczowej, w dodatku korzystniejsze jest, gdy wszystkie linie odjeżdżają z jednego przystanku niż z dwóch różnych.
Czyli niech spora część mieszkańców leci kawał drogi do autobusu tylko dlatego by wszystkie jechały z jednego przystanku ? Żałosne.

rudy
Posty: 1803
Rejestracja: 21 maja 2007, 12:26
Lokalizacja: Skorosze

Post autor: rudy » 20 cze 2007, 20:37

R-11 Kleszczowa pisze: 130 -> WILANÓW - ... - Aleje Jerozolimskie - Krańcowa - ZAJEZDNIA KLESZCZOWA /w dalszej perspektywie: Aleje Jerozolimskie, Łopuszańska, Kleszczowa, Ryżowa, NowoLazurowa, URSUS RATUSZ/
Pomysł całkiem fajny, tyle że na Nowolazurową jeszcze troche poczekamy (2010-2011 rok :?: )

R-11 Kleszczowa pisze:517 -> URSUS NIEDŹWIADEK - trasa E5 - ... - Dworzec Zachodni - trasa 517 - TARGÓWEK

- bez Popularnej i Żywieckiej oraz z Siłaczki i Łopuszańską jako NŻ
- utrzymanie całotygodniowej linii przyśpieszonej z Niedźwiadka do Śródmieścia
Rozumiem, że bez przystanku Berestecka :?: Ursus-Niedźwiadek i tak miałby 187 i 191 do Blue City i Reduty.
W stronę Niedźwiadka oczywiście przez Plac 1000-lecia :!:

R-11 Kleszczowa pisze:518 -> REGULSKA - Regulska - Kompani Kordian - Pużaka - trasa 405 - ... - :?: /Plac Trzech Krzyży :-k/
- bez Popularnej i Ośrodka Informatyki PKP. Niechaj będzie Mikołajska. Skierowanie przez Popularną dzięki czemu całe Stare Włochy, a nie tylko ich południowa część otrzymują linie do Centrum. Dlaczego z Mikołajską :?: - otóż podobno, jak to nam swego czasu Dzidek opowiadał, mieszkańcy Budek chodzą do 517 na Łopuszańską do ZP Zaj. Kleszczowa więc otrzymują linię do Centrum już z Popularnej. Dzięki temu z linii może korzystać znacznie więcej osób.


-wariant gocławski: przez Marszałkowską i TŁ na Gocław (oczywiście z jednoczesnym zlikwidowaniem E5)
Wariant gocławski jest zdecydowanie lepszy, PTK - moim zdaniem- jest kiepskim miejscem na pętlę tej linii.
I stanowczo jestem przeciwko Mikołajskiej. Z tego ZP są inne busy do szeroko pojętego Centrum.

R-11 Kleszczowa pisze:E5 - likwidacja

Skorosze: stałe dla linii zwykłych
Skoroszewska: bez zmian[/color]
Bez uwag, pełna zgoda.

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 20 cze 2007, 20:39

rudy pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:517 -> URSUS NIEDŹWIADEK - trasa E5 - ... - Dworzec Zachodni - trasa 517 - TARGÓWEK

- bez Popularnej i Żywieckiej oraz z Siłaczki i Łopuszańską jako NŻ
- utrzymanie całotygodniowej linii przyśpieszonej z Niedźwiadka do Śródmieścia
Rozumiem, że bez przystanku Berestecka :?: Ursus-Niedźwiadek i tak miałby 187 i 191 do Blue City i Reduty.
W stronę Niedźwiadka oczywiście przez Plac 1000-lecia :!:
No teraz żeś napisał :D Ty jeździsz czasem 517 ???? Bo chyba nie wiesz, że połowa autobusu od czasu pojawienia się SKM wysiada z 517 przy Beresteckiej. Co w zamian proponujesz pasażerom jadącym do BC i CHR z Centrum ??
I pamietaj jeszcze jedno, że takie 517 i 516 nie będą wyłącznie dla Ursusa !!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 20 cze 2007, 20:40

dzidek pisze:Czyli niech spora część mieszkańców leci kawał drogi do autobusu tylko dlatego by wszystkie jechały z jednego przystanku ? Żałosne.
Powiedz mi łaskawie, który ZP w wersji zaproponowanej przez R-11 traci bezpośrednie połączenie z centrum?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 20 cze 2007, 20:43

Fikander pisze:
dzidek pisze:Czyli niech spora część mieszkańców leci kawał drogi do autobusu tylko dlatego by wszystkie jechały z jednego przystanku ? Żałosne.
Powiedz mi łaskawie, który ZP w wersji zaproponowanej przez R-11 traci bezpośrednie połączenie z centrum?
Zajezdnia Kleszczowa
Oprócz tego Ursus traci dogodną przesiadkę w 189.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 20 cze 2007, 20:43

R-11 Kleszczowa pisze: 130 -> WILANÓW - ... - Aleje Jerozolimskie - Krańcowa - ZAJEZDNIA KLESZCZOWA /w dalszej perspektywie: Aleje Jerozolimskie, Łopuszańska, Kleszczowa, Ryżowa, NowoLazurowa, URSUS RATUSZ/
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 20 cze 2007, 20:46

Fikander pisze:
R-11 Kleszczowa pisze: 130 -> WILANÓW - ... - Aleje Jerozolimskie - Krańcowa - ZAJEZDNIA KLESZCZOWA /w dalszej perspektywie: Aleje Jerozolimskie, Łopuszańska, Kleszczowa, Ryżowa, NowoLazurowa, URSUS RATUSZ/
Buahahahah to dojeżdża do ZP Centrum ? Albo do Dw. Centralnego z innymi liniami ?? Myślisz, że wszyscy na DWC będą lecieć na drugą stronę ulicy żeby czekać na rzadkie 130 ? Już od dawna piszę, że ta linia nie jest dobrym połączeniem Włoch i Ochoty z Centrum.

ODPOWIEDZ