Nowe przystanki kolejowe w Warszawie
Moderator: JacekM
Przystanki kolejowe Warszawa Utrata i Warszawa Wiatraczna mają się znajdować praktycznie pod wiaduktami Wschodniej Obwodnicy Śródmieścia. ZTM zabiega o to, aby na wiaduktach znajdowały się przystanki z zejściami na perony. Jest prawdopodobieństwo że będzie to jedna para przystanków - przystanki kolejowe nie są rozmieszczone daleko od siebie.
Rezerwa na perony (wyspa centralna) już jest: na linii otwockiej - na wschód od ulicy Wiatracznej, a na linii siedleckiej - na wschód od wiaduktu przy posterunku odg. Podskarbińska.
Rezerwa na perony (wyspa centralna) już jest: na linii otwockiej - na wschód od ulicy Wiatracznej, a na linii siedleckiej - na wschód od wiaduktu przy posterunku odg. Podskarbińska.
Polityka złym doradcą w pracy!
Utratę popieram. Dlaczego??? W sam weekend wykorzystanie 138 w Utracie i okolicy jest całkiem niezłe. A pozatym jeżeli by na to spojrzeć dokładniej, to dość ciekawa okolica, do krajobrazpowych miejskich zdjęć fenomenalna. Trochę ludzi tam mieszka. A gdyby przechodziłą tam obwodnica praska, to taka stacja na pewno by się przydała. Jeżeli stworzymy alternatywę, to potem łatwo jest to połączyć z innym pomysłem, dograć i mamy odpowiednie połączenie czy świetny punkt przesiadkowy w daaalekiej przyszłości. Po prostu takie miejsca również moga się rozwijać mimo tego, co jest teraz. Jeśli chodzi o Wiatraczną- to zależy. Niedaleko mamy przecież Olszynkę Grochowską i Gocławek. Ale tu też chodzi o rozwój. Lepiej teraz w jakieś miejsce zainwestować, niż potem narzekać, że trudno o komunikacje w danym miejscu, trudno jest dojechać itp.
Jeśli chodzi o Ks.Janusza,Wola Park,Powązkowską,Arkadię i Jelonki- czemu nie??? Jeżeli ZTM stawia na komuniakcję koeljową również w mieście, to dlaczego PKP nie może wybudowywać nowych stacji na terenie Warszawy??? Kolej to w końcu priorytet ostatnich lat...
A kiedy kamusie by tam dojeżdżały, to może w przyszłości i SKM?
Bródno,Targówek, Niedźwiadek, Mokry ług- wiadomo, popieram.
Stalowa- moze by było wykorzystanie, ale czy aż tak jest ta stacja potrzebna? No chyba, że by kierowcy korzystali...
Radzymińska- jeżeli ta stacja ma być usytuowana tuż za odejściem(wiaduktem) E65 na Gdańsk, to okej- Elsnerów+część Targówka,a dodatkowo może częściowe rozwiązanie i alternatywa problemu tłoku w 718 i 805??? ( przesiadka i dalej akwałek do Iwleńskiego część osób...???)
Piastów,,II''-O co im chodzi?
Jeszcze kiedyś była propozycja Nowego Światu, ale to chyba nonsens...
Jeśli chodzi o Ks.Janusza,Wola Park,Powązkowską,Arkadię i Jelonki- czemu nie??? Jeżeli ZTM stawia na komuniakcję koeljową również w mieście, to dlaczego PKP nie może wybudowywać nowych stacji na terenie Warszawy??? Kolej to w końcu priorytet ostatnich lat...
A kiedy kamusie by tam dojeżdżały, to może w przyszłości i SKM?
Bródno,Targówek, Niedźwiadek, Mokry ług- wiadomo, popieram.
Stalowa- moze by było wykorzystanie, ale czy aż tak jest ta stacja potrzebna? No chyba, że by kierowcy korzystali...
Radzymińska- jeżeli ta stacja ma być usytuowana tuż za odejściem(wiaduktem) E65 na Gdańsk, to okej- Elsnerów+część Targówka,a dodatkowo może częściowe rozwiązanie i alternatywa problemu tłoku w 718 i 805??? ( przesiadka i dalej akwałek do Iwleńskiego część osób...???)
Piastów,,II''-O co im chodzi?
Jeszcze kiedyś była propozycja Nowego Światu, ale to chyba nonsens...
"Pociąg zawsze dojedzie"
Paweł Ney
Jakoś tak wyszło, że czestotliwość kursowania mojej linii na tym forum zmniejszyła sie To tylko efekt uboczny.
Zły chłopiec i troll pozdrawia
Paweł Ney
Jakoś tak wyszło, że czestotliwość kursowania mojej linii na tym forum zmniejszyła sie To tylko efekt uboczny.
Zły chłopiec i troll pozdrawia
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27440
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
No to należy poprawiać te właśnie!MeWa pisze:ale liczy się droga od wyjścia, możliwymi drogami
Porównanie obrazowe - stacja Wwa Ks Janusza to tak jak zatrzymywanie E-4 na Kanale Żerańskim.ziomal pisze:Jeżeli ZTM stawia na komuniakcję koeljową również w mieście, to dlaczego PKP nie może wybudowywać nowych stacji na terenie Warszawy???
Aaaa z wschodnich krańców peronów podmiejskich WWO jest zejście na przystanku autobusowe na Trasie TysiącleciaJotPeCet pisze:Przystanki kolejowe Warszawa Utrata i Warszawa Wiatraczna mają się znajdować praktycznie pod wiaduktami Wschodniej Obwodnicy Śródmieścia.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36672
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Właśnie, też to chciałem zauważyćJotPeCet pisze:Przystanki kolejowe Warszawa Utrata i Warszawa Wiatraczna mają się znajdować praktycznie pod wiaduktami Wschodniej Obwodnicy Śródmieścia.
Jeszcze jedno powinno się zrobić: mowa była o możliwej likwidacji pętli Wiatraczna. W takiej sytuacji aż się prosi zrobić odnogę wzdłuż Nowowiatracznej z pętlą przy torach, przy drugiej z wspominanych stacji.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Tylko, czy projektanci wpadną na taki projekt...?Bastian pisze:Jeszcze jedno powinno się zrobić: mowa była o możliwej likwidacji pętli Wiatraczna. W takiej sytuacji aż się prosi zrobić odnogę wzdłuż Nowowiatracznej z pętlą przy torach, przy drugiej z wspominanych stacji.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36672
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Oni nawet na Płowiecką nie mogą wpaść...
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
...to trzeba im go podsunąć...
[ Dodano: 2007-07-05, 23:47 ]
Czy w kontekście SKM czy kamusiów...
[ Dodano: 2007-07-05, 23:47 ]
Zależy, jak na to patrzeć...Fikander pisze:ziomal napisał/a:
Jeżeli ZTM stawia na komuniakcję koeljową również w mieście, to dlaczego PKP nie może wybudowywać nowych stacji na terenie Warszawy???
Porównanie obrazowe - stacja Wwa Ks Janusza to tak jak zatrzymywanie E-4 na Kanale Żerańskim.
Czy w kontekście SKM czy kamusiów...
"Pociąg zawsze dojedzie"
Paweł Ney
Jakoś tak wyszło, że czestotliwość kursowania mojej linii na tym forum zmniejszyła sie To tylko efekt uboczny.
Zły chłopiec i troll pozdrawia
Paweł Ney
Jakoś tak wyszło, że czestotliwość kursowania mojej linii na tym forum zmniejszyła sie To tylko efekt uboczny.
Zły chłopiec i troll pozdrawia
no włąsnie, w ogóle nie widzę wiekszego sensu dla tych stacji. Skąd dokąd będą tamtędy jezdzic pociągi? wydłuzą kursy z Legionowa do Pruszkowa przez Wola Park i Gołąbki? jakos nie widze popularności tej trasyFikander pisze:MeWa napisał/a:
Warszawa Wola Park, Warszawa Fort Wola, Warszawa Jelonki, Warszawa Księcia Janusza
Kolejny tramwaj, tym razem hipermarketowy. No i Warszawa Księcia Janusza, między Laskiem na Kole, WZL, a ogródkami działkowymi. Miszczowska lokalizacja.
_________________
pytanie pomocnicze: ile osób korzysta z kolei na odcinku Wwa Wola-Wwa Gdańska?
PURA VIDA!
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27440
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
W szczytowych kursach sporo, kilkadziesiąt osób na pociąg. Przy zwiększeniu szlakowej do przyzwoitych wartości mogłoby być ich znacznie więcej - zarówno Koło, jak i zwłaszcza Kasprzaka są doskonale skomunikowane z równoleżnikowymi ciągami komunikacyjnymi, czego brakuje przy Gdańskim.mariow pisze: pytanie pomocnicze: ile osób korzysta z kolei na odcinku Wwa Wola-Wwa Gdańska?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Kolejarze nie chcą budować nowych stacji
Krzysztof Śmietana2007-07-09, ostatnia aktualizacja 2007-07-09 23:49
Zamiast zbudować nowe przystanki kolejowe przy dużych osiedlach, kolejarze wolą wydać miliony euro na przebudowę peronów, na których prawie nikt nie wsiada do pociągów
Tu widać, że dwozrec warszawa Praga jest i pusty i zdewastowany
Fot. Agnieszka Kosiec / AG
Smętny widok: opuszczona i wyludniona stacja Warszawa Praga
Fot. Agnieszka Kosiec / AG
Aż 736 mln zł będzie kosztować modernizacja 20-kilometrowej linii między Dworcem Wschodnim a Legionowem. Prawie 85 proc. tej kwoty daje Unia Europejska. To jeden z najbardziej zaniedbanych odcinków torów na trasie z Warszawy do Trójmiasta. Pociągi muszą tu zwalniać do 30-40 km na godz. Remont zacznie się w sierpniu i potrwa przynajmniej do końca 2008 r. Potem wreszcie będzie można jeździć znacznie szybciej.
Niestety, przy okazji tej inwestycji kolejarze zlekceważyli propozycje niektórych ekspertów zgłaszane podczas konsultacji społecznych. Radzono, by podczas remontu zbudować nowe przystanki, z których mogliby korzystać mieszkańcy Bródna czy Targówka jadący do centrum. Krzysztof Rytel, społeczny rzecznik niezmotoryzowanych, proponował, by zbudować przynajmniej trzy dodatkowe przystanki: Radzymińska, św. Wincentego i Bródno (przy Bartniczej). Szczególnie ten ostatni przystanek byłby bardzo korzystnie położony. W pobliskich blokach mieszka nawet kilka tysięcy osób. Dojazd kolejką do stacji metra Dworzec Gdański zająłby im tylko kilka minut.
W spółce PKP Polskie Linie Kolejowe nikt o tym jednak nie pomyślał. - To prawdziwy skandal - ocenia Wojciech Szymalski ze stowarzyszenia Zielone Mazowsze i biura społecznego rzecznika niezmotoryzowanych.
- Spółka Polskie Linie Kolejowe wyznacza sobie wąski cel: poprawić przejazd do Trójmiasta. A zapomina o innych potrzebach, bardziej lokalnych - ocenia Adrian Furgalski, ekspert ds. transportu.
Zamiast budowy nowych przystanków kolej wyda mnóstwo pieniędzy na modernizację istniejących: Choszczówka, Płudy, Żerań i Praga, choć z tej ostatniej korzysta znikoma liczba pasażerów. Powód - przystanek Praga znajduje się na odludziu.
Prezes PKP PLK Krzysztof Celiński broni się, że decyzje o kształcie remontu linii zapadły przed jego przyjściem do spółki - w latach 2003-04. Wtedy był prezesem Metra Warszawskiego. Nie wie, kiedy mogłyby powstać brakujące przystanki na trasie do Legionowa. - Na to potrzeba dużych pieniędzy - przyznaje.
Szef Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta liczy, że jeszcze nic nie jest stracone. W tym tygodniu zamierza rozmawiać o nowych przystankach z kolejarzami.
Na zeszłotygodniowej konferencji prezesa PKP SA Andrzeja Wacha w sprawie frekwencji na przystanku we Włoszczowie (Świętokrzyskie) padło tylko enigmatycznie zapewnienie, że te brakujące stacje na Bródnie i Targówku powstaną do 2012 r.
W tym roku zacznie się zaś budowa dodatkowych przystanków kolejowych na linii z Warszawy do Piaseczna - pod Al. Jerozolimskimi niedaleko Blue City i przy ul. Żwirki i Wigury.
Kolej wspólnie z miastem chce też zbudować nowe perony w Ursusie przy osiedlach Niedźwiadek i Czechowice. Według optymistycznych założeń pierwsi pasażerowie wsiedliby tam do pociągu w 2009 r. Dyrektor Ruta planuje też wiele innych przystanków kolejowych, m.in. na towarowej linii z Odolan do Dworca Gdańskiego - np. przy centrach handlowych Arkadia czy Wola Park. Trudno jednak mówić o konkretnych terminach budowy.
Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]