Nowe przystanki kolejowe w Warszawie

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 04 lip 2007, 20:54

Przystanki kolejowe Warszawa Utrata i Warszawa Wiatraczna mają się znajdować praktycznie pod wiaduktami Wschodniej Obwodnicy Śródmieścia. ZTM zabiega o to, aby na wiaduktach znajdowały się przystanki z zejściami na perony. Jest prawdopodobieństwo że będzie to jedna para przystanków - przystanki kolejowe nie są rozmieszczone daleko od siebie.
Rezerwa na perony (wyspa centralna) już jest: na linii otwockiej - na wschód od ulicy Wiatracznej, a na linii siedleckiej - na wschód od wiaduktu przy posterunku odg. Podskarbińska.
Polityka złym doradcą w pracy!

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 04 lip 2007, 21:24

Solaris U10 pisze:A jesteś w stanie podać ich lokalizacje?
Warszawa Rondo Żaba powinna być przy posterunku Warszawa Targówek.

Awatar użytkownika
ziomal
Posty: 2191
Rejestracja: 02 cze 2006, 20:22
Lokalizacja: Gabinet Cieni ZTM Pion Wentylacyjny

Post autor: ziomal » 04 lip 2007, 23:15

Utratę popieram. Dlaczego??? W sam weekend wykorzystanie 138 w Utracie i okolicy jest całkiem niezłe. A pozatym jeżeli by na to spojrzeć dokładniej, to dość ciekawa okolica, do krajobrazpowych miejskich zdjęć fenomenalna. ;-) Trochę ludzi tam mieszka. A gdyby przechodziłą tam obwodnica praska, to taka stacja na pewno by się przydała. Jeżeli stworzymy alternatywę, to potem łatwo jest to połączyć z innym pomysłem, dograć i mamy odpowiednie połączenie czy świetny punkt przesiadkowy w daaalekiej przyszłości. Po prostu takie miejsca również moga się rozwijać mimo tego, co jest teraz. Jeśli chodzi o Wiatraczną- to zależy. Niedaleko mamy przecież Olszynkę Grochowską i Gocławek. Ale tu też chodzi o rozwój. Lepiej teraz w jakieś miejsce zainwestować, niż potem narzekać, że trudno o komunikacje w danym miejscu, trudno jest dojechać itp.
Jeśli chodzi o Ks.Janusza,Wola Park,Powązkowską,Arkadię i Jelonki- czemu nie??? Jeżeli ZTM stawia na komuniakcję koeljową również w mieście, to dlaczego PKP nie może wybudowywać nowych stacji na terenie Warszawy??? Kolej to w końcu priorytet ostatnich lat... O-) [-X
A kiedy kamusie by tam dojeżdżały, to może w przyszłości i SKM? :D
Bródno,Targówek, Niedźwiadek, Mokry ług- wiadomo, popieram.
Stalowa- moze by było wykorzystanie, ale czy aż tak jest ta stacja potrzebna? :-s No chyba, że by kierowcy korzystali... O-)
Radzymińska- jeżeli ta stacja ma być usytuowana tuż za odejściem(wiaduktem) E65 na Gdańsk, to okej- Elsnerów+część Targówka,a dodatkowo może częściowe rozwiązanie i alternatywa problemu tłoku w 718 i 805??? ( przesiadka i dalej akwałek do Iwleńskiego część osób...???)
Piastów,,II''-O co im chodzi?
Jeszcze kiedyś była propozycja Nowego Światu, ale to chyba nonsens... 8-[
"Pociąg zawsze dojedzie"
Paweł Ney


Jakoś tak wyszło, że czestotliwość kursowania mojej linii na tym forum zmniejszyła sie ;-) To tylko efekt uboczny.

Zły chłopiec i troll pozdrawia

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 04 lip 2007, 23:28

a właśnie, brakuje mi na ten liście stacji między Powiślem a Śródmieściem ;]

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 04 lip 2007, 23:29

Stacja Arkadia jest niepotrzebna. Koniec peronu Dw. Gdańskiego jest 200m od Arkadii. Tak samo jak stacja Stalowa. Do stacji Żaba będzie koło 300m (licząc końca peronów, oraz że stacja Stalowa będzie w rejonie zajezdni autobusowej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 04 lip 2007, 23:46

Koniec końcem, ale liczy się droga od wyjścia, możliwymi drogami, a nie w linii prostej od końca peronu...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27440
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 04 lip 2007, 23:58

MeWa pisze:ale liczy się droga od wyjścia, możliwymi drogami
No to należy poprawiać te właśnie!
ziomal pisze:Jeżeli ZTM stawia na komuniakcję koeljową również w mieście, to dlaczego PKP nie może wybudowywać nowych stacji na terenie Warszawy???
Porównanie obrazowe - stacja Wwa Ks Janusza to tak jak zatrzymywanie E-4 na Kanale Żerańskim.
JotPeCet pisze:Przystanki kolejowe Warszawa Utrata i Warszawa Wiatraczna mają się znajdować praktycznie pod wiaduktami Wschodniej Obwodnicy Śródmieścia.
Aaaa z wschodnich krańców peronów podmiejskich WWO jest zejście na przystanku autobusowe na Trasie Tysiąclecia :>
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 05 lip 2007, 9:52

JotPeCet pisze:Przystanki kolejowe Warszawa Utrata i Warszawa Wiatraczna mają się znajdować praktycznie pod wiaduktami Wschodniej Obwodnicy Śródmieścia.
Właśnie, też to chciałem zauważyć ;)

Jeszcze jedno powinno się zrobić: mowa była o możliwej likwidacji pętli Wiatraczna. W takiej sytuacji aż się prosi zrobić odnogę wzdłuż Nowowiatracznej z pętlą przy torach, przy drugiej z wspominanych stacji.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 05 lip 2007, 10:07

Bastian pisze:Jeszcze jedno powinno się zrobić: mowa była o możliwej likwidacji pętli Wiatraczna. W takiej sytuacji aż się prosi zrobić odnogę wzdłuż Nowowiatracznej z pętlą przy torach, przy drugiej z wspominanych stacji.
Tylko, czy projektanci wpadną na taki projekt...?
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 05 lip 2007, 10:13

Oni nawet na Płowiecką nie mogą wpaść... :roll: ](*,)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
ziomal
Posty: 2191
Rejestracja: 02 cze 2006, 20:22
Lokalizacja: Gabinet Cieni ZTM Pion Wentylacyjny

Post autor: ziomal » 05 lip 2007, 23:46

...to trzeba im go podsunąć... ;-)

[ Dodano: 2007-07-05, 23:47 ]
Fikander pisze:ziomal napisał/a:
Jeżeli ZTM stawia na komuniakcję koeljową również w mieście, to dlaczego PKP nie może wybudowywać nowych stacji na terenie Warszawy???


Porównanie obrazowe - stacja Wwa Ks Janusza to tak jak zatrzymywanie E-4 na Kanale Żerańskim.
Zależy, jak na to patrzeć...
Czy w kontekście SKM czy kamusiów...
"Pociąg zawsze dojedzie"
Paweł Ney


Jakoś tak wyszło, że czestotliwość kursowania mojej linii na tym forum zmniejszyła sie ;-) To tylko efekt uboczny.

Zły chłopiec i troll pozdrawia

mgs84
Posty: 138
Rejestracja: 28 sie 2006, 21:20
Lokalizacja: Korzona street

Post autor: mgs84 » 05 lip 2007, 23:53

MeWa pisze: Warszawa Stalowa,
Ciekawy pomysł, ale po przedłużeniu ulicy Stalowej do Pratulińskiej.

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 06 lip 2007, 15:00

Fikander pisze:MeWa napisał/a:
Warszawa Wola Park, Warszawa Fort Wola, Warszawa Jelonki, Warszawa Księcia Janusza


Kolejny tramwaj, tym razem hipermarketowy. No i Warszawa Księcia Janusza, między Laskiem na Kole, WZL, a ogródkami działkowymi. Miszczowska lokalizacja.
_________________
no włąsnie, w ogóle nie widzę wiekszego sensu dla tych stacji. Skąd dokąd będą tamtędy jezdzic pociągi? wydłuzą kursy z Legionowa do Pruszkowa przez Wola Park i Gołąbki? jakos nie widze popularności tej trasy

pytanie pomocnicze: ile osób korzysta z kolei na odcinku Wwa Wola-Wwa Gdańska?
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27440
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 06 lip 2007, 15:43

mariow pisze: pytanie pomocnicze: ile osób korzysta z kolei na odcinku Wwa Wola-Wwa Gdańska?
W szczytowych kursach sporo, kilkadziesiąt osób na pociąg. Przy zwiększeniu szlakowej do przyzwoitych wartości mogłoby być ich znacznie więcej - zarówno Koło, jak i zwłaszcza Kasprzaka są doskonale skomunikowane z równoleżnikowymi ciągami komunikacyjnymi, czego brakuje przy Gdańskim.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 10 lip 2007, 0:09

Obrazek
Kolejarze nie chcą budować nowych stacji
Krzysztof Śmietana2007-07-09, ostatnia aktualizacja 2007-07-09 23:49

Zamiast zbudować nowe przystanki kolejowe przy dużych osiedlach, kolejarze wolą wydać miliony euro na przebudowę peronów, na których prawie nikt nie wsiada do pociągów

Obrazek
Tu widać, że dwozrec warszawa Praga jest i pusty i zdewastowany
Fot. Agnieszka Kosiec / AG

Obrazek
Smętny widok: opuszczona i wyludniona stacja Warszawa Praga
Fot. Agnieszka Kosiec / AG

Obrazek

Aż 736 mln zł będzie kosztować modernizacja 20-kilometrowej linii między Dworcem Wschodnim a Legionowem. Prawie 85 proc. tej kwoty daje Unia Europejska. To jeden z najbardziej zaniedbanych odcinków torów na trasie z Warszawy do Trójmiasta. Pociągi muszą tu zwalniać do 30-40 km na godz. Remont zacznie się w sierpniu i potrwa przynajmniej do końca 2008 r. Potem wreszcie będzie można jeździć znacznie szybciej.

Niestety, przy okazji tej inwestycji kolejarze zlekceważyli propozycje niektórych ekspertów zgłaszane podczas konsultacji społecznych. Radzono, by podczas remontu zbudować nowe przystanki, z których mogliby korzystać mieszkańcy Bródna czy Targówka jadący do centrum. Krzysztof Rytel, społeczny rzecznik niezmotoryzowanych, proponował, by zbudować przynajmniej trzy dodatkowe przystanki: Radzymińska, św. Wincentego i Bródno (przy Bartniczej). Szczególnie ten ostatni przystanek byłby bardzo korzystnie położony. W pobliskich blokach mieszka nawet kilka tysięcy osób. Dojazd kolejką do stacji metra Dworzec Gdański zająłby im tylko kilka minut.

W spółce PKP Polskie Linie Kolejowe nikt o tym jednak nie pomyślał. - To prawdziwy skandal - ocenia Wojciech Szymalski ze stowarzyszenia Zielone Mazowsze i biura społecznego rzecznika niezmotoryzowanych.

- Spółka Polskie Linie Kolejowe wyznacza sobie wąski cel: poprawić przejazd do Trójmiasta. A zapomina o innych potrzebach, bardziej lokalnych - ocenia Adrian Furgalski, ekspert ds. transportu.

Zamiast budowy nowych przystanków kolej wyda mnóstwo pieniędzy na modernizację istniejących: Choszczówka, Płudy, Żerań i Praga, choć z tej ostatniej korzysta znikoma liczba pasażerów. Powód - przystanek Praga znajduje się na odludziu.

Prezes PKP PLK Krzysztof Celiński broni się, że decyzje o kształcie remontu linii zapadły przed jego przyjściem do spółki - w latach 2003-04. Wtedy był prezesem Metra Warszawskiego. Nie wie, kiedy mogłyby powstać brakujące przystanki na trasie do Legionowa. - Na to potrzeba dużych pieniędzy - przyznaje.

Szef Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta liczy, że jeszcze nic nie jest stracone. W tym tygodniu zamierza rozmawiać o nowych przystankach z kolejarzami.

Na zeszłotygodniowej konferencji prezesa PKP SA Andrzeja Wacha w sprawie frekwencji na przystanku we Włoszczowie (Świętokrzyskie) padło tylko enigmatycznie zapewnienie, że te brakujące stacje na Bródnie i Targówku powstaną do 2012 r.

W tym roku zacznie się zaś budowa dodatkowych przystanków kolejowych na linii z Warszawy do Piaseczna - pod Al. Jerozolimskimi niedaleko Blue City i przy ul. Żwirki i Wigury.

Kolej wspólnie z miastem chce też zbudować nowe perony w Ursusie przy osiedlach Niedźwiadek i Czechowice. Według optymistycznych założeń pierwsi pasażerowie wsiedliby tam do pociągu w 2009 r. Dyrektor Ruta planuje też wiele innych przystanków kolejowych, m.in. na towarowej linii z Odolan do Dworca Gdańskiego - np. przy centrach handlowych Arkadia czy Wola Park. Trudno jednak mówić o konkretnych terminach budowy.


Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ