Marki, Radzymin, Wołomin
Moderator: Wiliam
Marki, Radzymin, Wołomin
A z drugiej strony warto wspomnieć, że Rada Marek podjęła decyzje aby Burmistrz podjął kroki abt zlikwidować linię 805 a w zamian przedłużyć 190 do nowej pętli przy ulicy Dużej.
Załubice to gmina Radzymin.Busmann pisze:Ciekawi mnie, czy będą to kursy sezonowe, czy stałe i czy zimą będzie dużo ludzi nimi jeździło. Bo w sumie, to do Załubic można na upartego wyciągnąć...
Burmistrz Radzymina stwierdził kiedyś że jego współpraca z ZTM nie interesuje gdyż jest za drogi z punktu widzenia gminy, a poza tym nie jest w stanie załatwić problemu przewozów pasażerskich na terenie całej gminy, a jedynie na wybranych relacjach.
A to wg. burmistrza Radzymina jest argumentem dyskwalifikującym ZTM, gdyż podatki płacą wszyscy, a ZTM by nie jeździł wszędzie.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą
Nie porównywał bym sytuacji Starych Babic oraz Radzymina.
Gdybym napisał że znam idealnie realia drogowe gminy Radzymin to bym przesadził, ale trochę na ten temat wiem, i tam ułożenie idealnego układu komunikacyjnego może być trudne.
Wioski tam są rozrzucone praktycznie po całym terenie. Z drugiej zaś strony w Radzyminie oczekują komunikacji, która by wszystkie te wioski łączyła z Radzyminem, a potem bezpośrednio z Warszawą.
Efekt tego byłby taki, że trzeba by tam puścić ze 3-4 oddzielne linie, które by miały częstotliwość porównywalną do wiejskiego PKS-u z kursem co 2 godziny każda, i pewnie każda z nich by musiała mieć co najmniej jedną wersję podjazdowych kursów do jakiejś z wiosek.
Powstała by w efekcie taka siatka połączeń, jakiej by się najlepszy PKS nie powstydził - a na takie lokalne podjazdy we wszystkie możliwe kierunki by się pewnie ZTM nie zgodził.
I sprawa druga to drogi - w wielu przypadkach nawet jak jest asfalt, to się ledwo dwa samochody osobowe mogą minąć.
Pomijam jeszcze inną rzecz - jak by powstały takie linie, to trzeba je jakoś do Warszawy dociągnąć. Przez Nieporęt to trochę bez sensu, a przez Marki... jak mają dołożyć Markom takie linie z kursem co 2 godziny każda, i jeszcze ZTM ma żądać za nie od Marek dopłat jak do pełnowartościowych linii podmiejskich jakie są obecnie w Markach to dziękuje bardzo - szkoda publicznych pieniędzy. Nie ma potrzeby zamieniać Marek w drugi Raszyn, który jest miejscem tranzytowym dla linii, które mają po kilka kursów dziennie każda.
Gdybym napisał że znam idealnie realia drogowe gminy Radzymin to bym przesadził, ale trochę na ten temat wiem, i tam ułożenie idealnego układu komunikacyjnego może być trudne.
Wioski tam są rozrzucone praktycznie po całym terenie. Z drugiej zaś strony w Radzyminie oczekują komunikacji, która by wszystkie te wioski łączyła z Radzyminem, a potem bezpośrednio z Warszawą.
Efekt tego byłby taki, że trzeba by tam puścić ze 3-4 oddzielne linie, które by miały częstotliwość porównywalną do wiejskiego PKS-u z kursem co 2 godziny każda, i pewnie każda z nich by musiała mieć co najmniej jedną wersję podjazdowych kursów do jakiejś z wiosek.
Powstała by w efekcie taka siatka połączeń, jakiej by się najlepszy PKS nie powstydził - a na takie lokalne podjazdy we wszystkie możliwe kierunki by się pewnie ZTM nie zgodził.
I sprawa druga to drogi - w wielu przypadkach nawet jak jest asfalt, to się ledwo dwa samochody osobowe mogą minąć.
Pomijam jeszcze inną rzecz - jak by powstały takie linie, to trzeba je jakoś do Warszawy dociągnąć. Przez Nieporęt to trochę bez sensu, a przez Marki... jak mają dołożyć Markom takie linie z kursem co 2 godziny każda, i jeszcze ZTM ma żądać za nie od Marek dopłat jak do pełnowartościowych linii podmiejskich jakie są obecnie w Markach to dziękuje bardzo - szkoda publicznych pieniędzy. Nie ma potrzeby zamieniać Marek w drugi Raszyn, który jest miejscem tranzytowym dla linii, które mają po kilka kursów dziennie każda.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą
- Colony
- Posty: 2932
- Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
- Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
- Kontakt:
Jeśli są warunki drogowe i gmina płaci to raczej na pewno się zgodzi, ale rozumiem sytuację, że w tym momencie jest to dla Radzymina kompletnie nieopłacalne. Niemniej taki (krakowski) model się sprawdza.Predator pisze:Powstała by w efekcie taka siatka połączeń, jakiej by się najlepszy PKS nie powstydził - a na takie lokalne podjazdy we wszystkie możliwe kierunki by się pewnie ZTM nie zgodził.
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)
-
- Posty: 1934
- Rejestracja: 25 gru 2005, 23:29
- Lokalizacja: Dolny Mokotów
-
- Posty: 1934
- Rejestracja: 25 gru 2005, 23:29
- Lokalizacja: Dolny Mokotów
Radzymin dlatego nie chce, bo teraz ma komunikację (z punktu widzenia gminy) nie dość że darmową, to na dodatek większość tych "przewoźników" dysponujących po jednym autobusie parkowanym i serwisowanym u teścia pod stodołą jest zarejestrowana na terenie gminy Radzymin, więc pieniądze z podatków idą do kasy gminy.
Z urzędniczego punktu widzenia raj na ziemi...
Z urzędniczego punktu widzenia raj na ziemi...
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą
Tu akurat zwróciłeś uwagę na inny problem. Niestety obecnie sytuacja jest taka, że gminy (obrazowo mówiąc) płacą jak za kawior, a w zamian dostają kurze jajko, i to na dodatek trochę już zaśmiardłe.inż. Glonojad pisze:Nie bardzo widzę, w jaki sposób dyliżans MZA co dwie godziny obsługiwany lewarem w fazie agonalnym miałby być dla pasażera lepszy...
A wracając do meritum, to jedyna korzyść jest taka, że w przejazdach regularnych na bilecie okresowym jest sporo taniej, a i kurs jest pewniejszy.
Nie rzadko sam Radzymin potrafi być już od około 20 odcięty od świata w stronę Warszawy, jak i od około 22:30 w stronę Radzymina. Kursy teoretycznie są z Radzymina do 21, a do Radzymina do 23:30, ale w praktyce ich często nie ma. A jednak co linia ZTM to ZTM.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Optimum byłaby własna komunikacja Radzymina - za mniejsze pieniądze dostałby lepszą regularność kursowania. Wiem, że pasażer wtedy zapłaci niemniej niż teraz, ale nie podejrzewam, żeby gmina była jakoś strasznie bogata.
Aha - ja osobiście nie uważam Babic za zbyt dobry przykład - to typowy socjokom, a aut z WZ na blachac w Wawie coraz więcej...
Aha - ja osobiście nie uważam Babic za zbyt dobry przykład - to typowy socjokom, a aut z WZ na blachac w Wawie coraz więcej...
Oni tam w Radzyminie podobno coś już kombinują w tym temacie. Od 2-3 lat słychać że już jest przewoźnik, który skomunikuje całą gminę z Warszawą busami do samego centrum, zaoferuje bilety miesięczne etc. Cały czas się mówi że rozmowy są już na etapie końcowym i... i nic z tego od wielu lat nie wynika.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą
Jeśli to jest szczyt marzeń Radzymina, to ja współczuję tamtejszym mieszkańcom...Predator pisze:Od 2-3 lat słychać że już jest przewoźnik, który skomunikuje całą gminę z Warszawą busami do samego centrum, zaoferuje bilety miesięczne etc.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43