Dyskusja o 521

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 08 sie 2007, 10:56

reserved pisze:410 wracało również bodajże Saską i za TŁ skręcało w prawo i dojeżdżało do trasy.
Tylko w czasie remontu. Powodowało to tragiczne przedłużenie czasu podróży. O-)
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 08 sie 2007, 10:57

reserved pisze:410 wracało również bodajże Saską i za TŁ skręcało w prawo i dojeżdżało do trasy.
a jezeliby tamtędy skierować E-5? tzn z Gocławia przez TŁ, Pl.Konstytucji i Aleje, zamiast przez Rondo Waszyngtona?
PURA VIDA!

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 08 sie 2007, 10:58

Colony pisze:Tylko w czasie remontu. Powodowało to tragiczne przedłużenie czasu podróży. O-)
Aha... bo ja pamiętam gdyż sam przez pewien czas wsiadałem przy Saskiej w coś na TŁ.
A mówiąc o przedłużeniu czasu podróży to chodzi Ci o korki?

[ Dodano: 2007-08-08, 11:00 ]
mariow pisze:a jezeliby tamtędy skierować E-5? tzn z Gocławia przez TŁ, Pl.Konstytucji i Aleje, zamiast przez Rondo Waszyngtona?
W sumie straciłoby jedynie Rondo Waszyngtona i w pewnym sensie palma... To jest jakaś myśl, aczkolwiek TŁ ma i tak już dużo linii więc byle czego tam nie wpuszczajmy:)

slav
Posty: 233
Rejestracja: 04 lip 2007, 14:20

Post autor: slav » 08 sie 2007, 11:07

Wracając do tematu. Proponuję zostawić 125 na obecnej trasie przez Prostą i Świętokrzyską, wszak na Wolskiej i Al.Solidarności zawsze było i jest częste 26. Wywalić wreszcie bezsensowne 105, które dubluje 125. I niech szybko wraca 109, które ew. można przedłuzyć do Pl. Trzech Krzyży, tylko nie wiem czy to ma sens bo korki w Alejach bardzo psują punktualność a jeździć jest tam czym.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 sie 2007, 11:08

A 26 należy wzmocnić do 7,5 w święta, 21 być może puszczając Zieleniecką - Waszyngtona.
Możnaby też się pobawić w manewr pt. skrócenie 8 w DS do Zielenieckiej (albo co drugiego kursu wzmocnionego 26 do Wschodniego?)

slav
Posty: 233
Rejestracja: 04 lip 2007, 14:20

Post autor: slav » 08 sie 2007, 11:13

inż. Glonojad pisze:A 26 należy wzmocnić do 7,5 w święta, 21 być może puszczając Zieleniecką - Waszyngtona.
Możnaby też się pobawić w manewr pt. skrócenie 8 w DS do Zielenieckiej (albo co drugiego kursu wzmocnionego 26 do Wschodniego?)
Że niby jak co drugi kurs 26? Raz Wiatrak raz Wschodni? Pachnie bezsensem, pamiętajmy o 46.

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 08 sie 2007, 11:18

A mówiąc o przedłużeniu czasu podróży to chodzi Ci o korki?
Nie tylko, po prostu przejazd na trasie Egipska-Ateńska-Wał-Most był średnio o 4-5 minut krótszy (a przeważnie więcej) niż przejazd Egipska-Saska-Brazylijska-U.S.A.-Most.
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 sie 2007, 11:18

slav pisze:
Że niby jak co drugi kurs 26? Raz Wiatrak raz Wschodni? Pachnie bezsensem, pamiętajmy o 46.
W DS?
A jest to rozwiązanie na Zachodzie znane.

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 08 sie 2007, 11:24

slav pisze:Wywalić wreszcie bezsensowne 105, które dubluje 125. I niech szybko wraca 109, które ew. można przedłuzyć do Pl. Trzech Krzyży, tylko nie wiem czy to ma sens (...)
Napisałem już wcześniej co o tym sądzę i podałem konkretne argumenty, iż nie ma to absolutnie żadnego sensu :-$

[ Dodano: 2007-08-08, 11:28 ]
inż. Glonojad pisze:A 26 należy wzmocnić do 7,5 w święta, 21 być może puszczając Zieleniecką - Waszyngtona.
Możnaby też się pobawić w manewr pt. skrócenie 8 w DS do Zielenieckiej (albo co drugiego kursu wzmocnionego 26 do Wschodniego?)
Całe 26 dać na KAWĘCZYŃSKĄ (jeśli byłyby kłopoty z pojemnością, to skrócić 7 do WSHCODNIEGO), 13 na WIATRACZNĄ, a 21 bez zmian (w razie konieczności wzmacniamy). Nowe Bemowo zyskuje połączenie z wcześniejszym (od LUBELSKIEJ do WIATRACZNEJ) ciągiem Grochowskiej, Jelonki zaś miast mieć tam aż dwa, dostają jedno na WSCHODNI. :-k

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 sie 2007, 12:08

Z pewnych względów, o których może kiedy indziej, 26 musi jeździć zasadniczo przez zespół AL. ZIELENIECKA.

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 08 sie 2007, 12:22

Inżynierskich, czy może raczej politycznych? :>

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 sie 2007, 12:35

Ujmę tak - jak chcesz mieć na 26 co 5 minut niskopodłogowca, to inaczej raczej tego zrobić nie można.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 08 sie 2007, 13:38

Jarek pisze:
521 pójdzie bardzo, bardzo szybko w piach. Zakład?
Osstrooo! :-"
Ja cały czas się łudzę nadzieją że jednak nie
A łudzisz się, że ludzie będą woleli stare gruchoty na 521 zamiast nowych tramwajów? Może się okazać, że komfort + świetna częstotliwość same wpędza 521 do grobu. Na obecnej trasie tej linii.
Dlatego proponowałem go Świętokrzyskim.
A korki na Świętokrzyskiej wcale nie są pewnie większe,
niż w Al.Jerozolimskich popołudniami.
Buspasa tam się nie da wywalczyć?

[ Dodano: 2007-08-08, 13:40 ]
reserved pisze:
inż. Glonojad pisze:Prom na Marsa też miałby frekwencję.
Trochę powagi #-o .
Czemu by zabierac ludziom autobus, tylko dlatego że dubluje również przepełniony tramwaj?
Czy naprawdę nie możesz poczekać z osądami do otwarcia Al.Jerozolimskich?
Ma się dużo zmienić, czy to tak trudno zauważyć? A czy się zmieni, to się dopiero zobaczy.

[ Dodano: 2007-08-08, 13:44 ]
Dennis pisze:
Łukasz pisze:Ale czy w ogóle powrót na trasę WZ w poprzednim kształcie jest konieczny...
Jak się da przyśpieszyć, to najzdrowsze byłoby skrócenie gdzieś na Pragę,
żeby jednak nie dublowało tego 26 może połączenie ze 169,
choć akurat dla tego drugiego Dw.Wschodni jest punktem strategicznym?

Inna rzecz, która chodzi mi po głowie, to od Pl.Szembeka: Chłopickiego,
Szaserów, do Lubelskiej, Mostem Świętokrzyskim na Dw.Centralny, zamiast 102.
Wtedy 521 Mostem Świętokrzyskim (prosto jest 9, są 507 i 517, 158, które może
jeździć po prostu częściej) do Centralnego. Wywalenie 102 pozwoliłoby zwiększyć
częstotliwość linii, które przejmują jego obsługę.

Na Ochocie można zawsze coś tam dać do Centralnego, może po prostu 150 przez JPII?
Co to za bzdury sakramenckie??!!! :shock: #-o Przejedź się kolego raz z Jelonek tym 125, a dopiero potem łaskawie mądraluj :-$ 125 jeśli skracać, to OD JELONEK, np. od Szembeka przez Chłopickiego na OLSZYNKĘ. Nie tylko ze względu na Jelonki linia nie powinna być na odcinku WIATRAK - GÓRCZEWSKA wogóle ruszana. Także ze względu na pozbawiony innego dojazdu do ścisłego centrum odcinek Grochowskiej (sytuacja poprawi się, jak wróci 8, ale i tak dojazd na ciąg Świętokrzyskiej jest bardzo cenny dla tego rejonu). Poza tym 125 zapewnia obecnie (wraz ze 178 i 506) znakomitą obsługę ciągu Kasprzaka - Prosta - Świętokrzyska (wreszcie da się tamtędy podróżować busem w ludzkich warunkach) oraz, wreszcie, komunikację na całym ciągu Świętokrzyska - Most Świętokrzyski - Grochowska, o co prosiło się od dawna.
IMHO jest to jedna z najlepszych zmian wprowadzonych przy okazji remontu torów w Alejach. I mam nadzieję, że linia ta w niezmienionej formie (przynajmniej od GÓRCZEWSKIEJ do WIATRACZNEJ) pozostanie na stałe :!:

Uspokój się, akurat strona Jelonkowska nie podlega pod ten projekt.

Wiadomo, że jak się zabierze, to coś trzeba dać, ale przecież po co pomyśleć moment, lepiej się wydzierać.

Super jest ta zmiana, tylko że ludzie jakoś tak nie uważają póki co i nie jeżdżą ani 125, ani nowym 160. Za to jeżdżą 174. Dziwne? 125 może by i było niezłe, ale przyśpieszone.
Poza tym to może właśnie 521 niech tędy jeździ, wtedy na Grochowskiej będzie coś przyśpieszonego.

[ Dodano: 2007-08-08, 13:47 ]
reserved pisze:
Dennis pisze:150 chcą skasować??!
Aj... #-o Kompletnie o nim zapomniałem. Przepraszam. Aczkolwiek 521 stanowi połączenie z Halą Banacha. Więc może 150 skierowac przez Halę Banacha a 521 prosto Białobrzeską i dalej Wawelską i TŁ...?
Możesz mi powiedzieć, po co to 521 Białobrzeską wtedy miałoby jeździć?
Po to tylko, żeby jeździło Białobrzeską a nie Grójecką?
ŁK

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 08 sie 2007, 14:08

Łukasz pisze:Uspokój się, akurat strona Jelonkowska nie podlega pod ten projekt.

Wiadomo, że jak się zabierze, to coś trzeba dać, ale przecież po co pomyśleć moment, lepiej się wydzierać.
Kiedy mnie się 125 podoba :P Zresztą trudno nie dostać kociokwiku jak się czyta fragmentaryczne, nieobejmujące wszystkich aspektów zmian trasowych, rewelacje i to zupełnie przeciwstawne. Ty proponujesz kasację/skrócenie od Wawra do Pragi 125, inny proponuje kasację 105 - zgłupieć można #-o Ja mam inny pomysł: na Jelonkach wszystko zostawić w spokoju, bo ta część układu komunikacyjnego jest ok. Na Pradze zaś, skoro tak, to połączyć to ze 102 i wrzucić na OLSZYNKĘ. Albo z planowanym 143 i na REMBERTÓW. Połączenie Kamionka z ciągiem Świętokrzyskiej przez MŚ oraz obsługa całego ciągu Świętokrzyska - Prosta - Kasprzaka, pomijając już samo łączenie Jelonek ze Śródmieściem oraz Jelonek i Woli z Grochowem, są zbyt cenne i dobrze realizowane, by je niszczyć.
Dlaczego zaś ludzie z Grochowa/Wawra tym nie jeżdżą? Nie potrafię powiedzieć :-? Skoro sa korki, to uczerwonienie linii tamtędy kursuącej jest absurdalne i nic nie da. 521 przez Świętokrzyski? Chyba, że przy połączeniu ze 150, bo dwóch linii z Ochoty na Świętokrzyską jakoś nie widzę. Albo 521 wysłać przez MŚ i Kasprzaka na Jelonki, 125 skrócić od Wawra do WIATRAKA, a na SZCZĘŚLIWICE dać coś z TŁ :-k Tyle, że to nic nie daje w kwestii szybkości połączenia Grochów - Śródmieście via TŚ, tworzy superdługiego potworka o niebotycznym czasie przejazdu 521 i odcina Wawer od dużej części Śródmieścia i Woli =;
Jak dla mnie cały ten wątek o 125 jest histerią kogoś, kto nie wiadomo skąd się tu przeniósł i miał wcześniej nadzieję/omamy, że w Warszawie będzie jechał do pracy tyle, ile we wcześniejszym miejscu zamieszkania (gdzie nie było korków) :-?

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 08 sie 2007, 15:00

Dennis pisze:
Łukasz pisze:Uspokój się, akurat strona Jelonkowska nie podlega pod ten projekt.

Wiadomo, że jak się zabierze, to coś trzeba dać, ale przecież po co pomyśleć moment, lepiej się wydzierać.
Kiedy mnie się 125 podoba :P Zresztą trudno nie dostać kociokwiku jak się czyta fragmentaryczne, nieobejmujące wszystkich aspektów zmian trasowych, rewelacje i to zupełnie przeciwstawne. Ty proponujesz kasację/skrócenie od Wawra do Pragi 125, inny proponuje kasację 105 - zgłupieć można #-o Ja mam inny pomysł: na Jelonkach wszystko zostawić w spokoju, bo ta część układu komunikacyjnego jest ok. Na Pradze zaś, skoro tak, to połączyć to ze 102 i wrzucić na OLSZYNKĘ. Albo z planowanym 143 i na REMBERTÓW. Połączenie Kamionka z ciągiem Świętokrzyskiej przez MŚ oraz obsługa całego ciągu Świętokrzyska - Prosta - Kasprzaka, pomijając już samo łączenie Jelonek ze Śródmieściem oraz Jelonek i Woli z Grochowem, są zbyt cenne i dobrze realizowane, by je niszczyć.
Dlaczego zaś ludzie z Grochowa/Wawra tym nie jeżdżą? Nie potrafię powiedzieć :-? Skoro sa korki, to uczerwonienie linii tamtędy kursuącej jest absurdalne i nic nie da. 521 przez Świętokrzyski? Chyba, że przy połączeniu ze 150, bo dwóch linii z Ochoty na Świętokrzyską jakoś nie widzę. Albo 521 wysłać przez MŚ i Kasprzaka na Jelonki, 125 skrócić od Wawra do WIATRAKA, a na SZCZĘŚLIWICE dać coś z TŁ :-k Tyle, że to nic nie daje w kwestii szybkości połączenia Grochów - Śródmieście via TŚ, tworzy superdługiego potworka o niebotycznym czasie przejazdu 521 i odcina Wawer od dużej części Śródmieścia i Woli =;
Jak dla mnie cały ten wątek o 125 jest histerią kogoś, kto nie wiadomo skąd się tu przeniósł i miał wcześniej nadzieję/omamy, że w Warszawie będzie jechał do pracy tyle, ile we wcześniejszym miejscu zamieszkania (gdzie nie było korków) :-?
Ze 150 to nie za bardzo można połączyć, bo 150 jeździ na Mariensztat :/
Ale nawet mi się takie 521 zamiast 125 na Jelonki podoba, z połączonym 125 i 102.
Tylko mamy przecież jeszcze 506.
Może dzięki temu para 521+506 mogłaby mieć jakąś tam sensowną częstlotliwość.
Ogólnie tak, 125 na Odcinku Wiatraczna - Świętokrzyska zapewnia relację,
której nie było, ale Górczewska - Międzylesie dla linii, która zalicza
dosłownie każdy przystanek jest po prostu nieatrakcyjne, a nawet nieekonomiczne.
A chyba takie 143 jest nawet fajniejsze, po zabraniu z Centrum 515 --
przy okazji ma chyba bardziej odpowiednią do takiego połączenia częstotliwość, niż 102.
Może po wakacjach zaczną jeździć, ale wydaje mi się, że jednak wszystkie potoki na
Południe od Wiatracznej do Centrum są po prostu zdominowane przez tramwaje.
Dlatego takie 102 z Olszynki, które by dopiero na Wiatracznej dołączało do tramwajów,
wydaje się też logiczną alternatywą.
ŁK

ODPOWIEDZ