Komunikacja podmiejska

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Ikarus 5780
Posty: 791
Rejestracja: 26 gru 2005, 19:36
Lokalizacja: Marki / Saska Kępa

Post autor: Ikarus 5780 » 27 gru 2005, 12:44

DjMc pisze:
hafilip84 pisze: ja tak proponuje zrobic ze wszystkimi liniami, ale nikt mnie nie slucha... nawet w TW daloby sie zrobic przystanki nie tyle na zadanie co warunkowe, ale przeciez niedasie :?
ee nie, nie potrzeba, tylko zamieszanie sie zrobi, wystarczy tylko nocne i podmiejskie
też fakt - np. bez sensu żeby każdy przystanek 190 byłby nż :-? a jeśli chodzi o podmiejskie to powycinać kilka przystanków bo nż nic nie da bo zawsze znajdzie się ktoś kto naciśnie guzik albo zamacha.
"Należy się zmieniać, by jakim jest się pozostać."


Marcovia Marki

reserved
Posty: 14757
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 27 gru 2005, 17:59

Ikarus 5780 pisze:
DjMc pisze: ee nie, nie potrzeba, tylko zamieszanie sie zrobi, wystarczy tylko nocne i podmiejskie
też fakt - np. bez sensu żeby każdy przystanek 190 byłby nż :-? a jeśli chodzi o podmiejskie to powycinać kilka przystanków bo nż nic nie da bo zawsze znajdzie się ktoś kto naciśnie guzik albo zamacha.
to co z tego ze zawsze sie znajdzie, ale moze poznym wieczorem nikogo nie bedzie na przystanku to po co sie zatrzymywac ;)
a jak zamacha to by byl taki sam skutek jakoby byl przystankiem stalym ;)

a co do tramwaju to bez sensu przystanki na zadanie, gdyz wiekszosc przystankow stoi przed skrzyzowaniami, i nawet jakby nie otwieral drzwi to i tak stoi na czerwonym swietle wiec nie widze sensu

Ikarus 5780
Posty: 791
Rejestracja: 26 gru 2005, 19:36
Lokalizacja: Marki / Saska Kępa

Post autor: Ikarus 5780 » 27 gru 2005, 21:35

djmc100 pisze:
to co z tego ze zawsze sie znajdzie, ale moze poznym wieczorem nikogo nie bedzie na przystanku to po co sie zatrzymywac ;)
a jak zamacha to by byl taki sam skutek jakoby byl przystankiem stalym ;)

no dobra ale po co Młodzeńcza ma być np. dla 718 czy 805 nż - tam może poza jednym czy dwoma kursami zawsze ktoś wsiada czy wysiada.
"Należy się zmieniać, by jakim jest się pozostać."


Marcovia Marki

Awatar użytkownika
Mahony2109
Posty: 327
Rejestracja: 16 gru 2005, 20:42
Lokalizacja: Piaseczno City

Post autor: Mahony2109 » 28 gru 2005, 0:02

Ikarus 5780 pisze:no dobra ale po co Młodzeńcza ma być np. dla 718 czy 805 nż - tam może poza jednym czy dwoma kursami zawsze ktoś wsiada czy wysiada.
Tego typu przystanki trzeba zostawić. Nie tylko te najbardziej oczywiste węzły przesiadkowe. Dam przykład z własnego podwórka - 709 (w Wawie):
Al. Lotników - zwykły, Wyścigi - nż, Poleczki - zwykły, Grabów - nż, Sójki - zwykły, Żołny - nż, Bogatki - nż, Łagiewnicka - nż, Pelikanów - nż, Kapeli - nż, Jagielska - nż, Karczunkowska - zwykły, Dąbrówka - nż.
Czyli zwykłe byłyby wszystkie przesiadkowe (z liniami odkręcającymi na boki), które są również tymi najbardziej zatłoczonymi, czy też może inaczej, najważniejszymi dla funkcjonowania linii podmiejskiej, bo zakładam, że tą linię możnaby tylko z "nżetować" gdyby 319 było ucałodziennienione.

Pzdr.

Awatar użytkownika
hafilip84
Jego Gryząca Albumowość
Posty: 7641
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: hafilip84 » 28 gru 2005, 3:52

nie, nie, nie... WSZYSTKIE na zadanie... wiecie dlaczego? spojrzcie co sie dzieje z cieplymi guziakami jak niektorzy je stosuja, a inni nie: ludzie stoja przed busem i nie wiedza co sie dzieje... tak samo bedzie z przystankami nz jesli niektore sie zrobi tak, a inne inaczej... a zamachanie na busa na prawde nie jest tak duzym problemem, zeby nie mozna tego bylo zrobic nawet na przystanku wezlowym...
djmc100 pisze:a co do tramwaju to bez sensu przystanki na zadanie, gdyz wiekszosc przystankow stoi przed skrzyzowaniami, i nawet jakby nie otwieral drzwi to i tak stoi na czerwonym swietle wiec nie widze sensu
sens jest taki, ze moze akuart trafic na zielone ;)
Gość pisze:ee nie, nie potrzeba, tylko zamieszanie sie zrobi
zamieszanie jest przy kazdej zmianie ;) po prostu trzeba je przeczekac...

reserved
Posty: 14757
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 28 gru 2005, 9:05

Ikarus 5780 pisze:
djmc100 pisze:
to co z tego ze zawsze sie znajdzie, ale moze poznym wieczorem nikogo nie bedzie na przystanku to po co sie zatrzymywac ;)
a jak zamacha to by byl taki sam skutek jakoby byl przystankiem stalym ;)

no dobra ale po co Młodzeńcza ma być np. dla 718 czy 805 nż - tam może poza jednym czy dwoma kursami zawsze ktoś wsiada czy wysiada.
no to pomachac chyba nie taki problem czy wcisnac przycisk, a ten jeden lub dwa kursy to sie nei zatrzyma najwyzej ;)


a co do tramwajow t oja ksie trafi zielone to dobra ale fakt jest taki ze tramwaje maja zapotrzebowanie na wysiadanie i wsiadanie na kazdym przystanku a pozatym jak sie trafi czerwone to i tak sie zatrzyma a nie otworzy drzwi to tyylko sie zzamieszanie zrobi, bo teraz dziala cieply guzik to jeszcze wiecej problemow bo nie wiadomo czy stoi i czeka na cieply g uzik czy wogole niby sie tu nie zatrzymuje

Ikarus 5780
Posty: 791
Rejestracja: 26 gru 2005, 19:36
Lokalizacja: Marki / Saska Kępa

Post autor: Ikarus 5780 » 28 gru 2005, 9:36

djmc100 pisze:
no to pomachac chyba nie taki problem czy wcisnac przycisk, a ten jeden lub dwa kursy to sie nei zatrzyma najwyzej ;)
nie rozumiesz sedna - nie chodzi o pasażerów ale kierowca będzie miał kłopot bo "ktoś nacisknął a on się nie zatrzymał" .Nie wszyscy kierowcy mają tak podzielną uwagę, żeby na każdym przystanku wyglądać ludzi machających.
"Należy się zmieniać, by jakim jest się pozostać."


Marcovia Marki

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27567
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 gru 2005, 17:04

Ikarus 5780 pisze:Nie wszyscy kierowcy mają tak podzielną uwagę, żeby na każdym przystanku wyglądać ludzi machających.
IMHO to problem kierowcy, że nie spełnia podstawowych wymogów, które stawia przed nim wykonywana praca.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Ikarus 5780
Posty: 791
Rejestracja: 26 gru 2005, 19:36
Lokalizacja: Marki / Saska Kępa

Post autor: Ikarus 5780 » 28 gru 2005, 17:08

Fikander pisze:
Ikarus 5780 pisze:Nie wszyscy kierowcy mają tak podzielną uwagę, żeby na każdym przystanku wyglądać ludzi machających.
IMHO to problem kierowcy, że nie spełnia podstawowych wymogów, które stawia przed nim wykonywana praca.
nie, nie o to mi chodzi - o to że tu ktoś zamacha za przystankiem potem skarga tu ktoś nacisnął jak kierowca był również z przystankiem też skarga albo kłótnia przy kabinie.
"Należy się zmieniać, by jakim jest się pozostać."


Marcovia Marki

reserved
Posty: 14757
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 28 gru 2005, 18:04

Ikarus 5780 pisze:
Fikander pisze: IMHO to problem kierowcy, że nie spełnia podstawowych wymogów, które stawia przed nim wykonywana praca.
nie, nie o to mi chodzi - o to że tu ktoś zamacha za przystankiem potem skarga tu ktoś nacisnął jak kierowca był również z przystankiem też skarga albo kłótnia przy kabinie.
tu chodzi tylko o autobusy podmiejskie ! wiec to bedzie mniejszosc pozatym mysle ze w nocy by byl problem bo ciemno ale w dzien? przeciez kierowcy musza uwazac na drodze zeby nikt na autobus nie wjechal, tak samo musza patrzec na przystanek :] a jak otwiera drzwi, albo przeciez przednie drzwi nie zawsze sa otwiierane przez kierowcow, kierowcy widza kiedy ktos sie zbliza i otwiera im wiec jak takie cos spostrzegna to i to bedzie, problem w tym jesli przycisk sie zepsuje :]

albo mozeby zrobic tak zeby w strefie miejskiej nie bylo przystankow nż ale za to autobusy zatrzymywaly sie na glownych przystankach przesiadkowych np na trasie 723 przystanek Konwaliowa jedynie, a np na trasie linii 706 Okecie - Janki przystanki w strefie miejskiej Okecie, Szyszkowa, Na Skraju, a w strefie podmiejskiej zeby punkty przesiadkowe jako stale, reszte na zadanie co wy na to?

Ikarus 5780
Posty: 791
Rejestracja: 26 gru 2005, 19:36
Lokalizacja: Marki / Saska Kępa

Post autor: Ikarus 5780 » 28 gru 2005, 18:18

Ja jestem za tym żeby punkty przesiadkowe jak Wileński czy Konwaliowa były dogodnymi przesiadkami. Normalne przystanki to niektóre ważniejsze w strefie podmiejskiej a w miejskiej te przy jakiś hipermarketach np. Wolności. Nż powinny być pozostałe tak jak Kościeliska Ząbkowska czy Płochocińska) na których zatrzymuje się dostateczna ilość linii żeby te mogłby być nż, a wywalone powiny być przystanki typu Obrazkowa, Tużycka czy Gorzykowska) na których zatrzymuje się kilka linii ale są przystankami na których prawie nikt nie wsiada czy wysiada. Ale np. Bystra powinna być nż bo jest to przystanek gdzie wsiada dość mało ludzi ale poza 718 i 805 zatrzymuję się tam tylko 190. To jest opcja realna. A optymalna wg mnie była by taka żeby wywalić wszystkie Kościeliskie Szwedzkie Aleje Solidarności żeby ludzie mogli się szybko dostać do Centrum (czyli w miejsce gdzie jedzie 80 % pasażerów) a Ci, którzy chcą wysiąść np. na Al. Solidarności niech się przesiadają.
"Należy się zmieniać, by jakim jest się pozostać."


Marcovia Marki

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 28 lut 2006, 13:10

A co teraz bedzie przystankiem granicznym?
Jutro musze jechać do Legionowa i nie bardzo teraz wiem gdzie mam skasować bilet jednorazowy.

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5755
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 28 lut 2006, 13:12

chyba Buchnik,
kursuje z pominięciem prztystanku granicznego, ale granica chyba sie nie zmienia...
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Spokojny
Posty: 26
Rejestracja: 13 gru 2005, 22:52

Post autor: Spokojny » 28 lut 2006, 16:21

bohun pisze:chyba Buchnik,
kursuje z pominięciem prztystanku granicznego, ale granica chyba sie nie zmienia...

Granica musi ulec zmianie gdyż przystanek graniczny znajduje się na terenie gminy Jabłonna.

[ Dodano: 2006-02-28, 16:33 ]
Rosa pisze:A co teraz bedzie przystankiem granicznym?
Jutro musze jechać do Legionowa i nie bardzo teraz wiem gdzie mam skasować bilet jednorazowy.
Bilet jednorazowy kasujemy zaraz po wejściu do autobusu, a nie na przystanku granicznym.

Spokojny
Posty: 26
Rejestracja: 13 gru 2005, 22:52

Post autor: Spokojny » 28 lut 2006, 17:01

hafilip84 pisze:
Spokojny pisze:Bilet jednorazowy kasujemy zaraz po wejściu do autobusu, a nie na przystanku granicznym.
ja nie chce tej dyskusji po raz enty... zwlaszcza, ze jesli dobrze pamietam jakies Gackospotkanie, to opinie prywatna miales odmienna ;)
A czy to, co napisałem, jest sprzeczne z moimi poglądami? :)

ODPOWIEDZ