Druga linia metra - dalsze plany rozbudowy

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 sie 2007, 20:46

MeWa pisze:Lokalizacja jest niby zatwierdzona...
... podobnie jak w przypadku technologii budowy, liczę na pozytywny wpływ koncepcji programowej na lokalizację niektórych stacji (ale nie tej akurat).

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 07 sie 2007, 20:55

inż. Glonojad pisze: liczę na pozytywny wpływ koncepcji programowej na lokalizację niektórych stacji (ale nie tej akurat).
Mam nadzieję, że do końca roku znany będzie WPK. Na razie nie ma co rozpaczać na zapas z powodu czekających utrudnień.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 08 sie 2007, 9:42

Frencher pisze:Utrudnienia są zawsze przy tego typu inwestycji - wiadomo trzeba pocierpieć.
Ale powtarzam jeszcze raz jak budowa metra będzie taką metodą jak obecna przy Kasprowicza to dziękuje bardzo. Był zwykły remont torów, a autobusy od Kijowskiej do Wileńskiego jechały 3 godziny. A jak jeszcze zrobią takie wykopy jak na Kasprowicza i zwężą ulicę... wolę sobie nawet tego nie wyobrażać.
Na szczęście mieszkańcy Marek nie będą decydować o kształcie metra w Warszawie :twisted: Inaczej być koleżko śpiewał, gdyby Ci to metro mieli do Marek podciągnąć ;)

[ Dodano: 2007-08-08, 10:11 ]
Frencher pisze:Nie może być tak, że się powie "A teraz budujemy tu metro", i sparaliżuje się połowę miasta, bo akurat taka koncepcja lokalizacji peronu a nie inna z inżynierskiego punktu widzenia wydaje się lepsza
Uzasadnisz to jakoś, czy tak będziesz sobie radośnie dalej gaworzył?
Frencher pisze:To są tak symboliczne odległości, że jak ktoś będzie miał pojechać metrem to pojedzie. A jak ktoś nie będzie chciał jechać to nawet jak mu zbudujesz wejście prosto na stację z przystanku to i tak nie wsiądzie.
2 lata utrudnień podług niemal wieku funkcjonowania metra wybudowanego jak należy sa również symboliczne. Smutne jest to, że w tym kraju na komunikacji (np.) znają się znakomicie wszyscy, najmniej zaś racji przyznaje się inżynierom :sick:

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 08 sie 2007, 11:18

Dennis pisze:Na szczęście mieszkańcy Marek nie będą decydować o kształcie metra w Warszawie :twisted: Inaczej być koleżko śpiewał, gdyby Ci to metro mieli do Marek podciągnąć ;)
Zapewniam Cię, że gdybyś był w mojej sytuacji, i pamiętał jak przez tylko 2 tygodnie musiał czekać po 3 godziny na przystanku na 2 linie, które zapewniały jedyną istniejącą komunikację też być nie pałał optymizmem w perspektywie powtórki tego samego, tyle że aż przez 2 lata.

[ Dodano: 2007-08-08, 11:19 ]
Dennis pisze:Uzasadnisz to jakoś, czy tak będziesz sobie radośnie dalej gaworzył?
Już to zrobiłem kilka postów wyżej.

[ Dodano: 2007-08-08, 11:20 ]
Dennis pisze:2 lata utrudnień podług niemal wieku funkcjonowania metra wybudowanego jak należy sa również symboliczne. Smutne jest to, że w tym kraju na komunikacji (np.) znają się znakomicie wszyscy, najmniej zaś racji przyznaje się inżynierom :sick:
Gdybyś też miał w perspektywie czas powrotu do domu porównywalny z jazdą pociągiem na trasie Gdańsk - Warszawa byś tak nie napisał.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 08 sie 2007, 11:32

Przecież jest 732. I zawsze możnaby wówczas 718/805 skierować przez Szwedzką i Starzyniaka do Hallera, coby takich opóźnień nie łapały. Nie sądzę natomiast, aby nawet drastyczne, czasowe pogorszenie warunków podróży dla kogokolwiek, mogło być argumentem za niebudowaniem metra, czy zmienianiem jego trasy =;

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 08 sie 2007, 11:38

Dennis pisze:Przecież jest 732. I zawsze możnaby wówczas 718/805 skierować przez Szwedzką i Starzyniaka do Hallera, coby takich opóźnień nie łapały.
732 nie przejmie pasażerów z 718/805. Pozatym gdzie te 732 tych ludzi dowiezie - na Żerań, gdzie i tak nic nie ma ](*,) .

Wiem... zaraz napiszesz że można dołożyć kursów.
Tylko (niestety) z ZTM jest tak, że na 718/805 jak kursy nie będą realizowane z powodu korków to ZTM i tak na nie kasę weźmie, a za dodatkowe kursy na 732 zażyczy sobie dodatkowych dopłat, i to wcale nie małych. Taka jest niestety w Warszawie praktyka ZTM-u.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 08 sie 2007, 11:39

Odnieś się z łaski swojej do drugiego zdania mojego powyższego posta, miast znów sarkać i biadolić na ZTM*

* jak go tak nienawidzisz, to czemu nie przesiądziesz się do burakowozów?

Łukasz
Posty: 10718
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 08 sie 2007, 14:07

Dennis pisze:Przecież jest 732. I zawsze możnaby wówczas 718/805 skierować przez Szwedzką i Starzyniaka do Hallera, coby takich opóźnień nie łapały. Nie sądzę natomiast, aby nawet drastyczne, czasowe pogorszenie warunków podróży dla kogokolwiek, mogło być argumentem za niebudowaniem metra, czy zmienianiem jego trasy =;
Jest Kraśnicka, są przejazdy przy Radzymińskiej, Szwedzkiej.
Naprawdę można jechać na Wschodni z pominięciem Targowej.

Poza tym można zamknąć na czas remontu choćby w szczycie
Ząbkowską dla ruchu samochodów, czy Białostocką, zrobić
skręty w Targową, światła, zostawić buspasy na Targowej.

Można zrobić w jedną stronę Wileńską jednokierunkową do Cyryla i Jagiellońskiej,
a w drugą Jagiellońską i Ząbkowską, przynajmniej na odcinku do Radzymińskiej.
Białostocką też w tę samą, co Wileńską i można praktycznie cały Pl.Wileński
wyłaczyć z ruchu samochodowego. Może nawet korki byłyby mniejsze albo by ich
nie było w ogóle, bo by nie było praktycznie świateł, takie wielkie rondo.
Takie "ronda" są praktykowane na świecie.
ŁK

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 11 sie 2007, 0:25

We wtorek Metro podpisało umowę na usługi doradcze z konsorcjum ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o. o. / ILF Beratende Ingenieure ZT GmbH.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 sie 2007, 18:33

UM WARSZAWA pisze:WSzczęto postępowanie administracyjne w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego dla budowy odcinka wschodniego południowego II linii metra od stacji „Stadion ” do stacji „Gocław ” wraz ze stacją techniczno postojową „Kozia Górka”


Obwieszczenie

Zgodnie z : - art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80 poz.717 ze zm.) zawiadamiam, że w dniu 11.05.2007r. zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego dla budowy ODCINKA WSCHODNIEGO POŁUDNIOWEGO II linii metra od stacji „Stadion ” do stacji „Gocław ” wraz ze stacją techniczno postojową „Kozia Górka” w Warszawie.

Inwestycja przebiegać będzie przez teren trzech dzielnic : Pragę Północ, Pragę Południe i Wawer.

Odcinek wschodni południowy II linii metra będzie koleją podziemną wraz z towarzyszącymi urządzeniami i obiektami inżynieryjnymi, infrastrukturalnymi oraz usługowymi. Długość tego odcinka od stacji „Stadion” do stacji „Gocław” będzie wynosić około 7,3 km (7,8 km przy uwzględnieniu torów odstawczych ) i założonej średniej odległości międzystacyjnej ok.1200 m oraz dodatkowo tory dojazdowe (łącznik) do stacji techniczno-postojowej „Kozia Górka” o długości około 2,2 km ( całość około 10 km). Planuje się następujące stacje :

Dworzec Wschodni–stacja pomiędzy ul. Kijowską, a halą dworca pod parkingiem i pętlą autobusową

Mińska–stacja w osiedlu Grochów, pod ul. Stanisławowską pomiędzy ul. Terespolską i ul. Podskarbińską

Rondo Wiatraczna–stacja pod rondem Wiatraczna, na przedłużeniu Al. Stanów Zjednoczonych

Ostrobramska–stacja pod ul.Poligonową w rejonie skrzyżowania z ul. Międzyborską

Fieldorfa–stacja pod ul. gen. Bora–Komorowskiego po zachodniej stronie skrzyżowania z ul.gen. Fieldorfa

Gocław–stacja pod ul.gen. Bora–Komorowskiego po zachodniej stronie z ul. Umińskiego

W związku z powyższym informuję, że zgodnie z treścią art. 10. k.p.a. w niniejszej sprawie można zapoznać się z aktami w Biurze Architektury i Planowania Przestrzennego Urzędu m.st. Warszawy w Wydziale Polityki Rozwoju Infrastruktury Technicznej Miasta, Plac Defilad 1, PKiN, piętro XIII, pokój 1310.


2007-08-17, Biuro Naczelnego Architekta Miasta
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

dewu
Posty: 10
Rejestracja: 19 maja 2007, 15:52

Post autor: dewu » 27 sie 2007, 0:44

Mam pytanie:Czy 2 linia metra bedzie w końcu podjeżdżać w kierunku Selgrosu i Tesco i bedzie miec stacje POŁCZYŃSKA,czy tylko bedzie poprowadzona na Chrzanów??Odwiedziłem strone warszawskiego metra i tam są dwie mapki,sprzeczne ze sobą pod tym względem.Dzieki

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 27 sie 2007, 1:17

Wg najnowszych planów dojeżdżać ma do Połczyńskiej (Mory) - do tej pory jednak nie wydano decyzji o Lokalizacji Inwestycji Celu Publicznego, która definitywnie zatwierdzałaby lokalizację stacji.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 11 wrz 2007, 13:15

...zresztą na LICP dla odcinka zachodniego to sobie poczekamy - pan Reksnis dostał zadanie opracowania zmienionego przebiegu wykluczającego idiotyzm w postaci ostrego łuku i budowy stacji bezpośrednio pod zajezdnią tramwajową.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

homer84
Posty: 39
Rejestracja: 02 lip 2007, 13:31

Post autor: homer84 » 20 wrz 2007, 18:35

Projektant drugiej linii metra wybrany
śmik
2007-09-20, ostatnia aktualizacja 2007-09-20 18:16

Firma Metroprojekt wspólnie z architektem Andrzejem Chołdzyńskim znowu bierze się do planowania metra. I podobnie jak przy pierwszej linii także na drugiej stacje mają być zlokalizowane tak, że trudniej będzie się na nich przesiadać
Ratusz rozstrzygnął właśnie konkurs na wstępny projekt drugiej linii metra od ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego. Jeśli do 25 września nie będzie protestów innych firm, Metro Warszawskie zacznie negocjacje warunków wykonania projektu koncepcyjnego. Ma on powstać w ciągu trzech miesięcy. Określi m.in. koncepcję architektoniczną stacji i ich technologię budowy, a także trasy objazdów w czasie budowy.

Jest już niemal pewne, że stacje drugiej linii będą powstawać taką metodą jak dziś, czyli odkrywkowo. Wymusi to rozkopywanie ulic, m.in. Świętokrzyskiej. W dodatku mimo wielu krytycznych głosów stacje mają być położone nie bezpośrednio pod skrzyżowaniami tej ulicy z Nowym Światem, Marszałkowską i al. Jana Pawła II (rondo ONZ), ale obok. Utrudni to przesiadki do metra.

Do rozpoczęcia budowy drugiej linii jest jednak jeszcze daleko. W przyszłym roku ma zostać wybrana firma lub konsorcjum, które najpierw sporządzi projekty wykonawcze, a potem zbuduje centralny odcinek drugiej linii. Ratusz liczy, że budowa zacznie się wiosną 2009 r. i skończy przed rozgrywkami Euro 2012. Nie wiadomo jednak, czy to realny termin. Jak pisaliśmy dwa dni temu, z zaplanowanych w budżecie na ten rok 25 mln zł na przygotowania budowy w pierwszym półroczu wydano tylko 100 tys.

Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
Pozwolę sobie zauważyć, że firma AMC i Partnerzy projektowała także stację Plac Wilsona, która IMHO (po za tymi szybami przy wyjściach) jest budowlą po prostu piękną.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8622
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 20 wrz 2007, 19:44

homer84 pisze:Pozwolę sobie zauważyć, że firma AMC i Partnerzy projektowała także stację Plac Wilsona, która IMHO (po za tymi szybami przy wyjściach) jest budowlą po prostu piękną.
:arrow: Z tym pięknem to bym tak nie przesadzał, bo wielu osobom część rozwiązań się tam nie podoba. Ale może na drugiej linii będzie lepiej.

ODPOWIEDZ