Stacja A-19 Marymont
Moderator: JacekM
- Hetman Ciemności
- Posty: 72
- Rejestracja: 15 gru 2005, 15:08
- Lokalizacja: Żoliborz
- Hetman Ciemności
- Posty: 72
- Rejestracja: 15 gru 2005, 15:08
- Lokalizacja: Żoliborz
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
stacja Marymont nie będzie jakoś szczególnie głębiej niż inne stacje, ale w tej chwili nie mogę przywołać żadnych danych.Caladan pisze:Hah, pewnie jeszcze cos im wypadnie, znajac zycie... I wogole teraz znow bedzie trzeba zejsc glebiej pod ziemie, by przejsc pod trasa szybkiego ruchu... Wiecie moze, czy stacja marymont bedzie jakos gleboko? Z samych ogledzin wykopu nie wygladal mi na jakis wyjatkowo duzy...
[img]http://www.rzeczpospolita.pl/gifs/head.gif[/img] pisze:
WARSZAWA
INWESTYCJE
Zapyziały przedsionek metra
Stacja Marymont będzie gotowa już w tym roku. Ale na piękny, nowoczesny przystanek pasażerowie będą prawdopodobnie wchodzić przez zdewastowane przejście podziemne.
Stacja metra na miarę XXI wieku będzie kontrastowała z...
...obskurnym przejściem podziemnym pod ulicą Słowackiego
(c) ROBERT GARDZIŃSDKI
Przejście pod ul. Słowackiego - między Halą Marymoncką a przystankami tramwajowymi: obtłuczone kafelki, popękane ściany, wymazane bazgrołami witryny pawilonów. Tuż obok powstaje stacja metra Marymont, 17. przystanek podziemnej kolejki. Pasażerowie zaczną z niego korzystać najpóźniej w połowie grudnia - zapewnia Grzegorz Żurawski z Metra Warszawskiego.
- W maju powinniśmy ruszyć z robotami instalacyjnymi i wykończeniowymi - mówi Piotr Kolasa, kierownik kontraktu.
A kiedy metro dojedzie pod Halę Marymoncką, zaniedbane przejście stanie się częścią stacji. Pasażerowie będą nim dochodzić pod ul. Marymoncką na antresolę na poziomie -1, a stamtąd bezpośrednio na peron.
Remont podziemnego przejścia wraz z montażem wind dla niepełnosprawnych Zarząd Dróg Miejskich miał skończyć jednocześnie z nową stacją metra. Ale szanse na to są coraz mniejsze. ZDM dotąd nawet nie wybrał wykonawcy.
- W 2005 r. ogłosiliśmy dwa przetargi. Oba unieważniliśmy z powodu braku ofert - mówi Urszula Nelken, rzecznik ZDM.
Szefowie ZDM wymyślili więc, że zlecą prace - w trybie "zaprojektuj i wybuduj" - wykonawcy stacji Marymont, czyli Warbudowi. We wniosku napisali, że przy przebudowie przejścia zastosowane będą te same rozwiązania architektoniczne i materiały co na stacji. UZP wniosek odrzucił. Według Anity Wichniak-Olczak z UZP argumenty nie uzasadniają zastosowania trybu "z wolnej ręki". ZDM od decyzji się odwołał. Losy podziemnego przejścia rozstrzygną się w ciągu miesiąca.
KONRAD MAJSZYK
--------------------------------------------------------------------------------
Marymont wyprzedził Słodowiec
Stacja Marymont powstaje pod skrzyżowaniem ul. Słowackiego i ks. Popiełuszki. Koszt budowy to 59,9 mln zł. W Metrze Warszawskim obiecywali, że stacja zostanie otwarta jednocześnie z kolejnym przystankiem Słodowiec u zbiegu ul. Kasprowicza i Duracza. Na to nie ma już szans, bo budowa tej drugiej stacji nawet się nie rozpoczęła. Dlaczego? Metro nie może podpisać umowy z wykonawcą, dopóki sąd okręgowy nie rozpatrzy skargi Hydrobudowy-6 na wynik przetargu.
I tu pojawia się pytanie: po co otwierać tę stację (Marymont)? Nie dość, że będzie tam dojeżdżał co trzeci pociąg, to jeszcze wielu pasażerów nie będzie mogło z niej korzystać z powodu braku wind - nie tylko niepełnosprawni, ale również matki z wózkami. Zresztą można to było przewidzieć. Niestety moje słowa zawarte w temacie o E-1 się potwierdzają.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Nie będzie tam dojeżdżał co trzeci pociąg, tylko trzeba będzie się przesiadać na stacji Plac Wilsona. Czeny natomiast ma nie być wind? Nic nie słyszałem, żeby ich miało nie być, a nawet powiem więcej - na zwiedzaniu pokazane było, gdzie będą się znajdować.
A czemu otwierać stację? Zawsze to dalej na północ - zresztą w tym przypadku wchodziłoby dłuugie bezczynne czekanie stacji, bo na Parku Kaskadzie jest już półroczne opóźnienie...
A czemu otwierać stację? Zawsze to dalej na północ - zresztą w tym przypadku wchodziłoby dłuugie bezczynne czekanie stacji, bo na Parku Kaskadzie jest już półroczne opóźnienie...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Nie będzie wind od razu po otwarciu stacji, bo są kłopoty z rozstrzygnięciem przetargu na remont przejścia. Moim zdaniem, nie ma sensu otwierać stacji, jeśli nie będzie wyremontowane to przejście, a z tego artykułu wynika przecież, że tak właśnie może się stać. Jeszcze potrafię czytać ze zrozumieniem (chyba). A jeśli pasażerowie będą się musieli przesiadać na stacji pl. Wilsona, to tym gorzej dla stacji Marymont. Ciekawe, ilu osobom będzie się chciało czekać na drugi skład - chyba że ZTM ich do tego zmusi nowym układem komunikacyjnym, choć to pewnie będzie zależeć od częstotliwości kursowania.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
No ale co ma przejście do wind? Nie jest powiedziane, że brak przejścia spowoduje, że nie będzie wind - zresztą nad torami będzie galeria łącząca wszystkie wyjścia jak na stacji Wilanowska. Zresztą windy na wys. przejścia pod Słowackiego to przecież nie jedyne, któe mają być na stacji (mają być przecież jeszcze od strony Armii Krajowej)!
A inaczej kursowanie pociągów zorganizować się nie da. Skorzystają na tym przede wszystkim pasażerowie, którzy i tak przesiadają się obecnie do tramwajów, a których celem podróży są okolice Marymontu, Trasa AK i inne połączenia związane z tą trasą.
A inaczej kursowanie pociągów zorganizować się nie da. Skorzystają na tym przede wszystkim pasażerowie, którzy i tak przesiadają się obecnie do tramwajów, a których celem podróży są okolice Marymontu, Trasa AK i inne połączenia związane z tą trasą.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Jak to co? Z tego artykułu wynika, że ma. I to dużo. Czy ty też zaraz powiesz, że robię z Ciebie idiotę? Jakiś jestem dziś drażliwy.Remont podziemnego przejścia wraz z montażem wind dla niepełnosprawnych Zarząd Dróg Miejskich miał skończyć jednocześnie z nową stacją metra. Ale szanse na to są coraz mniejsze. ZDM dotąd nawet nie wybrał wykonawcy.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
W artykule chodzi o windy łączące to przejście podziemne z przystankami tramwajowmymi oraz autobusowym w stronę Bielan. Bo tutaj rzeczywiście nie ma wind i bez remontu nic się nie zmieni. Ale jak powiedziałem - to nie jest jedyne wyjście ze stacji. Rozumiem, że będą utrudnienia przy tym wyjściu, no ale na wielu stacjach niewszystkie wyjścia posiadają windy. Stopni w tym przejściu jednak nie ma dużo i z pewnością znajdzie się osoba, która pomoże osobie w potrzebie.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]