Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 31 sie 2007, 10:08

Czyli będzie jeździł albo pojedynczo albo sprzęgną go z 1567 którego NG przypada w IV kwartale

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 31 sie 2007, 22:35

piotram pisze:To znaczy, że taki zespół nie może jeździć w składzie ze "starym" kiblem?
KM chyba tego sobie nie życzyło.
Z resztą, jest to sprawa bardzo trudna. Mamy 2 różne napędy i takie sprżegnięcie ciężko jest zrobić, chociaż SKM trójmiasto tego chce (ich impulsowe spoty z klasycznymi) i na prawdę nie wiem, jak to wyjdzie. W każdym razie szarpac na pewno będzie.

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 01 wrz 2007, 1:11

przewoz pisze:chociaż SKM trójmiasto tego chce (ich impulsowe spoty z klasycznymi) i na prawdę nie wiem, jak to wyjdzie. W każdym razie szarpac na pewno będzie.
To się w ogóle da? To tak jakby połączyć np. bulwę ze 105Na.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 01 wrz 2007, 14:29

piotram pisze:przewoz napisał/a:
chociaż SKM trójmiasto tego chce (ich impulsowe spoty z klasycznymi) i na prawdę nie wiem, jak to wyjdzie. W każdym razie szarpac na pewno będzie.


To się w ogóle da? To tak jakby połączyć np. bulwę ze 105Na.
SKM 3-miasto tak chce. Dać, się da. Pozostaje kwestia sterowania. Szczególnie, kiedy wiodąca jednostką będzie jednostka klasyczna.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 05 wrz 2007, 17:06

http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34886,4460317.html
W środę oficjalne otwarcie montowni szwajcarskich pociągów Flirt w Siedlcach. Pierwsze w barwach Kolei Mazowieckich wyjadą wiosną przyszłego roku. Prezes firmy Halina Sekita planuje je posyłać z Warszawy na trasy regionalne, ale też do Gdyni i Łodzi

Wczoraj w lokomotywowni na Grochowie Szwajcarzy prezentowali taki pociąg sprowadzony z Lugano. Opływowe kształty, wygodne wejścia, w środku korytarz od początku do końca składu. Dziś wagon zabierze oficjeli do Siedlec na oficjalne otwarcie montowni Stadlera.

- W Polsce jesteśmy już weteranami, bo nasz produkt pierwszy raz przedstawiliśmy Polskim Kolejom Państwowym w grudniu 1995 r. Zanim podpisaliśmy kontrakt z Kolejami Mazowieckimi, minęło dziesięć i pół roku - przypominał wczoraj Peter Jenelten z zarządu Stadlera.

Szwajcarzy sprzedali już 335 Flirtów w ośmiu krajach - od Algierii po Finlandię. Pod koniec roku z Siedlec wyjedzie na testy pierwszy z dziesięciu czteroczłonowych pociągów, które zamówiły Koleje Mazowieckie (kolejne cztery trafią na Śląsk).

Prezes spółki Halina Sekita spodziewa się, że pasażerowie zaczną nimi jeździć w maju 2008 r. Na pewno na przebudowanej linii Warszawa - Siedlce, gdzie będą się mogły rozpędzać do 160 km na godz. A także do Gdyni na trasie popularnego w wakacje pociągu "Słoneczny". Prezes Sekita nie wyklucza, że dzięki nowym składom Koleje Mazowieckie powalczą o pasażerów na ruchliwej trasie z Warszawy do Łodzi.

Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
Wrzucam tutaj bo KM zamiast wozić pasażerów z Mazowsza nastawia się na zysk chcąc wozić turystów i pasażerów z najbardziej opłacalnej linii Warszawa-Łódź

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 05 wrz 2007, 17:12

,,Słoneczny '' co roku jeździ.Po prostu w wakacje zamiast trzech Toy-Toyów bedzie Flirt.
Ale po kiego grzyba do Łodzi?Chyba po to żeby PKP PR podrażnić -bo innego wytłumaczenia jakos nie widze.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 05 wrz 2007, 17:27

rufio198 pisze:,,Słoneczny '' co roku jeździ.Po prostu w wakacje zamiast trzech Toy-Toyów bedzie Flirt.
Dobrze by było. Akurat to są wakacje, więc wielkiej szkody dla mieszkańców Warszawy nie będzie, że jeden składzik pojedzie sobie do Gdyni. Zresztą w zamian będzie jeździć ten "wypasiony" kibel.

Do Łodzi to nie wiadomo po co. Lepiej niech jeździ do Płocka.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 05 wrz 2007, 17:43

Nie liczcie aby Flirty jeździły w komunikacji podmiejskiej. Plany KM-ów są o wiele bardziej ambitne. ;-) A "Słoneczny" to może będzie jeździł złożony z 4 jednostek. :dance:

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 05 wrz 2007, 18:08

No, Warszawa-Płock przy 160km/h na linii poznańskiej prezentowałoby się atrakcyjnie:)

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 05 wrz 2007, 18:19

Piotrek pisze:wielkiej szkody dla mieszkańców Warszawy nie będzie, że jeden składzik pojedzie sobie do Gdyni
Ale dlaczego moim kosztem mają jeździć sobie turyści do Gdyni albo mieszkańcy Łodzi? Gdy zabiorą jeden skład to kilka pociągów trzeba będzie zastąpić starymi kiblami. Przy 5 składach jest to różnica(raczej pojedynczych by na taką linię jak Siedlce-Warszawa nie dali).
Plesim pisze:Plany KM-ów są o wiele bardziej ambitne. ;-) A "Słoneczny" to może będzie jeździł złożony z 4 jednostek.
Ktoś ci głupot naopowiadał. Jednostki EN57 mogą być łączone w maksymalnie potrójne składy. Czwarty byłby bierną doczepą i zgodnie z przepisami skład nie mógłby jechać szybciej niż 60 km/h

Flash8222
Posty: 7621
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 05 wrz 2007, 18:24

jasiu pisze:No, Warszawa-Płock przy 160km/h na linii poznańskiej prezentowałoby się atrakcyjnie:)
Tylko niech najpierw będzie taka trasa kolejowa ;) Bo do 2020 to już sporo będzie nowych jednostek a trasa dalej nie powstanie ;)
Premo pisze:
Piotrek pisze:wielkiej szkody dla mieszkańców Warszawy nie będzie, że jeden składzik pojedzie sobie do Gdyni
Ale dlaczego moim kosztem mają jeździć sobie turyści do Gdyni albo mieszkańcy Łodzi? Gdy zabiorą jeden skład to kilka pociągów trzeba będzie zastąpić starymi kiblami. Przy 5 składach jest to różnica(raczej pojedynczych by na taką linię jak Siedlce-Warszawa nie dali).
Pamiętaj, że zawsze będą Ci lepsi oraz Ci gorsi.
Premo pisze:
Plesim pisze:Plany KM-ów są o wiele bardziej ambitne. ;-) A "Słoneczny" to może będzie jeździł złożony z 4 jednostek.
Ktoś ci głupot naopowiadał. Jednostki EN57 mogą być łączone w maksymalnie potrójne składy. Czwarty byłby bierną doczepą i zgodnie z przepisami skład nie mógłby jechać szybciej niż 60 km/h
A kto Tobie powiedział, że Plesim mówi o EN57? Plesim miał na myśli jednostki Flirt/Tilo.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 05 wrz 2007, 18:32

Flash8222 pisze:A kto Tobie powiedział, że Plesim mówi o EN57? Plesim miał na myśli jednostki Flirt/Tilo.
To tym bardziej. KM miałoby robić 16-wagonowy skład na Gdynię? A pasażerom z Mazowsza zostawić sypiące się kible?

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7084
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 05 wrz 2007, 19:39

Premo pisze:
MeWa pisze:Linię do Płocka i tak mieli remontować, bo tam dużo do Orlenu jeździ.
A czy na pewno do 160km/h? Bo o ile wiem żaden pociąg towarowy w Polsce nie rozwija takiej prędkości. Te jednostki powinny jeździć na liniach już przystosowanych
Poza tym nie ma żadnej PKPowskiej lokomotywy towarowej, która kursuje z taką prędkością... :-? I wagonów takich jest może kilkanaście. Takie rzeczy to tylko za granica... O-)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 wrz 2007, 19:41

To jest jakaś chora bzdura! Na Grodzisk - Otwock, je dać, do Mińska (V160!), do Wołomina, przecież taboru (podobno) brakuje, żeby częstotliwości zwiększyć, a tu się komuś jakieś Łodzie czy Gdynie zamarzyły... funkcją KM jest obsługa regio/aglo na Mazowszu, na to dostają niebagatelne dotacjie i niech na tym się do jasnej ciasnej skoncentrują! ](*,) ](*,) ](*,)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 05 wrz 2007, 20:03

inż. Glonojad pisze:funkcją KM jest obsługa regio/aglo na Mazowszu, na to dostają niebagatelne dotacjie i niech na tym się do jasnej ciasnej skoncentrują!
popieram w 100% - tym bardziej ze przewozy pasazerskie na Mazowszu są dochodowe
PURA VIDA!

ODPOWIEDZ