Tabor Kolei Mazowieckich
Moderator: JacekM
KM chyba tego sobie nie życzyło.piotram pisze:To znaczy, że taki zespół nie może jeździć w składzie ze "starym" kiblem?
Z resztą, jest to sprawa bardzo trudna. Mamy 2 różne napędy i takie sprżegnięcie ciężko jest zrobić, chociaż SKM trójmiasto tego chce (ich impulsowe spoty z klasycznymi) i na prawdę nie wiem, jak to wyjdzie. W każdym razie szarpac na pewno będzie.
SKM 3-miasto tak chce. Dać, się da. Pozostaje kwestia sterowania. Szczególnie, kiedy wiodąca jednostką będzie jednostka klasyczna.piotram pisze:przewoz napisał/a:
chociaż SKM trójmiasto tego chce (ich impulsowe spoty z klasycznymi) i na prawdę nie wiem, jak to wyjdzie. W każdym razie szarpac na pewno będzie.
To się w ogóle da? To tak jakby połączyć np. bulwę ze 105Na.
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34886,4460317.html
Wrzucam tutaj bo KM zamiast wozić pasażerów z Mazowsza nastawia się na zysk chcąc wozić turystów i pasażerów z najbardziej opłacalnej linii Warszawa-ŁódźW środę oficjalne otwarcie montowni szwajcarskich pociągów Flirt w Siedlcach. Pierwsze w barwach Kolei Mazowieckich wyjadą wiosną przyszłego roku. Prezes firmy Halina Sekita planuje je posyłać z Warszawy na trasy regionalne, ale też do Gdyni i Łodzi
Wczoraj w lokomotywowni na Grochowie Szwajcarzy prezentowali taki pociąg sprowadzony z Lugano. Opływowe kształty, wygodne wejścia, w środku korytarz od początku do końca składu. Dziś wagon zabierze oficjeli do Siedlec na oficjalne otwarcie montowni Stadlera.
- W Polsce jesteśmy już weteranami, bo nasz produkt pierwszy raz przedstawiliśmy Polskim Kolejom Państwowym w grudniu 1995 r. Zanim podpisaliśmy kontrakt z Kolejami Mazowieckimi, minęło dziesięć i pół roku - przypominał wczoraj Peter Jenelten z zarządu Stadlera.
Szwajcarzy sprzedali już 335 Flirtów w ośmiu krajach - od Algierii po Finlandię. Pod koniec roku z Siedlec wyjedzie na testy pierwszy z dziesięciu czteroczłonowych pociągów, które zamówiły Koleje Mazowieckie (kolejne cztery trafią na Śląsk).
Prezes spółki Halina Sekita spodziewa się, że pasażerowie zaczną nimi jeździć w maju 2008 r. Na pewno na przebudowanej linii Warszawa - Siedlce, gdzie będą się mogły rozpędzać do 160 km na godz. A także do Gdyni na trasie popularnego w wakacje pociągu "Słoneczny". Prezes Sekita nie wyklucza, że dzięki nowym składom Koleje Mazowieckie powalczą o pasażerów na ruchliwej trasie z Warszawy do Łodzi.
Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
,,Słoneczny '' co roku jeździ.Po prostu w wakacje zamiast trzech Toy-Toyów bedzie Flirt.
Ale po kiego grzyba do Łodzi?Chyba po to żeby PKP PR podrażnić -bo innego wytłumaczenia jakos nie widze.
Ale po kiego grzyba do Łodzi?Chyba po to żeby PKP PR podrażnić -bo innego wytłumaczenia jakos nie widze.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
Dobrze by było. Akurat to są wakacje, więc wielkiej szkody dla mieszkańców Warszawy nie będzie, że jeden składzik pojedzie sobie do Gdyni. Zresztą w zamian będzie jeździć ten "wypasiony" kibel.rufio198 pisze:,,Słoneczny '' co roku jeździ.Po prostu w wakacje zamiast trzech Toy-Toyów bedzie Flirt.
Do Łodzi to nie wiadomo po co. Lepiej niech jeździ do Płocka.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.
Pozdrawiam, Szafran.
Ale dlaczego moim kosztem mają jeździć sobie turyści do Gdyni albo mieszkańcy Łodzi? Gdy zabiorą jeden skład to kilka pociągów trzeba będzie zastąpić starymi kiblami. Przy 5 składach jest to różnica(raczej pojedynczych by na taką linię jak Siedlce-Warszawa nie dali).Piotrek pisze:wielkiej szkody dla mieszkańców Warszawy nie będzie, że jeden składzik pojedzie sobie do Gdyni
Ktoś ci głupot naopowiadał. Jednostki EN57 mogą być łączone w maksymalnie potrójne składy. Czwarty byłby bierną doczepą i zgodnie z przepisami skład nie mógłby jechać szybciej niż 60 km/hPlesim pisze:Plany KM-ów są o wiele bardziej ambitne. A "Słoneczny" to może będzie jeździł złożony z 4 jednostek.
Tylko niech najpierw będzie taka trasa kolejowa Bo do 2020 to już sporo będzie nowych jednostek a trasa dalej nie powstaniejasiu pisze:No, Warszawa-Płock przy 160km/h na linii poznańskiej prezentowałoby się atrakcyjnie:)
Pamiętaj, że zawsze będą Ci lepsi oraz Ci gorsi.Premo pisze:Ale dlaczego moim kosztem mają jeździć sobie turyści do Gdyni albo mieszkańcy Łodzi? Gdy zabiorą jeden skład to kilka pociągów trzeba będzie zastąpić starymi kiblami. Przy 5 składach jest to różnica(raczej pojedynczych by na taką linię jak Siedlce-Warszawa nie dali).Piotrek pisze:wielkiej szkody dla mieszkańców Warszawy nie będzie, że jeden składzik pojedzie sobie do Gdyni
A kto Tobie powiedział, że Plesim mówi o EN57? Plesim miał na myśli jednostki Flirt/Tilo.Premo pisze:Ktoś ci głupot naopowiadał. Jednostki EN57 mogą być łączone w maksymalnie potrójne składy. Czwarty byłby bierną doczepą i zgodnie z przepisami skład nie mógłby jechać szybciej niż 60 km/hPlesim pisze:Plany KM-ów są o wiele bardziej ambitne. A "Słoneczny" to może będzie jeździł złożony z 4 jednostek.
Poza tym nie ma żadnej PKPowskiej lokomotywy towarowej, która kursuje z taką prędkością... I wagonów takich jest może kilkanaście. Takie rzeczy to tylko za granica...Premo pisze:A czy na pewno do 160km/h? Bo o ile wiem żaden pociąg towarowy w Polsce nie rozwija takiej prędkości. Te jednostki powinny jeździć na liniach już przystosowanychMeWa pisze:Linię do Płocka i tak mieli remontować, bo tam dużo do Orlenu jeździ.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
To jest jakaś chora bzdura! Na Grodzisk - Otwock, je dać, do Mińska (V160!), do Wołomina, przecież taboru (podobno) brakuje, żeby częstotliwości zwiększyć, a tu się komuś jakieś Łodzie czy Gdynie zamarzyły... funkcją KM jest obsługa regio/aglo na Mazowszu, na to dostają niebagatelne dotacjie i niech na tym się do jasnej ciasnej skoncentrują!
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.