Według Życia Warszawy z dziś parkingi już od września będą dostępne tylko dla posiadaczy kart okresowych ZTM. No i dobrze.Premo pisze:Mimo że mówiono o parkingach w telewizji, pisano w prasie jakoś to nie dotarło do kierowców. Ciekawe czy ZTM zrealizował pomysł z ulotkami na skrzyżowaniach.Wg.mnie pomysł jest niewypałem i zapewne parkingi nigdy nie będą pełne
Parkingi Park&Ride
Moderator: Wiliam
- Solaris U10
- Posty: 2715
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Warszawa
"PARKUJ I JEDŹ" Koniec darmowych postojów
Na pusty parking tylko z biletem
Omijane przez kierowców parkingi "Parkuj i jedź" na Połczyńskiej i przy Hali Marymonckiej mogą opustoszeć jeszcze bardziej. Dlaczego? Zarząd Transportu Miejskiego zacznie od 1 września sprawdzać, czy korzystający z nich kierowcy mają bilety komunikacji miejskiej.
-Już dłużej nie możemy pozwalać na parkowanie za darmo. We wrześniu wchodzi w życie regulamin korzystania z parkingów uchwalony przez Radę Warszawy -mówi rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego Igor Krajnow.
Już za osiem dni kierowca przy wyjeździe z parkingu będzie musiał okazać przy bramce skasowany bilet - do wyboru: dobowy, 3-, 7-dniowy albo 30- i 90-dniowy. Pracownik parkingu będzie wyposażony w czytnik kart miejskich.
Jeśli ktoś bilet zgubi, będzie musiał zapłacić 120 zł kary. Tylko teoretycznie, bo istnieje znacznie tańszy sposób "wykupienia" auta - można pójść do najbliższego kiosku, kupić bilet dobowy za 7,20 zł i skasować go w komunikacji miejskiej.
W tej chwili w Warszawie mamy tylko dwa parkingi "Parkuj i jedź" dla przesiadających się z samochodów do komunikacji miejskiej: na Połczyńskiej przy Forcie Wola i na Włościańskiej przy Hali Marymonckiej. Oba - mimo możliwości darmowego postoju - świecą pustkami, bo zostały fatalnie zlokalizowane (to decyzja poprzednich władz miasta).
Największe kpiny warszawiaków wzbudza parking przy Forcie Wola. Spośród 500 miejsc zajętych jest codziennie... nie więcej niż 10. Parking kosztował ponad 7 mln zł. ZTM obiecywał tam zbudować kino samochodowe, ale z tych planów już się wycofuje. Teraz urzędnicy chcą tam umieścić centrum zarządzania komunikacją miejską i nową siedzibę ZTM (pałac Błękitny przy ul. Senatorskiej będą musieli zwrócić dawnym właścicielom).
Dopiero w połowie listopada -siedem miesięcy po terminie -zostanie uruchomiony trzeci parking, przy stacji metra Wilanowska. Wykonawca dopiero buduje do niego drogę dojazdową.
kmaj
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[img]http://bi.gazeta.pl/im/5/4253/m4253055.jpg[/img] pisze: Parking na Połczyńskiej otwarty krócej
śmik
2007-09-13, ostatnia aktualizacja 2007-09-13 22:13
Od piątku parking" parkuj i jedź" na ul. Połczyńskiej będzie otwarty krócej. Tylko w dni powszednie w godz. 6 - 21.
Tak zdecydował Zarząd Transportu Miejskiego, bo uznał, że parkuje tam zbyt mało samochodów. Każdego dnia przyjeżdża najwyżej 20 kierowców. W soboty i niedziele sporadycznie można tam zobaczyć jakieś auto. Brama będzie jednak otwierana w niektóre święta, np. Wszystkich Świętych, bo w pobliżu jest Cmentarz Wolski.
Parking na Połczyńskiej, za który miasto zapłaciło w poprzedniej kadencji samorządu przeszło 7 mln zł, okazał się niewypałem. Nie da się stamtąd szybko wydostać komunikacją miejską do centrum. Można się przesiąść do tramwaju lub autobusu, które do Śródmieścia jadą jeszcze kilkadziesiąt minut. Teraz Zarząd Transportu Miejskiego zastanawia się, jak wykorzystać ogromny parking na Połczyńskiej. Na części terenu chce wznieść centrum zarządzania komunikacją miejską.
Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
-
- Posty: 5133
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
Ogłoszono przetarg na budowę parkingu koło przystanku PKP Anin.
Więcej tu:
ftp://85.128.61.18/Wykonanie%20projektu ... 0Anin-WKM/
Więcej tu:
ftp://85.128.61.18/Wykonanie%20projektu ... 0Anin-WKM/
gazeta.pl pisze:Z przesiadką w Aninie
Pierwszy parking przesiadkowy do pociągów podmiejskich powstanie koło stacji w Aninie. Wczoraj Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił, że szuka wykonawcy jego projektu. Kierowcy przyjeżdżający z okolicznych osiedli, a także z południa dzielnicy, Józefowa i Wawra pod koniec przyszłego roku będą mogli zostawić samochód po zachodniej stronie ul. Patriotów i na południe od ul. VIII Poprzecznej i Lucerny. Zmieści się tu 80 aut i 80 rowerów. Zamiast opłaty wystarczy mieć bilet okresowy (np. dobowy albo miesięczny), który obowiązuje także w pociągach. Kolejne takie parkingi ratusz planuje m.in. koło stacji na Żeraniu i w Rembertowie, gdzie kierowcy już teraz zostawiają samochody na dziko.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26915
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Ciekawe, czy w związku z tym ZTM zamówi w KM więcej kursów poza szczytem, wieczorami czy w DS... uwaga: pytanie retoryczne.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Hm, od tej daty wielokrotnie zostawiałem auto przy Włościańskiej i nikt dosłownie nie sprawdzał czy mam bilet. Regulamin fakt wisi, nawet go przeczytałem, napisany poniekąd pokrętnie - tzn. parking jest płatny ale poniżej jest lista zwolnionych z opłaty, jakby nie można było napisać, że parking jest bezpłatny dla ... a dla pozostałych płatny".MeWa pisze:Obrazek
Warszawa
"PARKUJ I JEDŹ" Koniec darmowych postojów
Na pusty parking tylko z biletem
Omijane przez kierowców parkingi "Parkuj i jedź" na Połczyńskiej i przy Hali Marymonckiej mogą opustoszeć jeszcze bardziej. Dlaczego? Zarząd Transportu Miejskiego zacznie od 1 września sprawdzać, czy korzystający z nich kierowcy mają bilety komunikacji miejskiej.
-Już dłużej nie możemy pozwalać na parkowanie za darmo. We wrześniu wchodzi w życie regulamin korzystania z parkingów uchwalony przez Radę Warszawy -mówi rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego Igor Krajnow.
Już za osiem dni kierowca przy wyjeździe z parkingu będzie musiał okazać przy bramce skasowany bilet - do wyboru: dobowy, 3-, 7-dniowy albo 30- i 90-dniowy. Pracownik parkingu będzie wyposażony w czytnik kart miejskich.
kmaj
Do póki pracowałem w centrum byłem codziennym użytkownikiem parkingu na Włościańskiej. Przynajmniej cztery rzeczy związane z tym parkingiem mnie dziwiły:
1) dlaczego miejsca dla niepełnosprawnych są zlokalizowane w punkcie, w którym dojście do wyjścia jest najdłuższe (za to łatwo tam zaparkować bo miejsce jest na wydłużeniu alejki dojazdowej - jednak niepełnosprawni mają raczej problem z poruszaniem się _po_za_ samochodem, a nie w manewrowaniu nim)?
2) co znaczy napis "auta out" na szlabanie?
3) dlaczego drzwi do klatek schodowych oznaczone są numerkiem a nie np.: piktogramem przedstawiającym schody?
4) czy do kontrolowania biletów przy wyjeździe potrzebna jest (była) 7 osobowa ekipa? IMHO kontrolę biletów może wykonywać automat.
5) dlaczego na mapce na stronach ZTMu narysowana jest droga dojścia od stacji metra, która nie istnieje (faktycznie dojście jest ok. 20 metrów dalej).
Aha jeszcze jedno pytanie retoryczne - dlaczego stacja metra Marymont nie jest chyba nigdy sprzątana?
Te parkingi (a przynajmniej ten) są świetnym rozwiązaniem, tylko żeby miały jeszcze trochę więcej sensu... Pozytywne jest to, że część do parkowania rowerów została wyposażona w nowy typ uchwytu.
1) dlaczego miejsca dla niepełnosprawnych są zlokalizowane w punkcie, w którym dojście do wyjścia jest najdłuższe (za to łatwo tam zaparkować bo miejsce jest na wydłużeniu alejki dojazdowej - jednak niepełnosprawni mają raczej problem z poruszaniem się _po_za_ samochodem, a nie w manewrowaniu nim)?
2) co znaczy napis "auta out" na szlabanie?
3) dlaczego drzwi do klatek schodowych oznaczone są numerkiem a nie np.: piktogramem przedstawiającym schody?
4) czy do kontrolowania biletów przy wyjeździe potrzebna jest (była) 7 osobowa ekipa? IMHO kontrolę biletów może wykonywać automat.
5) dlaczego na mapce na stronach ZTMu narysowana jest droga dojścia od stacji metra, która nie istnieje (faktycznie dojście jest ok. 20 metrów dalej).
Aha jeszcze jedno pytanie retoryczne - dlaczego stacja metra Marymont nie jest chyba nigdy sprzątana?
Te parkingi (a przynajmniej ten) są świetnym rozwiązaniem, tylko żeby miały jeszcze trochę więcej sensu... Pozytywne jest to, że część do parkowania rowerów została wyposażona w nowy typ uchwytu.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26915
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Jest budowany parking przy Młocinach w ramach większego kontraktu.
I to chyba tyle... ogłoszenie o przetargu na zamówienie na dokumentację dla małego parkingu w Aninie się pojawiło. Generalnie więc rozwój jest pełzający, ale jest.
I to chyba tyle... ogłoszenie o przetargu na zamówienie na dokumentację dla małego parkingu w Aninie się pojawiło. Generalnie więc rozwój jest pełzający, ale jest.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26915
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Nie wiem, co z Okęciem, miało być na dniach... np. dziś by mi się przydało
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.