Komunikacja podmiejska

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 24 paź 2007, 17:00

solaris8315 pisze:A z tym zwiedzaniem Tarchomina i Nowodworów przez 144 to nie sprawa Jabłonny bo to nie ich teren.
Zawsze mogą zapłacić za nową linię, jadącą prosto...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 24 paź 2007, 17:03

Oczywiście ;) Ale to powinna być w takim razie 7xx :P

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 24 paź 2007, 17:07

solaris8315 pisze:Ale to powinna być w takim razie 7xx :P
Jeśli dopłacą więcej, to i taryfę miejską mogą mieć (vide: Ząbki)... :)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ŁUKASZ_1
Posty: 117
Rejestracja: 16 sty 2006, 23:37
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: ŁUKASZ_1 » 25 paź 2007, 0:08

Gmina Wiązowna pisze:Spotkanie z przedstawicielami ZTM i Burmistrz Halinowa
(Zam: 24.10.2007 r., godz. 12.10)

18 października br. odbyło się spotkanie w Urzędzie Gminy poświęcone rozwojowi komunikacji publicznej na terenie gminy Wiązowna i gmin ościennych

18 października br. odbyło się spotkanie w Urzędzie Gminy poświęcone rozwojowi komunikacji publicznej na terenie gminy Wiązowna i gmin ościennych. W spotkaniu udział wzięli: jako gospodarze Wójt M. Jędrzejczak, Naczelnik WAiSO J. Budny, Inspektor M. Paduch oraz zaproszeni goście - Burmistrz Halinowa Pani Jolanta Damasiewicz, Kierownik referatu gospodarki komunalnej Marian Kwiatkowski z UG Halinów, a także przedstawiciele ZTM z pionu przewozów Pan Andrzej Franków Koordynator Działalności Przewozowej ZTM i Pan Jacek Cegiełka Inspektor ds. inżynierii ruchu.
W związku z licznymi prośbami urzędu i mieszkańców gminy, Pan Andrzej Franków zaproponował zmodernizowany układ istniejącej linii komunikacji autobusowej ZTM na terenie gminy Wiązowna, który zmieni się po wprowadzeniu nowej linii do Duchnowa. Funkcjonująca obecnie linia 722 kursująca do Zagórza będzie przedłużona do Wiązowny. Na wniosek Wójta linia 722 w przyszłości docelowo kończyć kurs będzie na pętli w Radiówku. Kursy linii 720 będą wszystkie docierały do Glinianki (na dzień dzisiejszy tylko część kursów kończy się w Gliniance). Docelowo linia 720 będzie miała pętlę w Rzakcie. Natomiast nowa linia nazwana roboczo „730” przez Duchnów dotrze do pętli w Brzezinach obok szkoły. W przyszłości planowane są tzw. wypady do Kącka (po gruntownej przebudowie pętli). Wszystkie miejsca docelowe muszą spełnić pewne warunki techniczne stawiane przez ZTM, co jest związane z licznymi uzgodnieniami, opracowaniem projektów, zmiana organizacji ruchu, zamówieniami publicznymi i etapem inwestycyjnym. Najwcześniej ruszy linia 730 do pętli w Brzezinach. Jej uruchomienie zaplanowane jest na początek 2008 roku, jak tylko zostanie przygotowana infrastruktura techniczna na drodze 721 i pętla przy szkole w Brzezinach. Burmistrz Halinowa wyraziła zgodę i chęć współpracy przy wszelkich pracach niezbędnych do przygotowania pętli o odpowiednich parametrach technicznych.
Przedstawiciel ZTM p. Franków poinformował, że partycypacja w kosztach nowej linii wyniesie 40%. Jest to stawka standardowa stosowana we wszystkich przypadkach tworzenia nowych linii. Natomiast stawka za wozokilometr jest określana na etapie przetargowym i nie podlega negocjacji. Wynika ona z oferty przetargowej pomiędzy ZTM a MZA. Stawka za wozokilometr jest istotna dla gminy, ponieważ rzutuje na wysokość dopłaty. Na dzień dzisiejszy stawka ta wynosi 6,03zł. Na rok 2008 została zaplanowana na 6,30zł. Jednak wysokość stawki może się zmienić i osiągnąć poziom 6,70zł ze względu na podwyżki płac kierowców w Miejskich Zakładach Autobusowych. Podwyżki mają zahamować odpływ kierowców z firm transportowych obsługujących ZTM, ustabilizować sytuację kadrową i utrzymać obecny stan zatrudnienia. Nie planuje się natomiast podwyżek cen biletów, chociaż utrzymują się na tym samym poziomie od kilku lat. Wynika to z założenia, że stała cena biletu zatrzymuje obecnego pasażera i zachęca nowych do korzystania z usług przewozowych firmy.
Wójt Marek Jędrzejczak przedstawił koncepcje połączenia w przyszłości poprzez obsługę ZTM dwóch stacji kolejowych w Józefowie i Halinowie, co stworzyłoby potrzebną poprzeczną sieć połączeń komunikacyjnych
W ciągu dwóch lat planuje się uruchomić Szybką Kolej Miejską do Otwocka. Obecnie SKM dociera do Sulejówka-Miłosnej z możliwością przedłużenia do Mińska Mazowieckiego. Linia poprzeczna komunikacji autobusowej połączy dwie linie SKM. Z jednej strony stację Józefów poprzez Emów, Wiązownę i Duchnów do stacji Halinów w powiecie mińskim. Zostanie wdrożony wspólny bilet komunikacyjny. Na jednym bilecie pasażer skorzysta z autobusu miejskiego, SKM i Metra.
Na spotkaniu omawiano również sprawy dotyczące bieżącego funkcjonowania linii w tym zmian rozkładu jazdy przystosowanego do potrzeb mieszkańców. W dniu 19.10.2007r. urząd wystosował pismo ws. uzgodnienia lokalizacji przystanków na drodze wojewódzkiej 721 do Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Warszawie. Po otrzymaniu zgody od MZDW rozpoczną się prace nad opracowaniem projektu budowlanego peronów i przystanków na drodze do Duchnowa oraz będzie równolegle przygotowywany projekt zmian w organizacji ruchu, który musi być uzgodniony w Komendzie Głównej Policji w Warszawie.
Będziemy na bieżąco informować o postępach w pracach na rzecz poprawy stanu komunikacji publicznej na terenie naszej gminy.

Inspektor w WAiSO
M. Paduch

:arrow: Proponowany układ komunikacji autobusowej ZTM na terenie Gminy Wiązowna

PiotrekP
Posty: 3498
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 25 paź 2007, 9:45

No, czyli nie będzie 8xx w końcu do Wiązownej O-) Ciekawe jak z tymi podjazdami pod Zagórze :-k

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6106
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 25 paź 2007, 9:48

PiotrekP pisze:Ciekawe jak z tymi podjazdami pod Zagórze :-k
Ciekawe, czy w ogóle będą 8-[ (niby wg mapki będą, ale kto wie, może ten pomysł z 1xx w końcu by wypalił).

Widzę, że Wiązowna ma niezłe parcie na nowe połączenia, ale to bardzo dobrze =D>
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 25 paź 2007, 9:52

PiotrekP pisze:Ciekawe jak z tymi podjazdami pod Zagórze :-k
Normalnie. Skręci, straci z 5 minut, zwiedzi urokliwą pętle i po strachu. Chociaż mieszkańcy Wiązowny nie będą pewnie zbytnio zadowoleni z tego wygibasa. Tylko w tym tzn. w ich ew. naciskach na ZTM, można widzieć ew. skierowanie tam innej linii (oczywiście najlepiej w formie wariantów 1xx z Witaraka na os. Stara Miłosna =P~ )
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 25 paź 2007, 21:54

Część mieszkańców Wiązowny na pewno będzie zadowolona - zwłaszcza Ci którzy obecnie do pracy w Zagórzu dojeżdżają samochodem. A parcie na nowe linie i połączenia są w okolicznych miejscowościach bardzo duże, bo i potrzeby są wielkie i atrakcyjność biletu ZTM jest wielkim plusem. Minusem, z którym stołeczna komunikacja nie może sobie dać rady to oczywiście stan taboru i braki kierowców - co przecież zauważalne jest w samej Warszawie. Dlatego wszelkie przedsięwzięcia poza jej granicami muszą opierać się na tej samej liczbie brygad.
Polityka złym doradcą w pracy!

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 25 paź 2007, 21:56

JotPeCet pisze:Część mieszkańców Wiązowny na pewno będzie zadowolona - zwłaszcza Ci którzy obecnie do pracy w Zagórzu dojeżdżają samochodem.
W życiu bym nie powiedział, że tam (w Zagórzu) pracują ludzie z Wiązowny 8-[ Jeśli tak to niech już ten oberek będzie - chociaż ja z zasady nie lubię takich podjazdów :>
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 25 paź 2007, 22:08

R-11 Kleszczowa pisze:
PiotrekP pisze:Ciekawe jak z tymi podjazdami pod Zagórze :-k
Normalnie. Skręci, straci z 5 minut, zwiedzi urokliwą pętle i po strachu. Chociaż mieszkańcy Wiązowny nie będą pewnie zbytnio zadowoleni z tego wygibasa. Tylko w tym tzn. w ich ew. naciskach na ZTM, można widzieć ew. skierowanie tam innej linii (oczywiście najlepiej w formie wariantów 1xx z Witaraka na os. Stara Miłosna =P~ )
Tylko tam jest napisane, że 722 tylko w wytypowane kursy do Zagórza. Więc może coś będzie z linii 1xx ....

Krzysiek_S
Posty: 5092
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 25 paź 2007, 22:09

Czyli linie 720, 722, 730 będą osobno co 2,5 godziny, czyli jest szansa na skoordynowanie z 704 [-o< . Gorzej w szczycie bo , wtedy 704 jest co 40 minut.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 paź 2007, 22:15

JotPeCet pisze: Minusem, z którym stołeczna komunikacja nie może sobie dać rady to oczywiście stan taboru i braki kierowców - co przecież zauważalne jest w samej Warszawie. Dlatego wszelkie przedsięwzięcia poza jej granicami muszą opierać się na tej samej liczbie brygad.
Podpisanie umowy z jakąś gminą to dodatkowe pieniądze w systemie (z biletów i dopłat), a więc możliwość zorganizowania przetargu na obsługę. Szkoda, że o tym w ten sposób się nie myśli.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 25 paź 2007, 23:23

no ale liczba kierowców jest ograniczona - wątpię, żeby ajenci nagle ściągnęli nowych, skoro MZA to się nie udaje. A nawet jak ściągną to kosztem MZA :D
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 paź 2007, 8:19

Wciąż się odbywają jakieś kursy, to nie maszyniści, gdzie trzeba mieć technikum i Bóg jeden wie, co jeszcze. To jest tylko kwestia takiej pensji, by zaraz do Irlandii nie pojechał.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

jacek
Zbanowany
Posty: 4807
Rejestracja: 14 lip 2006, 10:18
Lokalizacja: Ten co dostał zakaz pisania, bo pogocika upodlił

Post autor: jacek » 26 paź 2007, 20:46

inż. Glonojad pisze:Wciąż się odbywają jakieś kursy, to nie maszyniści, gdzie trzeba mieć technikum i Bóg jeden wie, co jeszcze. To jest tylko kwestia takiej pensji, by zaraz do Irlandii nie pojechał.
Wczoraj zakonczyly sie Targi Pracy, moze one coś pomoga w uzyskaniu nowych kierowcow :-k

ODPOWIEDZ