Komunikacja podmiejska

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26941
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 31 paź 2007, 12:30

Moim zdaniem nie ma to sensu, w nocy SKM powinna być realizowana komunikacją autobusową wzdłuż trasy. Mówię absolutnie poważnie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

klagshamn

Post autor: klagshamn » 31 paź 2007, 13:09

no dobrze, ale moze byc z tym problem, bo jednak czesto tory odbiegaja daleko, daleko od ulic uczeszczanych przez miejskie autobusy

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6108
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 31 paź 2007, 13:16

klagshamn pisze:no dobrze, ale moze byc z tym problem, bo jednak czesto tory odbiegaja daleko, daleko od ulic uczeszczanych przez miejskie autobusy
Na stacje dojedziesz. Choć fakt, trochę podjazdów trzeba byłoby zrobić, np. na Wschodni.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26941
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 31 paź 2007, 13:20

Na Wschodni to nie jest aż taki podjazd, nie trzeba od razu wracać do Grochowskiej Mińską.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 01 lis 2007, 22:11

klagshamn pisze:(...)utworzenia siedmiu linii SKM, m. in. do piaseczna, co pozwoliloby niewyobrazalnie odciazyc strasznie zapchane 709 i 727
Samo puszczenie linii SKM do Piaseczna nic nie da.
Wiadomo jak usytuowana jest stacja w Piasecznie, i trzeba by zrobić komunikację dowozową do stacji, aby SKM spełniło swoją rolę. A komunikacja na terenie gminy Piaseczno to już zadanie własne gminy, i nie jest to zadanie dla ZTM aby tworzył linie eksterytorialne.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

ness
Posty: 1030
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 01 lis 2007, 22:24

Imo gdyby taka linia byla elementem systemu komunikacji z Warszawa to jak najbardziej byloby to zadanie dla ZTM.
Oczywiscie wymagaloby to pewnie dodatkowych $, ale trzeba wziac jeszcze pod uwage zaszlosci miedzy Piasecznem a Stolica czyli R-12, obiecanki w sprawie trama itp.
Zreszta taki uklad komunikacyjny w wypadku Piaseczna bylby chyba najlepszy.
Ale to wymaga wspolpracy z obu, jesli nie wiecej, stron. Czyli w skrocie 'niedasie' :>

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27609
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 01 lis 2007, 22:25

Frencher pisze:nie jest to zadanie dla ZTM aby tworzył linie eksterytorialne.
ale zadaniem ZTM jest dojazd do cmentarza w Markach.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 01 lis 2007, 22:30

ness pisze:Imo gdyby taka linia byla elementem systemu komunikacji z Warszawa to jak najbardziej byloby to zadanie dla ZTM.
Miałem na myśli komunikację, która by operowała tylko na terenie gminy Piaseczno, czyli nie powiązaną bezpośrednio z Warszawą.

[ Dodano: 2007-11-01, 22:32 ]
Fikander pisze:
Frencher pisze:nie jest to zadanie dla ZTM aby tworzył linie eksterytorialne.
Ale zadaniem ZTM jest dojazd do cmentarza w Markach.
Czym innym są podjazdy już istniejących linii, a czym innym tworzenie linii operujących w całości poza granicami Warszawy, czego ZTM robić nie może (wynika to ze statutu).

A co do cmentarza, to jeżeli wierzyć mediom które dziś mówiły, że na cm. Południowym jest pochowanych około 2000 osób, to cmentarz w Markach jest co najmniej 2-3 krotnie większy :D.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 01 lis 2007, 22:45

Frencher pisze:Imo gdyby taka linia byla elementem systemu komunikacji z Warszawa to jak najbardziej byloby to zadanie dla ZTM.
tu przede wszystkim trzeba zintegrowanego systemu komunikacji
ness pisze:Zreszta taki uklad komunikacyjny w wypadku Piaseczna bylby chyba najlepszy.
średnio, linia radomska ma najgorszy przebieg spośród wszystkich w WWK, do tego wyłącznie SKM+dowozówki to nie rozwiązanie
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 02 lis 2007, 16:22

Frencher pisze:
Fikander pisze:Ale zadaniem ZTM jest dojazd do cmentarza w Markach.
Czym innym są podjazdy już istniejących linii, a czym innym tworzenie linii operujących w całości poza granicami Warszawy, czego ZTM robić nie może (wynika to ze statutu).
W statucie nie ma nic takiego napisanego. Za to § 3, ptk. 2 owego statutu ZTM mówi:
Obszarem działania jest Warszawa i, na podstawie odrębnych porozumień międzygminnych, gminy sąsiadujące z Warszawą.
Przykładem może służyć linia 714 działająca poza granicami Warszawy do 1995, czy inne linie eksterytorialne.
IMHO transport w całej aglomeracji powinien być w gestii ZTM, po zmianie statusu i przekazaniu przez gminy ościenne zadań własnych dotyczących komunikacji jemu (ZTM).

[ Dodano: 2007-11-02, 16:23 ]
A to uchwała ze ststutem ZTM
http://www.ztm.waw.pl/bip/1391_2005.pdf

[ Komentarz dodany przez: Bastian: 2007-11-02, 22:34 ]
Korekta tagów.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 02 lis 2007, 16:32

Kiedyś o tym problemie pisała prasa. I wtedy ZTM twierdził, że nie ma prawa tworzyć i nadzorować linii, które by w całości przebiegały poza granicami Warszawy.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

aaa
Posty: 278
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 02 lis 2007, 17:29

ZTM powinno zrobić dwie linnie (po dwóch stronach Wisły) pół obowdowe które by przebiegały przez miejscowości ościenne Warszawy. Każda z linni mogła by kursować np. co 60 minut

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 02 lis 2007, 17:36

aaa pisze:ZTM powinno zrobić dwie linnie (po dwóch stronach Wisły) pół obowdowe które by przebiegały przez miejscowości ościenne Warszawy. Każda z linni mogła by kursować np. co 60 minut
Po pierwsze: brygadożerne.
Po drugie: niezbyt konieczne i przy częstotliwości 60 minut mamy nadpodaż.
Po trzecie: wybitne nierównomierne rozłożenie pasażerów.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 02 lis 2007, 22:42

humptyangel pisze:IMHO transport w całej aglomeracji powinien być w gestii ZTM, po zmianie statusu i przekazaniu przez gminy ościenne zadań własnych dotyczących komunikacji jemu (ZTM).
trzeba powołać związek międzygminny, oddawanie komunikacji w ręce obecnego ZTMu nie daje gminom-płatnikom dostatecznych możliwości kontroli
Wolfchen pisze:Po drugie: niezbyt konieczne i przy częstotliwości 60 minut mamy nadpodaż.
niekoniecznie, 710 na obwodowym odcinku pracuje dobrze, nawet w niezwykle rzadkim 707 widać potencjał
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6108
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 02 lis 2007, 22:50

Tm pisze:niekoniecznie, 710 na obwodowym odcinku pracuje dobrze, nawet w niezwykle rzadkim 707 widać potencjał
No ale różnica między częstotliwością 710, a 707 jest ogromna, a w przypadku linii obwodowej mówimy w tym momencie o połączeniu tych dwóch linii.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

ODPOWIEDZ