Chyba do Rzakty?urluch pisze:720 - mam nadzieje, że wydłużą na Zamienie
Komunikacja podmiejska
Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam
Monopol daje znać o sobie... ZTM od nowego roku podnosi gminom dopłaty o 50 gr, tj z 6,03 na 6,53zł od 1 woz/km, bez dyskusji podsuwając aneksy do porozumienia. Niezdecydowanym doradza założenie własnego przedsiębiorstwa komunikacyjnego. Cóż, chcemy mieć większe korki w Warszawie to będziemy je mieli...
Oj chyba coś pokręciłeś.Pawel01 pisze:Monopol daje znać o sobie... ZTM od nowego roku podnosi gminom dopłaty o 50 gr, tj z 6,03 na 6,53zł od 1 woz/km, bez dyskusji podsuwając aneksy do porozumienia. Niezdecydowanym doradza założenie własnego przedsiębiorstwa komunikacyjnego. Cóż, chcemy mieć większe korki w Warszawie to będziemy je mieli...
O tym, że ZTM chce większych pieniędzy na nowy rok to słyszałem, ale pewnie nie takich.
Po pierwsze już teraz stawka jest 6,09zł/km a nie 6,03zł. A z tym 6,53 to chyba trochę przesadziłeś

Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą
- humptyangel
- Posty: 554
- Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Poza tym MZA podwyższa stawki by dać na podwyżki aby zatrzymać odpływ kierowców z firmy oraz przecie za stale drożejącą wachę trzeba też jakoś zapłacić.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
To nie jest monopol, tylko wykalkulowanie zysku i straty... Ilu ma być komunalnych organizatorów komunikacji?Pawel01 pisze:Monopol daje znać o sobie...
Przesadzasz chyba z podwyżką... Inflacji takiej wielkiej nie mamy.Pawel01 pisze:ZTM od nowego roku podnosi gminom dopłaty o 50 gr, tj z 6,03 na 6,53zł od 1 woz/km, bez dyskusji podsuwając aneksy do porozumienia.
Mamy przykład Łomianek. Nie wiem, czy linia ZTMowska by kursowała z taką częstotliwością. Widocznie wychodzą na swoje.Pawel01 pisze:Niezdecydowanym doradza założenie własnego przedsiębiorstwa komunikacyjnego.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27028
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
A ile Łomianki do tej komunikacji dopłacają? BO słyszałem, że nic, tylko czasem autobusem dokapitalizują... a gdyby im płacili chociaż połowę tego, ile by chciał ZTM...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Co do argumentu dot. MZA - przecież od wielu lat linie podmiejskie obsługują także ajenci, w ramach umów podpisanych z ZTMem (gdzie wozokilometr jest znacznie tańszy).Frencher pisze:Oj chyba coś pokręciłeś.Pawel01 pisze:Monopol daje znać o sobie... ZTM od nowego roku podnosi gminom dopłaty o 50 gr, tj z 6,03 na 6,53zł od 1 woz/km, bez dyskusji podsuwając aneksy do porozumienia. Niezdecydowanym doradza założenie własnego przedsiębiorstwa komunikacyjnego. Cóż, chcemy mieć większe korki w Warszawie to będziemy je mieli...
O tym, że ZTM chce większych pieniędzy na nowy rok to słyszałem, ale pewnie nie takich.
Po pierwsze już teraz stawka jest 6,09zł/km a nie 6,03zł. A z tym 6,53 to chyba trochę przesadziłeśZTM podnoszenie dopłat zawsze uzasadnia inflacją, i podnoszeniem stawki przez MZA. A nie było takiej inflacji, aby podnosić stawkę z 6,09 na 6,53.
A poza tym, to MZA narzuca stawkę ZTMowi, czy odwrotnie?
ZTM się rozlicza z gminami na podstawie stawki MZAalojzy pisze:Co do argumentu dot. MZA - przecież od wielu lat linie podmiejskie obsługują także ajenci, w ramach umów podpisanych z ZTMem (gdzie wozokilometr jest znacznie tańszy).Frencher pisze:Oj chyba coś pokręciłeś.
O tym, że ZTM chce większych pieniędzy na nowy rok to słyszałem, ale pewnie nie takich.
Po pierwsze już teraz stawka jest 6,09zł/km a nie 6,03zł. A z tym 6,53 to chyba trochę przesadziłeśZTM podnoszenie dopłat zawsze uzasadnia inflacją, i podnoszeniem stawki przez MZA. A nie było takiej inflacji, aby podnosić stawkę z 6,09 na 6,53.
A poza tym, to MZA narzuca stawkę ZTMowi, czy odwrotnie?

i dlatego właśnie gminy się buntują, bo płacą wysokie stawki, a często są skazane na obsługę przez MZA, która jest poniżej wszelkiej krytyki.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą
Ok., dzięki za rozjaśnienie sytuacji, choć to jakiś pokręcony układ - gminy płacą ZTMowi według stawek jak dla MZA, a ZTM płaci, w przypadku tych kilkunastu brygad ajentowi według stawki jaka wyszła z przetargu.ZTM się rozlicza z gminami na podstawie stawki MZAnie ma znaczenia kto obsługuje linie.
i dlatego właśnie gminy się buntują, bo płacą wysokie stawki, a często są skazane na obsługę przez MZA, która jest poniżej wszelkiej krytyki.
To niech gminy rezygnują z usług ZTM to nie zobaczycie wozów MZA, a do Warszawy będziecie zasuwali na piechotę/na rowerach/samochodamii dlatego właśnie gminy się buntują, bo płacą wysokie stawki, a często są skazane na obsługę przez MZA, która jest poniżej wszelkiej krytyki.


Nie mam zielonego (jak łomiankowski autobus) pojęcia...inż. Glonojad pisze:A ile Łomianki do tej komunikacji dopłacają? BO słyszałem, że nic, tylko czasem autobusem dokapitalizują...

To by mieli jeden autobus więcej (oprócz 701) kursujący najczęściej co dwie godziny...inż. Glonojad pisze:a gdyby im płacili chociaż połowę tego, ile by chciał ZTM...
[ Dodano: 2007-12-05, 15:31 ]
Bądź PKSami lub też ultranowoczenymi prywaciarzami...solaris8315 pisze:To niech gminy rezygnują z usług ZTM to nie zobaczycie wozów MZA, a do Warszawy będziecie zasuwali na piechotę/na rowerach/samochodami
 ](*,)](./images/smilies/eusa_wall.gif)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43
Według prezesa KMŁ wpłata z budżetu Łomianek na rzecz firmy wynosi 1,8 mln. zł. rocznie, a stawka za kilometr to 1,30 zł.:
http://www.gazetaecho.pl/cgi-bin/echo/e ... 7-05_25-12
http://www.gazetaecho.pl/cgi-bin/echo/e ... 7-05_25-12
Albo nie zrozumiałeś co napisałem, albo...solaris8315 pisze:To niech gminy rezygnują z usług ZTM to nie zobaczycie wozów MZA, a do Warszawy będziecie zasuwali na piechotę/na rowerach/samochodamii dlatego właśnie gminy się buntują, bo płacą wysokie stawki, a często są skazane na obsługę przez MZA, która jest poniżej wszelkiej krytyki.A mieszkańcom Warszawy się polepszy bo brygady z linii podmiejskich pójdą w bardziej potrzebujące miejsca
Każdy zdrowo myślący Burmistrz czy Wójt widzi jedno - na rynku przewozów są w pewnym sensie 2 grupy przewoźników:


Każdy może zobaczyć jaki tabor, standard usług i przede wszystkim ceną chcę MZA, i jak to się ma do ajentów, którzy wiadomo jaki mają tabor i o ile mniejsze stawki chcą.
Co więc dziwnego, że skoro można coś mieć o wiele taniej i o znacznie lepszej jakości to gminy się tego domagają


ZTM nigdy nie był w stanie odpowiedzieć na to pytanie, dlaczego MZA skoro jest droższe, gorsze... (i tak można wymieniać i wymieniać) musi obsługiwać linie, gdzie ich nikt nie chce.
Bo się okazuje że z MZA to jest jak kiedyś z komuną w czasach słusznie minionych - niby komuna istniała dla dobra ogółu, aby się wszystkich żyło lepiej. Tylko problem polegał na tym, że się z tej oazy mlekiem i miodem płynącej nie można było się wypisać - była ona tak samo narzucona jak obecnie usługi MZA.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27028
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Bzdura, na brygady te nie będzie po prostu pieniędzy. Skoro gminy płacą za MZA, a dostaję tańszych prywaciarzy, to czyje konto zasila zysk?solaris8315 pisze: A mieszkańcom Warszawy się polepszy bo brygady z linii podmiejskich pójdą w bardziej potrzebujące miejsca
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Ile ty masz lat??!! Chyba z 10 najwyżej. Przeczytaj jeszcze pięćdziesiąt razy swój post może zrozumiesz jak bardzo ograniczony umysłowo jesteś. Bo inaczej nie potrafię wytłumaczyć TAK WIELKIEJ GŁUPOTY KTÓRĄ TUTAJ PALNĄŁEŚ.Frencher pisze: Bo się okazuje że z MZA to jest jak kiedyś z komuną w czasach słusznie minionych - niby komuna istniała dla dobra ogółu, aby się wszystkich żyło lepiej. Tylko problem polegał na tym, że się z tej oazy mlekiem i miodem płynącej nie można było się wypisać - była ona tak samo narzucona jak obecnie usługi MZA.
Może dostanę ostrzeżenie ale nawet nie godzi mi się tłumaczyć dlaczego w Warszawie tak jak w KAŻDYM większym miescie na swiecie istnieje zakład komunalny przewozu osób, dlaczego prywaciarze nigdy nie zdobywają całego rynku i dlaczego potrzebna jest konkurencja dla poprawy jakości i obniżania cen. Ale by to zrozumieć trzeba skończyć wpierw jakieś szkoły i przede wszystkim używać mózgu.
Zadaj sobie najpierw pytanie:
-czy prywaciarziowi zawsze się opłaci jeździć w ramach zbiorkomu
-dlaczego prywaciarz jest tańszy (a w zasadzie od kogo jest tańszy)
-dlaczego są problemy z komunikacją w warszawie i jakich pracowników brakuje oraz co decyduje dla nich o ich chęci zatrudnienia
-dlczego miejski zakład jest podstawą komunikacji, a przynajmniej sporą częścią w każdym większym mieście
-czy w razie kłopotów finansowych prywaciarza posiada on w ogóle tabor czy nagle zostaje z niczym (jeżeli to np był leasing)
STRASZNIE NISKI POZIOM INTELEKTUALNY TWOJEGO POSTU!
PS Żeby nie było- to samo dotyczy zbiorkomu w ramach miast satelickich i dojazdu do Warszawy. Ciekawe czemu transludy i Bagsy sciągają tabor z niemiec albo kupują najtańsze autosany??!! Przecież to taaaaaaakie opłacalne....
A podane Łomianki?? Strasznie rozbudowany układ komunikacji mają.... Jedna linia plus BISka, tak że ludzie drzwiami i oknami wyłażą z autobusu, bo dopiero wtedy prawie się opłaca... prawie bo i tak dopłacać trzeba. Na podobnym obszarze w Warszawie o podobnej gęstości zaludnienia kursują zazwyczaj cztery do sześciu linii, nawet czasem pospieszne, i miasto w ramach cywilizowanego dojazdu i możliwości rozwoju MUSI zapewnić kursy nawet wtedy gdy autobusem np o 22 lub 23 chce jechać tylko kilka osób. A tabor na eŁce?? Ikarusy, Jelcze i inne znane z "niedobrego MZA" pojazdy. Tyle że ZKŁ może pomarzyć o MANach czy Solarisach
Pogrążacie się coraz bardziej!