METRO WARSZAWSKIE pisze:Sześciu wykonawców chętnych do budowy centralnego odcinka II linii metra
Informacje
03.12.2007
Dzisiaj o godzinie 12.00 upłynął termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu na „Projekt i budowę II linii metra od stacji Rondo Daszyńskiego do stacji Dworzec Wileński w Warszawie”.
Do Metra Warszawskiego wpłynęły wnioski następujących wykonawców:
1. Skład konsorcjum:
• ALPINE BAU Deutschland AG – Lider Fűrholzener Straße 12, 85386 Eching, Niemcy
• FCC CONSTRUCCIÓN, SA Calle Balmes No. 36, 08007 Barcelona, Hiszpania
• ALPINE Untertagebau GmbH, Fűrholzener Straße 12, 85386 Eching, Niemcy
• PBG S.A. ul. Skórzewska 35, 62-081 Wysogotowo
• HYDROBUDOWA WŁOCŁAWEK S.A. ul. Skórzewska 35, 62-081 Wysogotowo
• PRG Metro Sp. z o.o. ul. Wólczyńska 133, 01-919 Warszawa
• ALPINE Construction Polska Sp. z o.o. ul. Rzeczna 11, 30-021 Kraków
2. Skład konsorcjum:
• DRAGADOS S.A. – Pełnomocnik Konsorcjum Avda, de Tenerife, 4 y 6, San Sebastian de los Reyes (Madrid), 28700 Hiszpania
• Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych POL – AQUA S.A. ul. Dworska 1, 05-500 Piaseczno
• TRAKCJA POLSKA – PKRE S.A. Al. Jana Pawła II 11, 00-828 Warszawa
• VIAS Y CONSTRUCCIONES S.A. Calle Orense 11, 28020 Madryt, Hiszpania
• TECSA EMPRESA CONSTRUCTORA S.A. Avda, de Madariaga, 1, 4, 48014 Bilbao (Vizcaya) Hiszpania
3. Skład konsorcjum:
• VINCI Construction Grands Projets – Lider 5 Cours Ferdinand de Lesseps, 92851 Rueil – Malmaison, Francja
• BILFINGER BERGER A.G. Niederlassung Tunnelbau, D-81379 Munich, Niemcy
• Warszawskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych S.A. ul. Robotnicza 11/13, 02-261 Warszawa
• SIEMENS A.G. Munich, Niemcy
• SIEMENS Sp. z o.o. Warszawa
• WARBUD S.A. Al. Jerozolimskie 162A, 02-342 Warszawa
4. Skład konsorcjum:
• Mostostal Warszawa S.A.- Lider ul. Konstruktorska 11a, 02-673 Warszawa
• ACCIONA INFRAESTRUCTURAS S.A. Avenida de Europa 18 Parque Empresarial la Moraleja, 28108 Alcobendas, Madryt Hiszpania
• STRABAG Sp. z o.o. ul. Brechta 7, 03-472 Warszawa
• STRABAG AG Ortenburgerstrasse 27 9800 Spittal an der Drau, Austria
• Ed. Zűblin AG Albstadtweg 3, D-70567 Stuttgart, Niemcy
• DYWIDAG International GmbH Klausenburger Strasse 9, 81677 Műnchen, Niemcy
• DYWIDAG Bau GmbH Mies-van-der-Rohe-Str. 6, 80807 Műnchen, Niemcy
• Przedsiębiorstwo Budowy Kopalń PeBeKa S.A. ul. Marii Skłodowskiej – Curie 76, 59-301 Lublin
5. Skład konsorcjum:
• Ferrovial Agroman S. A. – Lider Ribera Del Loira 42 28042 Madrid, Hiszpania
• Budimex Dromex S.A. ul. Stawki 40 01-040 Warszawa
6. China National Corporation For Overseas Economic Cooperation (CCOEC) No 6, Fuchengmenwai Avenue, West District, Beijing, Chiny
- Pełnomocnik ECO-PARTNERS Sp. z o.o. ul. Nadwiślańska 92F, 05-410 Józefów
Postępowanie, ogłoszone 16 października, odbywa się według procedury dialogu konkurencyjnego (Art. 60a - 60e Ustawy Prawo Zamówień Publicznych). Spośród zgłoszonych dzisiaj wykonawców do dalszego postępowania dopuszczonych zostanie pięć podmiotów, mających największe doświadczenie w tego typu inwestycjach. Z nimi prowadzony będzie dialog konkurencyjny, który doprowadzić ma do takiego opisania przedmiotu zamówienia, które będzie odpowiadać potrzebom zamawiającego i możliwościom wykonawców. Dokumentacja sporządzona w wyniku dialogu, stanowić będzie podstawę ostatniego etapu procedury – składania ofert.
Spośród podmiotów, które złożą wtedy oferty, na podstawie kryteriów oceny podanych w ogłoszeniu, wyłoniony zostanie wykonawca, do którego należeć będzie realizacja robót budowlano - montażowych wraz z wykonaniem projektów budowlanych i wykonawczych, zgodnych z zatwierdzonym Wielobranżowym Projektem Koncepcyjnym.
Planowane zakończenie procedury wyłonienia wykonawcy i podpisanie z nim umowy planowane jest na przełom I i II kwartału 2008 r.
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wybudowanie „pod klucz” centralnego odcinka II linii metra w Warszawie od Ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego wraz z łącznikiem między I i II linią metra, zgodnie z Wielobranżowym Projektem Koncepcyjnym oraz Programem Funkcjonalno Użytkowym, którego ostateczne brzmienie zostanie ustalone w wyniku przeprowadzonego dialogu konkurencyjnego.
Zaprojektowanie i wybudowanie „pod klucz” centralnego odcinka II linii metra winno zostać zrealizowane w okresie nie przekraczającym 45 miesięcy od daty zawarcia umowy.
Podstawowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia:
• Całkowita długość odcinka centralnego - około 6300 m, w tym:
- 6 odcinków szlakowych o łącznej długości 4200 m
- 7 stacji o łącznej długości z torami odstawczymi oraz pozostałymi
obiektami (komory rozjazdów, komory do zawracania, wentylatornie itd.)
około - 2100 m
• Tunel łącznikowy pomiędzy I i II linią o długości około 500 m
• Połączenie systemów z centralną dyspozytornią na STP Kabaty
• Integracja systemów z I linią metra.
Centralny odcinek II linii metra łączyć będzie Wolę z Pragą Północ. Zostanie na nim zbudowanych 7 stacji: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion i Dworzec Wileński.
Druga linia metra - dalsze plany rozbudowy
Moderator: JacekM
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Obecnie mamy chwilę czasu aby przemyśleć parę rzeczy w założeniach budowy linii za dworzec Wileński. Proszę zwrócić uwagę na następujące uwagi:
1) Usytuowanie stacji Szewdzka jest nieporozumieniem. Powinna powstać stacja na wysokości ulicy Konopackiej/Namysłowskiej aby ożywic Nową Pragę (dodatkowo przystanek tramwajowy można by przesunąć na to skrzyżowanie). Stacja przy Szwedzkiej powinna zostać przesunięta do linii kolejowej dzięki czemu będzie mógł powstać węzeł przesiadkowy z linią na Gdańsk.
2) Linia metra powinna kończyć się jedną stację dalej. Dzieki temu może powstać węzeł przesiadkowy PKP Toruńska / Trasa Toruńska / Metro. Umożliwiłoby to też budowe park & ride podłączonego estakadami do trasy toruńskiej.
1) Usytuowanie stacji Szewdzka jest nieporozumieniem. Powinna powstać stacja na wysokości ulicy Konopackiej/Namysłowskiej aby ożywic Nową Pragę (dodatkowo przystanek tramwajowy można by przesunąć na to skrzyżowanie). Stacja przy Szwedzkiej powinna zostać przesunięta do linii kolejowej dzięki czemu będzie mógł powstać węzeł przesiadkowy z linią na Gdańsk.
2) Linia metra powinna kończyć się jedną stację dalej. Dzieki temu może powstać węzeł przesiadkowy PKP Toruńska / Trasa Toruńska / Metro. Umożliwiłoby to też budowe park & ride podłączonego estakadami do trasy toruńskiej.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
1) Przesunięcie tej stacji w rejon tego skrzyżowania skutkowałoby, że byłaby ona niezwykle blisko poprzedniej - Dworca Wileńskiego. Zresztą ten rejon jest dobrze skomunikowany poprzez chociażby wspomnane tramwaje. Myślę, że zaproponowana lokalizacja równieć przyczyni się do rozwoju tej części Pragi, a także dodatkowo wpłynie na poprawę najbliższej okolicy Szwedzkiej.
2) Oczywiście, w przyszłości II linię metra można wydłużyć. Pytanie, czy w pierwszej kolejności taki węzeł jest potrzebny - pociągi dowożą do Dworca Gdańskiego, który jest dobrze skomunikowany z metrem, zaś autobusy i tak by dowoziły do wcześniejszych stacji - Bródno czy Kondratowicza. Bo stacja przy linii kolejowej pełniłaby głównie funkcję przesiadkową, a i nie wiem, czy tam byłoby gdzie zrobić parking P&R
2) Oczywiście, w przyszłości II linię metra można wydłużyć. Pytanie, czy w pierwszej kolejności taki węzeł jest potrzebny - pociągi dowożą do Dworca Gdańskiego, który jest dobrze skomunikowany z metrem, zaś autobusy i tak by dowoziły do wcześniejszych stacji - Bródno czy Kondratowicza. Bo stacja przy linii kolejowej pełniłaby głównie funkcję przesiadkową, a i nie wiem, czy tam byłoby gdzie zrobić parking P&R
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Nie każdy podróżóje do centrum! Pomyśl o najrózniejszych innych relacjach jak np. Targówek - Legionowo itp itd. Dlatego węzły przesiadkowe są potrzebne w różnych miejsach a na pewno tam gdzie metro krzyżuje się z koleją. Nie wybudowanie stacji przy skrzyżowaniach z linią kolejową byłoby wielkim nieporozumieniem.MeWa pisze:1) Przesunięcie tej stacji w rejon tego skrzyżowania skutkowałoby, że byłaby ona niezwykle blisko poprzedniej - Dworca Wileńskiego. Zresztą ten rejon jest dobrze skomunikowany poprzez chociażby wspomnane tramwaje. Myślę, że zaproponowana lokalizacja równieć przyczyni się do rozwoju tej części Pragi, a także dodatkowo wpłynie na poprawę najbliższej okolicy Szwedzkiej.
2) Oczywiście, w przyszłości II linię metra można wydłużyć. Pytanie, czy w pierwszej kolejności taki węzeł jest potrzebny - pociągi dowożą do Dworca Gdańskiego, który jest dobrze skomunikowany z metrem, zaś autobusy i tak by dowoziły do wcześniejszych stacji - Bródno czy Kondratowicza. Bo stacja przy linii kolejowej pełniłaby głównie funkcję przesiadkową, a i nie wiem, czy tam byłoby gdzie zrobić parking P&R
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Pytanie ile jest podróży z Targówka do Legionowa i czy komunikacja naziemna nie jest wystarczająca w zapewnieniu skomunikowania z pociągami... Z jakiegoś powodu wszak planiści uznali, że w pierwszej kolejności dojazd do stacji Bródno będzie wystarczający.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Według wczorjaszej informacji TVP3
konieczna będzie zmiana przebiegu zachodniego odcinka II linii metra.
Bo wieżowce stojące przy ul.Kacprzaka mają za głębokie fundamenty.
http://pl.youtube.com/watch?v=29hV7_erKcE
konieczna będzie zmiana przebiegu zachodniego odcinka II linii metra.
Bo wieżowce stojące przy ul.Kacprzaka mają za głębokie fundamenty.
http://pl.youtube.com/watch?v=29hV7_erKcE
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Tak czy siak, prawdą jest, że odcinek zachodni pobiegnie pod Płocką, nie pod Młynarską.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Autorzy Wielobranżowego Projektu Koncepcyjnego już od jakiegoś czasu mówili, że zaproponowany skręt oznaczałby kolizję fundamentów z torami odstawczymi. Przynajmniej jest szansa, że teraz ten problem skrętu zostanie rozwiązany...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
To jak z tym zapowiedzianym czekaniem Tramwajów na Metro przy przebudowie trasy?(...)
Metro nieskoordynowane z tramwajami
Jeszcze więcej pracy czeka Wiesława Witka, gdy w 2009 r. rozpocznie się budowa centralnego odcinka drugiej linii metra od Dworca Wileńskiego do ronda Daszyńskiego. W tym przypadku już pojawiły się problemy z koordynacją. Wiesław Witek liczył, że do tego czasu uda się przebudować prowadzącą do Dworca Wileńskiego trasę tramwajową na Trasie W-Z. Niestety, nie ma na to szans.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Nie wypowiem się, bo musiałbym naruszyć ogólnie przyjęte standardy kultury wypowiedzi.
[ Dodano: 2007-12-15, 10:12 ]
[ Dodano: 2007-12-15, 10:12 ]
Ach, to ci "specjaliści" od koordynacji projektów?MeWa pisze:Autorzy Wielobranżowego Projektu Koncepcyjnego
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Odnośnie problemów z przebiegiem trasy:
http://www.siskom.waw.pl/artykuly/071129-dz1.jpg
Zatwierdzili takie rozwiązania, a teraz udają niewiniątka...
Zamiast rezygnować ze stacji Wolska (bo to i tak nie rozwiąże problemów łuków i fundamentów, trzeba nieco wyprostować przebieg - zamiast stacji Płocka i Wolska, zbudować stację Skierniewicka w rejonie Płocka/Wolska/Skierniewicka
http://www.siskom.waw.pl/artykuly/071129-dz1.jpg
Zatwierdzili takie rozwiązania, a teraz udają niewiniątka...
Zamiast rezygnować ze stacji Wolska (bo to i tak nie rozwiąże problemów łuków i fundamentów, trzeba nieco wyprostować przebieg - zamiast stacji Płocka i Wolska, zbudować stację Skierniewicka w rejonie Płocka/Wolska/Skierniewicka
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]